Skocz do zawartości

Spadki napięcia na wzmacniaczu , kondensator ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój sprzęt wygląda następująco: 

Samochód: Golf 4 Kombi 2.0

Radio: Blaupunkt Melbourne 120

Głośniki: 8 fabrycznych głośników od blaupunkta  

Wzmacniacz: Kenwood KAC PS520

Subwoofer: Infinity 120.1SE 300W RMS

Okablowanie: już nie pamiętam ale grubośc wybierałem według tabelki z lekkim zapasem

Alternator: fabryczny

Akumulator: nawet nie wiem ale troszke ukatowany (raz rozładował się do 2V, ale udało się go odratować) 

 

Problem jest następujący, na wyłączonym silniku napięcie na wzmacniaczu wacha się w okolicach minimalnej wartości na jakiej pracuje  wzmacniacz (11V) i co chwile się włącza i wyłącza. Na odpalonym silniku wszystko jest ok, ale jak chce już sobie poszaleć i podgłośnić ( albo używam elektryczne szyby) to znów napięcie na wzmacniaczu potrafi spaść i wyłączyć wzmacniacz.

Co radzicie ? Wymienić akumulator, alternator, kupić kondensator,  albo myślałem żeby kupić nowy akumulator a ten stary dać do bagażnika aby utrzymywał napięcie na wzmacniaczu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności nowy aku skoro masz 11v na postoju, aku sie nadaje na śmietnik. Potem ewntualna wymiana/regeneracja altka(pytanie w jakim jest obecnie stanie), dodatkowo big3 i wtedy dopiero ewentualnie kond. No i napisz jakiego przekroju masz te kable i czy miedziane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie akus wydaje się ok, całą zime bez problemu odpalał, bez tuby moge sobie wszystkie głośniki na fulla posłuchać nawet na wyłączonym silniku. Ale skoro na włączonym silniku prąd pobieram z alternatora to akus nie powinien mieć dużo do gadania, chyba że się myle ?

 

Co do kabli to mam troche mix bo troche dostałem od kolegi troche dokupiłem, ale już wiem jak moge sprawdzić czy to wina kabli. Doleje wody destylowanej do akusa (słyszałem, że troche go to zregeneruje), podłącze wzmak na innych kablach do akusa i zobacze czy się poprawi, jeśli nie to kupie nowy akus.

I tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie, są jakieś specjalne wymagania kupując akusa ?

Albo jeśli chciałbym wymienić alternator to na jaki ? Na taki sam od golfa chyba bez sensu, a inne raczej nie będą pasować.

 

Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpier altek potem big 3 i nowy aku po zatym sprawdzic polaczenia i kolejne pytanie skad masa i jak

Kolejne pytanie jak te 8 gl9snikow jest podpiete może podczas obciażenia wzmak wyłacza sie by nie uledz uszkodzeniu a podpiecie suba dodatkowa zwieksza pobieranie pradu i obciaza wzmaciacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie na kablach nie ma oznaczonej średnicy. Plusowy ma 5m z czego 4m to te cztery żyły full miedź. Czerwony jest dość gruby ale to aluminium+miedź (łącznie mają 0.08hm). Uziemienie jest tylko na czerwonym kablu, zrobiłem na śrubie do karoseri od pasa bezpieczeństwa.

post-15826-0-75715600-1461015264_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, po co siedzisz na Forum o tematyce Car Audio ? Czego tutaj brakuje ? Informacji ? Opisów i zdjęć instalacji ? No czego, że trzeba na sile wyciągać informacje i na koniec takie G...o oglądać ? Może zaraz znów napiszesz "że coś Ci się wydaje lub nie"... Myślę, że wróć do początku, czyli FAQ i lektura Forum, miernik w lape i zmierz napięcie na klemach akumulatora na odpalonym, a następnie na zaciskach wzmacniacza, skończ katować  wzmacniacz spadkami, bo go z dymem puścisz, ciekawe (strach aż się domyślać), jak połączenia wyglądają, na oczko, czy moze oskrobany przewód zakręcony byle jak na śrubie, blacha nieoczyszczona - nie wiem, tylko teraz się domyślam. Pisałem, dla tego wzmacniacza 16-20 mm2, oraz zrobione solidnie, a nie na gumę do żucia i nie ma tematu instalacji, wtedy inne czynniki do sprawdzenia, a tak, to jest "Mix", wiec szybko "Fix".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie na kablach nie ma oznaczonej średnicy. Plusowy ma 5m z czego 4m to te cztery żyły full miedź. Czerwony jest dość gruby ale to aluminium+miedź (łącznie mają 0.08hm). Uziemienie jest tylko na czerwonym kablu, zrobiłem na śrubie do karoseri od pasa bezpieczeństwa.

 

powiedz że masz chociaż bezpiecznik przy akumulatorze i że jest dobrany do przekroju tych "przewodów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahaha pozar gotowy,niech sie chlopak cieszy ze jeszcze jezdzi autem.

Chlopie wez i poczytaj troszke instalacji i zacznij od podstaw. Bo albo sie wezmiesz za to jak nalezy albo szukaj nowej fury bo ta spalisz kiedys z takim druciarstwem.

Ostatnio cos podobnego widzialem u kumpla tylko zamiast rozdzielaczy to potraktowal wzmacniacz jako rozdzielacz. Dostal po lbie szybciej niz otwieral bagaznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora, zamiast destylowaną lać, lepiej za kilka złotych więcej kupić po prostu elektrolit.

A pojemność aku da się sprawdzić stosownym przyrządem, który ma większość stacji diagnostycznych i sporo mechaników, a takie oto sprawdzenie kosztuje od 0 do 20 zł. Dodatkowo zmierzą Ci napięcie na alternatorze w trakcie pracy silnika i pod obciążeniem - światła, klima, itd.

Zimę kolega przetrwał, bo to zapewne benzyna silnik, który jak wiadomo aż tyle prądu nie potrzebuje na rozruch co choćby 1.9 TDi.

A kabli nie będę komentował, bo szkoda mi na to klawiatury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...