Skocz do zawartości

Sub do Alpine V12 MRV F-357


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam odpowiedniego suba do Alpine F-357, który od 5 lat czeka sobie na montaż.

 

Duże auto terenowe (Nissan Patrol Y61), wygłuszona podłoga i przednie drzwi, a w nich tymczasowo Hertz Esk 165.5.

Radio mejd in czajna Ownice C500 z osobnym wyjściem RCA na subwoofer.

 

Każdy rodzaj muzy.

Docelowo budowa CA miłego dla ucha a nie do napie.......a po uszach :)

 

Preferowany sprzęt używany, budżet do 600PLN.

 

Czy Infinity Beta Eight będzie tu odpowiedni? Czy 8 cali to dobry wybór?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jankus dzięki za info, rozejrzę się za takowymi, ale trochę się cykam, że F-357 nie ogarnie tematu powyżej 8".

 

Wzmak ma tylko 150W dla suba (CH-5), parametry poniżej:

 

MRV-F357

Power Output: RMS Continuous Power (at 14.4V, 20 Hz to 20kHz)

Per channel into 4 ohms (CH-1 – CH-4) ..... 50W, 0.08% THD
Per channel into 2 ohms (CH-1 – CH-4) ...... 60W, 0.3% THD
Bridged into 4 ohms (CH-1 – CH-4) .......... 120W, 0.3% THD
4 ohms (CH-5) ......................................... 150W, 0.3% THD
 
Napięcie na aku przy grającym sprzęcie, włączonych światłach i nawiewie ~14V (obroty silnika w okolicach 2krpm).
Podczas postoju, światła i nawiew wyłączone, miernik pokazuje <13V.
Nie znam napięcia przy dodatkowym obciążeniu wzmacniaczem, ale raczej będzie <14V podczas jazdy.
 
Temat do rozkminy przy parametrach jak wyżej:
Szukać suba 8 czy 10 cali przy założeniu, że jakość a nie ilość decybeli preferuje kierowca?
 
 
I żeby nie pisać kolejnego posta:
Jeżeli 8 cali, to jaki model i w jakiej skrzyni?
Jeżeli 10 cali, to jaki model i w jakiej skrzyni?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8" dałbym w BR, 10" w CL. 10" w CL daje radę i fajnie uzupełnia pasmo. Męczyłem 8" w CL i ze względu na brak miejsca muszę przy tym pozostać. Z 10" to możesz się rozejrzeć za JL 10W1, 10W3, Focal serii PS. Albo napisz na giełdzie czego szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gut. Wychodzi na to, że idę w 10".

Po łykendzie pomęczę internety w poszukiwaniu odpowiedniego suba.

@Jankus dzięki za sugestie.

Jeżeli ktoś jeszcze ma chęci dorzucić coś od siebie, to jestem otwarty.


Jak na razie wygrywa Infinity Beta Ten:

 

FREE-AIR RESONANCE: FS (HZ) 24.00
COMPLIANCE VOLUME: VAS (FT3) 2.70
VAS (LITERS) 77.00
MECHANICAL Q: QMS 8.08
ELECTRICAL Q: QES 0.20
TOTAL Q: QTS 0.20
MAXIMUM EXCURSION: XMAX (IN) 0.39
XMAX (MM) 10.00
VOICE COIL DC RESISTANCE: RE (OHMS) 2.80
SPECIFICATIONS
DIAMETER: 10" (254.0 MM)
SENSITIVITY (2.83 V @ 1M): 93 dB
POWER HANDLING: 250 WRMS
FREQUENCY RESPONSE: 20 ~ 500 HZ
NOMINAL IMPEDANCE: 4 OHMS
 
Tylko czy wzmacniacz ogarnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zrobione!

A teraz wrażenia:

Gigantyczna różnica na plus po podłączeniu samego wzmacniacza z przodem.

Przez chwilę zastanawiałem się czy faktycznie potrzebuję suba, czy nie lepiej po prostu zainwestować w lepszy przód :)

 

Nie mając zbyt dużo czasu na poszukiwania suba, zdecydowałem się na używkę Audio System R10 w dedykowanym BR.

Można powiedzieć, że jestem zadowolony. Jednak nie będzie to sub docelowy.

W mojej ocenie głośnik bez problemu ogarnia duże auto o ile słuchacz słucha muzyki a nie robi lansik pod dyskoteką.

Muszę jeszcze pogrzebać w ustawieniach wzmacniacza, bo przy ostrzejszej muzie (szybka perkusja) czuć, że sub trochę nie nadąża :)

Pozatym będę szukał czegoś z niższym Fs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...