elltry Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Dziś przypadkiem czytając nt. offroadu trafiłem na informację o tzw. battery isolator. Ze względu na dużą ilość odbiorników prądu (wyciągarka, oświetlenie dodatkowe, etc) układ elektryczny samochodu wymagał wzmocnienia. Początkowo było to jedynie dołożenie drugiego akumulatora oraz większego 95A alternatora. Jednakże rozwiązanie takie jedynie zwiększa „ilość” prądu i nie jest wystarczające do samochodu który ma być niezawodny i samowystarczalny. Dlatego w dalszym etapie modyfikacji nastąpiło podzielenie instalacji elektrycznej na dwa niezależne układy. Pierwszy - oryginalny Land Rovera, drugi przeznaczony do obsługi wszelkich elementów dodatkowych. Są one wzajemnie rozdzielonych poprzez tzw. battery isolator Warn. To sprytne urządzenie umożliwia jednoczesne ładowanie obu akumulatorów i niezależne ich rozładowywanie. Innymi słowy nawet pełne rozładowanie jednego akumulatora podczas oświetlania obozowiska w nocy umożliwi spokojny odjazd rankiem następnego dnia. http://www.gerc.pl/artykuly-4x4/75-discoveryhttp://www.unipower.pl/bi100_pliki/image004.jpghttp://www.unipower.pl/bi100_pliki/image003.jpghttp://www.unipower.pl/bi100.htmhttp://www.wyprawa4x4.com.pl/info/izolator...w_120a-418.html Takie urządzenie separuje więc obwód elektryczny auta z obwodem z dodatkowego akumulatora a pracujący alternator ładuje obydwa w takim przypadku. Czy takie rozwiązanie stosuje się również w car audio ?? Bo szczerze mówiąc nie widziałem czegoś takiego w zabudowach audio. Spotyka się raczej rozwiązanie, że dodatkowy akumulator (w bagażniku) jest podłączony równolegle do "głównego" i pracujący alternator ładuje obydwa w takim przypadku. Ale co z rozładowywaniem przy wyłączonym silniku ?? Rozładowują się równomiernie obydwa, tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Taki izolator można zrobić na 2 diodach prostowniczych dużej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_plock Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chodzi Ci chyba o coś takiego.Przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 http://www.cyfronika.com.pl/lamina.htm Nawet są 300 amperowe ne niejednego "łoriona" starczą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elltry Opublikowano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 cursor Tak, bodajże na diodach Schottkyego. marcin_plock Tak to jest to samo urządzenie. W moim pytaniu bardziej chodzi mi o celowość i zasadność stosowania takiego "gotowego" izolatora. Używał ktoś z Was taki "gadżet" w swoich instalacjach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 hmmm...Na "dziń dybry" masz spadek o 0,6V złącze (P-N minimum 0,6 , gorzej jak tam 2 - 3 takie zamontowane) a tu wszystkim chodzi by jak najwyżej było. Szczerze ... taniej zamontować voltmiarkę i obserwować by autko odpalić .Przerost formy nad treścią (kable rozruchowe większą rację bytu mają ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 był podobny temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Jest jeszcze jeden plus takiego urządzenia - przy połączeniu równoległym akumulatorów nie płyną między nimi prądy wyrównawcze, co zmniejsza rozładowanie zestawu akumulatorów. Przy codziennym użytkowaniu samochodu urządzenie raczej zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 W VW T4 jest tak > http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...43640fea8fa7bde .Działa w 100% , a koszt ...10zł za przekaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Ja miałem kiedyś w mojej E28 dwa alternatory i dwa akumulatory połączone jedynie masą jeden komplet do obsługi silnika a drugi do CA Można było całą noc imrezować bez odpalania silnika a rano auto odpalało jak by sprzęt w ogóle nie grał Ale to wtedy byłem młodszy i często auto grało na postoju z dość dużą głośnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakulec Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Ale ze jak to chodzi ?? powiedzmy podłączasz sterowane z alternatora i gdy zaplasz silnik altek zaczyna krecic i wtedy włacza sie przekaźnik podłączając akumulator przedni z tym w bagażniku i ładuje obydwa. Ale powiedzmy przy takim podłączeniu na zgaszonym silniku przekaznik jest rozłączony i wtedy prad pobiera tylko z tego w bagażniku. Trochę źle bo wydoi caly tylni akumulator. Cos czytalem ze jakoś to pomaga przy zapotrzebowaniu na większy prąd ale nie wiem o co chodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jest dokładnie tak jak napisałeś z tym ze terownie tego stycznika możesz podłączyć pod stacyjke - w ten sposób możesz zgasic silnik i w położeniu kluczyka ACC akumulatory są ciagle połączone. Dopiero gdy wyciagniesz kluczyk lub przekrecisz na "off" dodatkowy aku się rozlancza. Inny sposób to po prostu dorobieniem "pstryczka" którym zalanczasz ten separator - jednak wielkim minusem jest to, ze musisz pamiętać by go wyłączać przy dłuższych postojach - w przeciwnym razie aku bedą cały czas połączone co zaprzecza idei samego separatora oraz cewka tego separatora pobierać będzie caly czas prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.