Ache Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 ad 2 od tego sa ksiazki i net Znam prawo Ohma, ale wlasnie nawet w necie na szybko nie znalazlem zaleznosci, o ktorych pisales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyżak Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 ja mam jeden wzmacniacz hifonicsa bxi1600d i kable 50mm2 i mi wlasnie przygasaja swiatla wiec kondensatory napewno pomoga a w sobote bede mial dwa 1,5f firmy vibe jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 sebcio0325, normalnie - rownolegle , motoda fizycznego polaczenia dowolna, byle byly blisko wzmacniacza zeby spelnialy swoje zadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 To zrob sobie "na dzien dobry" nowe polaczenie aku-altek i daj dodatkowy kabel (przynajmniej 25^2, a nawet grubszy) aku-buda..i po co tak gruby? To są tak krótkie odcinki że nie ma najmniejszego sensu ładować więcej jak 10-16mm2.Jeżeli chodzi o połączenie aku - altek to się z tobą greg-si, zgodzę że nie ma co przesadzać i powiedzmy że 16mm2 spokojnie wystarczy co nie znaczy że grubszy zaszkodzi (jeżeli zawala w garażu) Ale połączenie masa aku - karoseria w oryginale jest przystosowana do danego poboru przez całe oryginalne wyposażenie samochodu oczywiście z małym zapasem Tak więc jeżeli montujemy mały wzmacniacz to te dodatkowe parę amper nie spowoduje nam przygasania świateł. Jeżeli natomiast podepniemy konkretny piecyk i nie podepniemy dodatkowej dla niego masy to te dodatkowe kilka-dziesiąt/set amper będzie musiał popłynąć przez ten seryjny przewodzik i dlatego występują wtedy takie właśnie efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Ache napisał/a: To zrob sobie "na dzien dobry" nowe polaczenie aku-altek i daj dodatkowy kabel (przynajmniej 25^2, a nawet grubszy) aku-buda.. greg-si napisał/a: i po co tak gruby? To są tak krótkie odcinki że nie ma najmniejszego sensu ładować więcej jak 10-16mm2. Jeżeli chodzi o połączenie aku - altek to się z tobą greg-si, zgodzę że nie ma co przesadzać i powiedzmy że 16mm2 spokojnie wystarczy co nie znaczy że grubszy zaszkodzi (jeżeli zawala w garażu) Ale połączenie masa aku - karoseria w oryginale jest przystosowana do danego poboru przez całe oryginalne wyposażenie samochodu oczywiście z małym zapasem Tak więc jeżeli montujemy mały wzmacniacz to te dodatkowe parę amper nie spowoduje nam przygasania świateł.Jeżeli natomiast podepniemy konkretny piecyk i nie podepniemy dodatkowej dla niego masy to te dodatkowe kilka-dziesiąt/set amper będzie musiał popłynąć przez ten seryjny przewodzik i dlatego występują wtedy takie właśnie efekty W 100% się z Tobą zgadzam. Napisałem tak bo z wypowiedzi Ache wynika że dawanie 25mm2 to minimum a niestety prawdą to nie jest. Sam będę wymieniał przy zmianie alternatora okablowanie a zalega 50mm2 lecz taka grubość wydaje mi się totalnym przegięciem. Kupię kawałek 16mm2 i będzie po sprawie. jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą Tutaj się nie zgodzę. Kabelek klema-> buda ma długość kilkunastu centymetrów (u mnie 10-15cm) i spadki na tak 'długim' kablu są bardzo małe. Już lepiej zająć się prawidłowym przepływem prądu przez łączenie bo to może być problem a nie grubość samego kabla.Choć z tego co pamiętam chyba w jakimś regulaminie jest/było kabel ten musi mieć taki sam przekrój jak zasilający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyżak Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 jeżeli dałeś + z aku do wzmacniacza 50mm a masę masz z budy to kabel --> klema minusowa - buda auta też musi mieć przynajmniej 50mm bez tego nawet 4 kondensatory nie pomogą Tutaj się nie zgodzę. Kabelek klema-> buda ma długość kilkunastu centymetrów (u mnie 10-15cm) i spadki na tak 'długim' kablu są bardzo małe. Już lepiej zająć się prawidłowym przepływem prądu przez łączenie bo to może być problem a nie grubość samego kabla.Choć z tego co pamiętam chyba w jakimś regulaminie jest/było kabel ten musi mieć taki sam przekrój jak zasilający. W tym przypadku może nie chodzi już aż tak bardzo o spadki napięcia ale o bezpieczeństwo .Zastanówmy się co się dzieje z takim przewodem seryjnym aku-masa w przypadku dużych obciążeń( dużo waty , dużo amper ) lub np zwarcia i płynie prąd zwarciowy . Jest zasada że dobieramy bezpiecznik do najmniejszego przekroju przewodu , w tym wypadku seryjnego o załóżmy przekroju 8mm czyli bezpiecznik na przewodzie plusowym 50mm może mieć maksymalną wartość 50 A . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 krzyżak, zapominasz o jednym ważnym czynniku a mianowicie długość tego przewodu 8mm2 i zakładając że jego długość to 0,5m to maksymalny prąd jakim może być obciążony to 200A zgodnie z poniższą tabelką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 no spójrzmy na to tak:jak damy ok aku + 50mm2 przez 4 metry a póżniej przejdziemy na 10mm2 przez 30 cm to jaki bezpiecznik założyć?? to jest taki sam przykład jak z budą z tym że ona wytrzyma więcej niż przewód 50mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 hehepack, dlatego dajemy rozdzielacze z bezpiecznikami i zabezpieczamy ten 10mm2 na rozdzielaczukrzyżak, dokładnie jak maxtz, podał tabelkę 0,5m kabelek może przenosić bardzo duże prądy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyżak Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 Uczcie się robić instalkę od razu poz zawody na przyszłość będzie jak znalazł polecam 10 stronę regulaminu http://www.easca.pl/Pliki/EASCA%20SQL%20-%...%20PL%20v.1.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 0,5m kabelek może przenosić bardzo duże prądy to po co drugi bezpiecznik ?? 4 metry 50mm2 wytrzyma 200A i 30 cm 10mm2 też wytrzyma 200 Awięc mam rozumieć że bezpiecznik na cały kabel jak na rysunku ma być 200A ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 krzyżak, nie każdy robi auto pod zawodyja w swoim grzebię tylko dlatego bo lubię CA i mam takie hobby. Parcia na zawody nie mam.Napisałem wcześniej że właśnie gdzieś w regulaminie to przeczytałem. Zgadzać się z tym nie zgadzam w 100% bo idąc tym tropem to należałoby dać kabel jeśli mamy zasilający 20mm2 to na masę powinniśmy większy czyli 35mm2 bo przecież urządzenia w aucie też biorą kilkadziesiąt amper.hehepack, a po co łączyć 50mm2 z 10mm2? Nie lepiej pociągnąć do końca tą 50`kę?Ja bym tak kabla nie połączył a co za tym idzie nie wsadziłbym takiego bezpiecznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 greg-si, to jest pytanie teoretyczne. równie dobrze zamiast przewodu 50mm2 można podstawić karoserię auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 hehepack, nie można bo na minus nie dajesz bezpiecznikatakie dywagacje są bez sensu bo jak napisałem wcześniej praktycznie nikt nie łączy tak kabli plusowych gdyż jest to bynajmniej bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 krzyżak, zapominasz o jednym ważnym czynniku a mianowicie długość tego przewodu 8mm2 i zakładając że jego długość to 0,5m to maksymalny prąd jakim może być obciążony to 200A zgodnie z poniższą tabelką Maksymalna obciazalnosc przewodu NIE ZALEZY od dlugosci, a powyzsza tabale nie przedstawia obciazen maksymalnych tylko zalecany przekroj zapewniajacy optymalne warunki (male spadki). Nawet nie wiemy jaka granice przyjal sobie autor tabelki (0.1V, 0,5V, moze 1V). I szczerze mowiac autor tej tabelki nie wzial pod uwage maksymalnych obciazalnosci przewodow i na slepo skopiowal formule w excelu dla duzych wartosci pradow i wyszedl babol w postaci 200A i przekroju nawet tak malym jak 4mm2. A to doprowadzi do usmazenia przewodu.Czesc tej tabelki - patrzac od lewego dolnego rogu (duze prady i male przekroje) powinna byc zakreskowana jako nie dopuszczona do stosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyżak Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 , nie każdy robi auto pod zawodyja w swoim grzebię tylko dlatego bo lubię CA i mam takie hobby. Parcia na zawody nie mam.Napisałem wcześniej że właśnie gdzieś w regulaminie to przeczytałem. Zgadzać się z tym nie zgadzam w 100% bo idąc tym tropem to należałoby dać kabel jeśli mamy zasilający 20mm2 to na masę powinniśmy większy czyli 35mm2 bo przecież urządzenia w aucie też biorą kilkadziesiąt amper. to co jest w regulaminie EASCA/EMMA nie zostało wyssane z palca , to po prostu niezbędne minimum dla zachowanie bezpieczeństwa . W tym roku w Bydgoszczy na finałach widziałem nie jedna palącą się instalację i topiące się oprawki bezpieczników .Pewnie widziałeś na wejściu do Hali srebrnego Opla z Audio-systemami w bagażniku to między o nim mowa , cała instalka zrobiona przyzwoicie dużo watów a masa seryjna bezpiecznik o zbyt dużej wartości i instalacja popłynęła wytwarzając efekty dymne . Maksymalna obciazalnosc przewodu NIE ZALEZY od dlugosci, a powyzsza tabale nie przedstawia obciazen maksymalnych tylko zalecany przekroj zapewniajacy optymalne warunki (male spadki). Nawet nie wiemy jaka granice przyjal sobie autor tabelki (0.1V, 0,5V, moze 1V). I szczerze mowiac autor tej tabelki nie wzial pod uwage maksymalnych obciazalnosci przewodow i na slepo skopiowal formule w excelu dla duzych wartosci pradow i wyszedl babol w postaci 200A i przekroju nawet tak malym jak 4mm2. A to doprowadzi do usmazenia przewodu.Czesc tej tabelki - patrzac od lewego dolnego rogu (duze prady i male przekroje) powinna byc zakreskowana jako nie dopuszczona do stosowania. w zasadzie kolega wyręczył mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 krzyżak, ja wyznaję zasadę wszystko z głową.Zostawianie seryjnej masy to rzecz nie do przyjęcia a z kolei ładowanie jakiegoś grubego bata to przegięcie.Dlatego wszystko trzeba robić z głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Dokładnie.Po co się "pienić" na forach robić głową, rozumem i zgodnie ze sztuką a będzie dobrze przy czym...Danie "za grubego" bata zawsze jest zwyczajnie bezpieczniejsze od cieńkiego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.