Meeki Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Witam.Mój sprzęt wygląda następująco: Samochód: Golf 4 Kombi 2.0Radio: Blaupunkt Melbourne 120Głośniki: 8 fabrycznych głośników od blaupunkta Wzmacniacz: Kenwood KAC PS520Subwoofer: Infinity 120.1SE 300W RMSOkablowanie: już nie pamiętam ale grubośc wybierałem według tabelki z lekkim zapasemAlternator: fabrycznyAkumulator: nawet nie wiem ale troszke ukatowany (raz rozładował się do 2V, ale udało się go odratować) Problem jest następujący, na wyłączonym silniku napięcie na wzmacniaczu wacha się w okolicach minimalnej wartości na jakiej pracuje wzmacniacz (11V) i co chwile się włącza i wyłącza. Na odpalonym silniku wszystko jest ok, ale jak chce już sobie poszaleć i podgłośnić ( albo używam elektryczne szyby) to znów napięcie na wzmacniaczu potrafi spaść i wyłączyć wzmacniacz.Co radzicie ? Wymienić akumulator, alternator, kupić kondensator, albo myślałem żeby kupić nowy akumulator a ten stary dać do bagażnika aby utrzymywał napięcie na wzmacniaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Najpierw akumulator. Jak przetrwałeś zimę z takim aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 W pierwszej kolejności nowy aku skoro masz 11v na postoju, aku sie nadaje na śmietnik. Potem ewntualna wymiana/regeneracja altka(pytanie w jakim jest obecnie stanie), dodatkowo big3 i wtedy dopiero ewentualnie kond. No i napisz jakiego przekroju masz te kable i czy miedziane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Nie jest to żaden pradozerny system. Zmień akumulator, posprawdzaj później styki. Jakie masz ladowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Zakładając nowe aku z przodu i dokładając ledwo żywe w bagaju poprawy nie będzie, mało tego stary będzie rozładowywał ten nowy (prądy wyrównawcze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meeki Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 No właśnie akus wydaje się ok, całą zime bez problemu odpalał, bez tuby moge sobie wszystkie głośniki na fulla posłuchać nawet na wyłączonym silniku. Ale skoro na włączonym silniku prąd pobieram z alternatora to akus nie powinien mieć dużo do gadania, chyba że się myle ? Co do kabli to mam troche mix bo troche dostałem od kolegi troche dokupiłem, ale już wiem jak moge sprawdzić czy to wina kabli. Doleje wody destylowanej do akusa (słyszałem, że troche go to zregeneruje), podłącze wzmak na innych kablach do akusa i zobacze czy się poprawi, jeśli nie to kupie nowy akus.I tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie, są jakieś specjalne wymagania kupując akusa ?Albo jeśli chciałbym wymienić alternator to na jaki ? Na taki sam od golfa chyba bez sensu, a inne raczej nie będą pasować. Dzięki za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Tutaj mnie zaczyna ten Mix zastanawiać... Słuchaj, masz wszystko na Forum, przewody to podstawa, ma to być zrobione na tiptop i koniec. Gdybyś dal powiedzmy prawdziwe 16-20 mm2, zrobił masy pod maska, to nie ma prawa się nic dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Miernik w łapę i do auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 posprawdzaj później styki.Od tego bym zaczal, nie zapomnij tez o masie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Najpier altek potem big 3 i nowy aku po zatym sprawdzic polaczenia i kolejne pytanie skad masa i jak Kolejne pytanie jak te 8 gl9snikow jest podpiete może podczas obciażenia wzmak wyłacza sie by nie uledz uszkodzeniu a podpiecie suba dodatkowa zwieksza pobieranie pradu i obciaza wzmaciacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Żeby się nie okazało, że zasilanie + ma np. 10 mm2, a masa np. przewodem Peiyinga "6 mm2" ( w rzeczywistości dobre 2,5 mm głośnikowe lepiej się prezentuje). Ogólnie podstawowej informacji nie ma - jakie są te przewody ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meeki Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Nigdzie na kablach nie ma oznaczonej średnicy. Plusowy ma 5m z czego 4m to te cztery żyły full miedź. Czerwony jest dość gruby ale to aluminium+miedź (łącznie mają 0.08hm). Uziemienie jest tylko na czerwonym kablu, zrobiłem na śrubie do karoseri od pasa bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OstryBass Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Ło matko, zmieniaj kable i to szybko !!!! Spawara 25-35 mm nie jest droga. Dziwię się, że to Ci jakoś działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Powiedz, po co siedzisz na Forum o tematyce Car Audio ? Czego tutaj brakuje ? Informacji ? Opisów i zdjęć instalacji ? No czego, że trzeba na sile wyciągać informacje i na koniec takie G...o oglądać ? Może zaraz znów napiszesz "że coś Ci się wydaje lub nie"... Myślę, że wróć do początku, czyli FAQ i lektura Forum, miernik w lape i zmierz napięcie na klemach akumulatora na odpalonym, a następnie na zaciskach wzmacniacza, skończ katować wzmacniacz spadkami, bo go z dymem puścisz, ciekawe (strach aż się domyślać), jak połączenia wyglądają, na oczko, czy moze oskrobany przewód zakręcony byle jak na śrubie, blacha nieoczyszczona - nie wiem, tylko teraz się domyślam. Pisałem, dla tego wzmacniacza 16-20 mm2, oraz zrobione solidnie, a nie na gumę do żucia i nie ma tematu instalacji, wtedy inne czynniki do sprawdzenia, a tak, to jest "Mix", wiec szybko "Fix". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 No i masz spadki Jak ja to nazywam typowa wiejska klepanina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Nie wiem dlaczego ale jakos wcale mnie ta fotka nie zdziwiła:) podejrzewam ze gdyby byl pelny odc 10mm2 z miedzi, podlaczony zgodnie ze sztuka to nie bylo by tego tematu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djrobo Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Nigdzie na kablach nie ma oznaczonej średnicy. Plusowy ma 5m z czego 4m to te cztery żyły full miedź. Czerwony jest dość gruby ale to aluminium+miedź (łącznie mają 0.08hm). Uziemienie jest tylko na czerwonym kablu, zrobiłem na śrubie do karoseri od pasa bezpieczeństwa. powiedz że masz chociaż bezpiecznik przy akumulatorze i że jest dobrany do przekroju tych "przewodów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaszunia1 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Hahahaha pozar gotowy,niech sie chlopak cieszy ze jeszcze jezdzi autem.Chlopie wez i poczytaj troszke instalacji i zacznij od podstaw. Bo albo sie wezmiesz za to jak nalezy albo szukaj nowej fury bo ta spalisz kiedys z takim druciarstwem.Ostatnio cos podobnego widzialem u kumpla tylko zamiast rozdzielaczy to potraktowal wzmacniacz jako rozdzielacz. Dostal po lbie szybciej niz otwieral bagaznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Ja np. nie używam rozdzielaczy i też jest okAle ta instalka jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Co do akumulatora, zamiast destylowaną lać, lepiej za kilka złotych więcej kupić po prostu elektrolit.A pojemność aku da się sprawdzić stosownym przyrządem, który ma większość stacji diagnostycznych i sporo mechaników, a takie oto sprawdzenie kosztuje od 0 do 20 zł. Dodatkowo zmierzą Ci napięcie na alternatorze w trakcie pracy silnika i pod obciążeniem - światła, klima, itd.Zimę kolega przetrwał, bo to zapewne benzyna silnik, który jak wiadomo aż tyle prądu nie potrzebuje na rozruch co choćby 1.9 TDi.A kabli nie będę komentował, bo szkoda mi na to klawiatury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.