Skocz do zawartości

3 way


drink2020
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

OK,

W takim razie ostatnie co napiszę na forum: :P

Chciałbym wszystkich bardzo przeprosić jeśli moje wypowiedzi kogokolwiek zniechęciły do budowania własnego CA.

Opisywałem swój tok rozumowania i postępowania aby inni mieli możliwość szerszego wyboru.

Wychodziłem z założenia, że skoro ktoś chce pływać to lepiej aby przynajmniej zobaczył wszystkie style pływania zanim wybierze ten którym mu się najlepiej pływa.

Mam nadzieję, że administratorzy forum pozostawią mi chociaż możliwość przeglądania wątków. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowieeee.... spokojnie Po to jest forum by kazdy przekazal to co, co sam mysli, co wie, zadal pytania i toczyl dyskusje. Myle sie?

 

Kazdy ma swoj sposob na CA ( no prawie kazdy ) i to jest wlasnie urok tej dziedziny. Grzegorz1969 przekazal nam jakis ulamek swojej wiedzy i opisal sposob w jaki ON dopieszcza swoj system. Nie znaczy to ze wszyscy mamy tak postepowac, i jesli ktos robi inaczej to jest BE i w ogule samo zlo. Jesli ktos nie ma pomyslu to moze skozystac z jego rad i spostrzezen. Gdyby kazdy trzymal swoja wiedze tajemna dla siebie to jakis sens mialy by fora internetowe ?:P

 

Odnosnie procedur pomiarowych i samych systemow - mysle ze taki watek to calkiem dobry pomysl. Postaram sie zebrac jakos sensownie swoje materialy i zamiescic je na forum, aby zweryfikowac ich poprawnosc, sens, a moze nawet zainspirowac nimi CA Maniakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, Twój przedostatni post zmienił schemat mojej wirtualnej (jeszcze) zwrotnicy 2 way. :P

:P

 

Ale jest jeszcze druga strona medalu - nadmierne obniżanie poziomu cięcia powoduje obciążenie tweetera niekorzystnym pasmem, oraz to, że podział powstaje w najbardziej wyczulonym na ucho ludzkie paśmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz1969 nie pozwole zeby taka wiedza uciekla z mojego tematu http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif masz tu zostac i dalej przekazywac swoja wiedze ja powiem tak niech sie wypowaiadaja bardziej oblukani w tym temacie niz ja xD bede budowac 3waya moze przed swietami wiec duzo z tego co piszecie mi juz pomogla :P wiec czekam i czytam dalej :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na RMFce (słuchałem wiadomości bo ile można sceny szukać :P ) mówili, że człowiek (kanadyjscy naukowcy badali) dźwięk odbiera nie tylko uchem :P ale również innymi zmysłami.

Czy to nie panowie ...zastanawiające ? Może to coś w tym jest , że to OKO ! każe słyszeć UCHU lepiej Focala niźli Piździnga? He he z tym piździngiem to mocno pożartowałem ale... ?

Jest w tym wszyskim tyle niewiadomych, że czasem no sami wiecie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, Twój przedostatni post zmienił schemat mojej wirtualnej (jeszcze) zwrotnicy 2 way. :rotfl:

:hyhy:

Ale jest jeszcze druga strona medalu - nadmierne obniżanie poziomu cięcia powoduje obciążenie tweetera niekorzystnym pasmem, oraz to, że podział powstaje w najbardziej wyczulonym na ucho ludzkie paśmie.

Nie zmieniaj jeszcze schematu swojej zwrotnicy gdyż :

1) Jak każdy może zauważyć nawet w kolumnach High-End nie stosuje się tweeter-ów i woofer-ów współosiowych. Nie ma takiej potrzeby, gdyż różnica kątów docierania dźwięków niższych częstotliwości i wyższych częstotliwości jest mała a dokładność pionowa kąta docierania dźwięku wyłapywana przez człowieka niższa niż pozioma ( obrazowo -> jeśli człowiek jest w stanie odróżnić czy dźwięk dociera do niego 15° czy 30° w prawo lub lewo od niego to nie oznacza że odróżni czy źródło dźwięku znajduje się 15° czy 30° poniżej jego głowy ). Mało tego, często spotyka się takie zestawy w których cięcie jest powyżej 3.000 Hz co ich absolutnie nie dyskwalifikuje !

2) Zwrotnice z pewnych powodów (pomijając nieraz oszczędnościowe) konstruuje producent ze względu na pasma przenoszenia głośników w miarę optymalnie -> zmiana nie zawsze musi wyjść "na zdrowie".

U mnie jest bardzo duży kąt pomiędzy docieraniem do ucha dźwięków z głośnika wysoko tonowego i średnio-niskotonowego wynoszący ponad 40° .

Przy takim kącie ja słyszę rozwarstwienie dźwięku i to mi nie odpowiada.

Zatem radził bym, jeśli oczywiście masz takie możliwości, najpierw zbudować zwrotnicę według swoich wyliczeń.

Jeśli będziesz słyszał rozwarstwienie dźwięku zmienił bym ustawienie zwrotnicy w dół o kilkaset Hz (jeśli mieści się to w paśmie bezpieczeństwa tweeter-a.

Jeśli scena zacznie według Ciebie się scalać to patrząc na parametry tweetera będziesz musiał podjąć decyzję : czy bezpiecznie jest ciąć tweeter jeszcze niżej czy też bezpieczniejszym rozwiązaniem będzie zmiana tweetera lub zestawu na taki, który umożliwi bezpiecznie niższe cięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna nieścisłość: przyjmujesz "cięcie" jako miejsce odcięcia głośnika (woofera), czy środek podziału między głośnikami? To zupełnie może zmieniać postać rzeczy

To nie jest nauka ścisła i ściśle wyliczona liczba więc ......

naukowcy postawili tezę: Dla częstotliwości powyżej 3.000 Hz znacznie (lub jak kto woli drastycznie) rośnie dokładność oceny kierunkowości liniowej dźwięku w pionie. Ta teza została sformułowana i uznana za prawdziwą po przeprowadzeniu badań. Znając życie częstotliwość ta wynika np. z rozkładu Gaussa.

W związku z tym należy przyjąć że powyższa częstotliwość w całości powinna się znajdować na górze (przynajmniej w moim przypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz1969, co do rozmieszczenia o którym napisałeś stronę wcześniej

wszystko lux mamy trapez. Wspomniałeś budujesz scenę dla przedniego rzędu. Taka budowa moim skromnym zdaniem nie jest dobra ani dla kierowcy ani dla pasażera. Jedna strona zawsze będzie odstawała od drugiej pod względem dochodzenia dźwięku czy to dla jednego czy drugiego słuchacza.

Idąc dalej jeśli będziesz chciał skorygować to w taki czy inny sposób załóżmy że na stanowisko kierowcy to wtedy dźwięk dla pasażera całkowicie się rozjedzie. Tak samo mamy dla drugiej strony. Nie korygując tego z kolei mamy zależnie od miejsca odsłuchu którąś stronę bliżej siebie. Uszy mamy tylko na głowie a nie ciut dalej 50cm.

Może mam jakieś mylne wyobrażenie tego co chcesz zrobić. Ja z matematycznego punktu widzenia nie mogę sobie tego za czorta wyobrazić w jaki sposób chcesz otrzymać dobrą scenę. Przecież różnica pomiędzy bliższym a dalszym głośnikiem nie jest bagatelna bo ok. 50cm. Oczywiście w tym teoretycznym modelu co przy takim skupieniu głośników i takiej odległości słuchacza jest wynikiem dość sporym by móc go pomijać.

Bardzo ciekawi mnie Twoje podejście bo korelacja pomiędzy tymi zależnymi wydaje się istotnie duża.

Weźmy jednak zauważmy jeden istotny fakt. To co chcesz zrobić to nic innego jak zaaplikowanie serii. Bo przecież taki trapezowy układ mamy w prawie każdym samochodzie który wyjeżdża z taśmy montażowej.

A chcąc uniknąć odbić dźwięku od różnych elementów spisujesz na straty swój pomysł już na samym starcie tego projektu. Sadzając pasażera pomiędzy sobą a wooferem.

 

Ps. Jak coś pokręciłem - co jest bardzo możliwe - to wybacz ale wróciłem niedawno do domu po całym dniu z głową w liczbach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U siebie w pokoju 5x5 mam przy jednej ścianie na środku tv i wierzę a prawie w rogach pokoju kolumny. Po przeciwnej ścianie na wprost stoi sofa dwuosobowa. Jeśli uważasz, że jestem w stanie (ze względu na dźwięk) stwierdzić czy lepiej słyszę siedząc z prawej strony z lewej czy pośrodku sofy to może jestem pod tym względem ułomny ale nie słyszę tak samo jak co najmniej część moich znajomych.

Jeżeli chcecie każdy może we własnym zakresie zrobić sobie test od podstaw.

Aby "na własnej skórze" przekonać się o czym piszę i czy te prawa działają również w waszym przypadku zróbmy prosty test.

na odtwarzacz monofoniczny nagrajcie 3 sekundowe próbki dźwięków o częstotliwościach 500, 1500, 3000, 8000 Hz. Pójdźcie ze znajomym lub znajomą na spacer na jakiś plac biorąc ze sobą odtwarzacz i kawałek kredy. Warto było by aby plac nie znajdował się w zacisznym miejscu gdyż przy takich zadaniach "zmysły ludzkie" starają się podświadomie pomóc/ułatwić zadanie.

Narysujcie okrąg o promieniu 5 metrów, stańcie w środku z zasłoniętymi oczami i poproście aby znajoma/znajomy chodząc po tym gdy będzie się znajdował w półokręgu przed wami raz na jakiś czas zatrzymywał się i odtwarzał jedną częstotliwość a następnie wy wskazujcie ręką kierunek z którego wg. was dochodzi dźwięk. Po wskazaniu niech ta osoba zaznaczy na okręgu miejsce w którym znajdował się odtwarzacz i wskazywany przez was kierunek. Dla każdej z częstotliwości zróbcie powiedzmy 20 prób. Po tym eksperymencie (bardzo niedoskonałym) będziecie mogli co prawda z dużym błędem określić błąd określenia kierunku w zależności od częstotliwości.

Na podstawie tych wyników będziecie mogli oszacować indywidualnie dla siebie jaka jest wasza własna dokładność lokalizacji kierunku w poziomie . Uwaga to dotyczy rzeczywistego kierunku a nie stereo !!!

Teraz muszę niestety omówić pokrótce dlaczego w swojej definicji stereo użyłem słowa nieudana.

Otóż w normalnych warunkach człowiek do dźwiękowej lokalizacji nadajnika fali używa trzech czynników:

1) różnicy faz;

2) różnicy natężenia dźwięku;

3) kąta natarcia fali akustycznej na małżowinę uszną.

W zależności od częstotliwości różnica faz i różnica natężenia są w różnym stopniu wykorzystywane.

W przypadku stereofonicznej symulacji kierunku dochodzenia dźwięku mózg otrzymuje sygnały które nie są ze sobą zgodne (inny kierunek wskazuje małżowina a inny pomiar fazy i natężenia dźwięku.

Teraz niestety musimy przenieść się do innej dziedziny nauki a mianowicie psychologii.

Człowiek w takich momentach automatycznie przełącza się w tryb awaryjny ograniczonego zaufania i znacznie zwiększa się błąd nie będąc w stanie dopasować się do nowych warunków. Ze względu jednak, że nie wiąże się to z możliwością zagrożenia nie włącza mechanizmów obronnych.

PS

Kurczę ja znów truję (większość wypowiedzi powyżej 10-ciu linijek).

Ponieważ już nie chcę truć na koniec.

Buduję swoje CA na podstawie tej wiedzy. Wykończę je do wiosny ..... chyba że ono mnie wcześniej :hyhy:

Można będzie posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w pokoju 5x5 mam przy jednej ścianie na środku tv i wierzę a prawie w rogach pokoju kolumny. Po przeciwnej ścianie na wprost stoi sofa dwuosobowa. Jeśli uważasz, że jestem w stanie (ze względu na dźwięk) stwierdzić czy lepiej słyszę siedząc z prawej strony z lewej czy pośrodku sofy to może jestem pod tym względem ułomny ale nie słyszę tak samo jak co najmniej część moich znajomych.

Jeżeli chcecie każdy może we własnym zakresie zrobić sobie test od podstaw.

A ustaw kolumny 1-1,5m od siebie i siądź 1m od kolumn i sprawdź wtedy co się stanie jak przesuniesz się lekko w którąś ze stron nie będą na środku. Ja to mam na codzień, bo nie mam miejsca na kolumny i stoją na biurku. Ja słyszę różnicę jak odchylę się lekko w kierunku którejś z kolumn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz1969, ok ale właśnie chodzi mi o ten aspekt który pomijasz całkowicie mówiąc o pokoju i rozmieszczeniu kolumn. cursor to samo Ci napisał że odległości są sporo mniejsze niż w pokoju.

Osobiście w pokoju mam ustawione kolumny przy ścianie (odległość przetworników ok 50cm od ściany) 140cm od siebie a do stanowiska odsłuchu czyli kanapy mam 360cm. Nie raz jak siądę z książką i pochylę się w ten sposób że zasłonię sobie kolanami jedną z kolumn ewidentnie ona robi się cicha.

Znając życie częstotliwość ta wynika np. z rozkładu Gaussa.

Sam podpiąłeś to pod rozkład Normalny? Bo jakoś ciężko mi uzmysłowić sobie symetrię w kierunkowości a przecież owy wykres jest idealnie symetryczny. I skoro w pewnym momencie gwałtownie rośnie to po drugiej stronie względem osi symetrii musiałby tak samo gwałtownie spadać.

 

Grzegorz1969, W żadnym wypadku nie chce Cię zniechęcać choć moje wypowiedzi mogą tak wyglądać. Jednak chcę żebyś mnie przekonał do racji w teoretyczny sposób. Praktyczny zweryfikujemy jak skończysz swój projekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się , że ...

Najpoprawniejszym kompromisem jest takie rozmieszczenie przetworników i takie dostrojenie elektryczne systemu by...

Dla kierowcy scena rysowała się lekko po lewej stronie szyby przedniej a dla pasażera lekko po prawej stronie czyli vis a vis facjaty słuchacza. ( jest to w sumie łatwe do zrealizowania ... ba większość podstawowych wrzutek tak ma). Być może błędnie myślę ale na logikę właśnie tak sobie wydedukowałem.

 

P.S. Zawsze podczas słuchania mozna sobie tłumaczyć , że... słucham koncertu i siedzę (stoję) nie w samym środku. :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do przykładu Grzegorza1969 i 500Hz to w przypadku takiego trapezu albo raczej trapezu bardziej zblizonego do wymiarow auta (siedzimy blizej niz 120cm) mamy właśnie dość znacznie ściszone 500Hz. Zależnie od auta jest to przeważnie coś około 500hz. Jest to pierwsza problematyczna częstotliwość. Według trapezu z tego przykładu można wyliczyć długość fali dla której nastąpi przeciwfaza i totalna cisza w miejscu A. Pytanie jak nad tym zapanować. Jeden sposób to pewnie stosowanie innego cięcia paswynego dla lewej i prawej strony. Procek pewnie miesza przy tych częstotliwośćiach i dzieki temu jest wrażenie że scena się poprawia. Ale czy jest lepszy sposób niż te 2? Jakiś układ niefiltrujący by się przydał. : ) To znaczy filtrujący ale nie ścinający charakterystyki a jedynie ingerujący w fazę.

 

Grzegorz1969, ja nie należe do tych ktorzy wymagają byś pokazał swoje ca. Dla mnie to najmniej istotne. To tak jakby producentowi instrumentu, ktory mowi ze jego produkt jest bardzod obry kazac na nim cos zagrac. Od tego są inni więc nie przestrasz się wymogów niektorych forumowiczów i nie uciakaj czasem. : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcja fazy z powodzeniem rozwiazuje taki problem. Przynajmniej tak twierdza moje pomiary Jest jednak ale... wystarczy ze ktos siadzie u mnie na prawym fotelu i korekcje fazy mozna sobie ****** :hyhy: Wszystko sie przesowa i zmienia. Umiejscowienie glosnikow to wedlug mnie podstawowa sprawa. Dopiero potem mozna poprawiac i stroic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Przede wszystkim tak jak wspomniałem wcześniej nie ukrywam i nie będę ukrywał ani auta ani CA.

Nie pisałem, że moje audio jest najlepsze, gdyż tak nie jest na 100%. Chciałem pokazać Wam jak według mnie można zaprzęgnąć wiedzę z różnych dziedzin do zrobienia Car Audio i jakie z zaprzęgnięcia tej wiedzy powinny być korzyści.

Jak wiadomo ludzie najpierw np.:

- budowali mosty i kładki wcześniej niż przeprowadzili badania i usystematyzowali wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów;

- budowali i strzelali z łuków i armat a później wprowadzili celowniki oparte na badaniach trajektorii lotu.

Mało tego do dziś nikt nie jest w stanie zmusić (poza przymusem instytucjonalnym) aby np. przez własne oczko wodne na ogródku budując kładkę dokonywał obliczeń. To samo jeśli ktoś strzela na strzelnicy, nie ma on obowiązku korzystania z regulowanych celowników.

Będę się starał odpowiadać po kolei na Wasze Pytania.

cursor -> masz głośniki komputerowe zrób im dłuższe przewody i przeprowadź własne badania na kilku osobach łącznie ze sobą jaki wpływ na dokładność pozycjonowania dźwięku przez wybraną grupę osób (może nie statystycznie) ma odległość i kierunek rozmieszczenia głośników. Przecież większość kart dźwiękowych (a w zasadzie programów do ich obsługi) posiada suwak balansu). Wystarczy w takim razie na początku pomiaru ustawić balans na prawą lub lewą stronę i poprosić badaną osobę aby za pomocą myszki ustawiła balans w połowie. Nie może ona patrzeć wtedy na monitor (warto aby na monitor patrzyła druga osoba i rejestrowała wyniki). Tak powtórzone badanie raz z jednej i raz z drugiej strony rozpoczynane powtórzone powiedzmy 10 razy dla każdego ustawienia głośników jest w przybliżeniu w stanie pokazać wyniki uśrednione dla pewnej grupy osób.

Greg-si pisząc o rozkładzie Gaussa miałem na myśli (co zresztą prawie zawsze jest w badaniach statystycznych), że dla największej grupy ludzi jest to 3.000 Hz dla mniejszych grup np. 2.900 Hz i 3.100 Hz. Podejrzewam że według właśnie takiego samego rozkładu przyjęto 80 Hz dla granicy bezkierunkowości dźwięku.

Co do przesunięcia fazowego to:

1) Uszy ludzkie to ... dwa niezależne instrumenty z których mózg pobiera informacje niezależnie. Do niektórych celów (określenie kierunku i odległości) mózg porównuje i analizuje obie te informacje łącznie aby na ich podstawie wyznaczyć kierunek i odległość. Na podobnej zasadzie działa np. nawigacja na latarnie morskie. Na podstawie informacji z jednej możesz określić jej kierunek, na podstawie pomiaru kąta między trzema można określić swoje położenie.

A teraz co z tego wynika dla 500 Hz.

Proszę jeśli ktoś chce się dowiedzieć i ma u siebie opóźnienia czasowe aby wygenerował taki sygnał lub ściągnął z sieci (powinien być na forum Elektrody) i nagrał na płytę. Potem proszę podczas odtwarzania tej częstotliwości w aucie spróbować tak ustawić opóźnienia aby dźwięk był niesłyszalny i napisać kiedy to osiągnęliście.

Ponieważ nie posiadam opóźnień u siebie mogę liczyć wyłącznie na swoją teoretyczną wiedzę ale nie będę jeszcze jej tu przedstawiał.

Druga kwestia, jak na pewno zauważyliście na płytach testowych audio jest najczęściej utwór nagrany "w przeciw-fazie" proszę odsłuchać go kilkakrotnie a potem dowiedzieć się z miarodajnych źródeł co oznacza stwierdzenie że został on nagrany w przeciw-fazie.

I trzecia kwestia

Napisałem już wcześniej, że mózg do określenia kierunku i odległości źródła dźwięku używa trzech informacji. Dla pewnych częstotliwości (pasma) jednak "automatycznie" wyłącza z analizy fazowość gdyż długość fal jest tak mała, że różnica faz mogła by wskazywać kilka różnych kierunków.

Problem fazowości dźwięku w samochodzie jednak występuje i jest bardzo odczuwalny przy złym ustawieniu głośników w jednym kanale o czym wasylwek już wspomniał. Jeśli będą zainteresowani to mogę opisać jak zrobić doświadczenie np. w warunkach domowych aby to usłyszeć. .

PS.

Mam do wszystkich prośbę. Starajcie się tak formułować ewentualne pytania abym mógł odpowiadać krócej. Nie mam fizycznie tyle czasu aby się tak rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akustyka pokoju i akustyka samochodu niestety bardzo sie rozni ze wzgledu na wymiary tych pomieszczen i sposob rozmieszczenia glosnikow. Rozmiary pomieszczenia oraz , ze tak powiem jego wystroj wplywaja bezposrednio na odbicia fal. Ich liczbe, i czas po ktorym odbicie wraca do zrodla dwieku oraz ucha ludzkiego. Ma to posredni wplyw na sposob w jaki odbiaramy pozorne zrodlo dzwieku.

 

Dla ambitnych polecam lektore -Artykul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg-si pisząc o rozkładzie Gaussa miałem na myśli (co zresztą prawie zawsze jest w badaniach statystycznych), że dla największej grupy ludzi jest to 3.000 Hz dla mniejszych grup np. 2.900 Hz i 3.100 Hz. Podejrzewam że według właśnie takiego samego rozkładu przyjęto 80 Hz dla granicy bezkierunkowości dźwięku.

No właśnie bo już myślałem że chodzi o sam wykres kierunkowość a nie badania statystyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akustyka pokoju i akustyka samochodu niestety bardzo sie rozni ze wzgledu na wymiary tych pomieszczen i sposob rozmieszczenia glosnikow. Rozmiary pomieszczenia oraz , ze tak powiem jego wystroj wplywaja bezposrednio na odbicia fal. Ich liczbe, i czas po ktorym odbicie wraca do zrodla dwieku oraz ucha ludzkiego. Ma to posredni wplyw na sposob w jaki odbiaramy pozorne zrodlo dzwieku.

 

Dla ambitnych polecam lektore -Artykul

Witam

Jeśli chodzi o pomieszczenie to jest ono rzeczywiście dość małe (a w zasadzie jest mało miejsca przed kierującym i jego pasażerem obok). Biorąc pod uwagę, że człowiek ma jednak jakąś dokładność określania kierunku dźwięku postanowiłem scenę wypchnąć nieco do przodu. W tej chwili mam rozstawione u siebie głośniki około 1,2 m przed sobą na wysokości oczu czyli jakieś ...... 25 cm za szybą przednią :ok: .

Jeśli chodzi o odbicia (rykoszety) to najpierw musimy je posortować na :

- chciane (pożądane) i .....

- niechciane.

Te pierwsze się nam przydadzą przy budowie sceny.

Drugie będziemy musieli wyeliminować. Bardzo dobrą, starą i sprawdzoną przed wielu latami metodą ..... tą samą jaką kiedyś ..... polowano na mamuty :rotfl: .

Jedyny problem jaki mamy po drodze to właściwe ich posortowanie ..... niestety do tego potrzeby jest system pomiarowy.

 

Co do zamieszczonego linka to ...

1) Bardzo cieszę się, że nie tylko jak chcę spożytkować badania naukowe do poprawy CA ;

2) Proszę pogłębiać wiedzę na te tematy. Są to dość młode dziedziny nauki i nie do końca zgłębione. Od czasu wysnucia zawartych tam tez naukowcy udokumentowali jeszcze kilka tez które można bez problemu przenieść do CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby posortowac odbicia na chciane i niechciane musimy dysponowac naprawde dobrym mikrofonem pomiarowym. Idealnym rozwiazaniem bylo by zastosowanie modelu glowy z wiernie odwzorowanymi malzowinami usznymi i umieszczonymi w nich mikrofonach. Widzialem takie roziwazanie na jakiejs zagranicznej stronie ale nie pamietam gdzie Wada jest jak zwykle cena. Sa tez mikrofony pomiarowe podobne do sluchawek - wklada sie je w uszy..i tyle :ok: Jesli sie nie myle to ktores z systemow alpine takie oferuja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby posortowac odbicia na chciane i niechciane musimy dysponowac naprawde dobrym mikrofonem pomiarowym. Idealnym rozwiazaniem bylo by zastosowanie modelu glowy z wiernie odwzorowanymi malzowinami usznymi i umieszczonymi w nich mikrofonach. Widzialem takie roziwazanie na jakiejs zagranicznej stronie ale nie pamietam gdzie Wada jest jak zwykle cena. Sa tez mikrofony pomiarowe podobne do sluchawek - wklada sie je w uszy..i tyle :rotfl: Jesli sie nie myle to ktores z systemow alpine takie oferuja.

Eeee tam .......

Kolego uprawiacie czarnowidztwo :P .

Zalecam ....... obejrzenie filmu "Apollo 13" a w szczególności kawałka "Houston, mamy problem ...." :ok: .

Jeśli oni sobie poradzili to my na tym forum RAZEM też możemy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując :rotfl: .

Niby dążymy do INNEGO ROZKŁADU W OBU kanałach ale jeżeli lewy mocno sie różni od prawego... mózg (jeszcze kawałek mam :ok: ) ostro sie buntuje i stanowczo każe naprawić. Mimo , że serce mówi by odpocząć (bo dzisiaj musze poprawić kanał) to niemal tak przykre uczucie jak trzeszcząca tapicerka :P . A niby tylko ŚREDNIOTONOWY pracuje troszke inaczej .

Pogoń za gryzoniem ...trwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...