malutki Opublikowano 10 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2015 Czy ktoś z was miał styczność z tymi ogniwami w samochodzie? Na niemieckim forum jest to dość częste rozwiązanie jako dodatkowe źródło zasilania obok akumulatora w bagażniku. Niby główną zaletą jest duża gęstość prądu, chętnie bym się coś więcej na ten temat dowiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarodziej Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Fajna sprawa, tyle, że kosztowna. Akumulatory mają dość szerokie zastosowanie w pojazdach elektrycznych właśnie ze względu na niską masę, dużą ilość cykli ładowania. Oryginalne hamerykańskie były naprawdę dobre, ale już raczej nie do kupienia, z tego co czytałem w necie firma padła. Więc już tylko chińszczyzna. http://www.ev-power.eu/LiFeYPO4-batteries-12V-1-1/Gdybym kupował do auta, to raczej pojedyncze ogniwa, poskładać pakiet i balancer. W takiej sytuacji mogą dożyć sugerowanych przez producenta 1,5 tyś cykli ładowania. Oryginalne amerykańskie wytrzymywały do 3000 cykli i miały większe prądy ładowania i rozładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malutki Opublikowano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Balancer? Możesz jaśniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Przy szeregowym łączeniu ogniw stosuje się balancer żeby ogniwa były naładowane w takim samym stopniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarodziej Opublikowano 11 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2015 Balancer? Możesz jaśniej? Np. coś takiego na pojedyncze ogniwo: http://www.ev-power.eu/Battery-Management/Simple-Battery-Management-Board-1-cell-3-6V-20A.html Są też moduły na pakiety. http://www.ev-power.eu/SBM-CBM-1-1/Simple-Battery-Management-Board-4-cells-12V-10A.html Tu akurat na pakiet z 4 ogniw, co daje w przypadku LiFePo4 ~12V . Ogniwa LiFePo są wrażliwe zarówno na zbyt niskie napięcie rozładowania, jak i przeładowanie. Dodatkowa elektronika dba o zachowanie odpowiednich parametrów pracy ogniw. Po za tym przy wielokrotnych procesach ładowania-rozładowania same ogniwa się rozjeżdżają. Balancer dba dodatkowo o to, aby wszystkie ogniwa miały takie samo napięcie pod koniec ładowania. Same moduły dobiera się w zależności od prądów jakie planujemy ciągnąć z baterii i jak szybko ładować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 https://www.youtube.com/watch?v=NROh1YE7hb8 jeśli weszło by to do produkcji , była by to ciekawa alternatywa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.