Skocz do zawartości

Dwa akumulatory - battery isolator


elltry
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przypadkiem czytając nt. offroadu trafiłem na informację o tzw. battery isolator.

 

Ze względu na dużą ilość odbiorników prądu (wyciągarka, oświetlenie dodatkowe, etc) układ elektryczny samochodu wymagał wzmocnienia. Początkowo było to jedynie dołożenie drugiego akumulatora oraz większego 95A alternatora. Jednakże rozwiązanie takie jedynie zwiększa „ilość” prądu i nie jest wystarczające do samochodu który ma być niezawodny i samowystarczalny. Dlatego w dalszym etapie modyfikacji nastąpiło podzielenie instalacji elektrycznej na dwa niezależne układy. Pierwszy - oryginalny Land Rovera, drugi przeznaczony do obsługi wszelkich elementów dodatkowych. Są one wzajemnie rozdzielonych poprzez tzw. battery isolator Warn. To sprytne urządzenie umożliwia jednoczesne ładowanie obu akumulatorów i niezależne ich rozładowywanie. Innymi słowy nawet pełne rozładowanie jednego akumulatora podczas oświetlania obozowiska w nocy umożliwi spokojny odjazd rankiem następnego dnia.

 

http://www.gerc.pl/artykuly-4x4/75-discovery

http://www.unipower.pl/bi100_pliki/image004.jpghttp://www.unipower.pl/bi100_pliki/image003.jpg

http://www.unipower.pl/bi100.htm

http://www.wyprawa4x4.com.pl/info/izolator...w_120a-418.html

 

Takie urządzenie separuje więc obwód elektryczny auta z obwodem z dodatkowego akumulatora a pracujący alternator ładuje obydwa w takim przypadku. Czy takie rozwiązanie stosuje się również w car audio ?? Bo szczerze mówiąc nie widziałem czegoś takiego w zabudowach audio. Spotyka się raczej rozwiązanie, że dodatkowy akumulator (w bagażniku) jest podłączony równolegle do "głównego" i pracujący alternator ładuje obydwa w takim przypadku. Ale co z rozładowywaniem przy wyłączonym silniku ?? Rozładowują się równomiernie obydwa, tak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor Tak, bodajże na diodach Schottkyego.

marcin_plock Tak to jest to samo urządzenie.

 

W moim pytaniu bardziej chodzi mi o celowość i zasadność stosowania takiego "gotowego" izolatora. Używał ktoś z Was taki "gadżet" w swoich instalacjach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm...

Na "dziń dybry" masz spadek o 0,6V złącze (P-N minimum 0,6 , gorzej jak tam 2 - 3 takie zamontowane) a tu wszystkim chodzi by jak najwyżej było.

 

Szczerze ... taniej zamontować voltmiarkę i obserwować by autko odpalić .

Przerost formy nad treścią (kable rozruchowe większą rację bytu mają :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś w mojej E28 dwa alternatory i dwa akumulatory połączone jedynie masą jeden komplet do obsługi silnika a drugi do CA

Można było całą noc imrezować bez odpalania silnika a rano auto odpalało jak by sprzęt w ogóle nie grał :P

Ale to wtedy byłem młodszy i często auto grało na postoju z dość dużą głośnością :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ale ze jak to chodzi ?? powiedzmy podłączasz sterowane z alternatora i gdy zaplasz silnik altek zaczyna krecic i wtedy włacza sie przekaźnik podłączając akumulator przedni z tym w bagażniku i ładuje obydwa. Ale powiedzmy przy takim podłączeniu na zgaszonym silniku przekaznik jest rozłączony i wtedy prad pobiera tylko z tego w bagażniku. Trochę źle bo wydoi caly tylni akumulator. Cos czytalem ze jakoś to pomaga przy zapotrzebowaniu na większy prąd ale nie wiem o co chodzi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak napisałeś z tym ze terownie tego stycznika możesz podłączyć pod stacyjke - w ten sposób możesz zgasic silnik i w położeniu kluczyka ACC akumulatory są ciagle połączone. Dopiero gdy wyciagniesz kluczyk lub przekrecisz na "off" dodatkowy aku się rozlancza. Inny sposób to po prostu dorobieniem "pstryczka" którym zalanczasz ten separator - jednak wielkim minusem jest to, ze musisz pamiętać by go wyłączać przy dłuższych postojach - w przeciwnym razie aku bedą cały czas połączone co zaprzecza idei samego separatora oraz cewka tego separatora pobierać będzie caly czas prąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...