Sławek S Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Witam. Czy może ktoś wymieniał alternator ( 70A ) w Golf III ( Passat itp. z podobnych lat produkcji ) napinany sprężyną na alternator z łapą z napinaczem ( rolka ) ?Wiem, że łapy do mojego silnika pasują od 1.8 i od 2.0 z klimą.Chodzi mi o to, czy z nie będzie problemów z paskami, bo tego typu alternatory na który chcę wymienić były w wersjach z klimą ( dłuższe paski ), lub dieslach. U mnie alternator jednym paskiem jest spięty z pompa wody i wałem. Czy przekładał ktoś alternator napinany sprężyną na napinany rolką z napinaczem i mógł by podrzucić jakieś wskazówki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 przełóż na 90A i po problemie nic więcej nie musisz zmieniać byle by pasowały mocowania alternatora i wszystko będzie grało , długość paska ci się nie zmieni bo nie dokładasz kolejnego osprzętu tylko wymieniasz istniejący element na bardziej wytrzymały mocniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Ja wymieniłem 70 A na 120 A z Golfa 3 TDI ale, żeby nie było tak różowo, to mój golf 1.8 z 1994 roku, tamten z 1996r. i mocowanie nie pasowało. Trochę kombinacji było, bo o ile na szerokość mocowanie alternatora pasowało na górnej śrubie, o tyle na dole nie pasowało wcale i trochę musiałem pocudować z mocowaniem, niemniej jednak, przy światłach, nadmuchach na maxa i załączonym sprzęcie (3 wzmacniacze) nie ma mowy o żadnych spadkach oraz niedoładowaniu akumulatora, także warto było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 W swoim też zawsze chciałem wymienić na mocniejszy wiadomo że obciążenie silnika się zwiększy coś za coś ale mnie zastanawia czy jeśli zmienimy alternator na mocniejszy to czy trzeba zmieniać akumulator na taki o większej pojemności bo czytałem wiele tematów i nikt tego nie potrafił wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Koniecznosci nie ma ale warto bo zawsze to wiekszy bufor zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi sie TO nie JuEsEj gdzie sa gotowe kity altków do ich mega furmanek... Trzeba sie troszeczke napocic i najlepiej miec znajomego tokarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1304 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 zastanawia mnie jaki altek by pasowal do mojej viki A 1.8 z waskim paskiem gdzie mam 70 A , wersja 2.0 z klima 90A pasowalaby plug&play na mocowaniach ale tam juz zastosowano szeroki pasek i rolke napinajaca a calkowita konwersja na szeroki pasek nie usmiechalaby mi siePrzecież możesz założyć w altku koło pasowe ze starego na wąski pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 W dresiku zmieniłem na przestrzeni lat chyba 3 altki. Za każdym razem był mocniejszy ale w dresiku to plug&play. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 damian2933 o ile dobrze kojarzę, to nie było w Golf-iku III altka 90A napinanego sprężyną.70A i poniżej były, ale mocniejsze już nie. Miały już inną łapę alternatora z napinaczem ( rolka ).Do mnie o ile dobrze wiem, to pasuje od 1.8 i od 2.0 z klimą. Jeżeli tak, to pod tą łapę pasuje i 120AŻeby nie było tak rużowo, to raczej mój pasek wielorowkowy nie pasuje, bo jest za kródki, bo będzie musiał jeszcze objąć rolkę napinacza ( teraz napina sam altek ).Natomiast pasek właściwy pod te altki obejmował jeszcze sprężarkę klimy czego ja nie mam,Te wiadomości nie są pewne na 100% dla tego pytam, czy ktoś coś modził z tym i co musiał porobić. 90A to minimum w moim przypadku jak coś. Bardziej uśmiechał by mi się 120A, zwłaszcza, że na wiosnę planuję bi-amp i wtedy 90A znowu było by prawie na styk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 No tak jak napisałem, u mnie w 1.8 łapa została stara do tego 120 A z TDI z 1996 r., pasek został stary, ale na styk, trochę rzeźby było, bo na górną śrubę założyłem, ale dół już nie. Pomogło napinacz alternatora z jakiegoś starego silnika (znalazłem na złomie) + docinałem tulejkę i póki co się nie luzuje. Łapy nie znalazłem na alledrogo od takiego TDI i musiałem się pomęczyć. Zresztą nie wiadomo, czy łapa z Diesla, ma takie samo mocowanie do silnika, chociaż to również idzie obejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Ja do swojego golfa 1.8 było 70 amp i wpakowałem altek 120 amp od vr6 górne mocowanie pasowało rolka na pasek tez była odpowiedniej szerokości tylko pasek był na styk długości ale jakoś go założyłem na rolkę. jedynie dolne mocowanie wcale nie pasowało lecz dorobiłem z kawałka blachy napinacz i wszystko jest ok. fajnie ładuje i przy dobrym graniu są male spadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Mam już namiar na łapę do mojego silnika ( 2.0 ) od wersji z klimą.Facet ma z altkiem 90A, ale wolał bym jednak 120A, tylko ten pasek mnie niepokoi. Bo mój pewnie będzie z krótki ( dodatkowo musi objąć napinacz ), a pasek od wersji z klimą za długi, bo nie mam sprężarki.Kwestia czy da się dobrać jakiś wielorowkowy od innego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson990 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 wtrącę się w temat zmieniał może ktoś altek w silniku VW 1.9TDI 1Z (z klimą),jeżeli tak to na jaki zmieniał i czy pasuje p&pja osobiście mam altek 90A , wiem też ze były montowane 120A w tym silniku ale to zależało od bogatszego wyposażenia auta.fajnie by było mieć coś około 150A . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Sławek, da się na bank coś dopasować Robson990, wszystko dobrze, tylko nie wiem, czy pasek o tej szerokości będzie wystarczający do takiego altka 150 - 180 A (bo zdaje się i takie były w Sharanie VR6), bo tam zdaje się pasek jest o 2 rowki szerszy, jak również koła pasowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal85rtc Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 zawsze można przełożyć stara rolkę od altka i będzie pasować na pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2013 Można, ale przy max obciążonym (może jakiś mini dB Drag ) może przypiszczeć, przez zastosowanie węższego paska wielorowkowego, tak mi się wydaje Ale przy normalnej pracy i nie wykorzystaniem go na maxa, powinno chodzić bezproblemowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Łapę alternatora od 2.0 z klimą mam już nagraną. Alternator 90A też facet ma, ale wolał bym jednak 120A W 120A szerszy pasek jest dany właśnie po to, ze przy pełnym obciążeniu węższy pasek by się mógł ślizgać, bo większe opory stawia mocniejszy altek. bogus1984 czyli łapę pod altek napinany sprężyną zostawiłeś i na nią zamontowałeś altek z napinaniem napinaczem ?Jak i gdzie zamontowałeś dodatkowy napinacz i czy mógłbyś podrzucić jakieś zdjęcia tego wszystkiego na PW ?Myślałem żeby dzisiaj jechać po tą łapę, ale jak by się dało do obecnej łapy zamontować alternator to było by też OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 ile rowkow jest teraz?bo np pasek 7 czy 6 pk wiekszej roznicy nie robi, byle na altku bylo sprzegielko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Sławek, wywaliłem wcale sprężynę, zastosowałem patent tak jak Kolega wyżej napisał, znalazłem taki napinacz z płaskownika (stosowany np. w ciągnikach rolniczych Ursus ), ma on podłużny otwór, który służy do napinania paska, tulejkę wstawiłem w alternatorze na dolny uchwyt, żeby później jak napniesz pasek i będziesz skręcał mocno śrubę dolną, nie połamać alternatora. Stochus, oryginalnie chyba 5 pk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hi_sound Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Podłączę się. Mam w golfie 4 silnik 1,6sr AKL i wymyśliłem sobie, że włożę alternator z forda galaxy 150A, tylko pytanie jak zweryfikować to czy będzie pasował? Numer części to 021 903 025 Club0 123 520 002 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Czyli jednak koszty są i bujanie się po szrtoach, żeby dobrać jakiś napinacz.50zł to nie dużo za oryginalną łapę z napinaczem i teraz ten pasek mnie martwi. Taka łapa z napinaczem, ale to jest w wersji z klimą i tutaj pasek jest dłuższy, bo jest jeszcze sprężarka klimy, a ja mnie mam.http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/54/71/75/2854717551[zdjecie zapożyczone z allegro] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Skok długości dla pasków wielowkowych to ok 2-5 mm, więc metodą prób i błędów dopasujesz sobie odpowiednią długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 metodą prób i błędów dopasujesz sobie odpowiednią długość albo zmierzysz sobie jakims sznurkiem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek S Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 dawid WM, krisman, tak też myślałem, żeby jakimś sznurkiem, taśmą zmierzyć.Czy paski wielorowkowe mają mają takie same odstępy rowków i takie same głębokości, bo jeżeli nie to też może być jakieś utrudnienie w szukaniu paska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Czy paski wielorowkowe mają mają takie same odstępy rowków i takie same głębokości, bo jeżeli nie to też może być jakieś utrudnienie w szukaniu paska. To akurat jest znormalizowane, nie bedzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.