Skocz do zawartości

Masa pojawiająca sie przy wyłączeniu stacyjki


pawelszu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Czy  moze ktoś orientuje sie czy w samochodzie (np Mazda 6) pojawia się gdzieś masa po wyłączeniu silnika?

Potrzebuje sygnału załączającego przekaźnik po zgaszeniu silnika, wiadomo że + nigdzie sie nie pojawi wiec może masa się gdzieś pojawia?

Ewentualnie może ktoś zna przekaźnik czasowy który uruchamia się poprzez zanik sygnału?

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś ze zwykłym przekaźnikiem zwierno rozwiernym ? http://pro.zapodaj.net/uploads/lotus64/6632/PRZEKAZ2.jpg

 

 

Np. 

 

86 masa 

85 plus (po stacyjce lub z alternatora sygnał "gaszący" diodę ładowania w kokpicie ... pojawia się plus tylko jak silnik pracuje)

 

30 plus lub minus co tam chcesz uzyskać 

 

87 lub 87a  na tych wyjściach uzyskasz plus lub minus (to co podasz w wejście 30)   ...czyli jak wyłączysz silnik lub stacyjkę (patrz pin 85) na 87 lub 87a pojawi się potrzebny Ci  plus (lub minus) .

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale czy te przekaźniki zwierają na stałe?

Bo ja potrzebuje czasowy...

Kupiłęm taki

http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p79,przekaznik-czasowy-skracajacy-2dsm20

Miał po zaniku + zewrzec styki ale jednak nie działa... potrzebuje pojawienia sie masy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej "masę" można było pobrać z plusa po zapłonie.

Po wyłączeniu zapłonu, urządzenia zwierały do masy.

Do diody imitującej alarm wystarczało, spróbuj czy do przekaźnika także.

 

 

W starszych analogowych alternatorach na przewodzie do kontrolki była masa na wyłączonym silniku(żeby świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu regulator podawał tam 12V, co powodowało wyłączenie kontrolki.

 

Pytanie tylko jaki typ alternatora masz u siebie(może być już cyfrowy)


Dawniej "masę" można było pobrać z plusa po zapłonie.

Po wyłączeniu zapłonu, urządzenia zwierały do masy.

Do diody imitującej alarm wystarczało, spróbuj czy do przekaźnika także.

 

 

W starszych analogowych alternatorach na przewodzie do kontrolki była masa na wyłączonym silniku(żeby świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu regulator podawał tam 12V, co powodowało wyłączenie kontrolki.

 

Pytanie tylko jaki typ alternatora masz u siebie(może być już cyfrowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Dawniej "masę" można było pobrać z plusa po zapłonie.
Po wyłączeniu zapłonu, urządzenia zwierały do masy.
Do diody imitującej alarm wystarczało, spróbuj czy do przekaźnika także.

To jest sterowanie tylko elektroniki tak więc ja bym to tak podłączył z tym że jeszcze w obwód zapiął diodę separacyjną w kierunku zaporowym co by na elektronikę tego "przekaźnika" nie poszedł plus w momencie załączenia stacyjki  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda zwykła 1A wystarczy.

Nie koniecznie bym się dobierał do stacyjki bo tam mogą być tylko "cienkie" przewody sterujące.

Dostań się do skrzynki bezpieczników i znajdź jakiś w miarę gruby przewód na którym będzie się pojawiało napięcie po zapłonie i na takim przewodzie raczej powinno się nam coś tam cofać (masa) po wyłączeniu stacyjki  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...