Skocz do zawartości

nowe pomysly na audio


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli wchodzac do sklepu elektrycznego mam spytac czy posiadaja cewke cylindryczną o wartosci 0,56mH, zrobiona z 1,5mm druta? :oczami: (moze to troche dziwnie brzmi ale nie za bardzo sie na tym znam i wole sie zapytac tutaj niz zrobic z siebie kretyna w sklepie :D )

Zapytaj o cewkę powietrzną o wartości 0,56mH z drutu 1,2mm-1,5mm.Tego w sklepie nie znajdziesz.Niedaleko mnie jest firma(JanBo) które nawija na zamówienie cewki jakie się zapragnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

hehe, dokladnie........ :D

 

BTW. Dzisiaj na spokojnie siadłem i podliczyłem sie co musze zrobic i co kupic...... :D poprawna instalacja nie jest taka tania. Ale musowo trzeba ja zrobic (a nie lubie po łebkach):

 

tak na szybko potrzebuje:

 

1. ok. 13mb tego druta Zasilający - zeby puscić + i - z aku (dodatkowo musze sprawdzic jakie kable wchodza obecnie do aku i moze je zmienic na cos grubszego i lepszego) - 793 PLN

2. 2 x np takie Klemy zeby nie odawlac rzeźby z podpieciem kabli - 100 PLN

3. Oprawka i Bezpiecznik - 90 PLN

4. Troche plecionek zeby w miejscach newalergicznych wrzucic na izolacje - ok 20-30 PLN

5. 2 x

Reduktory bo juz 35mm^2 nie wchodzi mi w konektorki od zasilania do wzmacniacz - 30 PLN

 

do zrobienia słupków:

 

1. Materiały (klej, zywica i szpachla z utwardzaczem, maty z włokna szklanego, papier scierny) - ok 80-100 PLN

2. Flokowanie słupków - ok 2x 50 PLN

 

Zwrotnice:

 

1. Wymiana cewek - ????? (tutaj nie wiem jaki koszt jest 1 cewki 0,56mH robionej przez JanBo)

2. Wymiana kondesatorow 6,8uF (2szt) - ok 80 PLN z wysyłka

 

Reasumujac wychodzi ok. 1300 PLN do wydania :D ja pier*&^&%^%$&*& z czego 800 PLN sam drut :D

 

no ale coz jak mus to mus, chyba ze polecicie jakis sprawdzony drut 50mm^2 w nizszej cenie Tylko musi byc OFC, zadne jakies Economic/Value line z domieszkami aluminium. Ten SoundQuest byl najtanszy jaki znalazłem.

 

Pozdro,

disaster3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

spawara z powyzszej aukcji przyjechala, nawet nie jest zły ten drut i w miare elastyczny, mam go zwiniety w kolo.

 

Wczoraj zakupiłem 6m plecionki czarnej i 6m czerwonej, oczka, konektorki i zamowilem 2x kondki 6,8uF (MCAP) i 2x cewka 0,56mH z 1.4mm drutu (beda do odbioru w poniedzialek), jada juz pewnie tez do mnie (w poniedzialek odbior) oprawka SQ i bezp 100A ANL i 2 reduktory 50mm^2 -> 20mm^2.

 

No to jeszcze zostalo tylko kupic materiały w Castoramie do zrobienia słupków za tydzien zaczyna sie 2,5 tygodnie urlopu i zaczynam demolke w samochodzie :)

 

[ Dodano: 2009-07-25, 22:43 ]

Hejka,

 

od poniedziałku biore sie do roboty ale mam jeszcze do Was jedno pytanie, ktora z opcji prowadzenia kabli jest lepsza.

 

Na 1-szym rysunku pomysł jest taki zeby:

 

 

1. Zasilanie puscic lewym progiem

2. Kable glosnikowe z lewego skrzydła puscic, z lewej strony tunelu srodkowego

3. Kable RCA puscic z prawej strony tunela srodkowego

4. Kable glosnikowe z prawego skrzydla, puscic prawym progiem.

 

Na 2-gim rysunku:

 

1. Zasilanie puscic lewym progiem

2. Kable głosnikowe puscic wzdłuż tunela srodkowego.

3. RCA puscic prawym progiem.

 

W 1-szym przypadku RCA nie bede sie raczej przecinaly z zadnym w/w kabli, Ktore rozwiazanie jest lepsze sensowniejsze. Prosze o info pod katem minimalizacji wystapienia zakłócen. Chce to zrobic raz a porzadnie wlasnie pod katem zminimalizowania wystapienia zakłocen z alternatora itp...

post-1-1248555147.jpg

post-1-1248555148.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba, normalka, problem w W-wie jest blok=brak podworka/garazu ;/

 

a teraz jestem u tesciow gdzie takie rarytasy sa :wstyd:

 

no dobra koniec gadania, uje***** sie dzisiaj po pachy zaczałem o 10:00 skonczylem o 19:00, 1-szy raz rozbierałem toyote do Naga :). Drzwi poprawione, zwrotki przeniesione do bagaja, kable nowe glosnikowe pociagniete. Oczywiscie nie obyło sie bez ofiar. Przy przykrecaniu wooferów do pierscieni, zjechał mi srubokret od wkretarki i chyba uszkodzilem glosnik. :niepewny: W sensie ten najbardziej zewn. pierscien glosnik (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) zawieszenie?!? delikatnie zostało naruszone tak ok. 2-3mm nosz sie wkur**** . No ale nic to jak to moj kolega mawia:

"nie takie swiat dramaty zna" jeszcze nie złozone jest to do kupy i nie wiem jak to gra, ale jak bedzie chu*nia to bedzie powod do zmiany woofer'ow :)

Kable troche inaczej poprowadzone bo w trakcie wychodzi wszystko w praniu;

 

zasilanie zostało po prawej stronie, od tweeterow i wooferów z prawej strony kable poszło przy tunelu srodkowym z prawej, RCA poszedl z lewej strony tunela srodkowego, a komplet kabli lewych tweterow i wooferow progiem z lewej strony.

 

Dlaczego koncepcja sie zmieniła? Antena samochodowa w Avensisie T25 sedanie przed liftem jest zintegrowana z tylna szyba i kabel antenowy leci tunelem srodekwej po prawej stronie i na wysokosci chodniczków z tyłu przecina je do progu z prawej strony i dalej nim leci.

Nie chciałem puscic RCA tamtą strona zeby sie nie przecinał ani z zasilajacym ani z antenowym bo podobno tez potrafi siać.

 

zostało mi jeszcze, skrecic boczki drzwi, zrobic porzadek w bagazniku, podpiac wzmacniacz, znalezc miejsce na zwrotki i przylutowac tweetery do nowych kabli stingera.

 

To tyle z dzisiaj, jakies foty porobilem ale wrzuce moze jutro, bo jestem dzisiaj taki zje*any juz ze nawet nie chce mi sie szukac aparatu.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przykrecaniu wooferów do pierscieni, zjechał mi srubokret od wkretarki i chyba uszkodzilem glosnik.

Dlatego ja zawsze głośniki przykręcam zwykłym wkrętakiem :niepewny:

Jeżeli jeszcze nie złożyłeś tapicerki to odkręć głośnik i podklej tą dziurę w zawieszeniu od spodu jakimś elastycznym klejem (np. budapren).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

kolejne swietne pomysły do realizacji. Nie wiem czy dobre a moze jednak :padam:

 

Kilka faktów i danych odnosnie parametrów głosnikow i zwrotnic wchodzący w sklad HSK:

 

Podstawowe parametry:

 

Tweeter Hertz HT25:

Frequency response: 1,6-22kHZ

Fs - 1,2 kHz

 

Midwoofer Hertz HL70:

Frequency response: 200-14kHz

Fs - 155 Hz

Xmax - 2mm

 

Woofer Hertz HV165:

Frequency response - 50-5,5kHz

Fs - 75Hz

Xmax - 3 mm

 

 

I teraz tak w 2-droznej zwrotnicy ciecie ustawione jest na 3,3 kHz (przynajmniej tak mi sie wydaje z tego co zrozumialem z tej tabelki)

W 3-droznej zwrotnicy ciecie ustawione jest woofer-midwoofer na 500 Hz, natomiast midwoofer-tweeter na 4,5kHz

 

Jesli dobrze to skumałem wszystko to powiedzcie mi czy jest mozliwe zeby przerobic fabryczna zwrotnice 2-drozną tak abym na niej mial tweeter z midrange'm wg. parametrów z 3 droznej zwrotnicy?

 

Dlaczego pytam?

 

Mam 2 drozny zestaw HSK, chciałbym go wzbogacic o sredniaki (nie bedzie to taka droga opcja) i puscic to wlasnie na tej zwrotnicy z 2 kanalów DCX'a, natomiast woofery puscic z pozostałych 2 kanalów DCX'a (poza fabryczna zwrotka) i obciać je na zwrotnicach wzmaka filtrem Lpf w ok. grania 500Hz tak aby dalej czestotliwosc w gore przejał midwoofer jesli udałby sie przerobic tą zwrotnice.

 

Plusy jakie bym sie spodziewał po takim zabiegu to:

1. Woofer w trojdroznym systemie gralby w mniejszym zakresie pasma wiec teoretycznie kick i bass z woofer'a powinien byc mocniejszy

2. uzupełnie srednie pasmo midwoofer'em,

3. jesli z Wasza pomoca, moglby mi ktos wytłumaczyc lub pokazac w ktorym miejscu mam wstawic o odpowiedniej wartosci (cewki, kondki, oporniki) zeby sie zblizyc do wartosci takich jak sa w 3 trojdroznej zwrotnicy dla mid-tw to koszt takiej operacji zamknałby sie w zakupie mid'ow, cewek, kondkow i oporników i troche czasu na zrobienie tego.

 

A calosc moze sie okazac ze bedzie fajnie brzmiec. Pozniej ewentualnie moglbym zapiac jakis inny "lepszy tweeter" zeby testowac granie

 

Wiem, zajebiscie kombinuje ale jak ktos nie kombinuje to nie jedzie tak ? :]

 

dodatkowo zapodaje sporo linków do specyfikacji kazdego z podzepołow całego zestawu HSK - jakby ewentualnie potrzebne bylo wiecej informacji, ktore sie tam znajduja a ich nie wyszczegolniłem w poscie.

 

HT25 - http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_ht25.pdf

HL70 - http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hl70.pdf

HV165 - http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hV165.pdf

HSK 165 (jest tam schemat zwrotnicy 2-way i parametry) - http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hsk165.pdf

HSK 163 (jest tam schemat zwrotnicy 3-way i parametry) - http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hsk163.pdf

 

Z gory dziekuje za pomoc i bede na bieżąco informował z przebiegu prac :P A noz widelec znajdzie sie jakis kolejny szajbus, ktory bedzie chcial pojsc ta drogą. Mnie wciągnęło masakratycznie :P Wiecie chęci i zapał jest ale wiedzy troche brak. Teraz tak żałuje ze na fizyce sie opier*lałem ze masakra....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli z Wasza pomoca, moglby mi ktos wytłumaczyc lub pokazac w ktorym miejscu mam wstawic o odpowiedniej wartosci (cewki, kondki, oporniki) zeby sie zblizyc do wartosci takich jak sa w 3 trojdroznej zwrotnicy dla mid-tw to koszt takiej operacji zamknałby sie w zakupie mid'ow, cewek, kondkow i oporników i troche czasu na zrobienie tego.

Poczytaj sobie o impedancji, przesunięciach fazowych, kierunkowości dźwięku to zrozumiesz dlaczego zrobienie poprawnej zwrotnicy nie jest takie łatwe.

Podać elementy wyliczone kalkulatorem może każdy, ale czy taki zestaw zagra znośnie - śmiem wątpić.

Dołożyć średniaka możesz, ale trzeba przerobić automatycznie filtry DP i GP, dołożyć BP, wyrównać efektywności głośników (nie to co wynika z papierów, tylko co się dzieje w miejscu odsłuchu - Twojej głowy) i na koniec najtrudniejsze czyli zabawa z fazami.

O ile w kolumnach domowych problem z fazą jest trudny do opanowania to w samochodzie jest on niemal nie do opanowania.

 

Nawet zwrotnice dostarczone przez producenta nie są optymalnie dobrane, w każdym aucie sprawdzą się inaczej, bo w każdym aucie masz i inną akustykę pojazdu, inne tłumienie, inną kierunkowość.

 

Nie to, że Cię zniechęcam do dłubania. Wręcz przeciwnie, ale niestety w tej sytuacji bez mikrofonu pomiarowego dużo nie zdziałasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, dlatego napisałem ze sam nie chce kombinowac z ta zwrotnica zeby dobrac jak najoptymalniejszy zestaw. Mi glownie chodzi o to czy zwrotnice z 2-waya, moge przerobic tak zeby pokryła zestaw mid+tweet wartosciami z 3-waya. Zadne inne wartosci, poprostu kondki, cewki, oporniki takiej samej wartosci jak w 3-waya ale tylko dla mid-tweet. Oczywiscie moglbym kupic takie lepszej jakosci np. Mundorf'a.

 

Wiem ze najłatwiej byloby mi pojsc do sklepu i kupic

 

HL70 - komplet za 249 PLN

3W.10 - zwrotnica trojdrozna z zestawu HSK za 299 PLN

 

i problem mam z banki, podlaczam wszystko jak w zestawie trojdroznym (sprzedawanym fabrycznie) i jest git. Tylko wlasnie musze wywalic 300 za zwrotki. Dlatego wlasnie sie zastanawiam czy te z zestawu 2droznego nie dało by sie przerobic na pokrycie mida i tweeta, bo woofer i tak puszcze pozostałymi kanałami ustawiajac im LPF na jakiej tam wartosci.... ?

 

Co do twego wywodu nie mam najmniejszych watpliwosci. Na tym trzeba sie znac i miec sprzet pomiarowy. Ja myslałem tylko o przerobieniu zwrotnicy w wyzej przeze mnie opisany sposob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...