One Love Audio Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Hej chciałbym w końcu rozkminic u mnie sterowanie z kierownicyNiestety temat nie do rozgryzienia, wszystkie sklepy rozkładają ręce, ale może komuś się udało [emoji848]- Skoda SuperB 1, 2005r- radio fabryczne MFD 1 DX- złącza za radiem to iso, mini-iso (trzykolorowe), jakieś chujozum 26-pinowe, antena.- napięcie po zapłonie jest klasycznie w kostce ISO na żółtym przewodzie, nie ma światłowodów itp.- fabryczny wzmacniacz jest cyfrowy z DSP, odłączonyA więc sterowanie na fabrycznym radiu zaczyna działać dopiero po podpięciu tego chujozum 26pin, sygnał nie idzie po mini-iso, a to na mini-iso są wszystkie konwertery dostępne w sklepach do tego auta...Udało mi się znaleźć zdjęcie konwertera z takim wejściem 26pin, samo zdjęcie bez symbolu, zero info, marka niby 2connects ale nie ma tego na ich stronie.Reasumując myślę że sygnał z kierownicy jest na tej wtyczce 26pin w protokole canbus. Więc potrzebuje albo jakoś rozkodować ten sygnał, albo znaleźć przewody idące bezpośrednio do przycisków na kiero, na których powinna zmieniać się rezystancja, odłączyć je od przetwornika canbus i potraktować to jakimś uniwersalnym interfejsem rezystancyjnym...Ktoś coś wie? Proszę o potwierdzenie mojej teorii i pomoc w realizacji [emoji106] załączam zdjęcia kostek, schematów i tego tajemniczego interfejsuPozdrawiamWysłane z mojego G8341 przy użyciu Tapatalka Edytowane 31 Stycznia 2020 przez bogus1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeczny_52 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Może coś wypatrzysz w tym opisie montażu MDF:https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=619156 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stepon Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Czy ktos juz to rozgryzł może ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuszaMaszyna Opublikowano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2023 Autor tematu sam odpowiedział na to pytanie. Sterowanie odbywa się po magistrali CAN. Nie znam schematu do skody z tamtego rocznika ale znam schemat rozwiązania sterowania z kierownicy w innym aucie grupy VAG z tego rocznika. Z racji zmniejszenia ilości przewodów kręcących się wraz z kierownicą, do komunikacji używa się magistrali LIN, podłączonej do modułu pod kierownicą obok czujnika kąta skrętu. Stamtąd informacje o wciśniętym przycisku na kierownicy trafia na magistralę CAN infotainment. Jedynym rozwiązaniem zgodnym ze sztuką to zastosować konwerter CAN, który będzie sterował niefabrycznym radiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.