steki Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Witam. Mam problem z napięciem a właściwie to z jego spadkami..dość dużymi.Sprzęt to:Wzmacniacz - Lanzar Optidrive 500.2 od ZEDAGłośnik - Emphaser xtreme T2 700W RMSKable - High Cable 35mm2 OFC + ANL bezpiecznik 120AAkumulator 70Ah - mierzone napięcie 12,2 VMierzone ładowanie - 14,2 V (Altek 70A seria)Dołożona masa z Aku do karoserii Spadki mierzyłem dziś przy klemach oraz przy samym wzmacniaczu.. przy aku spadało do około 12V natomiast przy samym wzmacniaczu momentami aż do 8 V przy mocnym uderzeniu basu. Poradźcie co jeszcze sprawdzić, co zmienić, co dołożyć żeby było ok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 rozkrec cala instalacje elektryczna w aucieoczysc konektory i mocno dokrec najczesciej waskim gardlem jest wlasnie slaby styk konektorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ten altek to biedniutki ,chyba już znasz powód spadki przy klemach do 12v.(mierzone na włączonym silniku?) Szukaj coś powyżej 100a bo nie wydali do aku 70ah(Aku zdrowy?). Jak kolega wyżej wszystkie styki popraw .Możesz dać pełne Big ,drugi przewód + do altka jak i masa silnik-altek buda .Naladuj akumulator bo jest niedoladowany i wtedy zmierz spadki przy włączonych odbiornikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Jakiś czas temu był tu przypadek podobnych anomali, sprawdź na innym bezpieczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Po raz kolejny podstawy podstaw... Wpisz w szukajkę tytuł swojego tematu a znajdziesz wszystko co jest Ci potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Wicher nie zgodzę sie z Tobą odnośnie altka sam tez mam taki i rożne sprzęty woziłem . Spadków takich nigdy nie było ! Tu raczej problem bedzie w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Np ze sprawnością jednego i drugiego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurand87sca Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 A masa do wzmacniacza skąd w tej instalacji? Może radio robi już za rozetę po rca.. Napięcia to chyba na zgaszonym 12,2V na odpalonym 14,4.. chyba aku niedoładowane.. mam aktualnie ori altek 60A@3krpm aku74Ah i profilaktycznie raz na miesiąc latam pod prostownik.. "A przecież robię trasy 5km dziennie.." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Wiesiu sugerowałeś zmianę na mocniejszy stad moja odpowiedz. Wydajność to sie zgodzę, moze regulator i szczotki juz do wymiany. Peace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steki Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem, tak więc w pierwszej kolejności sprawdzę wszystkie konektory i podladuje aku i pomierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Tomku pod ta 70a ten akumulator kondycji za dobrej nie będzie miał.Załączone odbiorniki , instalka audio (pewnie nie służy do cichego grania ) plus sprawność altka nawet dobrego dajmy 70 %,80% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Aj tam, przecież był tu sej z autkiem 45A i miotał ponad kilowatem ;) Masa na piecu, big 3 i po temacie... O ile akku jeszcze żywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steki Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ok dziś trochę posprawdzalem i wyszło tak:Ładowanie przy wyłączonych odbiornikach 14,4VSpadki na średniej głośności przy aku max do 12,5V a przy piecu już do 10VPo poprawieniu połączeń spadki przy aku bez zmian natomiast przy piecu wyrownaly się z aku czyli max do 12,3VNajwięcej pomogło poprawienie masy pieca.Myślę żeby dac jeszcze mase do pieca prosto z aku.Co do BIG3 to zostało mi do puszczenia jeszcze tylko bezpośrednio z altka do aku ale to będę robił przy okazji zmiany altka na 120A. Jakie w ogóle są dopuszczalne spadki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Te 12.3V na wzmaku to na włączonym silniku czy zgaszonym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Polecam gruntowną diagnostykę całego systemu ładowania czyli (wartości w V):Wartości prawidłowe1) Napięcie ładowania bez obciążenia na akumulatorze 14,0 - 14,42) Napięcie ładowania bez obciążenia na alternatorze 14,1 - 14,53) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na akumulatorze 13,6 - 14,1 w zależności od mocy alternatora4) Napięcie ładowania pod max obciążeniem na alternatorze 13,7 - 14,2 w zależności od mocy alternatora5) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą nadwozia - 0,0 - 0,026) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą nadwozia a masą akumulatora - 0,0 - 0,057) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między masą silnika a masą akumulatora - 0,0 - 0,078) Napięcie różnicowe pod max obciążeniem między plusem alternatora a plusem akumulatora - 0,0 - 0,1Powyższe pomiary pozwolą w sposób wiarygodny ocenić sprawność regulatora napięcia jak i alternatora pkt 1-4 jak i spadki napięć masy pkt 5-7 oraz spadki napięć przewodu prądowego pkt 8Dzięki takim pomiarom wymieniłem regulator , masę silnika i masę aku na 25mm2 , oraz dołożyłem do orginału przewód prądowy 12mm2 - między alternatorem a klemąJeżeli masz spadki napięć, to regulator na alternatorze widzi 14,4 a na aku trafia np tylko 13,6Pomiar napięć różnicowych najbardziej obnaża takie ukryte niedomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Co do BIG3 to zostało mi do puszczenia jeszcze tylko bezpośrednio z altka do aku I chyba jeszcze silnik-buda? Czyste styki, czyste klemy, pewne połączenia, żadnych prowizorek w stylu masy na blachowkręta... i o ile bateria i altek są w dość dobrym stanie to takich problemów być nie powinno... doładowywanie bateryjki raz na jakiś czas przy tak małym alternatorze też powinno być nawykiem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 doładowywanie bateryjki raz na jakiś czas przy tak małym alternatorze też powinno być nawykiem ;) Nie wiem czy masz zamontowane czy nie , ale przy nieco niekorzystnym bilansie prądowym mogą pomóc światła do jazdy dziennej , oraz jeśli jest taka możliwość, podniesienie nieco obrotów biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steki Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Te 12,3V oczywiście na odpalonym silniku.No tak jeszcze połączenie silnik-buda...przeoczyłem.Altek tak jak pisałem planuje wymienić i tak na 120A a co do aku to niedawno kupowany od gościa który regeneruje i jest to żelowy "Warty" tak więc myślę że powinien być ok.Co do dziennych to jest to nie potrzebne ponieważ auto jest typowo zlotowe. Jeszcze takie pytanie, jaki dac kabel z altka do aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Jeszcze takie pytanie, jaki dac kabel z altka do aku ? A co czytałeś o BIG3? Te 12,3V oczywiście na odpalonym silniku To bardzo mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 steki, dnia 24 Maj 2016 - 21:53, napisał:Te 12,3V oczywiście na odpalonym silniku To bardzo mało Z całym szacunkiem ale tyle to jest w większości instalek na zgaszonym silniku przy obciążeniu ( pomijam tutaj kolegów którzy mają mocniejsze instalacje) Że piec jeszcze to wytrzymuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steki Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 No bardzo mało a wyobraz sobie że przed poprawą styków przy dość mocnym graniu spadało aż do 8V .. ;/Co do BIG3 to czytałem bardzo dawno temu i nie pamiętam czy była jakaś podana tabelka jaki dac gruby kabel jeśli altek będę miał 120A ale zaraz poszukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Oczywiście że napięcie spada pod obciążeniem, alternator nie zachwyca wydajnością na biegu jałowym. Dlaczego piec nie miałby wytrzymać12,3V? Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12,6V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Dlaczego piec nie miałby wytrzymać12,3V? Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12,6V. Chodziło mi o sytuacje kiedy przy dość mocnym graniu spadało aż do 8V .. ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
steki Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Poczytałem trochę i żadnej tabelki nie znalazłem ale z wpisów wynika że 25-35mm2 powinno starczyc. Jakby ktoś mógł potwierdzić byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 35-100mm2 to taki standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.