maciejjeremy Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Według mnie....kupujesz taka tulejkeTulejkaOdizulowujesz wszystkie 3 przewody, czyli dwa ktore leca do bagaja, i ten jeden za bezpiecznikiem, wkladasz w ta tuleje, prasujesz wszystko razem, owijasz dobra tasma i gotowe.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Według mnie....kupujesz taka tulejkeTulejkaOdizulowujesz wszystkie 3 przewody, czyli dwa ktore leca do bagaja, i ten jeden za bezpiecznikiem, wkladasz w ta tuleje, prasujesz wszystko razem, owijasz dobra tasma i gotowe.PozdrawiamZaraz mi się dostanie ale napiszę.Oprócz tego, że mają wejść dwa przewody (20 i 10) i wyjść też dwa (20 i 10) te rozwiązanie pod względem elektrycznym jest najlepsze. Jednak z doświadczenia ... zakładać i obsługiwać taką instalację może wyłącznie dobry elektryk który wie, że przed zmianą czegokolwiek należy rozłączyć oba bezpieczniki przy akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejjeremy Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 No dokładnie, mozna tez przykleic ostrzegawcza kartke do aku, jakas zarowiasta, aby jakis mechanik ja odrazu dostrzegł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ok juz czaje dzięki masz "pomógł" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejjeremy Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Ciesze sie ze mogłem pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Jeżeli dasz jeden większy bezpiecznik a zwarcia dostanie (np w czasie wypadku) ten cieńszy kabelek to bezpiecznik może nie zadziałać tylko sfajczy Ci się kabel doprowadzając do pożaru auta Czy byłoby zwarcie na kablu cieńszym czy grubszym, to i tak bezpiecznik musiałby być na prąd kilkaset A żeby wytrzymał takie zwarcie. Warto byłoby się też zapoznać z charakterystyką czasowo-prądową bezpiecznika bo większość bezpieczników może pracować przy 2x Iznamionowym nawet kilkudziesięciu minut, przy 4x I znamionowym czas jest już liczony w sekundach a przy 10x I znamionowym czas nie przekracza kilkudziesięciu ms. Zazwyczaj bezpieczniki samochodowe mają charakterystykę zwłoczną.Osobiście kiedyś widziałem zwarcie w instalacji CA na przewodach 16mm^2 i bezpieczniku 40A. Kumpel bez mojej wiedzy podłączał kable w środku a ja montowałem klemę plusową. Tak się zdarzyło, że spojrzałem na bezpiecznik który zaczął się robić fioletowy a topik zaczął się wyginać. Zwarcie trwało ok 1,5-2s po czym ściągnąłem klemę. Ostrożności nigdy za wiele, ale też nie ma co przesadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Jeżeli dasz jeden większy bezpiecznik a zwarcia dostanie (np w czasie wypadku) ten cieńszy kabelek to bezpiecznik może nie zadziałać tylko sfajczy Ci się kabel doprowadzając do pożaru autaCzy byłoby zwarcie na kablu cieńszym czy grubszym, to i tak bezpiecznik musiałby być na prąd kilkaset A żeby wytrzymał takie zwarcie. Warto byłoby się też zapoznać z charakterystyką czasowo-prądową bezpiecznika bo większość bezpieczników może pracować przy 2x Iznamionowym nawet kilkudziesięciu minut, przy 4x I znamionowym czas jest już liczony w sekundach a przy 10x I znamionowym czas nie przekracza kilkudziesięciu ms. Zazwyczaj bezpieczniki samochodowe mają charakterystykę zwłoczną.Osobiście kiedyś widziałem zwarcie w instalacji CA na przewodach 16mm^2 i bezpieczniku 40A. Kumpel bez mojej wiedzy podłączał kable w środku a ja montowałem klemę plusową. Tak się zdarzyło, że spojrzałem na bezpiecznik który zaczął się robić fioletowy a topik zaczął się wyginać. Zwarcie trwało ok 1,5-2s po czym ściągnąłem klemę.Ostrożności nigdy za wiele, ale też nie ma co przesadzać.Widzę, że to nie tylko moje spostrzeżenia co do jakości i norm produktów CA "no name". Niestety większość sprzedawanych w Polsce rzeczy CA nie posiada żadnych atestów i robione są wyłącznie na efekt "wizualny". O ile "normalny" bezpiecznik samochodowy musi spełniać odpowiednie normy o tyle bezpiecznik "CA" aby mógł być dopuszczony do sprzedaży nie musi pomimo, że najczęściej płynie przez nie znacznie większy prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 kolego Grzegorz1969, ale zabezpieczenia topikowe wlasnie tak dzialaja. To nic nienormalnego. Inaczej sie poprostu nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 WitamOdeślę zainteresowanych do strony którą kiedyś "znalazł" Wasylwek . Nie będę odsyłał do norm, gdyż informacje tam zawarte są w mniej przejrzysty sposób.http://www.bezpieczniki.com/strony/wyklady/3/korzysci.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejjeremy Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Zawsze mozna kupic wkladke na normalny bezpiecznik samochodowy.Według mnie zwarcie powinno byc odrazu rozłaczone poprzez bezpieczniki, stosowanie bezpiecznikow zwłocznych w ca jest dla mnie nie dopuszczalne, ale to jest tylko moje zdanie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 mam 1 rozwiązanie choc nie wiem czy dobre a moge po prostu poprowadzić 35mm2 i na samym koncu zrobić rozgałęznienie 10 i 25 (odcinki po 10 cm) czy tez to nie bardzo pomoze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mozesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 stosowanie bezpiecznikow zwłocznych w ca jest dla mnie nie dopuszczalne, ale to jest tylko moje zdanieJako przyszły elektrotechnik mószę powiedzieć, że prawidłowo do każdego systemu powinno się dobrać bezpiecznik mając na względzie zarówno warunki zwarciowe jak i przeciążeniowe, następnie należałoby dobrać odpowiedni bezpiecznik biorąc pod uwagę charakterystyki czasowo-prądowe danego bezpiecznika i zdrowy rozsądek.O ile dla przemysłu elektro-energetycznego wybór bezpieczników czy całej gamy wyłączników jest wręcz ogromny (w wyłącznikach z elektroniką sterującą można niemal dowolnie kształtować krzywą czasowo-prądową), to w rynku CarAudio są "po prostu" bezpieczniki z podanym prądem znamionowym. Oczywiście każdy szanujący się producent powinien podać dla swoich klientów charakterystykę takiego bezpiecznika, ale mało kto się tym interesuje.Czemu na aukcjach nie ma wiadomości czy bezpiecznik jest zwłoczny, szybki, superszybki? A kto byłby w wtedy w stanie dobrać poprawnie bezpiecznik??Z dwojga złego lepiej dać bezpiecznik zwłoczny niż szybki na znamionowy prąd, bo w przypadku chwilowego zwarcia czy ładowania baterii kondensatorów w przetwornicy czy kondensatora CarAudio bez ładowania przez rezystor musielibyśmy lecieć pod maskę i wymieniać bezpiecznik.A w przypadku zwarcia bezpiecznik stopi (przepali) się znacznie szybciej niż zdążą się nagrzać kable połączeniowe czy powyginać płyty w akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam,Nie będę teraz rozstrzygał czy lepszy w przypadku CA jest bezpiecznik zwłoczny czy szybki, gdyż nie o to chodzi.Ktoś kiedyś znormalizował zasady działania bezpieczników samochodowych czyli takich które mogą być stosowane w elektryce samochodowej.Car Audio jest częścią takiej instalacji i obligatoryjnie musi spełniać powyższe normy. Jest to przykład analogiczny do Xenon - HID do samodzielnego montażu. Teoretycznie ja jako kierowca widzę lepiej, więc jest dla mnie lepiej ale ..... jest to zakazane (i to słusznie).Część bezpieczników CA (nazwijmy je "no name") nie jest badana w ogóle pod względem elektrycznym i nie spełnia żadnych norm. Stwierdzenie więc jaką charakterystykę ma dany bezpiecznik "no name" jest wróżeniem z fusów. W zasadzie jedyne co można o nich napisać jako pewnik to to, że jeden ma napis 80A a drugi 40A na takiej samej zasadzie jak na niektórych wzmacniaczach 1600 Wat lub 2x400 Wat.Warto jedna znać przed kupnem parametry także bezpiecznika CA a jeśli brak jest pełnych informacji ominąć go i kupić nawet 20% drożej produkt który z założenia spełnia normy przewidziane dla instalacji samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 a ja dalej wracam do swojego tematu ;p czy kabel ziemny YKY http://allegro.pl/item860228556_kabel_ziem...t_promocja.html taki jak tu rózniez nadaje sie do auta ? nie bedzie on za gruby by przejsc pod listwąw aucie ?? wie ktos ile moze miec grubosci ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 A tak z ciekawości myślałeś jak go ułożysz w samochodzie ?? Jak już z 'linką' czasami są kłopoty, a co dopiero z drutem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Hmmm dlamnie tylko wazne aby przeszedł pod listwą albo moze jeszcze gdzie indziej ale nie szukalem takich miejsc, grunt by za kanape doszło [ Dodano: 2009-12-23, 20:04 ]PS !!!!!!!!!!!! rozdzielilbym te zyły i po prostu skręcilbym je ze sobą tak by nie bylo tej grubej izolacji !!! a jakby ciezko szło to bym puscił nawet luzem i opaskami połapał je ze sobą ale czy to dobry pomysł ? 1 taka zyła to podobno 10mm2, idealnie pod wzmaka 3x10 do jednego i 1 x 10 do 2-giego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Pamiętaj o 11 przykazaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 nie kombinuj ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 czy kabel ziemny YKY http://allegro.pl/item860228556_kabel_ziem...t_promocja.html taki jak tu rózniez nadaje sie do auta ? ?? Ten kabel bedzie sie dramatycznie ciezko ukladal. Jego "promien skretu" moze uniemozliwic ulozenie go w aucie. Odpusc sobie. Część bezpieczników CA (nazwijmy je "no name") nie jest badana w ogóle pod względem elektrycznym i nie spełnia żadnych norm. Stwierdzenie więc jaką charakterystykę ma dany bezpiecznik "no name" jest wróżeniem z fusów. Nie dramatyzujmy. Przebadanie kawalka drutu na okolicznosc przepalenia sie to badanie banalnie proste i tanie (nawet powtorzone 1000razy) i nie widze powodu zeby producenci go nie robili. A stosowanie norm w Polsce jest generalnie dobrowolne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.