Skocz do zawartości

Sterowanie z kierownicy Skoda Superb - mega wyzwanie ;)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej chciałbym w końcu rozkminic u mnie sterowanie z kierownicy
Niestety temat nie do rozgryzienia, wszystkie sklepy rozkładają ręce, ale może komuś się udało [emoji848]

- Skoda SuperB 1, 2005r
- radio fabryczne MFD 1 DX
- złącza za radiem to iso, mini-iso (trzykolorowe), jakieś chujozum 26-pinowe, antena.
- napięcie po zapłonie jest klasycznie w kostce ISO na żółtym przewodzie, nie ma światłowodów itp.
- fabryczny wzmacniacz jest cyfrowy z DSP, odłączony

A więc sterowanie na fabrycznym radiu zaczyna działać dopiero po podpięciu tego chujozum 26pin, sygnał nie idzie po mini-iso, a to na mini-iso są wszystkie konwertery dostępne w sklepach do tego auta...

Udało mi się znaleźć zdjęcie konwertera z takim wejściem 26pin, samo zdjęcie bez symbolu, zero info, marka niby 2connects ale nie ma tego na ich stronie.

Reasumując myślę że sygnał z kierownicy jest na tej wtyczce 26pin w protokole canbus. Więc potrzebuje albo jakoś rozkodować ten sygnał, albo znaleźć przewody idące bezpośrednio do przycisków na kiero, na których powinna zmieniać się rezystancja, odłączyć je od przetwornika canbus i potraktować to jakimś uniwersalnym interfejsem rezystancyjnym...

Ktoś coś wie? Proszę o potwierdzenie mojej teorii i pomoc w realizacji [emoji106] załączam zdjęcia kostek, schematów i tego tajemniczego interfejsu
Pozdrawiam

5904e4f4376ee8529aa9ee7dc1f95b81.jpg974c01967d0d8a0168a588a7d49bc0e9.jpg14533fdcf90964954f575651abf45640.jpg47722732c8a63262aacc5d8ab654bcde.jpg

Wysłane z mojego G8341 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bogus1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Autor tematu sam odpowiedział na to pytanie. Sterowanie odbywa się po magistrali CAN. Nie znam schematu do skody z tamtego rocznika ale znam schemat rozwiązania sterowania z kierownicy w innym aucie grupy VAG z tego rocznika. Z racji zmniejszenia ilości przewodów kręcących się wraz z kierownicą, do komunikacji używa się magistrali LIN, podłączonej do modułu pod kierownicą obok czujnika kąta skrętu. Stamtąd informacje o wciśniętym przycisku na kierownicy trafia na magistralę CAN infotainment. Jedynym rozwiązaniem zgodnym ze sztuką to zastosować konwerter CAN, który będzie sterował niefabrycznym radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...