Skocz do zawartości

Samochód do ok 25-30k benzyna... co wybrac?


pawelszu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 215
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Signum to taka vectra w wersji LONG :) ale przy tym nie traci zgrabności i funkcjonalnośći :)

 

Bagażnik naprawde jest spoko :) jeżdzę przeważnie z bardzo dużo ilością bagaży i mimo "najsmutniejszego" silnika radzi sobie naprawde fajnie, trzyma się dobrze i jest komfortowa.

 

W Signum masz 365 litrów, w Vectrze (hatchback/GTS) 500 litrów  :hyhy:

Dopiero po złożeniu siedzeń w Signum wychodzi 1410 vs 1360 litrów Vectra :wink: 

 

Na wyjazdy składasz siedzenia czy pakujecie bagaże oddzielnie na tył i do bagażnika ? :wink:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Niema :)

 

Znaczy się można zastosować Lużne Poruszanie pedału Gazu... :hyhy:

 

Chociaż jak by znaleźć nie zajechanego dyszla 1,9 to także fajny silnik skoro pochodzi od Fiata/Alfy to jedne z bardziej udanych dieselków, znacznie mniej awaryjne niż np 2,0 Tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony popieram czasami montowanie LPG, sam nie mam bo PB mało jeżdżę, ale z drugiej strony jest dobre powiedzenie na te auta wysokich segmentów i łakome silniki - nie stać Cię to nie kupuj :)

Niby tak, ale wtedy dla kogo są takie auta jak V6 Merca czy R6 bmw? Ten kto ma na tankowanie 15-20l/100km przy przebiegach np 15-20k rocznie? Jak kogoś na tyle paliwa stać to zazwyczaj może kupić młodszego a starsze to złom?:) Gdzie i tak przejadą większość nowszych aut;) Skoro ceny części spadają (znajdują się zamienniki), ceny aut też to można założyć LPG :) Lepiej tankować gaz niż oszczędzać na częściach i wlewać pb za 20zł na stacji :P

 

Temat jak zawsze śliski :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Signum z zalozenia mialo byc samochodem dla pasazera stad dlugosc drzwi tylnych i przednich jest taka sama kosztem bagaznika. Bagaznik w gruncie rzeczy tez nie jest zly.
Byly signum v6 tu bolaczka sa 4sondy ale to ich jedyny mwnkament tak naprawde.

 

bzdura, sondy w Z32SE działają bez problemów - w sumie silnik działa w open loop więc tylko na wolnych obrotach się nimi sugeruje. Ten silnik ma inną bolączkę - marznąca zimą odma, przez którą wyp... olej wszystkimi uszczelkami... Miałem to 2 razy, więc wiem, o czym piszę.

 

Silnik do gazu się nadaje, ale tylko u dobrego fachowca. Inaczej nie ma w ogóle sensu się brać za montaż, ponieważ działa w open loop, co sprawia problemy ze strojeniem - trzeba robić korekty po obrotach i najlepiej strojenie na sondę/hamownię.

 

Jeśli ktoś chce VC/Sig w benzynie, to tylko 2.0 Turbo lub 3.2 V6. Dlaczego?

2.0 turbo bardzo podatne na mody. Już w serii dobrze jedzie, a po modach bez problemu 300 KM się robi na seryjnej skrzyni. Tylko nowy IC, Wtryski i koło w turbo.

3.2 V6 jest bardziej elastyczne od 2.0 turbo. Z modami się nie poszaleje - ostre wałki i przeróbka dolotu dają max 250 koni.

 

Dlaczego nie warto kupować 2.8 V6 turbo?

Błędnie zaprojektowany rozrząd, posiadający napinacze olejowe, które potrafią zrobić psikusa i na postoju nie trzymać łańcucha = przeskoczenie o 1 ząbek = 12000 brutto za wymianę! Sam łańcuch 6000 PLN + robota - nie ma miejsca i albo prujesz silnik z komory albo dorabiasz narzędzia. Dodatkowo 2.8 V6 turbo nie jest podatne na mody i nie trzyma serii (seria niby 280 kucy, a mało kto ma 250 na hamowni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. teraz coś o gazie.

 

Jaki świat jest poj*bany... U nas gaz zakłada się po to, aby jeździć taniej. W krajach cywilizowanych, gaz zakłada się, z dopłatą od państwa, ponieważ chroni się środowisko. U nas zagazowane auto to lipa, za granicą to prestiż, ponieważ chronisz środowisko, myślisz o przyszłości, jesteś ekologiczny jesteś cool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Signum masz 365 litrów, w Vectrze (hatchback/GTS) 500 litrów :hyhy:

Dopiero po złożeniu siedzeń w Signum wychodzi 1410 vs 1360 litrów Vectra :wink:

 

Na wyjazdy składasz siedzenia czy pakujecie bagaże oddzielnie na tył i do bagażnika ? :wink:

 

Pisałem juz wcześniej że w Signum występuje jeszcze jedna bardzo fajna możliwość zwiększenia przestrzeni bagażowej. Mianowicie obydwa fotele tylne mają pochylane oparcie do tylu dla wygody i są przesuwane (przód i tył) ok 20-30 cm. Wiec jeśli potrzebujesz wiecej bagażnika przesuwasz jedno lub obydwa fotele do przodu i podnosisz do pionu oparcia (wtedy miejsca w kabinie jest jak w zwykłej Vectrze) Pojemność bagażnika która podałeś jest przy zasuniętej rolecie i rozsuniętych na maxa do tylu fotelach i opuszczonych fotelach. I tak na codzień jest użytkowany. :hyhy: 365 litrów na codzienne zakupy wiesz mi że jest wystarczające :)

Po całkowitym położeniu foteli jest płaska całkowicie podłoga (siedziska foteli tylnich chowa się w podłogę i przykrywane jest oparciem) i dodatkowo nie ma progu załadowczego.

 

W trasę w dwie osoby przesuwamy fotele i podnosimy oparcia i bagażnik sporo się powiększa. Poza tym jest roleta a nie półka więc jeśli się cos nie mieści na płasko wystarczy jej nie rozsuwać :)

Co do silnika to jakbym miał szukać dla siebie teraz poliftowej to szukałbym 2.0T a dlaczego to już Morfi bardzo ładnie to przed chwilą napisał :hyhy:

 

Jedyny ból ze nie jest tak łatwo go złapać :)

 

A mój obecny to najsmutniejsze 2.2 DTI ale to tylko dlatego że znam auto od nowości i kupiłem z niskim przebiegiem. Odpycha się wystarczająco dla dupowozu. Pali też nie za dużo.

Do zabawy i przyspieszeń mam lekkie (180kg) dwa kolka z pod znaku H o małej mocy 100KM :hyhy: i to mi rekompensuje jazdę przyziemnym powolnym dupowozem :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oponentów gazowych.

Gdy w Polsce za moją pensję zatankuje tyle samo litrów Pb co mój odpowiednik (pracownik)  z firmy matki z niemiec czy  z  włoszech

 to  własnoręcznie  wywalę ta moją całą instalacje LPG.   Mało tego kupie auto 3.0   V 6  !  

Co do Signum kolega ma kombi jak złoży fotele to łóżko można wstawić   :wink:  zgadnijcie po co  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Signum kolega ma kombi jak złoży fotele to łóżko można wstawić   :wink:  zgadnijcie po co  :hyhy:

Co do spania w aucie to na ostatnim pikniku zdążyło nam się ostatnio po rozłożeniu foteli mieć bardzo porządne łoże małżenskie. :rotfl:

 

Spało się nawet fajno :) i nawet na długość się miesciłem z wyciągniętymi rękami i nogami :hurra:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre... ja banany co 20 tyś muszę regenerować w kombi. Aż pojechałem na pomiar ramy bo myślałem, że ubita jest, ale była cała... ten typ tak ma... powiedział mi mechanik.

 

Ja u siebie też tył robiłem i zgadzam się z tym stwierdzeniem że ten typ tak ma - jak i poprzednik - Vectra B  :kwasny:

 

Przemek ma wyjątkowego farta, wyjątkowy egzemplarz najwyraźniej  :wink:

 

 

Mam wrażenie, że dopóki autko jeździ na oryginalnych częściach - jest ok. Ale jak już się coś ruszy/wymieni, to jaki by to nie był zamiennik - potem co jakiś czas trzeba wymieniać po raz kolejny  :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat o wszystkim i o niczym. Jeden auto poleci z własnego doświadczenia, inny z zasłyszanych i wyczytanych w necie opinii je skarci, i odwrotnie, jeden ma dziwne przypadki ze swoim lub najbliższego otoczenia, inny chwali.

 

Choćby przykład Megane II po lifcie, miałem dwa w rodzinie, bena 1.4 i 1.5 dci, oba auta użytkowane normalnie, w obu ten sam cyrk - maglownica co 20-30k km i tylna belka, W benie nagminnie padające cewki sagem'a a do tego dci po 120k wyzionął ducha, mimo że prawidłowo eksploatowany, padajace sterowniki szyb , problemy z kartą,  - ja nie polecę tych aut a kto inny znów chwali.

 

Signum (opel, saab, itp.) w dieslu podobna historia, turbina, wtrysk, pompy, + tuleje przednich wahaczy, a w 1.8 benie 140km padający zaworek od wariatora, a Przemcio zadowolony pod niebiosa. Ten sam silnik mam teraz w Orlando i zaworek padnięty od przebiegu 0km wymieniony na serwisie 0 i teraz znów przy przebiegu 35.000km - ale reszta ok.

 

Skody Octavie i grupa VAG, znajomy ma ich flotę, jakieś 40 aut, dotychczas leasing, od zeszłego roku wynajem długoterminowy, a dlaczego... serwis i naprawy bieżące zjadały jego firmę żywcem, po roku wynajmu już wie że drugiej umowy wynajmujący z nim nie podpisze, musi poszukać innego jelenia. A kto inny znów chwali.

 

A znów Punto EVO latają 2 sztuki, w tym siostra ma jedno 2010r 1.3jtd, silnik karcony za padający osprzęt i pompę oleju, i co teraz z tym jej ? auto w rok robi 70-80k km śmigając na trasie Poznań - Gdańsk, Poznań - Szczecin, Poznań Łódź, itd, codziennie inne miasto na drugim końcu i powrót do domu, silnik chodzi jak igiełka, pali śrubki, zawieszenie fabryczne, jedynie dwumasa poszła, następne auto też będzie evo jak to zajeździ do cna, rocznie wydała 2000zł za oleje, filtry i standardowy serwis. Jedynie ostatnio jej serwisu nie skasowali i zaczeła migać kontrolka oleju, ze strachu dolała nie sprawdzając, skonczyło się na lawecie i zlaniu oleju, skasowaniu serwisu, 250zł za głupotę i znów śmiga, robiąc dziennie od 500-700km

 

Tak będzie z każdym autem, może zamiast wymieniać coraz to inne wynalazki, zacznijcie podawać konkretne samochody, sprawdzone, potwierdzone, a nie wyimaginowane propozycje bez konkretnych ofert.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak będzie z każdym autem, może zamiast wymieniać coraz to inne wynalazki, zacznijcie podawać konkretne samochody, sprawdzone, potwierdzone, a nie wyimaginowane propozycje bez konkretnych ofert.

Zawsze możesz zacząć i samemu podać konkretne samochody :)

 

Ogólnie masz rację, ale są auto z założenia wadliwe i warto tym którzy nie wiedzą o tym powiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sprowadza się wszystko do tego, że zależy jak trafisz :) dla przykładu: wielkie grono ludzi mówi, że.fordy są blee, mam ok 10 znajomych wozacych się fordami w różnych wersjach i silnikowych i rocznikowych nikt z nich nie narzeka, dalej dużo się mówi i pisze o źle zaprojektowanym silniku 2.0d od Bmw, mój brat kupił używana 2008 rok temu, nakulal juz 40 kkm zero problemów silnik chodzi jak ta lala a ma już ponad 200kkm, wiec ogólnie to jest pitolenie ten ble a ten dobry, zależy jak trafisz. Możesz niewiadomo jak dbać a ci się wyrzyga czasem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...