hi_sound Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Witam. Dzisiaj podczas słuchania muzyki zauważyłem że światła mi przygasają. Poprawiłem styki ale światła dalej przygasają. Zmierzyłem ładowanie i okazało się że na włączonych światłach, dmuchawie i muzyce podkręconej dość głośno napięcie ładowania waha się pomiędzy 13,4V-13,7V, przy wyłączonej muzyce jest 13,8V a powinno być w granicach 14,4V. Zasilanie to 2x20mm2 do plusa i z budy minus 2x20mm2, wzmacniacz przód alpine 3539 a sub jbl gto 75.2. Zauważyłem też że po odpięciu kabla zasilającego od oprawki bezpiecznikowej pod maską był strasznie zaśniedziały, aż czarny, czy to może mieć wpływ na przepływ prądu i straty? Ktoś coś poradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 hi_sound, dokonaj pomiaru bezpośrednio na alternatorze i wtedy będzie wiadomo czy instalacja gdzieś gubi volty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 sprawdzałem na alternatorze napięcie i waha się pomiędzy 14,43V-14,14V przy włączonej muzyce, światłach itd... Więc co się dzieje z resztą napięcia skoro na klemach jest 13,4V-13,7V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Więc co się dzieje z resztą napięciaSpadki napięcia Wyczyść wszystkie punkty masowe:Akumulator - karoseriaAkumulator - silnikjak i połączenia plusowe:Akumulator - rozrusznikRozrusznik - alternator lub alternator - akumulator (w zależności od samochodu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Kiedy juz to wszystko posprawdzasz, radze dołozyc albo pozmieniac przekroje: aku-budasilnik-budaaltek-aku I cieszyc sie wzrostem ładoania.... A swoja droga spróbuj zrobic tak: Teraz doładuj akku na maxa prostownikiem i wykonaj Twoj wczesniej opisywany test Jesli bedzie tak ze ładowanie na klemie nagle okaze sie rzedu 14,4v a po ponownym pomiarze powiedzmy za 3 dni juz znów rzedu 13,5v to masz to samo co u mnie, czyli mimo iz silnik pracuje al;tek na bierzaco nie nadaza doładowywac akumualtora, jest za słaby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 to masz to samo co u mnie, czyli mimo iz silnik pracuje al;tek na bierzaco nie nadaza doładowywac akumualtora, jest za słaby...Tylko wtedy by miał identyczne napięcie na alternatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Jesli bedzie po poprawce i dołozeniu drutów w miesjce serii która czesto nie przekracza 10m2 to uwazam ze bedzie to test wiarygodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 sprawdzałem na alternatorze napięcie i waha się pomiędzy 14,43V-14,14V przy włączonej muzyce, światłach itd... Więc co się dzieje z resztą napięcia skoro na klemach jest 13,4V-13,7V?"13,4V-13,7V?"Jest to jak najbardziej prawidłowe napięcie ładowania w większości europejskich samochodach jak i japońskich samochodach, chyba że masz USA, jedynie tam mogą wysterować wartość powyżej 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 chyba że masz USA, jedynie tam mogą wysterować wartość powyżej 14V.A skąd takie stwierdzenie Tak na szybko: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie jest poprawa! Wyczyściłem połączenia: aku-silnik, aku-rozrusznik, aku-alternator i ładowanie na klemach mam w granicach 14,2V-14-6V Zamierzam też wymienić kable zasilające do wzmacniaczy na 50mm2 i w tym wypadku muszę dołożyć przewody (50mm2) pomiędzy wyczyszczonymi połączeniami aku-silnik(-), aku-rozrusznik(+), aku-alternator(+). Czy od (-)na aku muszę puścić osobno kabel masowy (50mm2) do budy i osobno do silnika (50mm2)? Albo np do budy 2x50mm2 lub 2x50mm2 do silnika? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Psh Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 piękny widok takie ladowanie maxtz :oczami: Mam podobny problem co Ty hi_sound, też musze poprawić połączenia. Wydaje mi się, że przy alternatorze powiedzmy 60A wystarczy wymienić kabelki na 25-35mm^2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 hi_sound, masa do silnika (rozrusznik i alternator biorą masę z silnika) i na "budę", bo silnik i cała reszta przeniesienia napędu i wydech są galwanicznie oddzielone od auta poduszkami i podwiesiami gumowymi, nie wliczam jakiś zdublowanych cieńkich przewodów masowych czy elementach które się ze sobą nietrwale stykają. maxtz, nie ma to jak sprawna instalacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 a czy od aku do rozrusznika również potrzebny jest grubszy kabel? Rozrusznik jest potrzebny tylko przy zapalaniu silnika więc nie ma on bezpośredniego wpływu na spadki napięcia podczas pracy silnika i słuchania muzyki? Wydaje mi się że muszę dołożyć przewody na połączenia: aku-buda, aku-silnik, aku-altek i to powinno wystarczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 wszystko zależy jak masz połączone to w samochodzie.U mnie jest połączenie altek-rozrusznik-akuNie ma bezpośredniego połączenia alternatora z akumulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 U mnie jest tak: (+) z alternatora do klemy aku (+) a (-) bezpośrednio z silnika (nie przez kabel); (+) z rozrusznika do klemy aku (+) przez bezpiecznik a (-) bezpośrednio z silnika (nie przez kabel); (-) od silnika do klemy aku (-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Wystarczy, że masę dasz od aku do silnika, bo jak pisałe alternator i rozrusznik biorą masę z bloku silnika, grugi przewód masowy od aku do budy.Od aku do alternatora gruby przewód plusowy, do rozrusznika wg. uznania, grubszy przewód to mniejsze spadki napięcia podczas rozruchu (zahamowany rozrusznik bierze kilkaset A) czyli większa siła elektromotoryczna rozrusznika czyli większy moment rozruchowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 hi_sound, zrobisz jak chcesz ale jak masz zamiar autem trochę pojeździć to proponuję powymieniać wszystkie kable wraz z konektorami na nowe (konektory polutować) wyczyszczać punkty masowe, wszystko dobrze poskręcać i zabezpieczyć smarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Po wyczyszczeniu wszystkich styków ładowanie wróciło do normy. Planuję położyć nowe zasilanie do wzmacniaczy o przekroju 50mm2 i przy okazji tego zabiegu po dokładać dodatkowe przewody 50mm2 pod maskę, nie chce naruszać fabrycznego okablowania tylko dołożyć dodatkowe, chyba nie wyjdę na tym gorzej jeśli nie wymienię fabrycznego okablowania tylko dołożę dodatkowe, bo teoretycznie łączny przekrój się zwiększy o dodatkowe 50mm2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisniatczew Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 pod maske chyba nie ma sensu dawac 50mm2, kable sa krotkie wiec duzych strat nie bedzie wydaje mi sie ze max 16-20mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Jak juz dokladac, to grubo. Bez sensu wsadzac tam cienkie kable skoro ten odcinek zasilania obsluguje nie tylko audio, ale tez wszystkie inne odbiorniki w aucie. Efekt jest potem taki, ze na tym krotkim odcinku traci sie wiecej niz na 5 metrach do wzmacniacza.(zreszta chyba tylko w dziedzinie CA funkcjonuja bezsensowne instalacje w ktorych im blizej zrodla zasilania tym ciensze przewody) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (zreszta chyba tylko w dziedzinie CA funkcjonuja bezsensowne instalacje w ktorych im blizej zrodla zasilania tym ciensze przewody) co Ty gadasz poczytaj sobie troszke prawa fizyki jak dolozysz 35mm^2 do seryjnego to swiat bedzie i ludzie [ Dodano: 2010-02-04, 16:46 ]Panowie chcialem sie o cos zapytac w tym temacie podobnie jak kolega chcialem wzmocnic instalke nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika) beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp?? [ Dodano: 2010-02-04, 16:46 ]Panowie chcialem sie o cos zapytac w tym temacie podobnie jak kolega chcialem wzmocnic instalke nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika) beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norman Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika) beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp?? Jeśli nową instalację poprowadzi równolegle do istniejącej to dlaczego miałoby mieć to negatywny wpływ ? Jedynie zwiększy się przekrój i odciąży to cieńsze przewody (prąd jest leniwy i biegnie tędy którędy będzie mu łatwiej). pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 tak wiem ale jedne przewody beda krutsze a inne dluzsze w połczeniu rownoległym bo wątpie zebym trafil z dłudoscia przewodow:/ nie chce ingerowac w instalacje seryjna i dlatego te pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 tak wiem ale jedne przewody beda krutsze a inne dluzsze w połczeniu rownoległym bo wątpie zebym trafil z dłudoscia przewodow:/To w niczym nie przeszkadza.O pętle się nie martw, w aucie są dziesiątki podobnie poprowadzonych przewodów tzn. zdublowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 ja u siebie też nie będę wywalał oryginalnego kabla pomiędzy altek-rozrusznik-aku (takie jest u mnie połączenie) bo idzie w nim jeszcze kilka innych nitek od różnych czujników.Dokładam 16mm2 i musi przenieść prąd z alternatora 150A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.