Skocz do zawartości

Nowe pluca :)


RF.TEAM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i juz oddycha pelna piersia yessss

 

w czym będziesz tym startował? SSS? a może w czymś innym?

 

Mnie i kumpla SWAP wykańcza... niby plug&play jak to na forach piszą, ale tu pierdółka, tam coś i tak się przeciąga już miesiąc czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnolnie wszystkie graty narazie tylko montowane do przymiarki potem sciaganie renowacja malowanie itd iznow zakladane.Auto przeznaczone na demo car ale w tym roku raczej jeszcze nie bedzie skonczone brak sponsora hehe :rotfl: niestety fundusze troszke ograniczone ale na lato 2011 bedzie malina juz :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracając do tematu co ty tak chłodzisz tym ickiem

 

IC- chłodnica powietrza doładowującego. Im zimniejsze powietrze dociera do komory spalania (generalnie pchane przez turbinę), tym lepiej (min obniża się temp spalania w komorze, a co za tym idzie, unika się spalania stukowego).

 

IC dodatkowo może mieć natrysk wody na chłodnicę, aby jeszcze bardziej obniżyć temp. Elementy doprowadzające obniżoną temp do cylindrów, są owijane specjalną taśmą termoizolującą, aby schłodzone powietrze nie ogrzewało się od silnika (byłaby to darma robota).

 

Chyba niczego nie popierteges :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwalcie sie od dywaniku oki :) a co do IC to internet to kopalnia wiedzy wiec mozesz znalezc w nim po co jest i co chlodzi :P

dzizes help :P

 

nie zakumales :P

 

pytam co tam dlubles w Nismo tylko icka wiekszego wstwiles czy tez dales chlodzenie CO2

 

 

a od dywanika sie nie odpiernicze :P

 

p.s. moge sobie zrobic avatarek z tym dywankiem

 

jubyV8, zapomniales o zastosowaniu Co2 na IC :P studzenie turbiny podtlenkiem itd itd

 

wszystko zależy do czego ma byc wykorzystane uto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie turbina jest chłodzona spalinami.

 

woda powietrzem albo olejem ale nie spalinami

spaliny napedzaja turbine a nie ja chlodza

 

Do komory spalania stosuje się też wtrysk wody, albo alkoholu, w celu zmniejszenia temp w cylindrze.

woda tak podtletek rowniez odchodzi sie od alkocholu powoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, napędzają. Ale też i studzą. Po dłuższej/ ostrzejszej jeździe, nie gasi się silnika od razu, tylko zostawia się go na "chodzie", żeby spaliny ostudziły turbinę. Wiele osób o tym zapomina i gasi silnik od razu, a to jest zabójcze dla T.

 

O studzeniu olejem też słyszałem, ale to bardziej ma się do studzenia w czasie jazdy/pracy, czyli większego obciążenia.

 

[ Dodano: 2010-06-02, 12:38 ]

woda tak podtletek rowniez odchodzi sie od alkocholu powoli

 

Jakoś studzenie wodą do mnie nie przemawia w przeciwieństwie do alkoholu. Nie to żebym był za promilami, ale wodę do komory spalania? :) No ale to już nie moja bajka. Wątpię żebym kiedyś aż tak dłubał jakąś furę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też i studzą. Po dłuższej/ ostrzejszej jeździe, nie gasi się silnika od razu, tylko zostawia się go na "chodzie", żeby spaliny ostudziły turbinę

 

Spaliny w niewielkim stopniu studzą turbosprężarkę ale bardziej napędzają łopatki, a przez to wymuszany jest przepływ oleju przez turbo, dzięki czemu obniża się temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, napędzają. Ale też i studzą. Po dłuższej/ ostrzejszej jeździe, nie gasi się silnika od razu, tylko zostawia się go na "chodzie", żeby spaliny ostudziły turbinę. Wiele osób o tym zapomina i gasi silnik od razu, a to jest zabójcze dla T.

Jak spaliny o temperaturze ponad 800*C miałyby chłodzić turbinę?

 

Spaliny napędzają turbinę, a to o czym mówisz, to przede wszystkim po to, żeby turbina mogła wyhamować, ponieważ przepływ spalin na niskich obrotach jest mniejszy, więc turbina swobodnie może zwolnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nie gaszeniem odrazu po palowaniu silnika turbo chodzi o to zeby bylo cisnienie oleju na turbo

 

czesci ruchome turbo sa chlodzone olejem lub olejem i woda

 

cursor, dobrze zauwazyl temperatura spalin przy WOT czesto dochodzi nawet do 900*C, powoduje to rozgrzanie doslownie do czerwonosci turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karolo,

po zmianie ic nie trzeba remapa :)

 

a dwa to rusek w tym aucie sam wlasno recznie zrobil swapa z n/a na tt :padam:

 

RF.TEAM, wogole ziom ostatnio nie moglem wpasc , ale ci powiem ze musisz wpasc nastepnym razem tu do mnie na oske bo sie duzo dzieje he he same zx, sx i nawet jakies skaje smigaja :chytry:

 

no i obczaisz sobie moje nowe kute serce w grubej specyfikacji tralala :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karolo,

po zmianie ic nie trzeba remapa :padam:

 

a dwa to rusek w tym aucie sam wlasno recznie zrobil swapa z n/a na tt :chytry:

 

Co do IC i braku potrzeby remapowania to nie do konca się nie zgodzę ( chodź obowiążkiem to na pewno nie jest ). Kumpel ma audi TT 225hp w seri. Zmieniali mu mapy i wypluło okolice 260 koni. Po dodaniu IC wzrost mocy dał X dodatkowych koni, a dodatkowe zestrojenie na nowym chłodziwie powietrza przyniosło następną ilość koni.

 

Wracając do tematu - swap :) to zmienia postać rzeczy - respekt.

 

Opowiedz coś na temat problemów z elektroniką jakie napotkałes przy przerzutce. Całość ogarnia seryje ecu czy zastosowałeś jakąś świnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...