domenicos Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Witajcie koledzy.Po roku słuchania fabrycznego nagłośnienia w e46 uznałem, że już dłużej nie wytrzymam. Zwłaszcza że w poprzednim samochodzie (Mondeo MK3) miałem coś co jako tako grało (4-kan Axton c502, Sub Magnat, przód odseparowany Helix Dark Blue).Teraz chcę coś zrobić w BMW. Mój pierwszy pomysł to zakup wzmacniacza 4-kanałowego, suba i odseparowany przód, czyli tak jak było w poprzednim samochodzie. W dziale "Kupię" dałem nawet ogłoszenie, niestety nie jestem ekspertem w dziedzinie sprzętu Car-audio, a ilość ofert mnie "przytłoczyła", dlatego postanowiłem Was spytać o zdanie i poradę z jakich "klocków" zbudować swój system. Ogólnie nie oczekuję niczego nadzwyczajnego, chcę jedynie zmienić nagłośnienie, które w e46 jest tragiczne. W e90 np. jest już, jak dla mnie, zupełnie wystarczające i tam nic nie będę "grzebał". Czego słucham w samochodzie: radio, rock, pop, dance... wszystkiego po trochę. Nie oczekuję, a wręcz nie chcę sprzętu, który będzie "łupał", bardziej oczekuję ładnego dźwięku i niskich częstotliwości podczas grania cicho lub na "pół gwizdka". Natomiast BARDZO mi zależy na jak najmniejszej utracie miejsca w bagażniku (sub w miejsce koła zapasowego odpada ze względu na LPG). Dlatego też wielkie suby odpadają, podobnie będzie z olbrzymimi wzmacniaczami. Najlepiej byłoby (ale nie mam pojęcia czy to realne, czy są wzmacniacze o takich rozmiarach i wystarczającej mocy), aby znaleźć wzmacniacz, który będzie mógł być umieszczony pod fotelem pasażera, a od niego przeciągnięte kable do przodu i suba. To byłoby optymalne rozwiązanie, bo w każdej chwili mógłbym odłączyć suba i mieć 100% bagażnika. Drugą opcją (mniej wygodną, ale pewnie bardziej realną) jest zakup dwóch wzmacniaczy - jeden pod fotelem pasażera do zasilania przodu, drugi przymocowany do suba w bagażniku - również z możliwością odłączenia w razie potrzeby. Trzeci sposób, to 4-kanałowy wzmacniacz w bagażniku. Ale tu nie bardzo wiem gdzie go umieścić, aby nie przeszkadzał będąc przymocowany na stałe. Mam nadzieję, że doradzicie mi coś sensownego. Budżet - i tu się sprawa komplikuje. Nie lubię bezsensownie wydawać pieniędzy, nie mam też przesadnych oczekiwań więc mam nadzieję, że nie będę musiał wydać majątku. Natomiast nie mam określonej kwoty, w której muszę się zmieścić. Wydam tyle, ile to konieczne, niezależnie od tego ile to będzie ;-) Propozycje: RADIO - myślałem nad ALPINE UTE-92BT. Nie zależy mi na napędzie CD, za to bardzo zależy mi na BT do systemu głośnomówiącego. PRZÓD - drzwi oczywiście wygłuszę, wytnę otwory pod głośniki, założę dystanse (ale widzę, że do mojego samochodu są jedynie z ABS) pod błośniki 165mm.Głośniki jakie planowałem kupić to HERTZ ESK 165.5, ale po przeczytaniu wieeelu wątków na różnych forach już mam mętlik w głowie. Czy faktycznie koniecznie trzeba dołożyć do HSK, a może lepiej wybrać któryś z Morel'i, a może... TYŁ - skrzynia, chyba raczej otwarta. Zależy mi na tym, aby nie była olbrzymia. Powinien to być kompromis pomiędzy wielkością, a jakością i możliwościami. Myślałem nad:http://car-tronic.pl/alpine-sbg-1244bp-autoryzowany-dealer-kurier-15-zl-zamow-516539609-p2901 Alpine SBG-1244BP (600 zł)jednakże wydaje mi się trochę za duży?? Dostałem również oferty zakupu używanych subów:S1 - Kicker CVT 10 (300 zł)S2 - Infinity Kappa z zielonej seriiS3 - Polk Audio EX12 (200 zł)S4 - Excursion SHX-12s4 (450 zł)S5 - Audio System HX-10 (780 zł)S6 - JBL GT5-12 (300 zł) Natomiast oferty używanych wzmacniaczy wyglądają następująco:W1 - Concord QD 400W2 - Helix HXA400 w zestawie z Rockford HX2 2110 (580 zł)W3 - Pioneer GMX-924 (330 zł)W4 - Fujitsu Ten Alpha 5000M (450 zł), a w zestawie z Infinity Kappa 100W.br (750 zł)W5 - JL Audio Slash 300/4 (800 zł)W6 - Soundstream Reference 604 (500 zł)W7 - DLS A5 w zestawie z DLS RW10i (2000 zł) (ale tu cena słona, warto?)W8 - Helix Dark Blue 4W9 - Rodek R4100N (400 zł)W10 - Ground Zero GZHA 4150XII (700 zł)W11 - Alpine PDX 4100 (600 zł) są tylko 2 wtyczki więc jeszcze wydatek, ale może wszedłby pod fotel??W12 - przód SONY XM6020, tył Rockford 500a2W13 - Signat Ram MK2W14 - przód Rodek a2100, tył Rodek r2180 (komplet za 660 zł) Jak widzicie jest tego wiele, ale niestety nic mi te nazwy nie mówią (poza tym, że o każdym poczytałem opinie, zresztą wielokrotnie bardzo sprzeczne). Jedyne co, to mogę porównać sobie parametry, jakie podaje producent, ale to jak wiadomo nie wszystko. Ceny też są bardzo różne, ale jak już pisałem, nie mam ściśle określonego budżetu. Chcę tylko, aby pieniądze które będę musiał wydać były adekwatne do jakości zakupionego sprzętu oraz do moich oczekiwań. Nie uznaję kupowania na wyrost. Jakie koledzy polecacie dla mnie rozwiązanie i z jakich "klocków" wykonane? Oczywiście nie ograniczajcie się do tych z listy jeśli wiecie, że coś dobrego gdzieś można dostać. Na allegro i OLX patrzyłem, ale tam jest już zatrzęsienie sprzętu, a niestety nie ma tych, które są najczęściej przez Was polecane w różnych wątkach. Ps. Przepraszam za bardzo długi post ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Z zestawu W4 będziesz zadowolony,'zestaw w7 jest b dobry ale chyba za wczesnie dla ciebie żeby go docenić (zrobisz jak uważasz )Na przód poszukaj innych głośników niż te ktore wspomniałeś , np.:helix r806 i do tego jakiś fajny tw typu tec ls29 lub któryś z wavecore.Jak chcesz mieć mała skrzynie to raczej zamknięta , otwarta jest zwykle duzo większa!Jesli o radio chodzi pomysl o alpine 193bt większe możliwości .Pozdro@up z pioneera tez byś był zadowolony (w3) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Ja bym kupił a5 tak na dobrą sprawę ogarnie cały system cena jakość najlepszy wybór do tego przód fajny pasywny zestaw i gra gitara radio szukał bym raczej coś z serii CDA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mehow Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 np.:helix r806 i do tego jakiś fajny tw typu tec ls29 lub któryś z wavecore. Ja bym kupił a5 Przeczytaliście to? >>>>> Ogólnie nie oczekuję niczego nadzwyczajnego, chcę jedynie zmienić nagłośnienie, które w e46 jest tragiczne. W e90 np. jest już, jak dla mnie' zupełnie wystarczające i tam nic nie będę "grzebał". Chłopakowi wystarczy z nawiązką 4-kanałówka klasy 400-600zł w używce, zestaw pokroju Tempo 6 i mała 8-ka w br.Napisał wyraźnie że chce nisko przy cichszym graniu więc dlaczego closed? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek260 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Przeczytaliście to? >>>>> Chłopakowi wystarczy z nawiązką 4-kanałówka klasy 400-600zł w używce, zestaw pokroju Tempo 6 i mała 8-ka w br.Napisał wyraźnie że chce nisko przy cichszym graniu więc dlaczego closed? Też racja 100% . A5 wcale dużo wiecej nie kosztuje można znaleźć +-1000 Z jednej strony raz a porządnie na lata apetyt rośnie w miarę jedzienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karuzel506 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Najlepiej byłoby (ale nie mam pojęcia czy to realne, czy są wzmacniacze o takich rozmiarach i wystarczającej mocy), aby znaleźć wzmacniacz, który będzie mógł być umieszczony pod fotelem pasażera, a od niego przeciągnięte kable do przodu i suba. Zainteresował bym się wzmacniacami Excursiona ,malutkie rozmiary, i cena nie zabija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domenicos Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Tego się właśnie spodziewałem - ilu użytkowników, tyle opinii ;-) Chłopakowi wystarczy z nawiązką 4-kanałówka klasy 400-600zł w używce, zestaw pokroju Tempo 6 i mała 8-ka w br.Napisał wyraźnie że chce nisko przy cichszym graniu więc dlaczego closed?No tak też właśnie myślałem.Zdecydowanie zależy mi na ładnym, głębokim basie przy cichszym graniu. Łupanie z dance/techno mnie nie interesuje. Najlepiej, żeby w środku był fajny bas, a na zewnątrz samochodu NIC.Możecie polecić jakiegoś suba 8"? Widzę, że jednak polecacie Morel Tempo więc 700 zł trzeba będzie dać za nie. radio szukał bym raczej coś z serii CDANo ale tu cena już jest 150% większa, niż za to, które chcę kupić, a czy przy moich potrzebach jest konieczne? Zainteresował bym się wzmacniacami Excursiona ,malutkie rozmiary, i cena nie zabijaA który model? HXA-45? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 TYŁ - skrzynia, chyba raczej otwarta. Zależy mi na tym, aby nie była olbrzymia. Powinien to być kompromis pomiędzy wielkością, a jakością i możliwościami.Z zestawu W4 będziesz zadowolony(...)Jak chcesz mieć mała skrzynie to raczej zamknięta , otwarta jest zwykle duzo większa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karuzel506 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 A który model? HXA-45? tak HXA 45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domenicos Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Wiem, że zamknięta wymaga mniejszej objętości, ale czy uzyskam dzięki niej ładny, głęboki bas przy cichym graniu? Poprzednia skrzynia, którą miałem, była zamknięta i dawała bas, ale tylko przy głośnym graniu... ale może to był kiepski sprzęt (Magnat Xpress 12), albo objętość zbyt mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Głośnik lipny. Jak fajna 8 calówka w BR to moja pierwsza myśl to Audio System HX-08 SQ. Opcja W12 też bardzo kusząca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Felipe07 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Sam miałem e46 i wiem jaka lipa jest z graniem, choć myślałem że może najbogatsza wersja z 3.0xi będzie grać lepiej. Napisze Ci jak sam rozwiązałem temat w sedanie (blacha za siedzeniami, brak rękawa na narty i podłokietnika)Radio ori + zmieniarka na usb + konwerter Hi-Low Hollywooda i najzwyklejsze kable sygnałowe = zero zakłóceń a aku miałem z przodu - 318i...Pod siedzeniem kierowcy (tak kierowcy ponieważ pasażer częściej reguluje fotel ) Wzmacniacz Philips XP640- 4 kanałówka tania ale na mój system (słabe radio+konwerter ) szkoda było $$$ na więcejDrzwi: wycięte otwory pod 165mm, dystanse robione samemu z paneli podłogowych zabezpieczone czymś do drewna. gotowe nie wchodzą, mało miejsca na tapicerke i uchwyty do niej. Wofery PHASE CFS, tw. Helixy ale nie moge znaleźć dokaldniej nazwy - polacane przez Mastaha . Drzwi oczywiście wygłuszone.Sub. Excursion 10" w skrzyni szczelionej robionej przez Mastaha ok 35-40L Grało to lepiej niż się spodziewałem, zwłaszcza że koszt był dość niski - piec 250, Tw 350, Sub+skrzynia 450, Konwerter 120, Kable + wygłuszenie, Wofery miałem swoje ale +/- 350Ty planujesz usunąć ori radio więc jakość będzie zupełnie inna ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yeti Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 W2 - Helix HXA400 w zestawie z Rockford HX2 2110 (580 zł) jako że miałem / mam jedno i drugie to o ile każde z nich osobno to fajny klocek, ale helix jest za słaby dla tego rf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.