P!t3R Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam,Stoję przed wyborem auta dostawczego, które docelowo ma służyć do przewozu 9 osób. Chcę kupić zwykłego blaszaka i wykonać przeróbkę na potrzeby przewozu osób takiego auta. Dlatego też zwracam się do Was z prośbą o doradzenie co wybrać. Wymagania są takie:- rocznik min 2010,- rozmiar L2H2,- silnik ok 130km,- klimatyzacja. Przebiegi roczne nie będą wielkie - około 30 tys km. Cena powiedzmy do 35tys netto. Jeśli ktoś używa takich aut to proszę o jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy zakupie przy konkretnych modelach oraz jakie są typowe przypadłości danego samochodu. "Thank you from the mountain" za wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Mam dwie 9ki I moje pytanie dlaczego chcesz blaszaka przerabiac na 9 osob??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P!t3R Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Czy 9ka fabryczna czy blaszak - bebechy i bolączki będzie mieć te same. Chodzi mi głównie o opinie na temat samych samochodów a nie sensu przerabiania blaszaka na 9 osób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Czy 9ka fabryczna czy blaszak - bebechy i bolączki będzie mieć te same. Chodzi mi głównie o opinie na temat samych samochodów a nie sensu przerabiania blaszaka na 9 osób Wiesz nie rob z siebie dziada bo w pozniejszym czasie wyjda Ci te "niby oszczednosci" chocby przy odsprzedazy. Mam opla vivaro wprawdzie przed 2010 rokiem ale we firmie maja jeszcze 6 sztuk po tym roku I sa dosc trwale dobry silnik 115 KM .Duzo zalezy od tego jak sie dba jakie czesci, paliwo, jak czesto olej sie wymienia bo to wszystko wychodzi pozniej przy uzytkowaniu.Ja wymieniam olej co 10-12 tys I mam spokoj, czesci napewno nie te najtansze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Klima z blaszaka bedzie za slaba , ogrzewanie tak samo , nie wspominajac o wytlumieniu i samym wygladzie srodka . Zobacz jak wyglada np. VwT4 carawela , a jak blaszak i to nawet przerobiony. Wszedzie straszy blacha , w aucie tak glosno ze pogadac nie idzie , ludziki narzekaja na zimno w zimie i upal w lecie ...atest na pasy, fotele, sam ich montaz ...kup busa od razu z fotelami. Co do marki ... jezdzic, szukac, bo i tak czlowiek planuje kupic iveco , a wraca z dobrze zachowanym Sprinterem bo iveco okazalo sie padlina ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Generalnie ople, renowki bardzo komfortowe auta.Przy trasie 300-500 km nie meczy az tak jak np fordy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P!t3R Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 A jak wypadają np fiaty ducato? Duży plus dla nich jest taki, że są większe niż vivaro/trafic. Przeróbka blaszaka na osobówkę wynika z większej dostępności na rynku wtórnym sensownych egzemplarzy blaszaków niż 9ek. Co do przeróbki nikt nie ma zamiaru tego przerabiać w stylu przewiercę podłogę na wylot i wstawie fotel bez pasów. mam zaprzyjaźnioną firmę, która takie przeróbki wykonuje w busach rejsowych i jakość wykonania jest dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Znam pare osob co tez poprzerabiali blaszaki I niby super a pozniej wychodzi tak jak powalla napisal.Ducato kuzyn chwali za dobre silniki no I tak jak mowisz moze ciut wieksze.W vivaro nie narzekaja na miejsce naprawde wygodne fotele.Jedynie dluga wersja bo zawsze to wiekszy bagaznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P!t3R Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 A ten silnik poliftowy 2.0 dci jak się sprawuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Jak narazie jest ok przez te lata oczywiscie mowie o 115.No I duzy plus to spalanie.Przy autach typu ducato nie ma co marzyc o spalaniu na poziomie 7-8-9 litrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Ducato dają radę. Silniki Multijet są lepsze niż dci (moim zdaniem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Akurat tu sie z toba nie zgodze bo mam porownanie obu.W dzisiejszych czasach niestety nie ma tak jak 20 lat temu w kazdym cos sie psuje a akurat dci sa oszczedniejsze w porownaniu do reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapsel1981 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Co do miejsca gdzie można kupić - ja kupiłem powindykacyjny tutaj - nie chcę zachwalać miejsca (bo nie jestem z tym związany w żądnym stopniu), ale warto przejrzeć bo leasingodawca stosunkowo mało znany i ceny aukcji dosyć akceptowalne: https://aukcje.idealeasing.pl/aukcje/3/pojazdy/1,20,1,5,,,,,,,,,/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Dla mnie znowu jak bus to tylko transit. Najmniej rdzewieją i prowadzą się jak osobówki. Sprinter na ten przykład się nie prowadzi wcale. Awaryjność niska, nie padają motory jak u innych.'10 rok 2,2 130 koni na przednim napędzie zapitala jak nie jedna osobówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porkis Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Jak Raadek napisał, mam koleżkę który woził ludzi do rzeszy po auta i tylko transit z silnikiem 2,2.Kilka ich miał i nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P!t3R Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Sprinter można powiedzieć, że odpada z miejsca ze względu na rdze. Nowe modele pod tym względem nie są w niczym lepsze od poprzednich generacji. Mi się z kolei zawsze wydawało, że transity właśnie też gniją, ale mówię tu o generacji 2000-2006. Na pewno wybór transitów typowo osobowych jest większy niż u konkurencji to też plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Mam max'a z 2001r 2,4 120koni, wygląda lepiej od niejednego 3 letniego sprintera/kraftera Trzymam go ponieważ się nigdy nie zepsuł, nie rdzewieje i jest nic nie warty jeśli chodzi o $ a auto 1 klasa.Nie uwierzycie ale w zeszłym roku wymieniłem oryginalny akumulator Jednak znaleźć drugiego takiego będzie problem, mój ma 170tys. przelotu w jednych rękach. Minusem tego auta jest jak dla mnie niedopracowanie uszczelek drzwi przednich. Tak samo 2001r. jak i 2007r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Znam osoby co chwala transita ale w formie blaszanej.A Ci co jezdzili/jezdza 9 osobowymi odradzaja ze wzdgledu na komfort jazdy, ogrzewanie na tyl jest kiepskie klima to samo.Dlatego nie ma co porownywac blaszak vel osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Mam służbowe Vito 07r 2.2 6os, po długich poszukiwaniach okazał się najlepszą opcją zarówno cenowo jak i stan względem rocznika. Komfort mega, trochę miękko ale stabilnie i przewidywalnie. Klima i grzanie bez problemu na całej budzie. Awarii zero przez 1.5 roku a jeździ sporo (dzień w dzień, czasem 50km po mieście a czasem 800km dziennie w trasie). Spalanie poniżej 8 przy automacie. W razie potrzeby można bez stresu licznik wygiąć na 190/h i jest przy tej prędkości stabilny. Wyposażenie nawet w biedzie dość dobre. Ja trafiłem w oryginale (zero napraw blacharsko lakierniczych) i rdza tylko delikatnie przy klamce tylnej klapy, reszta zdrowa. Przed zakupem był to ostatni model do oglądania na mojej liście ale w trakcie poszukiwań i po wielu jazdach próbnych stał się liderem i właśnie na niego padł mój wybór czego nie żałuję... Polecam zainteresować się i taką opcją ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Ja miałem okazję pojeździć trochę trafficiem (model 2013), zeszłorocznym Vivaro (1,6 biturbo ), Jumperem (2012) i VW T5 i moim osobistym faworytem są Traffic/Vivaro przed T5. Pozycja za kierownicą najbardziej mi pasowała (a nie wszędzie zmieszczę moje 2m) i całkiem przyjemnie się jeździło. Przeróbka nie będzie tak funkcjonalna jak fabryczna osobówka. Tak jak chłopaki wspominali, największy problem będzie z wentylacją/klimą/ogrzewaniem. Teść ma T5 furgon przerobiony na autobus i dokładaliśmy webasto bo zimą zamarzniesz z tyłu, a latem znów upał i klima ledwo daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.