Skocz do zawartości

Dwa woofery na stronę ?


rozek260
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ostatnio chyba na fb grupie temat już poruszałes. Niedosyt opinii czy nie usłyszałeś tego co chciałeś usłyszeć?

Chyba za mało odpowiedzi dostał, że to głupi pomysł. Jeszcze niech mu z 5 osób napiszę, że glupi to i tak zrobi tak jak zamierza.

 

Powtórzę bo nie wszyscy maja i widzieli na fb. 2 woofery to problem odległości między ucho a woofer do każdego jest inna odległość. Offsety między głośnikami są różne przez co więcej kanałów w wzmacniaczu potrzeba. Oprócz SD membrany i 2 krotnie większego SPL nic nie zyska a może więcej stracić. Problemy fazowe i pomiarowo strojeniowe.

Zrobisz jak uważasz ale ja bym w 3 drogach wsadził większy woofer jak 2 mniejsze. Można rzeźbić na siłę 2 mniejsze jak łatwiej jeden większy.

A jak ma to być nie do SQ a do SPL to i 5 można zamontować.

 

 

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Powtórzę bo nie wszyscy maja i widzieli na fb. 2 woofery to problem odległości między ucho a woofer do każdego jest inna odległość. Offsety między głośnikami są różne przez co więcej kanałów w wzmacniaczu potrzeba. Oprócz SD membrany i 2 krotnie większego SPL nic nie zyska a może więcej stracić. Problemy fazowe i pomiarowo strojeniowe.
Zrobisz jak uważasz ale ja bym w 3 drogach wsadził większy woofer jak 2 mniejsze. Można rzeźbić na siłę 2 mniejsze jak łatwiej jeden większy.
A jak ma to być nie do SQ a do SPL to i 5 można zamontować.

 

Piszesz to z własnego doświadczenia, czy z racji że Ci się wydaje ?

 

To że większość użytkowników 2/3 dróg nie potrafi dobrze ogarnąć jednego woofera, nie musi oznaczać że dwa woofery to kiepski pomysł, a zdaje się większość odradzających jest w tej właśnie grupie.

Ze spokojem idzie je ogarnąć zasilane z jednego kanału. a z dwóch tym bardziej. 

 

Patrząc na stuff jaki posiada Rozek, o brak kanałów bym się nie martwił, o ich ogarnięcie już bardziej, ale jak je ogarnie, i to jeszcze na tęczówkach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz , było kiedyś Audi Janusza Bożyka z 3 czy 4 na stronę .

Radziłbym aby każdy miał okazję posłuchać , tego "bałaganu " zanim napisze coś w tego rodzaju temacie .

Z parką na stronę był z kolei Opel Kacpra Najberta , tez raczej nie ułomny system , o którym wiekszośc może pomarzyć . Autka dokładnie z tego samego okresu ( 2 i 3 miejsce w Europie w Profi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz to z własnego doświadczenia, czy z racji że Ci się wydaje ?

 

To że większość użytkowników 2/3 dróg nie potrafi dobrze ogarnąć jednego woofera, nie musi oznaczać że dwa woofery to kiepski pomysł, a zdaje się większość odradzających jest w tej właśnie grupie.

Ze spokojem idzie je ogarnąć zasilane z jednego kanału. a z dwóch tym bardziej.

 

Patrząc na stuff jaki posiada Rozek, o brak kanałów bym się nie martwił, o ich ogarnięcie już bardziej, ale jak je ogarnie, i to jeszcze na tęczówkach...

Może innaczej. To jest moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać.

 

Jak ktoś zrozumie co to jest offset (innaczej nazywane delta albo odległość centr akustycznych) to zrozumie czemu w kolumnach domowych pochyla sie je zazwyczaj od 5 do 7 stopni. To samo zjawisko wystąpi w aucie z tym że tu odległość centr akustycznych będzie wymagała osobnych kanałów na każdy z Woofera. Ale jest też taka możliwość to wymaga pomiarów, że centr nie trzeba będzie równać czasowo ale będzie to wymagać filtrów o dużej stromości zbocza.

Jeszcze innaczej jak ktoś mierzył kiedykolwiek kolumny 3 lub 2.5 pół drożne to wie ile problemów stawia pomiar w okolicy 300-500Hz w domu i zaprokejtowanie w tym miejscu podzialu a w aucie jeszcze gorzej to zmierzyć.

 

A jeśli pytasz o doświadczenie. Tak mierzyłem i projektowakem filtr do 3 drożej kolumny. A w aucie nawet bym się za to nie zabierał bo szkoda było by mi czasu grzebać się w tym, innaczej nie lubię utrudniać sobie życia.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Może innaczej. To jest moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać.

 

Jak ktoś zrozumie co to jest offset (innaczej nazywane delta Z albo odległość centr akustycznych) to zrozumie czemu w kolumnach domowych pochyla sie je zazwyczaj od 5 do 7 stopni. To samo zjawisko wystąpi w aucie z tym że tu odległość centr akustycznych będzie wymagała osobnych kanałów na każdy z Woofera. Ale jest też taka możliwość to wymaga pomiarów, że centr nie trzeba będzie równać czasowo ale będzie to wymagać filtrów o dużej stromości zbocza.

Jeszcze innaczej jak ktoś mierzył kiedykolwiek kolumny 3 lub 2.5 pół drożne to wie ile problemów stawia pomiar w okolicy 300-500Hz w domu i zaprokejtowanie w tym miejscu podzialu a w aucie jeszcze gorzej to zmierzyć.

 

A jeśli pytasz o doświadczenie. Tak mierzyłem i projektowakem filtr do 3 drożej kolumny. A w aucie nawet bym się za to nie zabierał bo szkoda było by mi czasu grzebać się w tym, innaczej nie lubię utrudniać sobie życia.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

A i jeszcze jedno o tym samym mówili Lklukasz i Bury ale to jest Rozka sprawa i zrobi jak będzie chciał. Szanuje to. Jeśli się zdecyduje na to rozwiązanie trzymam kciuki. Jest to do ogarnięcia ale nie będzie to łatwe.

 

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tomasz , było kiedyś Audi Janusza Bożyka z 3 czy 4 na stronę .

 

Wiem, nawet miałem okazję w tym audi siedzieć.

 

 

 


Tbrek, ty miałeś taką konfigurację. Możesz napisać na co zwrócić uwagę? Chętnie dowiem się więcej

 

Nadal mam to auto, właśnie zabieram się za kompletowanie zestawu pod jego reaktywację.

Na co zwrócić uwagę ? Na to co zawsze, poprawny montaż, kąt w danym aucie, i odpowiednie zestrojenie. Chyba nie liczysz na to że przy dwóch wooferach podam Tobie gotową receptę która się sprawdzi od tarpana po porsche cayenne. Może jedynie tyle że warto mieć wzmacniacz z większym zapasem mocy niż na jeden woofer.

 

 

 


o tym samym mówili Lklukasz i Bury

 

Bury już zrobił sam jakieś auto, i to w takim konfigu ? 


 

 


Na gruby portfel żeby to zestroić

 

To chyba dla właściciela najmniejszy wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, nawet miałem okazję w tym audi siedzieć.

 

 

Nadal mam to auto, właśnie zabieram się za kompletowanie zestawu pod jego reaktywację.

Na co zwrócić uwagę ? Na to co zawsze, poprawny montaż, kąt w danym aucie, i odpowiednie zestrojenie. Chyba nie liczysz na to że przy dwóch wooferach podam Tobie gotową receptę która się sprawdzi od tarpana po porsche cayenne. Może jedynie tyle że warto mieć wzmacniacz z większym zapasem mocy niż na jeden woofer.

 

 

Bury już zrobił sam jakieś auto, i to w takim konfigu ?

To pytanie do Burego. Ja to nie znam. Tylko widziałem jak na FB odpisywał Rożkowi.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiem, nawet miałem okazję w tym audi siedzieć.

 

Nie wątpię , bo może ja jestem odosobnionym przypadkiem , któremu mógł się ten system podobać :wink2: , a ci sędziowie z ME to tez jacyś niedorobieni byli . I dal tych którzy słabiej znają historię podpowiem , ze samochód stanowił bez wątpienia jedną z ikon w światku CA i w tym samym stopniu oceniła je Europa .

Auto Kacpra było na równorzednym poziomie , a ich zmagania w ciągu sezonu były przedmiotem wielu wieczornych opowieści , nie tylko przy strawie :)

 

Nie ma systemów idealnych , pytanie jak dana kwestia przekłada się na finalną prezentację systemów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zrobisz jak uważasz ale ja bym w 3 drogach wsadził większy woofer jak 2 mniejsze. Można rzeźbić na siłę 2 mniejsze jak łatwiej jeden większy.

 

Jeden większy to większy problem jak dwa mniejsze, i z jego szybkością, kickiem jak i cała resztą. Tak pięknie to się tylko wydaje,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz , było kiedyś Audi Janusza Bożyka z 3 czy 4 na stronę .

Radziłbym aby każdy miał okazję posłuchać , tego "bałaganu " zanim napisze coś w tego rodzaju temacie .

Z parką na stronę był z kolei Opel Kacpra Najberta , tez raczej nie ułomny system , o którym wiekszośc może pomarzyć . Autka dokładnie z tego samego okresu ( 2 i 3 miejsce w Europie w Profi ).

To chyba z 15 lat temu było ale faktycznie robota była wykonana. Źródeł dzwięku dużo i w teorii powinien być bałagan  ale tak nie było. O ile pamietam  nie miał czasówek a tylko 7909 grała na "cd straight" i to działało i to dobrze. Najwyraźniej old schoolowym sposobem jest to do zrobienia wiec i teraz powinno się udać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden większy to większy problem jak dwa mniejsze, i z jego szybkością, kickiem jak i cała resztą. Tak pięknie to się tylko wydaje,

Doprecyzuję. Z 16.5cm Woofera na 18cm mi chodziło. Więcej to tak jak mówisz. Ale to też od napędu i samego przetwornika zależy i jego aplikacji komora czy drzwi itp.

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakamichi, dnia 20 Lut 2018 - 22:23, napisał:

 

Tomasz , było kiedyś Audi Janusza Bożyka z 3 czy 4 na stronę .

 

Radziłbym aby każdy miał okazję posłuchać , tego "bałaganu " zanim napisze coś w tego rodzaju temacie .

 

Z parką na stronę był z kolei Opel Kacpra Najberta , tez raczej nie ułomny system , o którym wiekszośc może pomarzyć . Autka dokładnie z tego samego okresu ( 2 i 3 miejsce w Europie w Profi ).

 

To chyba z 15 lat temu było ale faktycznie robota była wykonana. Źródeł dzwięku dużo i w teorii powinien być bałagan  ale tak nie było. O ile pamietam  nie miał czasówek a tylko 7909 grała na "cd straight" i to działało i to dobrze. Najwyraźniej old schoolowym sposobem jest to do zrobienia wiec i teraz powinno się udać 

 

 

 

 

I w dodatku o zgrozo głośniki były zamocowane w panelu na tapicerce co teraz jest nie do pomyślenia  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


I w dodatku o zgrozo głośniki były zamocowane w panelu na tapicerce co teraz jest nie do pomyślenia 

 

Bez betonu, stali, i wspawanych prętów zbrojeniowych. Kolejne auto które do dziś nie ma sobie równych było wytapetowane dekarą, ale to były inne czasy analogowe, cyrfa teraz tego nie uniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówimy o tym samym głosniku.... a nawet powierzchniowo mniejszym...

 

Powierzchnia membrany domowej 18 a samochodowej 16.5 to praktycznie to samo.

Zgodzę się ale to zależy jaki model głośnika itp. Były np. te woofery zapomniałem nazwy co na skanach revlatorach były co do domowej 15cm był szerszy kołnierz dodany i też producent 18cm oferował.

Zresztą bardziej chodziło mi o takie porównanie że zdecydował bym się na głośnik większym trochę SD niż w przypadku pojedynczego głośnika ale też bym nie przesadzał.

 

 

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej adoptowane do CA - Scan Speak'i 18W mają membranę 145cm2  średnia powierzchnia membrany głośników samochodowych 16.5cm to 137cm2

 

Co by nie powiedzieć w latach 2002-2005 Phaeton wielokrotnie wygrywał pod kątem fabrycznego audio jako auto "najlepiej grające w klasie"  Choć moim zdaniem fabryka gra jak kupa... Chyba że "najlepiej grające w klasie" to słowo klucz, gdyż w tej klasie stał brat bliźniak Bentley i nie wiem co jeszcze, LS, 7ka, Ska czy A8 to jednak klasa niżej (choć to dziwnie i niewiarygodnie brzmi) mimo że wiele osób przyrównuje do A8 to jednak inne auto, ma klika częsci współnych, ale płyta a nawet zawieszenie jest zupełnie inne. 

 

Myślę że nie ma co dalej debatować, zastosowanie 2 wooferów ma wiele plusów jak i minusów w postaci problematyki w aplikacji, wiedzy i strojeniu.

Osobiście po zdjęciu tapicerki w phaetonie gdy moim oczom ukazał się drugi głośnik w zamkniętej obudowie grający membraną w drzwi, dał tylko jeden pomysł - muszę mieć 2 woofery ale w jednym ringu montowane, bez zbędnych okrągłych pierścieni i to był strzał w 10kę. Teraz tylko poprawię kilka baboli co wyszły w praniu, dam inne głośniki i zrezygnuje z średniotonowego, przy nowych ML jest zbędny, za to będę mógł wysterować każdy woofer z osobnego kanału. Jestem tylko ciekawy czy uda mi się przeniesienie do nowego auta w stopniu 1:1 czy mimo tego że konstrukcja zostanie taka sama, materiały te same, auto takie samo tylko model nowszy - zrobi dużą różnicę i problemy od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę dwa woofery do dwa razy więcej problemów Ale też zdaje sobie sprawę że da to dwa razy więcej "radości" po rozwiązaniu problemów strojeniowo montażowych . Tak naprawdę dużo ludzi krzyczy A mało z nich słuchało poprawnej aplikacji dwóch midbasów, dzięki Tomek ze udzieliłes się w temacie o opinię takich osób jak ty i pan Józef mi chodziło . A wracając do pytania na fb gdy zapytałem czy ktoś słuchał auta Tomka na dwóch braxach temat ogarnęła cisza totalna .

Plan jest na dwie tęczę wolał bym to zrobić i pewnie tak zaczniemy z 2ch Ale jak będzie trzeba też znajdę jakieś mono na niskie tony wtedy cały przód zasilił bym stegami kanałów nie brakuje.

Na gruby portfel żeby to zestroić :wink2:

Mistrz ciętej riposty :) szykuj swój portfel sezon się zbliża a na stroicieli nie szczedzisz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...