Skocz do zawartości

akumulator ale jaki??


Cober
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cursor, ja mówię o omedze 2,5DTI 150 kucy z silnikiem GM ostatni wypust po lifcie przed C już nie bmw

To też jest beemowski silnik. To 2.5 TDS w wydaniu na common rail'u :wstyd:

Opel nie miał diesli r6.

Diesle we fronterach i montereyach to silniki Isuzu

 

Mastah22, kumpel narazie wstrzymał się z wkładaniem v6 do kadetta. Ma do niego altek 100A, jakby cię interesowało to pewnie dałoby radę go pożyczyć, żeby przymierzyć czy podpasuje do ciebie.

Nie jest na sprzedaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie pitu pitu a autor pyta to nic... :wstyd:

 

a moze wziac 44Ah(tak jak w instrukcji) na przod i jako bufor jakis mniejszy na tyl?? zamiast kondensatora

 

ale zeby w sumie nie bylo wiecej niz 65-70Ah

 

co o tym myslicie??

 

jak najbardziej mozesz tak zrobic i wtedy, zmnieszjszysz spadki... tylko nie zapomnij o bezpiecznikach. i otym ze im blizej aku wzmak tym lepiej

 

aku zel 20Ah

http://www.allegro.pl/item639886335_akumul..._gwarancja.html

 

ja zastanawiam sie nadczyms takim, chyba nic nie stoi na przeszkodzie zeby takowy zastosowac, chyba ze ktos wie o tym wiecej i ma jakies obiekcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku zel 20Ah

http://www.allegro.pl/ite..._gwarancja.html

 

ja zastanawiam sie nadczyms takim, chyba nic nie stoi na przeszkodzie zeby takowy zastosowac, chyba ze ktos wie o tym wiecej i ma jakies obiekcje ?

Co do obiekcji, jak się zachowa 'zwykła' zelówka przy dużym chwilowym poborze prądu? Może lepiej kwasiaka i rurkę od odpowietrzenia wyprowadzić poza auto, lub stinger, GZ, optima ...

 

Co do spasowania alternatora, jedziesz na duży szrot i przymierasz po kolei co tam jest :wstyd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zachowa sie dobrze, przeciez jest stosowane w UPSach gdzie jest rozladowywane do konca i pozniej ladowane do max.

 

dlaczego ma sie zle zachowac w koncu sa z nich tez pobierane spore moce ludzie do roznych rzeczy je stosuja np moj kumpel mial podlaczonego upsa pod x360. to raz a dwa ze sie nie rozleje, i nie puszcza 'smrodku' :wstyd:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zachowa sie dobrze
Nie jestem do końca przekonany
przeciez jest stosowane w UPSach gdzie jest rozladowywane do konca i pozniej ladowane do max
Owszem, ale nie jest to CHWILOWY duży pobór, tylko jednostajny.
sa z nich tez pobierane spore moce ludzie do roznych rzeczy je stosuj
Wiem, ale w wiekszosci przypadkow do JEDNOSTAJNEGO oddawania mocy, np.
moj kumpel mial podlaczonego upsa pod x360.

 

dwa ze sie nie rozleje, i nie puszcza 'smrodku' :)
kwasiaka i rurkę od odpowietrzenia wyprowadzić poza auto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dobra to dlaczego sa w motocyklach uzywane ? przeciez tez ladowane od altka tam...

 

a aku do CA czesc z nich to tez zelowki i sa ladowane jak kazde inne. a to ze nie ma napisane Stinger chyba nie przeszkadza :D

 

jesli ktos wie lepiej chetnie poczytam / poslucham bo jeszcze slabo ogarniety jestem w tym temacie/ :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a aku do CA czesc z nich to tez zelowki i sa ladowane jak kazde inne. a to ze nie ma napisane Stinger chyba nie przeszkadza

 

Akumy stingera to nie żelówki tylko aku kwasowe w technologi AGM/VRLA- valve regulated lead-acid (separatory z włókna szklanego)

 

Sam posiadałem 3 aku VRLA i byłem z nich bardzo zadowolony.

Ps. jakby co mam na zbyciu jednego 38ah (robił jako bufor przed piecem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale optima yellow to juz zel, wiesz o co mi chodzilo nie zeby dywagowac nad marka a nad uzytecznoscia.

 

[ Dodano: 2009-05-20, 02:05 ]

niewazne a te akumy ktorych uzyweles mozna rozladowywac do konca ?

 

przedewszystkim jak jest ze sprawnoscia (w sensie przyjmowanie oddawanie pradu)

 

ps wyslij na PW jakies dane i cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to akumulatory zelowe sa ladowane w inny sposob niz kwasowe.

Owszem, ale z tego co ja zdążyłem się zorientować to chodzi tu o sposób ładowania przez prostownik(zwykły prostownik nie nadaje się do żelu), co innego praca w aucie i doładowywanie.

 

Z tego co się orientuje to żel należy ładować impulsowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam takie pytanie

 

aku na przod zamierzam kupic 50Ah a jako bufor jakis zel 20Ah

 

a audio mysle nie przekroczy 1000RMS ( w przyszlosci bo dopiero buduje)

 

czy moj seryjny altek da rade naladowac to wszystko?? chyba ma tylko 70Ah:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jako bufor jakiś zel 20Ah
też zastanawiałem się nad taką opcją , w planach mam zakup kondzia i ciekawi mnie czy taki dodatkowy aku żel. sprawdził by się lepiej od kondensatora. Kombinował tak ktoś już ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez myslalem nad tym i aku napewno sprawdzilby sie lepiej tylko ze podobno zelowki nie sa w stanie szybko oddac duzego ladunku... ale chyba jednak zaryzykuje i zamowie taki 20-25 ah i porownamy z kumplem jak wyglada napiecie w porownaniu z kondensatorem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie czy taki dodatkowy aku żel. sprawdził by się lepiej od kondensatora. Kombinował tak ktoś już ?

Ja mam aku, ale stingera przy wzmaku A6, bezpośredniego testu z kondkiem nie robiłem, ale wiem, ze do kondzia nie wracam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...