Sebring Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Czesc, wlasnie szukam nie drogich sprezyn do forda focusa 2003r 1,8TDCi i ciezko cos wyczaic w przystepnej cenie, moze znacie sklepy godne polecenia...Szukam to dla brachola bo przez 4tyg jest za granica na rajdzie i nie ma na to czasu, jakis czas temu do e39 kupil komplet nowych spr. LOWTEC za 400zł firma z Krakowa ale kontakt zgubiony;/ Na allegro sa tylko takie JAMEX -45mm (najlepiej byloby -30mm max -35mm) http://www.allegro.pl/item681605544_jamex_...rd_focus_1.htmlSama nazwa jest dosyc dziwna heheh i jakos nie przekonuje ale fakt 5letniej gwarancji naklania do mysli ze to nie cosmiczne badziewie, cena do 350zl byla by w sam raz.Felgi wybralismy TSR BRNO 16cali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Takie firmy jak Jamex, GT Cupline, MTS Technic, TA Technix omijaj szerokim łukiem, chyba, że chcesz, żeby z focusa zrobiła się taczka. Supersport, FK, Eibach, Vogtland, KW, Koni, Bilstein, H&R, spax, lowtec i pewnie jeszcze kilka innych by się znalazło, tych warto szukać, nawet używanych. Sam jeżdże na amorach spaxa z regulacją twardości i sprężynach Lowteca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Kit Eibacha i będziesz miał połykacza zakrętów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Takie firmy jak Jamex, GT Cupline, MTS Technic, TA Technix omijaj szerokim łukiem, chyba, że chcesz, żeby z focusa zrobiła się taczka. Oj kolego powielasz opinie zasłyszane w internecie czy wiesz z własnego doświadczenia? Dużo moich znajomych jeździ na gwincie TA, GTC i to juz dość długi czas i żadnych problemów z nim nie ma. Takie opinie piszą ci którzy kupią jakąś używkę makrowej zawieche totalnie zniszczoną i się szczycą że nie kupią taniego badziewia. A tak naprawdę te zawieszenie nie są złe jak za tak śmieszne pieniądze. To że zrobi się taczka z auta to nie wina zawieszki tylko właściciela który nie potrafi odpowiednio dobrać sprężyn.Sebring, Kupując same spirngi licz się z tym że ori amorki zakończą szybko żywot. Jak kupować to cały kit albo gwint sprężyny Ci nic nie dadzą tylko samochód będzie nerwowo podskakiwał na wybojach i przy szerszym kole będzie ocierać o nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Owca126 Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Takie firmy jak Jamex, GT Cupline, MTS Technic, TA Technix omijaj szerokim łukiem,Ty chyba zawsze robisz kopiuj-wklej, bo co jest temat o zawiasie to na początku to samo widzę Ja akurat mam sprężyny progresywne Jamexa i MTS amorki i jaqk za tą kasę to jest rewelka (na obydwa przedmioty 2 lata gwary to sie nie martwię).Wolę taki zestaw niż używanego bilsteina co ma nakulane 15 tys i nadaje sie tylko do regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Oj kolego powielasz opinie zasłyszane w internecie czy wiesz z własnego doświadczenia?Piszę z własnego doświadczenia.Kadett na kicie KW(używanym) trzymał się drogi jak przyklejony. Na zawiasie GT Cupline to była taczka, która na każdej nierówności podskakiwała. Dużo moich znajomych jeździ na gwincie TA, GTC i to juz dość długi czas i żadnych problemów z nim nie maJa nie twierdzę, że jest to awaryjny sprzęt. Ten sprzęt spokojnie polata kilka lat. Wolę taki zestaw niż używanego bilsteina co ma nakulane 15 tys i nadaje sie tylko do regeneracji.A ja wolę używkę bilsteina, Koni itp. z takim przebiegiem, bo będzie to praktycznie nówka zawias(wspomniany KW, miał natrzaskane 30tys. i zawias nadal zachowuje się jak należy) To że zrobi się taczka z auta to nie wina zawieszki tylko właściciela który nie potrafi odpowiednio dobrać sprężyn. Poproszę w takim razie o rzeczowe wyjaśnienie jak mam dobrać sprężyny takich firm jak Jamex, GT Cupline, MTS czy TA Technix, żeby z tego nie była taczka? Kit KW jak próbowałeś nacisnąć na błotnik to był twardszy od jamexa i gt cupline, ale jak się przewiozłeś autem, to nagle okazywało się, że KW wybiera nierówności, a jamex po prostu skacze jak ping-pong. Takie opinie piszą ci którzy kupią jakąś używkę makrowej zawieche totalnie zniszczoną i się szczycą że nie kupią taniego badziewiaZ przodu mam amory spaxa(10-cio stopniowa regulacja twardości) i sprężyny low-tec, dałem za to raptem 100zł i nawet jakby ktoś mi oferował cały komplet jamexa do kadetta w tej cenie to bym go nie kupił, bo uważam to za badziewie.Z tyłu w moim przypadku jest gorzej, bo mam resory piórowe, więc jedyna opcja to dołożenie pióra. Amory będą ściągał prawdopodobnie z holandii, Koni z 4-stopniową regulacją twardości, oczywiście używki. Komplet amorów Koni kumpel kupił za 300zł. Regulacja twardości od góry, żadnych stuków, luzów. Amory jeżdża u niego w aucie i nic się z nimi nie dzieje, działają prawidłowo. Mam propozycję, zamiast nowym proponować kupno używanego zestawu Morela, DLS'a itp. Polećcie mu nowy zestaw JBL'a czy Lanzara, w końcu za tę cenę to przyzwoite sprzęty. Tak samo jest z zawieszeniem. Wolę kupić używane zawieszenie Koni, KW czy Bilstein i jak trzeba to je zregenerować, niż kupić jamexa i "cieszyć się" ze "sportowego" zawiasu. Prosty przykład, czemu w KJS'ach do astr F GSi zamiast zakładać jamexa wolą kupić same amory bilsteina B6 i pozostać przy serii springach? Bo auto da się opanować w zakręcie i masz pewność, że nie podskoczy jak ping-pong na nierówności tylko zawias ją stłumi, czego nie uświadczysz w jamexie. P.S. TA Technix, MTS Technik, GT Cupline czy Jamex to te same zawiasy, tylko z innym znaczkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 cursor, W doborze springów nie chodzi o firmy a o obniżenie każdej sprężyny, to że sterczy jak taczka to jest określenie dla samochodu który ma tył wyżej niż przód. Nie porównuj zawieszenia z kadeta do focusa a nawet golfa mk3 bo to co jest w kadecie to prehistoria a że jakaś używka się dobrze sprawuje to ok ja tego nie kwestionuje ale zauważ, że kupując używkę to tak naprawdę loteria albo sie uda kupic coś na czym da się jeździć albo to będzie totalny szrot. A kupując TA, GTC czy inne kupujesz nówkę z dwuletnią gwarancją. Samo to że jak puścisz samochód na glebie dość słusznie i założysz opony profil 40/45 to musowo auto będzie lekko podskakiwać i mi nie mów że na koni tego nie ma chyba że na jakimś już wyjeżdżonym totalnie. A po za tym buda musi być sztywna bo jak zapakujesz pełen stan to będzie obcierało o nadkola. A przy takiej glebie chciałbyś żeby auto wybierało nierówności czy żeby nie darło podłoga o asfalt? http://images45.fotosik.pl/4/8ffaf295fbfc8b63m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 auto z taka gleba sie nie nadaje do jazdy po polskich drogach no ale co kto lubi za dobry zawias trzeba polozyc sporo wiadomo to nie od dzis i albo sie idze na grubo albo w polsrodki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 to że sterczy jak taczka to jest określenie dla samochodu który ma tył wyżej niż przódTyle, że mnie nie chodzi o wygląd, a o zachowanie się zawieszenia. Na Jamexie to auto zachowuje się jak taczka. Nie porównuj zawieszenia z kadeta do focusa a nawet golfa mk3 bo to co jest w kadecie to prehistoriaJa tego nie porównuje, ale mam bezpośrednie porównanie w danym samochodzie zawiasu markowego i "markowego", a skoro w kadecie z prehistorycznym zawieszeniem(jak to twierdzisz) czuć kolosalną róznicę, to w takim aucie jak focus różnica będzie tym bardziej wyczuwalna. ale zauważ, że kupując używkę to tak naprawdę loteria albo sie uda kupic coś na czym da się jeździć albo to będzie totalny szrotTyle, że KW, Koni czy Bilsteina da się regenerować a jamex do tego nie jest przygotowany. Samo to że jak puścisz samochód na glebie dość słusznie i założysz opony profil 40/45 to musowo auto będzie lekko podskakiwać i mi nie mów że na koni tego nie ma chyba że na jakimś już wyjeżdżonym totalnie. A po za tym buda musi być sztywna bo jak zapakujesz pełen stan to będzie obcierało o nadkola. A przy takiej glebie chciałbyś żeby auto wybierało nierówności czy żeby nie darło podłoga o asfalt?Widzę, że kończą Ci się argumenty "za" gt cupline(pozostał Ci jeden, który kojarzy mi się z tanim winem, "tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie" ;P )Autor sam wspomniał, że interesuje go maks -30mm, a to żadna gleba, a jedynie lekkie opuszczenie samochodu(niektóre usportowione wersje chociażby kompaktów miały zawias 2-3cm niżej od serii) i mając do wyboru taczkę jakim jest jamex/gt cupline, a używane markowe zawieszenie, które zachowa odrobinę komfortu i przy tym znacznie lepiej będzie trzymać drogi(podczas gdy na jamexie czułem jak dupa mi ucieka na zakręcie, na KW przy tej samej prędkości nie było tego problemu) Przy takiej glebie jak pokazałeś na foto, to bez "taczki" ciężko nie uszkodzić czegokolwiek na naszych drogach, tyle, że prawda jest taka, że mając gwint w golfie nie jest problemem zrobienie takiej gleby na zlot, a później podniesienie auta. Niestety, ale do zachodnich dróg to nam wiele brakuje. [ Dodano: 2009-07-19, 21:24 ]i albo sie idze na grubo albo w polsrodkiCepelia powraca do "łask" w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 auto z taka gleba sie nie nadaje do jazdy po polskich drogach takie głupie gadanie, trzeba umieć jeździc i to wszystko Autor sam wspomniał, że interesuje go maks -30mm, a to żadna gleba, a jedynie lekkie opuszczenie samochodu cena do 350zl byla by w sam raz. Tu chodzi o same springi a nie cały zawias, zobacz ile osób tak na prawdę jeździ na na jakimś markowym zawiasie, każdy chce zrobić to w miarę tanio a z dobrym skutkiem. Większość wybiera tanie zawieszenia bo do samochodu który ma służyć na co dzień i będzie użytkowany ok 2 lata nie ma sens pchać sie w markowy zawias a tym bardziej w używkę. Takie jest moje zdanie i większość ludzi którzy modzą swoje samochody biorą tanie zawieszenia bo lepiej na tym wychodzą a po za tym chyba nie wiesz jak to jest jechać przez miasto i czasem otrzeć dokładką bo o to właśnie piękne i o to w tym wszystkim chodzi. Twarde zawieszki są dla twardzieli A to żę auto na tanim zawiasie podskakuje na wybojach to nie uwierzę bo sam lace i nie mam takich problemów tymbardziej żeby tył zachodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 auto z taka gleba sie nie nadaje do jazdy po polskich drogach takie głupie gadanie, trzeba umieć jeździc i to wszystko LOL x100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dave_19 Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 auto z taka gleba sie nie nadaje do jazdy po polskich drogach takie głupie gadanie, trzeba umieć jeździc i to wszystko ...zapraszam na opolszczyzne (sidzina - niemodlin) i dolnoslaskie zwlaszcza rejony zabkowic slaskich pozniej sie dziwic ze karoseria po 3 latach peka na spawach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Autor sam wspomniał, że interesuje go maks -30mm, a to żadna gleba, a jedynie lekkie opuszczenie samochodu cena do 350zl byla by w sam raz. Tu chodzi o same springi a nie cały zawiasPrzykładowo:Eibach, 200zł:http://moto.allegro.pl/item690593145_sprez...nowe_tanio.html H&R:http://moto.allegro.pl/item686813675_sprez...ford_focus.html Przy takich cenach używek to badziewiu z firmy GT Cupline mówię stanowcze NIE! po za tym chyba nie wiesz jak to jest jechać przez miasto i czasem otrzeć dokładką bo o to właśnie piękne i o to w tym wszystkim chodzi.Normalnie genialne uczucie jak urywasz dokładkę na naszych polskich dziurach.Sam mam teraz przedni zderzak 7cm od ziemi i podziękował za taką jazdę. Większość wybiera tanie zawieszenia bo do samochodu który ma służyć na co dzień i będzie użytkowany ok 2 lata nie ma sens pchać sie w markowy zawias a tym bardziej w używkęNadal wolę używkę i na tej używce sprzedać tu auto. P.S. Ciekawe czy przy takiej "glebie" te twoje amory MTS Technik jeszcze w ogóle pracują, jakoś nie wydaje mi się.Miałem do czynienia z gwintem do corsy B takich firm jak Weitec, H&R i FK, i w każdym z nich przy ustawieniu poniżej -60mm amor przestawał pracować efektywnie. Aktualnie u siebie mam sprężyny FK -60mm i praktycznie straciłem możliwość regulacji twardości. Po prostu kręcąc ustawieniem nie czuć przeskoku na kolejny stopień, a na sprężynach -40mm(low-tec w moim przypadku) bez problemu dało się wyczuć każdy stopień.Przy zawiasie poniżej -60mm to 2 letnią gwarancją na amory to możesz sobie żyć podetrzeć, jak amor skończy żywot znacznie wcześniej, bo praktycznie nie będzie pracować efektywnie. auto z taka gleba sie nie nadaje do jazdy po polskich drogach takie głupie gadanie, trzeba umieć jeździc i to wszystko LOL x100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doli19 Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 ja mialem swego czasu springi firmy "MAD" -35mm przod tyl na seryjnych amorach w Hondzie Civic Coupe VI gen i nie bylo to za ciekawe rozwiazanie, teraz zainwestowalem w kapletny gwint Tein Super Street i jestem mega zadowolony roznica jest nieopisywanie kolosalna, w zyciu bym nie poszedl w strone tego co na poczatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nekci1985 Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Popieram cursor`a mialem Jamex`a i po roku jazdy poszly na zlom, wiadomo ze za taka cene nic nie kupi lepszego(nowe) ale to chyba lepiej juz nic nie kupowac niz kupisz syf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Czesc, sory ze sie nie udzielilem ale dwa dni spedzile na kompielisku w Sielpi... Gwintu nie potrzeba bo auto nie zostaje w rodzinie jak tylko jest teraz na przejazd do czasu kupna wlasciwego wozu... Moj brat w corrado mial gwint supersport i trzeba przyznac ze wtedy za 1.5kzł to bylo warto, pozniej w e39 wrzucil sobie zame sprzezyny (seryjne amory) LOWTEC'a + 17'' allesio Prowadil sie wozek naprawde przyzwoicie, a komfort nie znacznie sie obnizyl...Chodzi glownie o to zeby nie bylo przeswitu miedzy kolem, a nadkolem i przy okazji lepiej sie prowadzi..Staramy sie jakos zlapac kontakt do firmy z krakowa jak juz wspomnialem lowtec mial dobra oferte bo te jamexy maja tyle samo dobrych co zlych opinii... cursor, za takie pieniadze to moze i sie oplaca bo wiecej jak 400zl to sie nie opyla dac bo do konkret sprez, trzeba juz wrzucic odpowiednie amortyzatory... zadzwonie do brata i moze lykne ktores z tych uzywek.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Sam mam teraz przedni zderzak 7cm od ziemi No to masz cross country, wysokość samochodu mierzy sie przy wahaczach. Zapraszam w bieszaczady na jazdy próbne i pokaże Wam ze sie da jeździć. A co do tego jaki kto kupi zawias to tylko i wyłacznie kwestia zasobnosci portfela i tego go czego ma służyc samochód. Ale wszyscy wiemy ze same springi nie wystarcza tylko trzeba wymieniac amory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leemarvin Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 A cóż to znów za nowoczesne i zaawansowane zawieszenie jest w golfie MK3? Zwykła, archaiczna zawiecha na dwóch wahaczach i belce sztywnej, to samo co w kadecie........W focusie też wielkich innowacji nie widzę, klasyczna niezależna zawieszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Nom i felgi dzis zamowilem takie jak w pierwszym poscie, a koles o te uzywane sprezyny narazie nie odbiera pozatym jest szansa ze znajdzie sie kontak do tych Lowtec'ow... rockerz_12, dobrze gadasz ale narazie nie ma sensu wymieniac amorow kiedy sa dobre, a nikt sie tym focusem nie sciga dlatego narazie bedzie ok moze autko zostanie na dluzej to sie dokupi amory... Teraz tylko zostaje mi zgolic niepotrzebne obręcze BBS i tu moja prosba do kogos kto siedzi na roznego rodzaju forum tuningowym czy bmw o umieszczenie ogloszenia w dziale sprzedam bylbym bardzo wdzieczny i przy pierwszej lepszej okazji oczywiscie stawiam bro Ja ostatnio nie mam czasu na rejestrowanie sie itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Miałem do czynienia z spręzynkami H&R, KW i można było je kupić używane i miałem okazje sie przejechać na Jamexach, chodziło mi o delikatne obniżenie -30,-40 jeżeli autem jeździsz na codzień i nie chcesz stracić dużo na komforcie to jamexy będą dobre, H&R i KW są kurewsko twarde przynajmniej takie były u kolegów w MX3, ja teraz mam Nowe amorki Tokico + sprężyny jamexy i jestem zadowolony auto prowadzi bardzo dobrze i nie jest takie okrutnie sztywne jak na KW czy H&R, jeżeli ktoś chce mieć stosunek kasa/komfort/cena to chyba to wyjście nie jest złe. Ale po przejechaniu sie na KW to było coś jakby sobie zamiast amorów i sprężyn włożyć kołki drewniane, opini o jamexach dobry i złych jest dużo, szkoda ze ludzie robia błędy w założeniu spręzyny a o tym juz nikt nie mówi. pozdrawiam [ Dodano: 2009-07-20, 18:02 ]Ja swój cel osiągnąłem i mi sie podoba i fajnie jedzie no jeszcze tylko felga 17'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 leemarvin, w mk3 występuje już stabilizacja poprzeczna na przodzie i tyle mlody1921, no jeszcze tylko felga 17'' lepiej 16 bo na 17 bedzie sterczeć jak koza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 mlody1921, tez mi sie wydaje ze ladna 16tka bedzie lepsza bo mx male autko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 mx na 17 wyglada bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 20 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Będzie 17'' będzie miało co ciągnąć te 17'' co jak co ale widzialem mx3 na 19'' to była straszna koooooooza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2009 Ja mxa spotkalem na hmm chyba to byly brocki i to naprawde szerokie z takim parapetem ze glowa mala i to fajnie wygladalo bo obrecze z parapetem wizualnie zmniejszaja sie... Jak dobierzesz ladna kolo to moze byc ciekawie.19'' to juz hehe lekkie przegiecie ale sa tacy co lubia pomykac na takim kole ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.