Skocz do zawartości

Czas rozejrzeć się za 1. autkiem...


balcer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sorki cos mi zawislo i edytowalem post wyzej ale tam napisalem co mialem na mysli doklanie porownujac 2 auta ktore jezdzily w firmie u mnie

 

[ Dodano: 2010-03-11, 12:41 ]

ale tak to jest jak sie pracuje i siedzi na forum :)

sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bunkier0888, koszt serwisu gwarancyjnego

koszt przegladu gwarancyjnego i wymana czesci przy przebiegu 157tys dla mondeo ropa z roku to koszt 1370.32 zł netto

 

koszt przegladu gwarancyjnego i wymiana czesci przy przebiegu 142 dla benzyny tego samego mondeo kombi to koszt 811,72 netto

 

oba auta w roznicy 2 miesiecy mialy robione przeglądy gwarancyjne po 2 roku eksploatacji

mam przed soba koszty utrzymania auta bo na to samo pytanie wlasnie michasiowi odpowiedziec chcialem

no dobra troche przesadzilem z tym 4 krotnością bo mam i widze koszty dokladne ale jakos jezdzac tym ropniakiem mialem wrazenie ze jest drozszy w utrzymaniu niz samochod wspolnika a ksiegowy byl wlasnie zdziwiony ze ropa jest drozsz w utrzymaniu co do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielismy 2 mondeo z plecakiem w firmie oba dobrze katowane bo to sluzbowe auta :D

2,2 ropa i benzyne na podtlenku LPG

 

NOwki z salonu oba auta w czasie :

Ropa 39 miesiecy przejechal 340 tys koszt serwisu to 13 tys w/g faktur

benzyna 41 miesicy 370 tys koszt serwisu 11 tys w/g faktur

różnica jest ale wydaje mi się, że główne znaczenie odegrała tutaj świadomość kierowcy...tak jak napisałem wcześniej warunkiem bezproblemowej eksploatacji nowoczesnego diesla jest przestrzeganie zasad poprawnego użytkowania, a w przypadku auta firmowego, jak sam napisałeś nie ma o tym mowy nawet :/

mogę wypowiedzieć się na podstawie choćby aktualnie użytkowanego przeze mnie auta...mam go dwa lata, zrobiłem nim 60tyś. km i do tego jest po chip tuningu...i odpukać wymieniam oleje i filtry i jeżdżę...żadnych awarii a na liczniku już 210kkm :D

Jest jeszcze jedna dość istotna kwestia, a mianowicie przyjemność z jazdy...nowoczesny diesel zapewnia dużo wyższy moment obrotowy (a to ma chyba największy wpływ na elastyczność silnika)niż porównywalna mocą, wolnossąca jednostka benzynowa...a to w bezpośredni sposób przekłada się na uśmiech na twarzy kierowcy przy każdym wyprzedzaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna dość istotna kwestia, a mianowicie przyjemność z jazdy...nowoczesny diesel zapewnia dużo wyższy moment obrotowy (a to ma chyba największy wpływ na elastyczność silnika)niż porównywalna mocą, wolnossąca jednostka benzynowa...a to w bezpośredni sposób przekłada się na uśmiech na twarzy kierowcy przy każdym wyprzedzaniu

A ja się zastanawiam kiedy ludzie w końcu przestaną porównywać turbo diesla z atmosferyczną benzyną.

Może tak porównacie zwykłego klekota z benzyną? Nagle się okaże, że ten diesel ma mniej momentu niż benzyna o tej samej pojemności.

 

Zaletą diesla od dawna było spalanie i wytrzymałość. Nawet nowoczesne turbo diesle, dobrze użytkowane, wytrzymają sporo. Problem w tym, że ludzie dopiero uczą się jak takie auta obsługiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michas82lca, wiesz koszt ropy jak doczytales to koszt 13 tys koszt utrzymania benzyny to koszt 11 - 3,5 tys za lpg =7,5 tys to sa koszty ktore nie obejmuja oplat paliwowych wiec nie mozna wliczac w to LPG

zam przyznasz koszt serwisowania NOWEGO ropniaka jest w tym przypadku 2 razy drozszy od benzyny

auta pochodzily z 2006/07 roku wiec nie sa to stare rozklekotane auta

tymbardziej ze auta byly nowe z salony fakt w leasingu autami jezdzilem ja i wspolnik wiec zaden oszolom z pracownokow nie mial dojscia do auta

to ze autko sluzbowe oznacza ze nei bede wkladac z nie audio czy tez dodatkowych opcji

autko moje bylo zaczipowane ( pisze po polsku bo chip'a sie nie odmienia ) sam zreszta to robilem poprawila sie elastyka i moc a spalanie zaledwie o 0,4 l na 100 km

powiem tak nie jedno auto mialem i mam do tej pory 2 auta ktore sa bardzo sentymentalne jezdze nadal brava i nadal mam forda escorta

sa to dwa auta ktore jedno sluzy do jazdy na codzien i brave staram sie skatowac juz ponad 2 rok i jakos nie chce pasc :) i pomimo ze jzu tym autem powoli zygam jakos mam ten cholerny sentyment i go nie sprzedaje czekam az sam sie rozpadnie

escorcik jest to oczko w glowie bo to jest pierwsze moje auto jak by nie patrzec ma juz 18 lat :/ i przejechane 97 tys wiecej czasu stoi moze dlatego sie jeszcze trzyma czego nie moglem powiedziec o mondeo ktore po prostu zaczęło rdzewieć

 

tak wiec jestem zwolennikiem diesla ale dla firm prywatnie wole benzyne

gaz jest do gotowanie

olej do smazenia

a benzyna do jazdy autem

z dwojga złego wole miec obiad ugotowany niz zapach frytek z rury wydechowej :D

 

moze sie starzeje ale powiem ze nie ma nic wygodniejszego niz duze autko dlatego wracajac do tematu i tak bym zaproponowal E39 ale w benzynie ropniaki w BMW maja wadliwe jak w wiekszosci niemieckich aut pompowtryskiwacze czego takze uswiadczylem na swoich 2 autach dieslowskich

 

[ Dodano: 2010-03-11, 15:08 ]

Zaletą diesla od dawna było spalanie i wytrzymałość. Nawet nowoczesne turbo diesle, dobrze użytkowane, wytrzymają sporo. Problem w tym, że ludzie dopiero uczą się jak takie auta obsługiwać.
tak samo jak i przy benzynie turbo trzeba studzic a nie wylaczac sinik po drodze topodstawa dluzszej zywotnosci turbiny ktora tak malo nieraz nie kosztuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam ze nowe auta strasznie nie lubią się z naszą ropą :/ Wczoraj w ASO VW w Płocku gdzie pracuje wymienialiśmy w 6 samochodach pompowtryski heh. Koszt jednego 2400 zł + zwrot starego :) Na tą chwilę dieslowi mówię NIE ! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majes, po części się z tobą zgodzę. Ale podobno VW ma czułe pompowtryski i lecą. Ja w swoim Accordzie najechałem 180k i nic się z nimi nie działo. Inna sprawa, że jak się tankuje syf na syfiastej stacji to coś się musi spierdolić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu ja osobiście jestem za dieslem :/

 

Ja też osobiście jestem za klekotem, dlatego szukam cały czas, czytam i dopytuję co by tu

konkretnego na lato wybrać :)

Jak się okazuję głównymi faworytami w oczach mojego ojca są dwa modele:

- Ford Focus 1,6 TDCi z 2005, niższe opłaty za poj. skokową.

- Skoda Octavia MKI 1,9 TDi z 2004, większa przestrzeń i bagażowa i pasażerska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sie starzeje ale powiem ze nie ma nic wygodniejszego niz duze autko dlatego wracajac do tematu i tak bym zaproponowal E39 ale w benzynie ropniaki w BMW maja wadliwe jak w wiekszosci niemieckich aut pompowtryskiwacze czego takze uswiadczylem na swoich 2 autach dieslowskich

Pokaż mi w 520D i 530D pompo wtryski to masz ode mnie skrzynkę wódki :)

Te silniki to zupełnie inna generacja niż stary(ale też niezły) 2.5 TDS. Oba te silniki są już na common-rail'u, a więc nie mają pompowtrysków, a wtryskiwacze :/

 

BMW E39 jest wygodnym autem, wbrew pozorom nie jest strasznie drogim w utrzymaniu, ale mimo, że z zewnątrz jest duże(auto klasy omegi) to w środku jest ciasnawo.

Kumpel ma E38 3.0D i w środku jest bardzo wygodnie, miejsca dla kierowcy i pasażera jest dosyć dużo.

Gorzej mają pasażerowie z tyłu, tutaj dopiero w longu jest na prawdę wygodnie, ale tylko dla 2 osób, 3 osoby na tylnej kanapie w bmw(niezależnie czy to e46, czy e38) to już robi się ciasno.

A realne średnie spalanie na poziomie 7,5l przy masie auta 2t to bardzo dobry wynik.

 

A wracając do tematu ja osobiście jestem za dieslem

A ja jestem za przekalkulowaniem kosztów.

Auto w dieslu nawet używane będzie droższe od benzyniaka. Kolejna kwestia, że opłacalność klekota pojawia się dopiero powyżej 25tys km rocznie

 

michas82lca, wiesz koszt ropy jak doczytales to koszt 13 tys koszt utrzymania benzyny to koszt 11 - 3,5 tys za lpg =7,5 tys to sa koszty ktore nie obejmuja oplat paliwowych wiec nie mozna wliczac w to LPG

A dlaczego odejmujesz koszt montażu instalacji gazowej? Kupując benzyniaka, musisz wydać te 3kzł na sekwencję, nikt za darmo przecież nie zamontuje Ci instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor, pompotryskiwacze mowa o wczesniejszych modelach z serii BMW wyrazilem si malo precyzyjnie nofakt moj blad :)

 

a lpg nie dodaje do kosztow z uwagi ze koszty poniesione podczas korzystania z auta byly podawane bez zużycia paliwa wiec nie mozna tego łączyć gdyz nie jest porównywane zużycie i spalanie auta po przejechaniu danej ilości km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rsor, pompotryskiwacze mowa o wczesniejszych modelach z serii BMW wyrazilem si malo precyzyjnie nofakt moj blad

Pokaż mi pompowtryski w 1.8, 2.5TDS, albo 2.4 lub 2.5TD pompowtryski to masz ode mnie 2 skrzynki wódki :rotfl:

Te silniki miały starą pompę rotacyjną :rotfl:

 

a lpg nie dodaje do kosztow z uwagi ze koszty poniesione podczas korzystania z auta byly podawane bez zużycia paliwa wiec nie mozna tego łączyć gdyz nie jest porównywane zużycie i spalanie auta po przejechaniu danej ilości km

No dobra, a podlicz to teraz z kosztami paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna z LPG czy diesel wieczny spór. Faktyczne w przypadku LPG przejachanie 100km wychodzi taniej niż w dieslu ale to dwie różne bajki są. Sam jeszcze dieslem i jak szukałem auta było mi obojętne czy to diesel czy B+G ale teraz dostrzegam plusy diesla. Może i wychodzi kilka złotych drożej na 100km ale jest całkiem inna jazda, moment obrotowy robi swoje. Pisze na podstawie golfa mk3 1.9tdi 1z i Golfa mk3 1.8 ADZ oba po 90 koni jednak dwa rózne samochody. Ostatnio miałem kolegę który za wszelką cenę chciał swapować TDi ale włożył LPG teraz czeka aż choć połowa instalacji się zwróci i szuka diesla na swap :rotfl:

Wiadomo każdy lubi co innego jednak nowe silniki diesla czy to pompowtryski czy comonrail to już nie te stare oszczędne klekoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor, masz mnie nie mialem doczynienia z dieslem w bmw ale dziwi mnie jedno jednostki 136 konne na pompie byly na wtrysku ?

Stare TD i TDS'y miały zwykłą pompę rotacyjną, taką jak w starych klekotach(tds pamięta lata '60 z tego co pamiętam).

2.0 D i 3.0D to silniki Common Rail i te mają już wtryskiwacze(jak to silniki tego typu).

Pompowtryski to stosował VAG po tym jak odkupił to rozwiązanie od Fiata :rotfl:

 

flache stawiam na zlocie jak bedziesz

A postawić możesz, chłopaki marudzić nie będą :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejne odświeżenie tematu :serce:

No ja siem tu naczytał kilku ciekawych obiektywnych jak i subiektywnych opinii na temat kilku modeli.

Jednak, jak się okazuję budżet na autko może wzrosnąć do 32 tys. zł.

Zastanawiałem się również, bardzo poważnie, bym rzekł, nad dwoma francuzami, oba klekoty.

Konkretnie Peugeot 307 po face liftingu silnik 1.6 HDI oraz Citroen C4 1.6HDI.

Teraz pytanie: czy warto się pchać we francuskie auta z tym budżetem ??

Dodam, że rozglądałem się za rocznikiem 2006, chodzi mojemu ojcu, żeby samochód był względnie jak najmłodszy.

Oba w wersji hatchback i 5-cio drzwiowe :serce:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno z takim budżetem decydując się na francuza dorwiesz stosunkowo łody rocznik, a co do francuzów to ile osób tyle opinii ja np nie jestem zwolennikiem ani przeciwnikiem, wiec się nie wypowiadam, ale mając taki budżet rozejrzał bym się za japońcem, Mazda 3 1,6(nie pamiętam modelu) 108KM w diselku bardzo przyjemnie się tym jeździło :serce:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk9735, tak za japońcami to myślisz, że ja się nie rozglądałem ??

Konkretnie nawet szukałem dokładnie takiej samej Mazdy, którą Ty mi tu przedstawiłeś :wstyd:

Ale nie poradzę nic na to, że mój szanowny rodziciel :serce:, nie chce żadnego japońca :wstyd:

Nic na to nie poradzę, dlatego staram się szanować i respektować jego "zboczenie", więc szukam czegoś innego, powiedzmy takiego złotego środka.

No na razie się rozglądam i pytam ludzi, którzy mieli z w/w markami i modelami trochę do czynienia.

Wiem też, że tyle samo będzie i przeciwników i zwolenników obu Francuzów.

Wiadomo, że zdania są i będą podzielone.

Póki co to zasięgam rad i opinii ludzi mądrzejszych ode mnie w tej kwestii :serce:

Ja w swoim przypadku nie posłuchałem tych którzy narzekali na Fordy i się nie zawiodłem na swoim samochodzie :serce:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruby1986, francuz kiedys robiony jako bezpuciowe autko teraz jest zupelnie czyms innym od kilku lat

 

zalety

tania cena zakupu

przyzwoity komfort

sensowny wyglad

przyzwoite koszty serwsowe

 

wady

udziwnienia ktorych nie potrzebnie podokladali np. elektroniczny pedal gazu w pugu czasami potrafi zabic klina bo to dranstwo jest polaczone z kompem itp

jak pierdyknie cos poza podstawami to jest zagwostka

gumy

 

autka nie sa zle ale tez nie sa super ale dla przecietnego zjadacza chleba ktory pracuje bedzie autem do utrzymania i do pojezdzenia ale dostanie po doupie przy jego sprzedazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być disel, to ja jednak szukał byś japońca, Mazda 3, Honda Civic coś w tym rodzaju naprawdę fajne auta, no ale jeżeli wchodzi w grę siła uprzedzenia lub coś w tym stylu to trzeba to zaakceptować :rotfl:. HDI to też bardzo dobre silniki, pomykałem kiedyś berlingo znajomego i chodziło to bardzo fajnie w dodatku było oszczędne. Moim pierwszym autem był Civic 98r z motorem 1,8vti, dostawał odemnie niemiłosiernie, przez 50 tyś nic się nie popsuło nie urwało czy coś w tym stylu, a zabawka nieprzeciętna, z tępieniem wioskowych buraków w starych Bolidach Młodzieży Wiejskiej :hyhy:. Dlatego mam zaufanie do japońców choć aktualnie użytkuje zupełnie coś innego :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...