Ricola Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 ja sie w sumie malo znam na takich rzeczach,jednak wiem ze plaskownik jest najgorszym wzmocnieniem z mozliwych, chyba,ze przytwierdzimy go ta cienka krawendzia do wzmacnianej blachy (tak robia na zakladzie slusarskim za plotem mojego miejsca pracy) lepszym rozwiazaniem byloby tu wstawienie wczesniej wspomnianych C-ownikow, cienkich profili, badz rurek aluminiowych-maja duza sztywnosc,salekkie idaja sie w miare dobrze formowac do krzywizny wzmacnianej blachy. Najlepszym sposobem na potwierdzenie moich slow jest wziac plaskownik i rurke.Sprobowac zgiac jedno i drugie,rezultat sztywnosci bedzie przemawial za rurka, czy cienkim profilkiem. Rozwiazanie tojednak zabiera troszke miejscawiecej jak plaskownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Dobrze, a przytwierdź sobie płaskownik do blachy nitami, które będą w odstępach 2-3 cm (na krzyż, tak jak narysowałem) i zobacz czy nadal blacha będzie sie uginała.Wiem o czym piszę, bo zrobiłem, na blachę 0,5mm nanitowałem płaskowniki z blachy 0,5mm i za cholerę się tego nie dało ruszyć.Nie twierdzę, że płaskownik lepiej usztywni od ceownika, kątownika bądź teownika, ale tutaj chodzi również o miejsce, którego między tapicerką a konstrukcją drzwi zazwyczaj jest jak na lekarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Nity zajma tyle miesca co sam ceownik,przy tym bedzie trzeba je dodatkowo uszczelniac. Najlepiej jest przykleic niewysoki C-ownik pozadnym klejem do metalu. Blacha ryflowana jest BARDZO ciezka jesli ma byc sztywna, a i tak jej amplituda drgan wlasnych przyspozy bolu glowy. Jest jeszcze mozliwosc wyprofilowania (wygiac wzdloz lekki "trojkat") balchy w celu usztywnienia jej samej (podobnie jak drzwi w samochodzie, czy maska) wtedy tak wyprowilowana blache (usztywniona w wzdloz,czy tez w poprzek) mozna nawet plaskownikami usztywnic w znaczasy sposob. Plaska blache plaskownikami jest ciezko usztynic nie zwiekszajac znacznie jej masy i grubosci, co za tym idzie wiele roboty i zachodu, zeby mialo to rece i nogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Nity zajma tyle miesca co sam ceownikPrzecież główka nita ma może z 1mm wysokości. Nie będę się spierał, bo oba rozwiązania są dobre i skuteczne, a hehepack sam wybierze najlepsze dla siebie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 glowka nita tak, jadnak od spodu nit bedzie miec z 5mm chyba ze sa jakies nity o ktorych mi nie wiadomo, nie jestem na bierzaco w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Zależy jakiej długości jest nit, jak 5mm to przy płaskowniku grubości 1mm będzie wystawać jakieś 1-2 mm.Ale co to za problem? Przecież spód nita i tak będzie od strony szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 jadnak od spodu nit bedzie miec z 5mm to chyba przed zaciśnięciem jest sporo pomysłów, muszę zobaczyć jaką blache znajdę na warsztacie, a jak nie to kupie jakąś., póki co muszę skończyć instalacje elektryczną w garażach co by mieć gdzie grzebać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Ja u siebie mam w aucie cos takiego:BlachaU mnie nic nie dyga, z tym, ze nie kladlem jak moze widziales u mnie w jednym kawalku tylko w wielu i nitowalem, bez mat wydawalo sie pancerne bo nawet jak cos musialem mlotkiem potraktowac to nie bylo tak lekko.Nie widze sensu pakowania jakis grubszych blach, ewentualnie rzeczywiscie ja wzmocnic, ja u siebie nakleilem tez mate od srodka (tyle ile sie dalo przez otwor glosnika, na blache dalem 2 warstwy maty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Piotrsaint, jesli to faktycznie zawiera tyle cynku co w opisie aukcji to teraz twoje drzwi waza tyle co polowa auta, a blacha jest mocno plastyczna i podatna na lamanie. Jesli tak nie jest to sprzedawca robi z ludzi balona. Cynkowana blacha-dobre posuniecie, cynkowa blacha-w tym zastosowaniu mija sie z celem. najlpsza jest kwasowka, czy nierdzewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 ale gadacie ... ja tam od razu walił bym hastelloya lub monel , co tam kwasówka !? Dawać aisi 318 lub 321 ! Troszkę chłopaki przesadzacie , wystarczy flansza alu 1mm i porządnie to zamontować ze wspornikami ( w przypadku dużych otworów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 ja tam od razu walił bym hastelloya lub monel albo plyta cienka OSB i matami okleic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Słyszałem, że będą wydobywać część poszycia Tripitza, a to dość mocna blacha. Chyba się nada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Ricola cos chyba nie ten teges, cynk ma mniejsza gestosc niz stal lub stal nierdzewna to tak na marginesie. Czy jest kruche?? No polecacie tu aluminium, ktorej nie jest kruche tylko bardzo kruche i jakos nikt nie pieje.Fakt jak sie zegnie kilkanascie razy ta blache to peka, pytanie brzmi tylko po co ja zginac?? Co do masy samej blachy na koniec cynk jest ok 2,5 raza ciezszy ale ta blacha majaca 1mm jest znacznie mocniejsza niz 1mm alu, dajac juz 2mm alu roznica masy nie jest taka spektakularna. Zaznaczam jeszcze na koniec: jest to mimo wszystko stop kilku metali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 ta blacha majaca 1mm jest znacznie mocniejsza niz 1mm aluDlatego zazwyczaj używam stalowej.Ale wszyscy chwalą alu, to niech mają aluminiową.Chyba zakupię kilka arkuszy tej, którą Ty masz, ciekawe co to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawellaby Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 najlepiej malty namieszac i spokoj na amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Ricola cos chyba nie ten teges, cynk ma mniejsza gestosc niz stal lub stal nierdzewna to tak na marginesie Kolego, co do cynku, czy stopu cynku cos niecos wiem z doswiadczenia. Jako ze w piatek rozladowywalem tiry (jakies 50 ton na dwoch autach)z cynkiem(dokladniej ze stopem vegal-mod taki jak tu: http://www.zgh.com.pl/ ) w kostkach +/- 900kg, mam pojecie jakie to jest ciezkie i jakie to kruche i plastyczne. Otoz na codzien pracuje przy wannie ze 110 tonami tegoz stopu, nie raz cos wyprysnie na podloge i robi sie ciennka baaaaaardzo gietka blaszka, ktora jest niebywale ciezsza od takiej samej aluminiowej. jesli nie wierzysz dalej, moge zrobic zdjecia albo jak zdaze film. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 No pracujesz w takiej firmie i nie znasz gestosci metali lub nawet nei chce Ci sie poszukac?? Po drugie czy blacha ze stopu cynkowego jest cienka okresla jej producent.Czy jest ciezsza od alu?? Znasz jakis powszechnie wystepujacy metal lzejszy od alu w jego cenie??Cynk jest jednak metalem lzejszym od stali dodatkowo nie rdzewieje, jest takze lzejszy od stali nierdzewnej i kwasoodpornej bedac od nich tanszym, owszem jest bardziej plastyczny ale nie bedziemy z niego robic opancerzenia tylko wzmacniac drzwi. Stop cynkowy, ktory pokazalem ma wytrzymalosc 350MPa wiec nie jest to blacha wybitnie slaba jak chcesz ja przedstawic.Ja robilem u siebie drzwi z wykorzystaniem tej blachy i jej wytrzymalosc jest wystarczajaca, sztywnoscia i wytrzymaloscia na lamanie jest znacznie lepsza od aluminiowej tej samej grubosci. U mnie zastosowanie np 3mm blachy alu nie wchodzi w gre, jest zbyt trudna w gieciu i obrabianiu, jest takze w moim przekonaniu przerostem formy nad trescia.Tak na marginesie aluminium jest 3 razy lzejsze od stali, dlaczego wiec gotowa karoseria samochodu jest tylko do 30% lzejsza od stalowej, a nie 3 x lzejsza??P.S. mam u siebie ksztaltowniki, rury, plaskorniki z aluminium i jest to takze miekki metal wiec nie rozumiem do czego pijesz??Chcesz mi udowodnic, ze 900kg cynku jest ciezsze niz 900kg alu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Tak na marginesie aluminium jest 3 razy lzejsze od stali, dlaczego wiec gotowa karoseria samochodu jest tylko do 30% lzejsza od stalowej, a nie 3 x lzejsza?? Bo nikt nie da takiej samej grubości blachy alu co były stalowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 To bylo pytanie retoryczne... alu wymaga calej serii dodatkowych wzrocnien gdyz jest materialem malo plastycznym i stosunkowo kruchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Cynk(...)dodatkowo nie rdzewieje,...jest takze lzejszy od stali nierdzewnej i kwasoodpornej bedac od nich tanszym... Malo widze wiesz na temat cynku... Nie o tym, jednak temat,jesli chcesz sie dowiedziec wiecej pisz pw, nie bedziemy przeciez robic smietnika z tematu hehepacka. wracajac to tematu rozwazylbym zakup blachy OCYNKOWANEJ ale (tutaj UWAZAC) cynkowanej galwanicznie, nie ogniowo, mimo,ze ta druga jest odporniejsza na rdze, to ta pierwsza ladniej wyglada, jest lekko lzejsza, jednak wada blachy ocynkowanej bedzie to, ze jak zrobisz w niej otwor, czy utniesz krawedz, wtedy na tej ucietej kawedzi, czy krawedzi otworu nie bedzie powloki ochronnej w postaci cynku,moze wtedy dojsc do korocjii, jesli dostanie sie woda w to miejsce, mozna jednak pasta cynkowa zaradzic temu problemowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafa Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 zaraz ktos napisze ze najlepsza jest rozprostowana blacha z puszek po piwie ale trzeba uwazac na resztki piwia bo sie sepy zleca i beda drzwi lizac... po co wywarzac otwarte drzwi? od lat ludzie ogarniaja temat za pomoca blachy aluminiowej bo mimo swoich wad ma najwiecej zalet w porownaniu do innych materialow (odpornosc na rdze, waga, ogolna dostepnosc i mozliwosc wyboru grubosci, sztywnosc, plastycznosc, cena...), kazdy rozsadnie myslacy chlop o tym wie i kropka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LacAudio Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Zgadzam się jak najbardziej z "Szafa" blacha aluminiowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem wielkim jego atutem jak napisał szafa jest waga oraz odporność na korozje, można tą blachę dosłownie w rekach formować, nie wspominając o łatwości robieniu w niej otworów pod śrubki czy też nity, a naprawdę dziękuje za wiercenie otworów w kwasie chyba niektórzy nie wiedza jaki to wredny materiał do ciecia czy wiercenia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 mało sensowne te dyskusje moim zdaniem.,., można prosić kogoś z miotłą ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 chyba będzie początek kolejnego etapu pojawi się nowy zestawik przedni w składzie: MM1 + MM4 + Vipera F6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Myślę, że będziesz zadowolony, podoba mi się Twój zakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.