Skocz do zawartości

Fabia , wygłuszanie drzwi / woda przelatująca wewnątrz drzwi


kamor1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, można powiedzieć że jak zwykle zabrałem się do roboty bez odpowiedniego przygotowania... Zakupiłem maty które wydawały mi się ok, kupiłem towaru na styk a nawet za mało - to tylko fabia pomyślałem więc nie warto pakować więcej a chodziło głownie o to żeby w końcu przestały trzeszczeć plastiki i linki w środku , rezonans był tragiczny... Maty przyszły, obejrzałem poradnik rozbierania drzwi , nawet udało sie bez większej inwazji na elementy wszystko rozebrać, dokładnie umyłem mydłem i wodą, odtłuszczaczem i tak kilka razy, nawet dodałem powłokę antykorozyjną - typowo do podwozia, ale pomyślałem że nie będzie źle :) 

 

Używałem maty gms 02 bezpośrednio na drzwi , blacha od wewnątrz gdzie się dało dokleiłem pianką 1cm jakaś niby nie chłonąca wody, z resztek mat zrobiłem uszczelke na blachę, wszystko poskładałem, przy okazji naoliwiłem wszystkie elementy ruchome. Następnie zabrałem się za dociszanie blachy i silniczka - pod silniczek wepchnąłem matę piankę 1cm a dodatkowo do okoła dokleiłem matami bitumicznymi chyba - te srebrne- tym , każdy otwór śrubki tez jest z podkładka z pianki gms 02. 

 

Powiem tak - efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania mimo totalnie marneg wykonania - jak już pisałem wcześniej to tylko fabia :P W samchodzzie panuje w sumie totalna cisza nie licząc czegoś co mi puka pod samochodem z okolic silnika i drżącej czasami tapicerki kokpitu. Także efekt totalnie osiągnięty a to tylko 150 zł  no i 2 dni pracy ... niestety bez odpowiedniego przygotowania i wiedzy ciągnęło się to godzinami . 

 

 

 

Nadszedł moment na sprawdzenie szczelności ... i tutaj się załamałem. Polewając szybe wodą okazało się że woda ścieka w środku drzwi po tych matach ala gąbkach i skapuje dalej otworami technicznymi - uszczelka wydaje się przylegać elegancko ale w 2 rantach tej uszczelki brakuje 1-2 mm i to jest fabryczny temat.

 

Pytania brzmią nastepująco : 

* jak bardzo spier*%@#em sprawę

* czy to normalne że ta woda tam kapie

*czy musze koniecznie rozebrać to wszystko od początku i poprawić

* czy jeśli to tak zostawię to w jakim czasie moga pojawić się problemy i jakie

 

Ogolnie proszę o rade i sugestie co mam z tym zrobić a może to tak zostawić i używać aż się rozpadnie albo pojawią się problemy.

 

Zamówiłem do tego głośniki helix B 62C, nie chciałbym ich popsuć albo co gorsze porobić jakiś zwarć w elektryce. 

 

Pozdrawiam i liczę że to co zrobilłem nie jest aż tak tragiczne z punktu widzenia technicznego - bo przecież efekt został jednak osiągniety :P

 

kilka fotek:

bc9c47d1a579.jpg

dcec71a8b054.jpg

2c98dd271169.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że one są uszczelnione :P  woda kapie w sumie mniej więcej po tej gąbce i prowadnicy szyby , nie wcieka do samochodu ale z drugiej strony to jest jakas lipa, nie wiem za bardzo jak doszczelnić fabryczna uszczelkę szyby , pomysł typu sylikon nie przejdzie bo otworzy sie szybe kilka razy i to spadnie :P 

A tak w podsumowaniu to im więcej elementów badam w fabii tym bardziej widze jak wielki szit to jest ;P woda kapie i z tylu i do drzwi i wszystko trzeszczy i buczy , ale jedno jest pewne, auto jest godne zaufania jesli chodzi o podróże i ekonomie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


woda kapie w sumie mniej więcej po tej gąbce i prowadnicy szyby , nie wcieka do samochodu ale z drugiej strony to jest jakas lipa, nie wiem za bardzo jak doszczelnić fabryczna uszczelkę szyby , pomysł typu sylikon nie przejdzie bo otworzy sie szybe kilka razy i to spadnie

a ty myślałeś że drzwi są hermetycznie zamknięte? Po to są otwory techniczne w dolnej części drzwi by woda która się dostaje do środka miała ujście. 

Ja myślałem że woda ci się dostaje do kabiny (ja mam taki problem), wtedy trzeba uszczelnić blachę zamykającą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o czym wy w ogóle piszecie !!

 

Przecież to NORMALNE, że po szybie woda spływa do wewnątrz drzwi a z nich wypływa otworami technologicznymi pod spodem na próg i na ziemie !! 

 

a to, że dał gąbkę to jego sprawa nie widzę w tym nic złego jeśli ma zamknięte pory i nie nasiąka wodą - najłatwiej krytykować .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 razy lepiej , że dał mate bitumiczną  na element trzymający głośnik niz na poszycie.

100 razy lepiej, że tego nie zamienił miejscami

100 razy gorzej będzie to teraz poprawić bo i tak tego nie zrobi

 

także pytam, na ch^&*j drążyć temat ??

 

woda leci i ma lecieć - EOT 

 

rzeczywiście Ty pomogłeś wytykając chłopu gąbkę jakby co najmniej zbrodnie wyrządziła - teraz mi pewnie napiszesz referat o tym jak to wpłynie na kick bass etc .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak, bede musial to sciagac i tyle w temacie, blad bedzie kosztowal dodatkowe 100 zl i kolejne godziny nerwow, ale najwidoczniej tylko taka opcja pozostaje :-P mam tylko nadzieje ze ta gabke gms bede mógł jeszcze do czegoś wykorzystać uzywajac kleju zewnetrznego. Dzieki za pomoc i opinie

Ps. Myslalem ze po cos jest uszczelka i ze ma prawo tam wplywac woda ale nie przepływac w takiej ilości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest fenomen. Ludzie coś robią jak by internetu nie było i nie można było sprawdzić jak inni maja i się wzorować. Pianka od środka + ta gąbka czopkowa chyba się na kimś z golfa 3 wzorowałeś.

A poważnie zerwij to i zrób tak jak trzeba:
http://www.bitmat.pl/pl/c/Wygluszanie-drzwi-w-samochodzie/69

http://www.strefatestow.pl/wygluszenie-drzwi-w-samochodzie/

http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf


 Pytania brzmią następująco : 

* jak bardzo spier*%@#em sprawę|
- Bardzo, naprawdę bardzo.
* czy to normalne że ta woda tam kapie
- Normlane i ma kapać i ściekać i wypływać otworami 
*czy musze koniecznie rozebrać to wszystko od początku i poprawić
- Koniecznie, zerwać i zrobić jak w linkach wyżej
* czy jeśli to tak zostawię to w jakim czasie moga pojawić się problemy i jakie
- będzie woda gnić, śmierdzieć i kwitnąć, a jak będzie woda stała to i może się rdza wcześniej pojawi


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Napisano 47 minut temu
Technomaniak, dnia 08 Kwie 2016 - 09:43, napisał:
Trochę dziwne Szwagier ma takie auto zrobil maty podobnie ale wody u niego nie ma a może faktycznie to problem tego braku uszczelek
I nie powiedziałeś śfagrowi ze skopał ? Wrażenie obytego z tematem sprawiasz ale coś zaczynam wątpić w to

 

Źle zrozumiałeś :) u kolegi zabrakło przecinka i zdanie brzmi nie zrozumiale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...