7er Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Podpinam się pod temat. Fabia 1.9sdi alternator 90a obecnie. Czy ktoś się orientuje czy bez przeróbek podejdzie alternator 180a z passata B6? Jak się nie mylę alternatory w SDI i TDI (1.9) są wymienne. Może już ktoś robił taki zabieg i jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart_poz Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 u siebie w audi zmieniałem alternator z 140A na 180A , trzeba było zmienić tylko regulator napięcia na odpowiedni mocowania plug&play podejrzewam ,że u Ciebie powinno być podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7er Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 a co było nie tak z regulatorem napięcia? Jakie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart_poz Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 wszystko było ok , tylko te nowsze alternatory mają inny typ sterowania dlatego trzeba go zmienić na kompatybilny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukaszrsr Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Ja do silnika aee vw , założyłem altka od vr6 150a . Mocowania pasowały jednak gabartyowo altek jest większy niż seryjne 70 a . Trochę poszlifowalm blok i pasuje . Więc myślę że i do twojej 1.9 sdi powinien pasować . Tylko sprzęgło musi być . Kolega zalozyl 120a do 1.9sdi w polowce i silnik polecial przez to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łobuch Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 A co się stało dokładnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7er Opublikowano 25 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2016 Panowie a powiedzcie mi jaki minimalnie alternator do instalacji około 1.5kw? W taką moc celuję mniej więcej i nie do końca wiem czy zabawa w 120a ma sens. P.S.Kupię zapewnę alternator z passata b6 bo jak nie wejdzie i nie podejdzie do skodziany to go wcisnę do suzuki. Pod windę będzie jak znalazł. Tylko mam pewne obawy. Alternator w suzuki ma 55A i jest napędzany paskiem wielorowkowym (czyli jak w passacie) z tym że ten w suzuki to 3pk lub 4kp jest bardzo cienki. Czy on napędzi ten alternator z passata pod obciążeniem czy będzie paliło pasek z miejsca? Wyciągarka podczas wklejki zjada nawet i 400-450a więc alternator bardzo często będzie musiał pracować z pełnym obciążeniem. I teraz pytanie.... Da radę to napędzić czy też nie? Passat ma 6pk lub 7pk jest dość szeroki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Witam wszystkich,moj obecny alternator 120A najwidoczniej juz sie skonczy bo wyswietlacz i miernik pokazuje cuda z ladowaniem:D auto to vw golf3 ,zrobilem rozeznanie i mam dwa typy audi nr059903018C 220A i renualt nr8200654785 210A ktos z was montowal juz taki ?i jaki bedzie latwiej dopasowac? bo z tego co widzialem spora roznica cenowa jest mniedzy tymi dwoma a moc prawie ta sama,dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saltech Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Może łatwiej będzie dopasować od sharana 2,8 150A dostarcza. Jaki masz silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 silnik kolego to biedne 1.8 miejsca na montaz wiekszego alternatora jest sporo i z tego co sie orientuje to mocowania sa podobne(wizualnie patrzac) takze to nie problem bedzie bo trzoszke rzezby i wejdzie ,najwazniejsza kwestia jest taka czy bedzie to pracowac poprawnie odnosnie strony elektrycznej? 150A to troszke malo bo planuje rozbudowe systemu takze najbardzie odpowiednie beda te dwa typy co podalem czyli audi i renualt 210/220A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Mysmy do obecnej mojej a6 c5 2.4 wsadzili 220a i dzialal na ori regulatorze napiecia ale ten ladowal tylko kiedy potrzebowal tego aku.. po wymianie na stary typ regulatora laduje caly czas 14.7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Kiedys cos czytalem ze wlasnie trzeba zmienic regulator na analogowy bo wtedy bedzie banglał poprawnie,bo mam za stare auto a altki sa nowsze tylko nie wiem co w tym prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Pytanie do osób siedzących w elektryce a mianowicie alternatorach. Czy są alternatory które są tak zbudowane że prąd ładowania nie jest zależny od prędkości obrotowej silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Hmm... Chyba nie bo jak gdzieś widziałem w katalogu to prąd ładowania był podany dla jakieś tam ilości obrotów na minutę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 gdzieś widziałem w katalogu to prąd ładowania był podany dla jakieś tam ilości obrotów na minutęPrawdę kolega prawi, ich wydajność prądówa jest zależna od obrotów. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że w większości danych dostępnych w internetach są to obroty silnika i sprawnym operowaniem kołami pasowymi mozna z nich wycisnąć więcej na wolnych. (tu uwaga istnieje też parametr maksymalnych obrotów alternatora którego one nie lubią mieć przekroczonego(tu odnośnie ostrej jazdy)) Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Hmmm bo byłem dzisiaj na mierzeniu altka i gość mi powiedział że mój to "nowa konstrukcja" w której to obroty nie mają znaczenia tzn jeżeli jest potrzeba to i przy 1000obr będzie ładowanie znamionowym prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Tak jak kolega pisał ale ten ladowal tylko kiedy potrzebowal tego aku.. po wymianie na stary typ regulatora laduje caly czas 14.7. W nowych autach wszystkim zarządza elektronika i kalkuluje sobie z informacji o włączonych odbiornikach i mierzonym napięciu jaki dobrać prąd wzbudzenia co przekłada się na napięcie ładowania. Jednak tak jak wspomniałem wcześniej ich wydajność prądówa jest ściśle uwarunkowana od prędkości obrotowej. I owszem w nowych klekotach już to jest tak dobrane aby osiągały wysokie moce przy niższych RPM silnika. Jednak to trzeba zawsze odpowiednio dopasować do całości . Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 Pisząc "nowa konstrukcja" miałem na myśli auto z 2002r W nowych autach wszystkim zarządza elektronika i kalkuluje sobie z informacji o włączonych odbiornikach i mierzonym napięciu jaki dobrać prąd wzbudzenia co przekłada się na napięcie ładowaniatak jak mówisz z tym że mi chodzi o prąd jaki generuje altek bo napięcie jest takie samo podczas ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SadeXo Opublikowano 14 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2016 tak jak mówisz z tym że mi chodzi o prąd jaki generuje altek bo napięcie jest takie samo podczas ładowania. Doskonale się rozumiemy, jak wiesz im wyższe zapotrzebowanie na prąd tym większy spadek napięcia, tym alternator musi to napięcie podnieść a co za tym idzie zwiększyć ilość dostarczanego prądu co jest logiczne z prawami kirchofa. I odnośnie tych 1000 obrotów co ci mechanik powiedział, zauważ że nawet w starych i bardzo starych samochodach prawie maksymalna wydajność przypada gdzieś od 1500-1700 RPM Ładnie jest to opisane w książkach z serii sam naprawiam Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ultimejt Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Witam, koledzy. Podpinam się do postu. Posiadam passata b5 1997r., 1.9tdi. Mam altka 120A i w związku z tym pytanie. Jakiś mocniejszy alternator wejdzie bez przeróbek? np 200a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 180a do tego auta wsadzalismy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soda Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Panowie mam pytanko, planuję dopiero swoje pierwsze CA, i nie wiem czy mam liczyć się z kosztami typu większy altek, aku czy nie Pojazd Corolla E12 1.6, altek 80 A, aku 60 Ah (niedawno wymieniany). Nie będę kładł jakiegoś "dużego grania", zestaw odseparowany na przód + jeden wzmak + sub. Głośniki razem ok. 600-700W RMS wzmak ok 80 A. Czy nie będzie brakowało prądu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Przezyjesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soda Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Przezyjesz To git, w planach mam jeszcze montaż DOBRYCH ledów do jazdy dziennej, żeby bardziej odciążyć instalację, można też zrobić big3, nie zaszkodzi Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Big 3 trzeba a nie mozna zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.