Skocz do zawartości

Emphaser EBR112T4 - czym napędzić ?


DiiLZone
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od jakiegoś czasu ową skrzynię i mam problem z napędzeniem jej :)

 

Obecnie gra to pod Impulsem SD-500 który rzekomo ma prawie 600rmsu /4ohm według pomiarów na amp.

 

Mam możliwość kupna Rockford'a Punch 801S który papierkowo ma 800rms/4ohm jak myślicie sprawdziłby się ten wzmacniacz pod tą skrzynię ? Jakie okablowanie do tego by się przydało i kondensator ? Obecnie nie mam kondensatora a kable to 25mm2 miedź ofc posrebrzana chyba takim oplotem jakieś Niemieckie używane. 62Ah bateria w benzyniaku ale bez problemu daję radę na tych kablach bez kondensatora ani światła nie przygasają ani nic. Brzmienie i zejście skrzyni jest takie jak oczekiwałem nadaję się dobrze do rapu tylko jednak coś czuje, że można by było z niej wyciągnąć więcej zwłaszcza, że mam sedana i sporo ucieka (Audi 80 B4)

 

I jeszcze jedno pytanie. Obliczyłby mi ktoś litraż tej skrzyni bo ja jakoś nie bardzo potrafię tyle, że nie ma szczegółowych danych ani skrzyni ani głośnika albo ja nie znalazłem. Są tylko podstawowe wymiary skrzyni moc głośnika itp. Ciekawy jestem czy ta skrzynia nie jest za duża względem głośnika bo naprawdę jest spora i masywna.

 

Dane skrzyni Emphaser EBR112T4:

http://www.acr.ch/uploads/media/EBR110T4_EBR112T4_EBR115T4_DE_UK.pdf

 

Co sądzicie tak w ogóle o tym subie ? Nadaje się coś bardziej w tej cenie do muzyki jaką preferuje ? Czyli wolny beat i nisko schodzący bas jak to w rapie bywa. Mam na myśli coś gotowego w tej cenie czyli głośnik + obudowa br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już masz tą skrzynię i odpowiada jej brzmienie to po co kombinować?

Oryginalna skrzynia jest dobrana optymalnie do parametrów głośnika. Można ewentualnie pokusić się o większą i próbować niżej stroić ale do tego i tak muszą być parametry T/S.

Wg manuala powinna przyjąć 1kW więc zmiana impulsa na rockforda jest jak najbardziej wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze skrzynią nie chce nic kombinować chciałem tylko się dowiedzieć ile litrów ma :) No tak czyli pewnie zmienię wzmacniacz na coś mocniejszego i co lepiej wysteruje tego suba bo ten impulse raczej nie robi szału bo dość, że muszę go rozkręcać na maxa to jeszcze na radiu zwiększać bas i sub ctrl na +6 czyli max i 63Hz jedynie bez loudnessa bo to robi jakiś taki sztuczny efekt dźwięku i mi nie siada. Myślałem, że ktoś zna coś tego suba bardziej i wie z czym by najlepiej go zgrać i czy taki rf sobie z nim poradzi i bez przesady żeby nie wykończyć głośnika wiadome. Ciekawe czy ten 1kW rmsu jest prawdziwy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by były jakieś przesterowania zwłaszcza, że nie używam na wzmacniaczu żadnego pobicia dB w radiu też nie mam ani loudnessa. Zresztą jakby były jakieś przesterowania chyba by było je słychać. Częstotliwość na wzmaku mam skręconą na maxa czyli 20Hz bodajże bo za nic bym nie ustawił w okolicy 70Hz jak on ma od 20Hz do 5kHz rozbieżność ale na radiu ustawione 63Hz. Gram tak dosyć długo i jakoś nic się głośnikowi do tej pory nie stało. Wiem, że się nie powinno niby rozkręcać na maxa wzmaka ale jak dam 3/4 powiedzmy to dopiero słychać jakikolwiek bas jak rozkręcę z 55/62 volume na radiu a wtedy to już głośniki z przodu nie dają rady musiałbym przód wyciszać.. Teraz optymalnie do 42 kręcę i czuć dosyć ten bas w samochodzie. Bez przesady, że wzmacniacz ma 600rms głośnik 1kW i przy 3/4 rozkręcenia wzmacniacza prawie w ogóle nic nie grało... Jeszcze dodatkowo muszę podbić bas na radiu w equalizerze przy 80Hz na +6 i sub ctrl też +6 chyba, że z tym radiem jest coś nie halo albo ten wzmacniacz tłumi suba przez ustawienie 20Hz na wzmacniaczu ale nawet lekkie rozkręcenie częstotliwości na przypuszczam max 60-80Hz nic nie daje kompletnie chyba, że to przez to na radiu jest odcięcie na 63Hz. Chyba, że to radio pionka jest jakieś dziwne i coś tłumi albo nie wiem sam... Wydaje mi się, że powinno mieć opcje wyłączenia tego odcięcia suba by można było ręcznie ustawić na wzmacniaczu częstotliwość a tutaj nie ma. Muszę mieć ustawione 50,63,80,100,200Hz nie da się dać OFF jak w przypadku filtru HPF na radiu gdzie jest również 5 czy tam 6 ustawień ale jest też off. Jedynie co mogę z subem zrobić to zwiększyć jego moc ustawić częstotliwość ewentualnie go odłączyć z poziomu radia czy tam odwrócenie fazy czy jak się to nazywa ustawić no i tam jeszcze jest ta cała oktawa 12/24 to mam na 24 w sub ctrl.

 

Niektórzy mają jakieś shitowe jble blaupunkty powsadzane co to ma realnie ze 150rmsu i gra im na podobnym poziomie jak u mnie gdy mam rozkręcony wzmacniacz na ponad 80%... Chyba, że to wszystko wina sedana metalowej półki choć są w niej 2 dziury na głośniki to coś tamtędy wchodzi do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tyle co wyciąga ten wzmacniacz z tego suba zarżnięcie pewnie nie będzie możliwe ale dziękuje za odpowiedź nie wnoszącą nic do tematu bo o co innego pytałem w pierwszym poście.

 

Niestety widocznie podstawy też są mi obce i nie znam nikogo w pobliżu kto faktycznie zna się konkretnie na sprzęcie audio bo większość osób wie 1/10 z tego co ja wiem także nikt mi nie pomoże w ustawieniu sprzętu czy też w doborze innego wzmacniacza. Ustawiłem sobie na słuch by odczuwać jakikolwiek bas w samochodzie bo gdybym ustawił level wzmacniacza na powiedzmy 70% i w radiu ściągnął bas na 0 i sub ctrl na 0 to przy rozkręceniu volume radia na max tego basu było by tak niewiele, że nie szło by nawet odczuć posiadania czegokolwiek w bagażniku.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...