Skocz do zawartości

Zakup e46 330d


komar830
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuje juz dluzszy czas kupic e46 330d sedan powyzej 2002r. Troche ogladalem, jezdzilem, duzo czytalem ale postanowilem jeszcze tu zapytac. Czy ktos posiada taki lub mial i moglby powiedziec na co zwrocic uwage akurat w tym modelu przy kupnie ? Wady wystepujace w tej serii, koszty utrzymania porownywalne z mniejszymi pojemnosciami itp.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo mówić, jeśli zadbane, doglądane, to wiadomo, świetna maszyna, świetne osiągi, bardzo znośne spalanie. Ceny części - tutaj to BMW, nie jest tanio, ale za jakość się płaci i tego nie oszukasz, to nie Polonez pod żadnym względem :) Dobrej jakości części zawieszenia np. będą wytrzymałe, więc kosztować muszą. Przy zakupie standardowo - turbo, wtryski. Ogólnie trzeba zrobić to, co przy zakupie każdego pojazdu :) Wybór popieram, bo to mocny, szybki samochód, no i to BMW, więc ja tej marce wybaczam wszystko inne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co w kazdym samochodzie to wiadomo. Tylko np jak tyl naped to czesto sanki tylne sa w kiepskim stanie w bmw. To np tyle sie dowiedzialem ale jak to dokladnie sprawdzic ? Ruszajac ostrzej czy cos slychac itp ? O tego typu mi chodzi rzeczy charakterystyczne dla bmw ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forach czytam sporo. Jakbym mial jechac to i tak z kumplem bo on ma tez 330d. A na forum napisalem wlasnie bo ktos moze mial czy ma takowy model. A opinii zbieram duzo bo na kilku sie nie opierab bo wtedy nic sie nie kupi heh. A jak oceniacie naglosnienie "harman/kardon" ? Osobiscie nie mialem okazji posluchac, a kto wie lepiej jak nie wy ? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie miałem okazji obcować z e46 z 3.0d, ale mój kolega ma 5 z tym silnikiem i spisuje się iście wzorowo, pod każdym względem, 3 lata i nie było dokładania żadnego, oprócz eksploatacji. Jak to jest w 3 serii, tego nie mogę powiedzieć, bardziej silnik oceniam. Tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Powodzenia w poszukiwaniach. Worek pieniędzy na szukanie zadbanej i kolejny worek na jej kupno. :) Jak już kupisz zapraszam do mnie po gotowe komory i słupki :). ja swojej e46 juz nie mam z 2 lata. Co prawda 330i ... ale o zadbaną ciężko. Jak nie znajdziesz zadbanej, to przygotuj się na mnóstwo wydatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Worek pieniędzy na szukanie zadbanej

 

Potwierdzam.

 

 

 


o zadbaną ciężko

 

Potwierdzam.

 

 

 


Jak nie znajdziesz zadbanej, to przygotuj się na mnóstwo wydatków.

 

Potwierdzam.

 

============================

 

 

Możesz też kupić zmęczoną i zrobić wszystko od podstaw. Wyjdzie więcej $, ale będziesz wiedział co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam pewnej od chlopakow z "Auto Bawarii" tylko tam samochod zanim wjedzie na plac to klijent z przed bramy nim odjezdza takze ciezko. Baltosz mozesz byc pewien ze sie odezwe o audio klocki. Puki co musze troche pojezdzic za bietka, i sie na prawde starac nie kupic za szybko byle czego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam pewnej od chlopakow z "Auto Bawarii" tylko tam samochod zanim wjedzie na plac to klijent z przed bramy nim odjezdza takze ciezko. Baltosz mozesz byc pewien ze sie odezwe o audio klocki. Puki co musze troche pojezdzic za bietka, i sie na prawde starac nie kupic za szybko byle czego...

Życzę powodzenia. Klocki w moim temacie na giełdzie gdzieś widnieja.

 

Zwroc uwagę na krocce zbiornika wyrownawczego od płynu chłodniczego - lubią się wykruszyc. Jak szukasz polifta to klapy gaszace do wywalenia - lub najlepiej wywalić od razu.

Tuleje zawieszenia to każdy ogarnięty mechanik powinien Ci sprawdzić...

Jak podczas jazdy na luzie coś wyje - trzeba brać pod uwagę Dyfer.

Stukanie przy ruszaniu po hamowaniu lub przy zmianie biegów w manualu luzy na przegubach polosi, ew. Tuleje trzymające Dyfer (czy tam jego kolyske - nie wiem jak to się nazywa)

 

Jakbys miał jakieś dziwne objawy - pisz pw... Mało jest usterek tego modelu które mnie nie spotkały. Nie mam czasu na napisanie dokładnej checklisty... Ale jest tego trochę. :)

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolączki e46:

-rdza na nadkolach przód/tył oraz progach, za(nad) listwą przy tylnej rejestracji.

-jeśli przedlift to mocowanie dyfra (sanek) do podłogi może być wyrwane - do sprawdzenia przed zakupem bo koszt takiej operacji żeby było zrobione na mur beton to około 1000zł.

-sprawdź podczas jazdy jak i na postoju - głuche puknięcie przy zmianie biegów 1/2/3 - jeśli występuje to wyrwana tuleja dyfra nr9 - sama tuleja około 120-150zł, ale trzeba zdjąć całe sanki (koszt 400zł za robotę) a jak już się je zdejmuje to warto zrobić cały zawias z tyłu. Jeszcze jak po wymianie tulejki 9tki nie ustanie pukanie to mogą to być półosie.

 

 

i to tyle na szybko co pamiętam. Sam mam E46, lecz 330Ci, więc wiem :) jak coś sobie przypomnę to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cenami części bym nie przesadzał. Auto ma już swój wiek i ceny po pierwszy spadły a po drugie są dostępne zamienniki.

 

Hamulce czy filtry do e46 kosztują podobnie jak do Focusa MK II :)

 

oczywiście, że tak, ale jak to mówią jak dbasz tak masz, możesz też na trytytki wiązać...

E46 nie toleruje zamienników jeśli chodzi o elektronike, tutaj praktycznie 95%+ zakupów zamienników kończy się i tak kupnem później ori.

jeśli chodzi o mechaniczne rzeczy takie jak wahacze czy tuleje itp to nic poniżej Meyle HD nie opłaca się wstawiać bo za pare(max parenaście) tyś km i tak wsadzisz albo meyle albo lemfordera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa w tej samej pakowni pakowane chinole do roznych pudelek, a Wy sie szjsforderem pompujcie i wmawiajcie sobie ze nic poza tym.

A problem z BMW jest czesto w tym ze wczesniej rumun czy jakis turas w niemcowni musiał "dorobic do statusu" za zarobione na emigracji siano i posiadl ciornyj bmier, a ze na serwis juz nie wystarczylo to albo wszystko wyjezdzone do konca plus trytytka albo zamiast tryrtytki uzywka z szrotu zamiast chociaz zamiennkia bo i tak przyjedzie cebulak z polszy i lyknie to z kitem ze od dziadka prosto spod kościoła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to sie pytam jakie ma bolaczki ten model zeby takich sytuacji uniknac i dobrze sobie auto sprawdzic. A idac takim tokiem myslenia to nikt by nie jezdzil uzywkami tylko nowymi spad igly. A wiekszosci polakow na to nie stac wiec tak czy inaczej kazdy szuka uzywki. A sami turasy nie maja prawka w niemczech... i od niemca tez kupisz samochod ktory wiecej stal i nie jest zajezdzony, tylko liczysz sie z tym ze nie bedzie to cenowa okazja, a wyhaczyc takie auto graniczy z cudem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam E46 330xd touring od 2008 r, przejechałem nią ponad 100 tyś. km.

 

Po pierwsze to warto kupić model po lifcie z silnikiem 204 km i 410 nm.

Problemem mogą być klapki w kolektorze dolotowym, które mogą się urwać i wpaść do silnika robiąc sieczkę.

Częsty problem to uszkodzona mata siedzenia pasażera.

Uszkodzone koło pasowe to kolejny problem, który występuje w tym modelu.

Egr trzeba okresowo czyścić.

Automatyczne skrzynie biegów nie lubią tego silnika, działają na granicy możliwości.

 

Zawieszenie, turbo, wtryski, sprzęgło, koło dwumasowe nie wykazuje tendencji do nadmiernego zużycia. Karoseria nie poddaje się rudemu.

Jako, że mam kombi 4x4 to niektóre elementy są inne i nie wiem jak tam sedan tylnonapędowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, szukaj poliftu czyli 204km.
W polifcie problem wyrwanych sanek już być nie powinien bo była akcja serwisowa dot. tego problemu.
Klapki w kolektorze i zasyfione przewody podciśnienia oraz egr to problem każdego diesla w e46.
sam silnik jest bdb, i podatny na modyfikacje.
Automatu unikaj bo długo nie wytrzymują znajomy wymieniał
no i uważaj na zawieszenie aluminiowe wahacze szybko się zużywają na dziurach i samych sworzni niestety nie da się wymienić tylko cały wahacz
problemem też są pękające tylne sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...