Skocz do zawartości

Wymiana alternatora na mocniejszy


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podpinam się pod temat. Fabia 1.9sdi alternator 90a obecnie. Czy ktoś się orientuje czy bez przeróbek podejdzie alternator 180a z passata B6? Jak się nie mylę alternatory w SDI i TDI (1.9) są wymienne. Może już ktoś robił taki zabieg i jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja do silnika aee vw , założyłem altka od vr6 150a . Mocowania pasowały jednak gabartyowo altek jest większy niż seryjne 70 a . Trochę poszlifowalm blok i pasuje . Więc myślę że i do twojej 1.9 sdi powinien pasować . Tylko sprzęgło musi być . Kolega zalozyl 120a do 1.9sdi w polowce i silnik polecial przez to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie mi jaki minimalnie alternator do instalacji około 1.5kw? W taką moc celuję mniej więcej i nie do końca wiem czy zabawa w 120a ma sens. 

P.S.
Kupię zapewnę alternator z passata b6 bo jak nie wejdzie i nie podejdzie do skodziany to go wcisnę do suzuki. Pod windę będzie jak znalazł. Tylko mam pewne obawy. Alternator w suzuki ma 55A i jest napędzany paskiem wielorowkowym (czyli jak w passacie) z tym że ten w suzuki to 3pk lub 4kp jest bardzo cienki. Czy on napędzi ten alternator z passata pod obciążeniem czy będzie paliło pasek z miejsca? Wyciągarka podczas wklejki zjada nawet i 400-450a więc alternator bardzo często będzie musiał pracować z pełnym obciążeniem. I teraz pytanie.... Da radę to napędzić czy też nie? Passat ma 6pk lub 7pk jest dość szeroki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich,moj obecny alternator 120A najwidoczniej juz sie skonczy bo wyswietlacz i miernik pokazuje cuda z ladowaniem:D auto to vw golf3 ,zrobilem rozeznanie i mam dwa typy audi nr059903018C 220A i renualt nr8200654785 210A ktos z was montowal juz taki ?i jaki bedzie latwiej dopasowac? bo z tego co widzialem spora roznica cenowa jest mniedzy tymi dwoma a moc prawie ta sama,dzieki i pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik kolego to biedne 1.8 miejsca na montaz wiekszego alternatora jest sporo i z tego co sie orientuje to mocowania sa podobne(wizualnie patrzac) takze to nie problem bedzie bo trzoszke rzezby i wejdzie ,najwazniejsza kwestia jest taka czy bedzie to pracowac poprawnie odnosnie strony elektrycznej? 150A to troszke malo bo planuje rozbudowe systemu takze najbardzie odpowiednie beda te dwa typy co podalem czyli audi i renualt 210/220A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

gdzieś widziałem w katalogu to prąd ładowania był podany dla jakieś tam ilości obrotów na minutę

Prawdę kolega prawi, ich wydajność prądówa jest zależna od obrotów. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że w większości danych dostępnych w internetach są to obroty silnika i sprawnym operowaniem kołami pasowymi mozna z nich wycisnąć więcej na wolnych. (tu uwaga istnieje też parametr maksymalnych obrotów alternatora którego one nie lubią mieć przekroczonego(tu odnośnie ostrej jazdy))

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisał

 

ale ten ladowal tylko kiedy potrzebowal tego aku.. po wymianie na stary typ regulatora laduje caly czas 14.7.

 

W nowych autach wszystkim zarządza elektronika i kalkuluje sobie z informacji o włączonych odbiornikach i mierzonym napięciu jaki dobrać prąd wzbudzenia co przekłada się na napięcie ładowania. Jednak tak jak wspomniałem wcześniej ich wydajność prądówa jest ściśle uwarunkowana od prędkości obrotowej. I owszem w nowych klekotach już to jest tak dobrane aby osiągały wysokie moce przy niższych RPM silnika. Jednak to trzeba zawsze odpowiednio dopasować do całości .

 

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "nowa konstrukcja" miałem na myśli auto z 2002r :)

 


W nowych autach wszystkim zarządza elektronika i kalkuluje sobie z informacji o włączonych odbiornikach i mierzonym napięciu jaki dobrać prąd wzbudzenia co przekłada się na napięcie ładowania

tak jak mówisz z tym że mi chodzi o prąd jaki generuje altek bo napięcie jest takie samo podczas ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówisz z tym że mi chodzi o prąd jaki generuje altek bo napięcie jest takie samo podczas ładowania.

 

Doskonale się rozumiemy, jak wiesz im wyższe zapotrzebowanie na prąd tym większy spadek napięcia, tym alternator musi to napięcie podnieść a co za tym idzie zwiększyć ilość dostarczanego prądu co jest logiczne z prawami kirchofa.

 

I odnośnie tych 1000 obrotów co ci mechanik powiedział, zauważ że nawet w starych i bardzo starych samochodach prawie maksymalna wydajność przypada gdzieś od 1500-1700 RPM

 

Ładnie jest to opisane w książkach z serii sam naprawiam

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Panowie mam pytanko, planuję dopiero swoje pierwsze CA, i nie wiem czy mam liczyć się z kosztami typu większy altek, aku czy nie :)

 

Pojazd Corolla E12 1.6, altek 80 A, aku 60 Ah (niedawno wymieniany). Nie będę kładł jakiegoś "dużego grania", zestaw odseparowany na przód + jeden wzmak + sub. Głośniki razem ok. 600-700W RMS wzmak ok 80 A.

 

Czy nie będzie brakowało prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...