Skocz do zawartości

jak polaczyc dwa kondensatory


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam jeden wzmacniacz hifonicsa bxi1600d i kable 50mm2 i mi wlasnie przygasaja swiatla wiec kondensatory napewno pomoga a w sobote bede mial dwa 1,5f firmy vibe

 

jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrob sobie "na dzien dobry" nowe polaczenie aku-altek i daj dodatkowy kabel (przynajmniej 25^2, a nawet grubszy) aku-buda..
i po co tak gruby? To są tak krótkie odcinki że nie ma najmniejszego sensu ładować więcej jak 10-16mm2.

Jeżeli chodzi o połączenie aku - altek to się z tobą greg-si, zgodzę że nie ma co przesadzać i powiedzmy że 16mm2 spokojnie wystarczy co nie znaczy że grubszy zaszkodzi (jeżeli zawala w garażu) :)

Ale połączenie masa aku - karoseria w oryginale jest przystosowana do danego poboru przez całe oryginalne wyposażenie samochodu oczywiście z małym zapasem :D

Tak więc jeżeli montujemy mały wzmacniacz to te dodatkowe parę amper nie spowoduje nam przygasania świateł.

Jeżeli natomiast podepniemy konkretny piecyk i nie podepniemy dodatkowej dla niego masy to te dodatkowe kilka-dziesiąt/set amper będzie musiał popłynąć przez ten seryjny przewodzik i dlatego występują wtedy takie właśnie efekty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ache napisał/a:

To zrob sobie "na dzien dobry" nowe polaczenie aku-altek i daj dodatkowy kabel (przynajmniej 25^2, a nawet grubszy) aku-buda..

 

greg-si napisał/a:

i po co tak gruby? To są tak krótkie odcinki że nie ma najmniejszego sensu ładować więcej jak 10-16mm2.

 

Jeżeli chodzi o połączenie aku - altek to się z tobą greg-si, zgodzę że nie ma co przesadzać i powiedzmy że 16mm2 spokojnie wystarczy co nie znaczy że grubszy zaszkodzi (jeżeli zawala w garażu) :)

Ale połączenie masa aku - karoseria w oryginale jest przystosowana do danego poboru przez całe oryginalne wyposażenie samochodu oczywiście z małym zapasem :D

Tak więc jeżeli montujemy mały wzmacniacz to te dodatkowe parę amper nie spowoduje nam przygasania świateł.

Jeżeli natomiast podepniemy konkretny piecyk i nie podepniemy dodatkowej dla niego masy to te dodatkowe kilka-dziesiąt/set amper będzie musiał popłynąć przez ten seryjny przewodzik i dlatego występują wtedy takie właśnie efekty :D

 

W 100% się z Tobą zgadzam. Napisałem tak bo z wypowiedzi Ache wynika że dawanie 25mm2 to minimum a niestety prawdą to nie jest. Sam będę wymieniał przy zmianie alternatora okablowanie a zalega 50mm2 lecz taka grubość wydaje mi się totalnym przegięciem. Kupię kawałek 16mm2 i będzie po sprawie.

 

jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą :)

Tutaj się nie zgodzę. Kabelek klema-> buda ma długość kilkunastu centymetrów (u mnie 10-15cm) i spadki na tak 'długim' kablu są bardzo małe. Już lepiej zająć się prawidłowym przepływem prądu przez łączenie bo to może być problem a nie grubość samego kabla.

Choć z tego co pamiętam chyba w jakimś regulaminie jest/było kabel ten musi mieć taki sam przekrój jak zasilający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą :)

Tutaj się nie zgodzę. Kabelek klema-> buda ma długość kilkunastu centymetrów (u mnie 10-15cm) i spadki na tak 'długim' kablu są bardzo małe. Już lepiej zająć się prawidłowym przepływem prądu przez łączenie bo to może być problem a nie grubość samego kabla.

Choć z tego co pamiętam chyba w jakimś regulaminie jest/było kabel ten musi mieć taki sam przekrój jak zasilający.

 

W tym przypadku może nie chodzi już aż tak bardzo o spadki napięcia ale o bezpieczeństwo .

Zastanówmy się co się dzieje z takim przewodem seryjnym aku-masa w przypadku dużych obciążeń( dużo waty , dużo amper ) lub np zwarcia i płynie prąd zwarciowy . Jest zasada że dobieramy bezpiecznik do najmniejszego przekroju przewodu , w tym wypadku seryjnego o załóżmy przekroju 8mm czyli bezpiecznik na przewodzie plusowym 50mm może mieć maksymalną wartość 50 A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzyżak, nie każdy robi auto pod zawody

ja w swoim grzebię tylko dlatego bo lubię CA i mam takie hobby. Parcia na zawody nie mam.

Napisałem wcześniej że właśnie gdzieś w regulaminie to przeczytałem. Zgadzać się z tym nie zgadzam w 100% bo idąc tym tropem to należałoby dać kabel jeśli mamy zasilający 20mm2 to na masę powinniśmy większy czyli 35mm2 bo przecież urządzenia w aucie też biorą kilkadziesiąt amper.

hehepack, a po co łączyć 50mm2 z 10mm2? Nie lepiej pociągnąć do końca tą 50`kę?

Ja bym tak kabla nie połączył a co za tym idzie nie wsadziłbym takiego bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzyżak, zapominasz o jednym ważnym czynniku a mianowicie długość tego przewodu 8mm2 i zakładając że jego długość to 0,5m to maksymalny prąd jakim może być obciążony to 200A zgodnie z poniższą tabelką :)

 

 

Maksymalna obciazalnosc przewodu NIE ZALEZY od dlugosci, a powyzsza tabale nie przedstawia obciazen maksymalnych tylko zalecany przekroj zapewniajacy optymalne warunki (male spadki). Nawet nie wiemy jaka granice przyjal sobie autor tabelki (0.1V, 0,5V, moze 1V).

 

I szczerze mowiac autor tej tabelki nie wzial pod uwage maksymalnych obciazalnosci przewodow i na slepo skopiowal formule w excelu dla duzych wartosci pradow i wyszedl babol w postaci 200A i przekroju nawet tak malym jak 4mm2. A to doprowadzi do usmazenia przewodu.

Czesc tej tabelki - patrzac od lewego dolnego rogu (duze prady i male przekroje) powinna byc zakreskowana jako nie dopuszczona do stosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, nie każdy robi auto pod zawody

ja w swoim grzebię tylko dlatego bo lubię CA i mam takie hobby. Parcia na zawody nie mam.

Napisałem wcześniej że właśnie gdzieś w regulaminie to przeczytałem. Zgadzać się z tym nie zgadzam w 100% bo idąc tym tropem to należałoby dać kabel jeśli mamy zasilający 20mm2 to na masę powinniśmy większy czyli 35mm2 bo przecież urządzenia w aucie też biorą kilkadziesiąt amper.

 

 

to co jest w regulaminie EASCA/EMMA nie zostało wyssane z palca , to po prostu niezbędne minimum dla zachowanie bezpieczeństwa .

W tym roku w Bydgoszczy na finałach widziałem nie jedna palącą się instalację i topiące się oprawki bezpieczników .

Pewnie widziałeś na wejściu do Hali srebrnego Opla z Audio-systemami w bagażniku to między o nim mowa , cała instalka zrobiona przyzwoicie dużo watów a masa seryjna :) bezpiecznik o zbyt dużej wartości i instalacja popłynęła wytwarzając efekty dymne .

 

 

 

Maksymalna obciazalnosc przewodu NIE ZALEZY od dlugosci, a powyzsza tabale nie przedstawia obciazen maksymalnych tylko zalecany przekroj zapewniajacy optymalne warunki (male spadki). Nawet nie wiemy jaka granice przyjal sobie autor tabelki (0.1V, 0,5V, moze 1V).

 

I szczerze mowiac autor tej tabelki nie wzial pod uwage maksymalnych obciazalnosci przewodow i na slepo skopiowal formule w excelu dla duzych wartosci pradow i wyszedl babol w postaci 200A i przekroju nawet tak malym jak 4mm2. A to doprowadzi do usmazenia przewodu.

Czesc tej tabelki - patrzac od lewego dolnego rogu (duze prady i male przekroje) powinna byc zakreskowana jako nie dopuszczona do stosowania.

 

w zasadzie kolega wyręczył mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Po co się "pienić" na forach robić głową, rozumem i zgodnie ze sztuką a będzie dobrze przy czym...

Danie "za grubego" bata zawsze jest zwyczajnie bezpieczniejsze od cieńkiego :hyhy: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...