Skocz do zawartości

Światła jednak przygasają :(


Rekomendowane odpowiedzi

Po zmianie wzmaka na tego co teraz mam w opisie, dołozylem kabelek 35mm2 - 5 m, to tego jest jeszcze poprzedni kabel 20mm2 - 3,5 m, tez podłączony i ku mojemu zdziwieniu i tak dość znacznie przygasają swiatła :D, głosniki zostały te same, dostają na dwa głosniki zaledwie o 100 wat wiecej i taka róznica ? juz teraz nie wiem co zrobić i moze faktycznie kondensator dołożyć z 10 centów od wzmaka jakiś 2 Faradowy ? Bo kable łącznie mam 55mm2 wiec na 800 rmsu to powinnos starczyc a starczyc... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blackdragon8904, opisz tutaj dokładnie na spokojnie co składa się na zasilanie (jaki akumulator,altek,czy wymieniałeś przewody od altka czy została seria i zmieniłeś tylko od aku do pieca itd.)

Minus masz masą :D jeśli tak to sprawdź miejce łączenia przewodu z karoserią,przeczyść je itp.

Po za tym miernik w rękę i do roboty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn masowy jest bardzo krótki to mysle ze nie musze dokładac z pół metra 20mm2, Aku Centra futura z cos koło 58 Ah czy cos takiego. Z aku do karoserii 20mm2 10 centymetrowy. Z altka nic nie zmieniałem zadnych kabeli, nawet nie wiem czy sie tam dostane czy nie, czy nie bedzie trzeba jakiejs rozbiórki robić bo nawet sie nie interesowalem gdzie to tam wszystko jest ale chyba bd musiał, ale altei i tak pewnie słaby bo to ford eskort 1.4i wiec ma chyba 70A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... ale altei i tak pewnie słaby bo to ford eskort 1.4i wiec ma chyba 70A.

Ty już na samym początku nie masz prądu o napięciu ponad 13,5 V więc się nie dziw, że światła przygasają.

A teraz troszkę wieści mniej optymistycznych :

Ten wzmacniacz przy 13,8 V ma 114 Wat / 4 Ω a nie 125 Wat / 4 Ω jak przy 14,4 V.

Jeśli napięcie spadnie do 12 V pozostanie Ci jakieś 80 kucyków na kanał a w mostku jakieś 350 Wat :D .

Może w końcu przed zakupem wzmacniacza każdy zrobi sobie bilans energetyczny lub niech to zrobi dobry elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn masowy jest bardzo krótki to mysle ze nie musze dokładac z pół metra 20mm2,...

Może i nie musisz dokładać, ale raczej tylko od budy do wzmaka. Natomiast musisz dołożyć dodatkowy (lub fabryczny zmienić na grubszy) kabel łączący ujemną klemę aku z karoserią lub podciągnąć do wzmaka dodatkową masę od aku.

Większość cały czas dopina coraz więcej urządzeń do karoserii, tylko że jakoś nikt nie pamięta, że też pasowałoby zwiększyć przekrój kabla łaczącego aku z tą karoserią, bo jest on przewidziany tylko do obciążeń występujących z fabrycznymi urządzeniami auta, a nie z dodatkowymi wzmacniaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki masowe karoserii po 1, a po 2 możliwe że akumulator masz mało wydajny i nie jest w stanie oddać szybko tyle prądu. Ile ma lat? Jeśli sam alternator nie jest w stanie wytworzyć tak dużego prądu to wtedy wchodzi do gry też akumulator, który powinien uzupełnić ten niedostatek oczywiście dopóki się nie rozładuje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator, który powinien uzupełnić ten niedostatek oczywiście dopóki się nie rozładuje
A wlasnie ze nie powinien . Podstawowym zrodlem pradu jest alternator. Jedynie moze byc problem taki, ze starzejacy sie aku jest wiekszym obciazeniem dla alternatora , ktory i tak juz ledwo zapycha deficyt energetyczny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waski racja, że alternator jest głownym zasilającym ale jeśli nie jest w stanie oddać większego prądu niż może to prąd pobierany jest też z aku bo w aku jest on jeszcze dostępny czego nie możemy powiedzieć o alternatorze w tym przypadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łuki88, jeśli alternator nie jest wstanie dobrze naładować akumulator to w przypadku gdy jest nam potrzebny prąd to skąd go weźniemy :D co akumulator sam się naładuje :D a co dopiero odpowiednie ładowanie zapewnić akumulatorowi i jeszcze żeby starczyło prądu na "pobieracze" :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z karoserii do aku jest masa pociągnieta, pisałem 20mm2 odcinkiem 10 cm, kabla masowego w zmaka do aku nie pociągne gdyż go juz nie przetknę przez pewien otwór :D (4 kabla nie wcisne tam) :D. Akumulator chyba nie jest az tak stary bo ma z 3 miechy :D :D. Powiem wam jeszcze jedną rzecz, na zgaszonym silniku nie widać np przygasania radia, moze dlatego ze wtedy jechalem o północy i nawet księzyc nie swiecił i taki efekt był ? bo teraz ok godziny 17 30 nie widac na zgaszonym silniku by np przygasało radio itp. Moze ten kabel jeszcze z 5 m na 3.5 skrócic :D ? :D czy to nie rozwiązanie ? Powiecie ze sie uparłem ale moze w tej sytuacji naprawde kondek pomoze ? Głównie muzyke mam z dupnięciem takim raz na 2-3 sekundy, zadko kiedy cos takiego by głosnik chodził na danej niskiej częstotliwosci przez kilkadziesiąt sekund
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob pomiary wczesniej. W ogole zakladajac temat tupu " Brakuje pradu" " czy kondek pomoze" "swiatla migaja" uzytkownicy powinni od razu podac info na temat instalacji, alternatora, aku i dokonanych pomiarow zeby nie pytac po 100 razy o to samo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież akumulator jest niedoładowywany tylko wtedy kiedy kolega podgłasza na full a jeśłi kolega nie będzie słuchał muzyki głośno podczas jazdy to co, nie naładuje się??

Ja mówie o tym kiedy aku jest naładowany i kolega podkręca volume.

A co do tego ładowania to aku jest ostatnim odbiornikiem dla którego może brakować prądu :hyhy:

Bynajmniej tak mnie uczono w szkole, no chyba że Ci nauczyciele z VATu są ciemni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież akumulator jest niedoładowywany tylko wtedy kiedy kolega podgłasza na full a jeśłi kolega nie będzie słuchał muzyki głośno podczas jazdy to co, nie naładuje się??

Ja mówie o tym kiedy aku jest naładowany i kolega podkręca volume.

A co do tego ładowania to aku jest ostatnim odbiornikiem dla którego może brakować prądu :hyhy:

Bynajmniej tak mnie uczono w szkole, no chyba że Ci nauczyciele z VATu są ciemni :D

 

 

I to jest rozwiazanie??? A co jeśli kolega będzie słuchał na full jadąc jakaś godzinę, zostawi auto na parkingu na pare chwil a potem okaże się ze jednak akumulator nie przysluzy się tym razem do uruchomienia auta? Nie ma co ignorować problemu - jeśli jest deficyt prądu to trzeba to naprawić a nie udawać ze problemu nie ma albo jechać na polsrodkach. I wytłumacz mi dlaczego aku będzie ostatnim dla którego braknie pradu?? Nie mam najnowszego auta ale najstarszego tez nie i nie zauważyłem jakiegoś specjalnego układu dbajacego by aku dostal zawsze potrzebny mu prąd. Sprawdzone mam empirycznie ze przy moim altku 120A potrafi braknac prądu dla aku. Bez pomiarów gdybanie i dalsza dyskusja jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja nigdzie nie podałem rozwiązania :hyhy: Rozmowa za głęboko zaszła i straciła sens wg. mnie... Co do tego że aku będzie ostatnim dla którego zbraknie prądu jest odpowiedzialny regulator napięcia. Już słysze krzyki, że regulator służy do trzymania odpowiedniego napięcia jakie dostaje aku ale widocznie nie tylko... Akurat tego słuchałem na lekcji no chyba że tak jak wcześniej mówiłem nauczyciel był ciemniak :D

A więc zakończmy tą dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ale muszę :hyhy: Regulator napięcia odpowiedzialny jest własnie za utrzymanie stałego napięcia. Tylko powiedz mi jak może on utrzymać stałe napięcie gdy np z 70A alternatora chcemy pobrać 90A?? U mnie przy pełnym obciazeniu sinusem , światłach, ogrzewaniu szyb, foteli lusterek , dmuchawach itp itp napięcie potrafi spaść do 11V a czasem i niżej. Jak aku ma być ladowany prawidłowo w takiej sytuacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radził bym większości kupić 10 bateryjek 1,5 Volt-owych i zrobić prosty test na żarówce samochodowej aby zobaczyli co jest jedną z podstawowych przyczyn przygasania świateł. :hyhy: .

Po włączeniu świateł instalacja samochodu (podstawowa nie CA) pobiera około 10-15 Amper prądu więc przy dobrych wiatrach z 70 Amper (osiąganych przy około 3500 - 4000 obr/min silnika) zostanie ..... 60 Amper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...