Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem?


hi_sound
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj podczas słuchania muzyki zauważyłem że światła mi przygasają. Poprawiłem styki ale światła dalej przygasają. Zmierzyłem ładowanie i okazało się że na włączonych światłach, dmuchawie i muzyce podkręconej dość głośno napięcie ładowania waha się pomiędzy 13,4V-13,7V, przy wyłączonej muzyce jest 13,8V a powinno być w granicach 14,4V. Zasilanie to 2x20mm2 do plusa i z budy minus 2x20mm2, wzmacniacz przód alpine 3539 a sub jbl gto 75.2. Zauważyłem też że po odpięciu kabla zasilającego od oprawki bezpiecznikowej pod maską był strasznie zaśniedziały, aż czarny, czy to może mieć wpływ na przepływ prądu i straty? Ktoś coś poradzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co się dzieje z resztą napięcia

Spadki napięcia :zdziwko:

Wyczyść wszystkie punkty masowe:

Akumulator - karoseria

Akumulator - silnik

jak i połączenia plusowe:

Akumulator - rozrusznik

Rozrusznik - alternator lub alternator - akumulator (w zależności od samochodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy juz to wszystko posprawdzasz, radze dołozyc albo pozmieniac przekroje:

 

aku-buda

silnik-buda

altek-aku

 

I cieszyc sie wzrostem ładoania....

 

 

A swoja droga spróbuj zrobic tak:

 

Teraz doładuj akku na maxa prostownikiem i wykonaj Twoj wczesniej opisywany test

Jesli bedzie tak ze ładowanie na klemie nagle okaze sie rzedu 14,4v a po ponownym pomiarze powiedzmy za 3 dni juz znów rzedu 13,5v to masz to samo co u mnie, czyli mimo iz silnik pracuje al;tek na bierzaco nie nadaza doładowywac akumualtora, jest za słaby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem na alternatorze napięcie i waha się pomiędzy 14,43V-14,14V przy włączonej muzyce, światłach itd... Więc co się dzieje z resztą napięcia skoro na klemach jest 13,4V-13,7V?

"13,4V-13,7V?"

Jest to jak najbardziej prawidłowe napięcie ładowania w większości europejskich samochodach jak i japońskich samochodach, chyba że masz USA, jedynie tam mogą wysterować wartość powyżej 14V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie jest poprawa! Wyczyściłem połączenia: aku-silnik, aku-rozrusznik, aku-alternator i ładowanie na klemach mam w granicach 14,2V-14-6V

 

Zamierzam też wymienić kable zasilające do wzmacniaczy na 50mm2 i w tym wypadku muszę dołożyć przewody (50mm2) pomiędzy wyczyszczonymi połączeniami aku-silnik(-), aku-rozrusznik(+), aku-alternator(+). Czy od (-)na aku muszę puścić osobno kabel masowy (50mm2) do budy i osobno do silnika (50mm2)? Albo np do budy 2x50mm2 lub 2x50mm2 do silnika? Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi :niepewny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękny widok takie ladowanie maxtz :oczami:

Mam podobny problem co Ty hi_sound, też musze poprawić połączenia. Wydaje mi się, że przy alternatorze powiedzmy 60A wystarczy wymienić kabelki na 25-35mm^2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi_sound, masa do silnika (rozrusznik i alternator biorą masę z silnika) i na "budę", bo silnik i cała reszta przeniesienia napędu i wydech są galwanicznie oddzielone od auta poduszkami i podwiesiami gumowymi, nie wliczam jakiś zdublowanych cieńkich przewodów masowych czy elementach które się ze sobą nietrwale stykają.

 

maxtz, nie ma to jak sprawna instalacja :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy od aku do rozrusznika również potrzebny jest grubszy kabel? Rozrusznik jest potrzebny tylko przy zapalaniu silnika więc nie ma on bezpośredniego wpływu na spadki napięcia podczas pracy silnika i słuchania muzyki? Wydaje mi się że muszę dołożyć przewody na połączenia: aku-buda, aku-silnik, aku-altek i to powinno wystarczyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że masę dasz od aku do silnika, bo jak pisałe alternator i rozrusznik biorą masę z bloku silnika, grugi przewód masowy od aku do budy.

Od aku do alternatora gruby przewód plusowy, do rozrusznika wg. uznania, grubszy przewód to mniejsze spadki napięcia podczas rozruchu (zahamowany rozrusznik bierze kilkaset A) czyli większa siła elektromotoryczna rozrusznika czyli większy moment rozruchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi_sound, zrobisz jak chcesz ale jak masz zamiar autem trochę pojeździć to proponuję powymieniać wszystkie kable wraz z konektorami na nowe (konektory polutować) wyczyszczać punkty masowe, wszystko dobrze poskręcać i zabezpieczyć smarem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu wszystkich styków ładowanie wróciło do normy. Planuję położyć nowe zasilanie do wzmacniaczy o przekroju 50mm2 i przy okazji tego zabiegu po dokładać dodatkowe przewody 50mm2 pod maskę, nie chce naruszać fabrycznego okablowania tylko dołożyć dodatkowe, chyba nie wyjdę na tym gorzej jeśli nie wymienię fabrycznego okablowania tylko dołożę dodatkowe, bo teoretycznie łączny przekrój się zwiększy o dodatkowe 50mm2?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz dokladac, to grubo. Bez sensu wsadzac tam cienkie kable skoro ten odcinek zasilania obsluguje nie tylko audio, ale tez wszystkie inne odbiorniki w aucie. Efekt jest potem taki, ze na tym krotkim odcinku traci sie wiecej niz na 5 metrach do wzmacniacza.

(zreszta chyba tylko w dziedzinie CA funkcjonuja bezsensowne instalacje w ktorych im blizej zrodla zasilania tym ciensze przewody)

:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zreszta chyba tylko w dziedzinie CA funkcjonuja bezsensowne instalacje w ktorych im blizej zrodla zasilania tym ciensze przewody)

:)

 

co Ty gadasz :/

 

poczytaj sobie troszke prawa fizyki

 

jak dolozysz 35mm^2 do seryjnego to swiat bedzie i ludzie

 

[ Dodano: 2010-02-04, 16:46 ]

Panowie chcialem sie o cos zapytac w tym temacie

 

podobnie jak kolega chcialem wzmocnic instalke

 

nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika)

 

beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp??

 

[ Dodano: 2010-02-04, 16:46 ]

Panowie chcialem sie o cos zapytac w tym temacie

 

podobnie jak kolega chcialem wzmocnic instalke

 

nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika)

 

beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie mialo to zadnych ubocznych skotkow ktore beda mogły spowodowac usterke?(CHODZI O TO- zeby nie ruszac instalacji seryjnej tylko poprostu pociagnac z altka plus do aku bezposrednio a minus z aku do silnika bo altek bierze minus z silnika)

 

beda wtedy dwie rownolegle instalacje i moje pytanie brzmi czy nie bedzie to powodowało zwarc przepiec czy jakiś tam pętli itp??

 

Jeśli nową instalację poprowadzi równolegle do istniejącej to dlaczego miałoby mieć to negatywny wpływ ? Jedynie zwiększy się przekrój i odciąży to cieńsze przewody (prąd jest leniwy i biegnie tędy którędy będzie mu łatwiej).

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem ale jedne przewody beda krutsze a inne dluzsze w połczeniu rownoległym bo wątpie zebym trafil z dłudoscia przewodow:/

To w niczym nie przeszkadza.

O pętle się nie martw, w aucie są dziesiątki podobnie poprowadzonych przewodów tzn. zdublowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie też nie będę wywalał oryginalnego kabla pomiędzy altek-rozrusznik-aku (takie jest u mnie połączenie) bo idzie w nim jeszcze kilka innych nitek od różnych czujników.

Dokładam 16mm2 i musi przenieść prąd z alternatora 150A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...