Skocz do zawartości

Czas rozejrzeć się za 1. autkiem...


balcer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

luk9753, z ta wsia to bym sie tak nie rozpedzal na twoim miejscu.

 

ruby1986, mysleliscie o Focusie II tdci

 

Sam można powiedzieć mieszkam na wsi, a co do Focusa II i jeszcze w TDCI a nie daj boże w 1,9TDCI to zdecydowanie nie polecam, silnik w sam sobie jest ok, ale osprzęt to tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a musi byc koniecznie francuz ? moze np volvo ? proponuje tylko dlatego ze ostatnio pojezdzilem troche s80 i nie dosc ze jak na prawie 2 tony to male zre ropy, jest ekonomiczne no i przyspieszenie tez jest . Ja na Twoim miejscu bym sie zainteresowal s40, cos w ten desen http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12287285
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mtxfun, patrzyłem na S40, podoba mi się w ch*** :/

Ale chyba będzie to drogie w utrzymaniu, niestety

Sebring, rozglądałem się też za Focusem z 2006 roku z silnikiem 1.6TDCi, ale coś ostatnio słyszałem, że u nich coś nie bardzo z blachami, może to znowu kolejny mit, nie wiem.

A co do Francuzów, to ten C4 cholernie mi się podoba, fakt ta elektryka mnie denerwuję, lub będzie denerwować, ale fura sama w sobie jest cool :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem na S40, podoba mi się w ch*** :/

Ale chyba będzie to drogie w utrzymaniu, niestety

 

przeciez to to samo co Focus i Mazda 3 :?: koszty utrzymania takie same bo te auta sie roznia tlyko buda i znaczkiem, w tamtych czasach wszystkie 3 koncerny mialy jednego wlasciciela :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk9753, z ta wsia to bym sie tak nie rozpedzal na twoim miejscu.

 

ruby1986, mysleliscie o Focusie II tdci

 

Sam można powiedzieć mieszkam na wsi, a co do Focusa II i jeszcze w TDCI a nie daj boże w 1,9TDCI to zdecydowanie nie polecam, silnik w sam sobie jest ok, ale osprzęt to tragedia.

 

Ford nie ma silnika 1,9 TDCI, jak coś to 1.6, 1.8 lub 2.0

 

[ Dodano: 2010-04-03, 11:39 ]

patrzyłem na S40, podoba mi się w ch*** :/

Ale chyba będzie to drogie w utrzymaniu, niestety

 

przeciez to to samo co Focus i Mazda 3 :?: koszty utrzymania takie same bo te auta sie roznia tlyko buda i znaczkiem, w tamtych czasach wszystkie 3 koncerny mialy jednego wlasciciela :D

 

Dokładnie, płyta podłogowa ta sama, i ten diesel 1.6 też pochodzi od PSA.

Troszkę jeździłem Focusem II kombi z taki silniczkiem i powiem że świetnie się prowadzi i jest dosyć dynamiczny. A jak z blachami... chyba jeszcze za młode auto żeby oceniać czy będzie rdzewieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk9753, z ta wsia to bym sie tak nie rozpedzal na twoim miejscu.

 

ruby1986, mysleliscie o Focusie II tdci

 

Sam można powiedzieć mieszkam na wsi, a co do Focusa II i jeszcze w TDCI a nie daj boże w 1,9TDCI to zdecydowanie nie polecam, silnik w sam sobie jest ok, ale osprzęt to tragedia.

 

Ford nie ma silnika 1,9 TDCI, jak coś to 1.6, 1.8 lub 2.0

 

[ Dodano: 2010-04-03, 11:39 ]

patrzyłem na S40, podoba mi się w ch*** :]

Ale chyba będzie to drogie w utrzymaniu, niestety

 

przeciez to to samo co Focus i Mazda 3 :] koszty utrzymania takie same bo te auta sie roznia tlyko buda i znaczkiem, w tamtych czasach wszystkie 3 koncerny mialy jednego wlasciciela :]

 

Dokładnie, płyta podłogowa ta sama, i ten diesel 1.6 też pochodzi od PSA.

Troszkę jeździłem Focusem II kombi z taki silniczkiem i powiem że świetnie się prowadzi i jest dosyć dynamiczny. A jak z blachami... chyba jeszcze za młode auto żeby oceniać czy będzie rdzewieć...

 

Faktycznie, chodziło mi o 2,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmienie jeszcze do wypowiedzi Cursora odnośnie spalania dieslów w BMW :]

 

Ta siódemka czy piątka najczęsciej jest w automacie. Kolega Ci mówił, że 3 litrowy diesel pali mu średnio 7.5L? ( Rozumuje zatem, że to połączenie trasy i miasta? )

 

Jestem zagorzałym fanatykiem bmw i jeszcze nikomu z kumpli ani w 530D ani w 730D ten motor nie spalił średnio 7.5L... No chyba, że ktoś non stop jedzie na ekonomiku >120km/h na trasie. Normalnie to auto pali 9-10L w mieście. bez szaleństw typu wychodzenie bokiem z krzyżówki bo są do tego odpowiednio mocne.

Niech nikt takich głupot nie pisze, że pali mniej, bo później ludzie kupują takie "złote auta" i mają wielkie oczy jak przyjdzie do kalkulacji a mit sie szerzy, że bmw żłopie, a no żłopie. Motory są niebywale dynamiczne ale są pewne progi spalania poniżej, których nie zejdziesz.

 

Merc ML 320 cdi na automacie w miescie pali z tego co sie orientuje 12-14L zależnie od nogi a wolno tym ciężko jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

estem zagorzałym fanatykiem bmw i jeszcze nikomu z kumpli ani w 530D ani w 730D ten motor nie spalił średnio 7.5L... No chyba, że ktoś non stop jedzie na ekonomiku >120km/h na trasie. Normalnie to auto pali 9-10L w mieście

Kumpel pracuje w Austrii i co tydzień robi kurs z Raciborza do Wiednia(i z powrotem). Tempomat najczęściej ustawia w zakresie 140-160km/h. Ostatni wynik BC 6,9l

Rozbieżności między rzeczywistym spalaniem, a tym co pokazuje BC u kumpla to maks 0,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie wychodziło 730/740 ( D ) w manualu to oczywiste, podkreśliłem to, że na automacie bo zastosowanie tej skrzyni daje o sobie znać przy spalaniu. 725 TDS wystepował w manualu. Jak takie trasy to sie zgodze

740D to jest rakieta po chipowaniu i zmianie IC dobija do 300 koni i niebywałego momentu, robi sie istny potwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie wychodziło 730/740 ( D ) w manualu to oczywiste, podkreśliłem to, że na automacie bo zastosowanie tej skrzyni daje o sobie znać przy spalaniu

Mylisz się. To nie jest stary automat, który biegi zmieniał przy danych obrotach i tyle.

Sterownik tutaj ma funkcję adaptacji. Jeśli muskasz gaz(a w dieslu żeby ruszyć wystarczy puścić hamulec) to biegi będzie zmieniać przy 2-2,5tys, jeśli potrzebujesz ruszyć żwawiej i depniesz mocniej to zmieni bieg przy 3-3,5tys. Jeżdżąc w odpowiedni sposób, skrzynia sama nastawi się do ekonomicznej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli muskasz gaz(a w dieslu żeby ruszyć wystarczy puścić hamulec)

 

a nie jest tak w każdym automacie?

Nawet w 750i jak puścisz hamulec to auto stoi w miejscu, musisz nacisnąć gaz.

W 730D(725 też) wystarczy puścić hamulec i auto zaczyna się toczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor, mówisz, że się myle no a jednak. 725 w TDSie na automacie pali w mieście ~1.1 litra więcej niż 725 w TDSie na manualu. I takowe rozeznanie przedstawił mi kumpel, który ma 7 manuala a żonie kupił takiego samego ino w automacie :D

Jego żona ostro nie jeździ bynajmniej a oba auta są w porónwnywalnym stanie technicznym - mają w granicach 420 tyś km przejechane :zdziwko:

 

A z tym toczeniem się i adaptacją to racja. Nawet nowe programy sterujące pracą skrzyni wgrywają w ASO na prośbę przy przeglądzie

Jakoś nie mam przekonania do automatów, ale gdybym kiedyś musiał go mieć to zdecydowanie wolałbym aby auto jednak stało po puszczeniu hamulca na położeniu D niż zaczynało się toczyć hehe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...