Skocz do zawartości

Jaki dostawczak do 3.5t - pomoc przy wyborze


P!t3R
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Stoję przed wyborem auta dostawczego, które docelowo ma służyć do przewozu 9 osób. Chcę kupić zwykłego blaszaka i wykonać przeróbkę na potrzeby przewozu osób takiego auta. Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o doradzenie co wybrać. 

Wymagania są takie:

- rocznik min 2010,

- rozmiar L2H2,

- silnik ok 130km,

- klimatyzacja.

 

Przebiegi roczne nie będą wielkie - około 30 tys km. Cena powiedzmy do 35tys netto. Jeśli ktoś używa takich aut to proszę o jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie przy konkretnych modelach oraz jakie są typowe przypadłości danego samochodu.

 

"Thank you from the mountain" za wypowiedzi  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 9ka fabryczna czy blaszak - bebechy i bolączki będzie mieć te same. Chodzi mi głównie o opinie na temat samych samochodów a nie sensu przerabiania blaszaka na 9 osób :)

Wiesz nie rob z siebie dziada bo w pozniejszym czasie wyjda Ci te "niby oszczednosci" chocby przy odsprzedazy.

 

Mam opla vivaro wprawdzie przed 2010 rokiem ale we firmie maja jeszcze 6 sztuk po tym roku I sa dosc trwale dobry silnik 115 KM .Duzo zalezy od tego jak sie dba jakie czesci, paliwo, jak czesto olej sie wymienia bo to wszystko wychodzi pozniej przy uzytkowaniu.Ja wymieniam olej co 10-12 tys I mam spokoj, czesci napewno nie te najtansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima z blaszaka bedzie za slaba , ogrzewanie tak samo , nie wspominajac o wytlumieniu i samym wygladzie srodka . Zobacz jak wyglada np. VwT4 carawela , a jak blaszak i to nawet przerobiony. Wszedzie straszy blacha , w aucie tak glosno ze pogadac nie idzie , ludziki narzekaja na zimno w zimie i upal w lecie ...atest na pasy, fotele, sam ich montaz ...kup busa od razu z fotelami.

 

Co do marki ... jezdzic, szukac, bo i tak czlowiek planuje kupic iveco , a wraca z dobrze zachowanym Sprinterem bo iveco okazalo sie padlina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wypadają np fiaty ducato? Duży plus dla nich jest taki, że są większe niż vivaro/trafic. Przeróbka blaszaka na osobówkę wynika z większej dostępności na rynku wtórnym sensownych egzemplarzy blaszaków niż 9ek. Co do przeróbki nikt nie ma zamiaru tego przerabiać w stylu przewiercę podłogę na wylot i wstawie fotel bez pasów. mam zaprzyjaźnioną firmę, która takie przeróbki wykonuje w busach rejsowych i jakość wykonania jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam pare osob co tez poprzerabiali blaszaki I niby super a pozniej wychodzi tak jak powalla napisal.Ducato kuzyn chwali za dobre silniki no I tak jak mowisz moze ciut wieksze.W vivaro nie narzekaja na miejsce naprawde wygodne fotele.

Jedynie dluga wersja bo zawsze to wiekszy bagaznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miejsca gdzie można kupić - ja kupiłem powindykacyjny tutaj - nie chcę zachwalać miejsca (bo nie jestem z tym związany w żądnym stopniu), ale warto przejrzeć bo leasingodawca stosunkowo mało znany i ceny aukcji dosyć akceptowalne:

 

https://aukcje.idealeasing.pl/aukcje/3/pojazdy/1,20,1,5,,,,,,,,,/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie znowu jak bus to tylko transit. Najmniej rdzewieją i prowadzą się jak osobówki. Sprinter na ten przykład się nie prowadzi wcale. Awaryjność niska, nie padają motory jak u innych.

'10 rok 2,2 130 koni na przednim napędzie zapitala jak nie jedna osobówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter można powiedzieć, że odpada z miejsca ze względu na rdze. Nowe modele pod tym względem nie są w niczym lepsze od poprzednich generacji. Mi się z kolei zawsze wydawało, że transity właśnie też gniją, ale mówię tu o generacji 2000-2006. Na pewno wybór transitów typowo osobowych jest większy niż u konkurencji to też plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam max'a z 2001r 2,4 120koni, wygląda lepiej od niejednego 3 letniego sprintera/kraftera :rotfl:

Trzymam go ponieważ się nigdy nie zepsuł, nie rdzewieje i jest nic nie warty jeśli chodzi o $ a auto 1 klasa.

Nie uwierzycie ale w zeszłym roku wymieniłem oryginalny akumulator :hyhy:

Jednak znaleźć drugiego takiego będzie problem, mój ma 170tys. przelotu w jednych rękach.

 

Minusem tego auta jest jak dla mnie niedopracowanie uszczelek drzwi przednich. Tak samo 2001r. jak i 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam osoby co chwala transita ale w formie blaszanej.A Ci co jezdzili/jezdza 9 osobowymi odradzaja ze wzdgledu na komfort jazdy, ogrzewanie na tyl jest kiepskie klima to samo.Dlatego nie ma co porownywac blaszak vel osobowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam służbowe Vito 07r 2.2 6os, po długich poszukiwaniach okazał się najlepszą opcją zarówno cenowo jak i stan względem rocznika. Komfort mega, trochę miękko ale stabilnie i przewidywalnie. Klima i grzanie bez problemu na całej budzie. Awarii zero przez 1.5 roku a jeździ sporo (dzień w dzień, czasem 50km po mieście a czasem 800km dziennie w trasie). Spalanie poniżej 8 przy automacie. W razie potrzeby można bez stresu licznik wygiąć na 190/h i jest przy tej prędkości stabilny. Wyposażenie nawet w biedzie dość dobre. Ja trafiłem w oryginale (zero napraw blacharsko lakierniczych) i rdza tylko delikatnie przy klamce tylnej klapy, reszta zdrowa. Przed zakupem był to ostatni model do oglądania na mojej liście ale w trakcie poszukiwań i po wielu jazdach próbnych stał się liderem i właśnie na niego padł mój wybór czego nie żałuję... Polecam zainteresować się i taką opcją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję pojeździć trochę trafficiem (model 2013), zeszłorocznym Vivaro (1,6 biturbo :hyhy: ), Jumperem (2012) i VW T5 i moim osobistym faworytem są Traffic/Vivaro przed T5. Pozycja za kierownicą najbardziej mi pasowała (a nie wszędzie zmieszczę moje 2m) i całkiem przyjemnie się jeździło.

 

Przeróbka nie będzie tak funkcjonalna jak fabryczna osobówka. Tak jak chłopaki wspominali, największy problem będzie z wentylacją/klimą/ogrzewaniem. Teść ma T5 furgon przerobiony na autobus i dokładaliśmy webasto bo zimą zamarzniesz z tyłu, a latem znów upał i klima ledwo daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...