Skocz do zawartości

Audi A3 by hehepack :)


hehepack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja sie w sumie malo znam na takich rzeczach,jednak wiem ze plaskownik jest najgorszym wzmocnieniem z mozliwych, chyba,ze przytwierdzimy go ta cienka krawendzia do wzmacnianej blachy (tak robia na zakladzie slusarskim za plotem mojego miejsca pracy) lepszym rozwiazaniem byloby tu wstawienie wczesniej wspomnianych C-ownikow, cienkich profili, badz rurek aluminiowych-maja duza sztywnosc,salekkie idaja sie w miare dobrze formowac do krzywizny wzmacnianej blachy. Najlepszym sposobem na potwierdzenie moich slow jest wziac plaskownik i rurke.Sprobowac zgiac jedno i drugie,rezultat sztywnosci bedzie przemawial za rurka, czy cienkim profilkiem. Rozwiazanie tojednak zabiera troszke miejscawiecej jak plaskownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 719
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dobrze, a przytwierdź sobie płaskownik do blachy nitami, które będą w odstępach 2-3 cm (na krzyż, tak jak narysowałem) i zobacz czy nadal blacha będzie sie uginała.

Wiem o czym piszę, bo zrobiłem, na blachę 0,5mm nanitowałem płaskowniki z blachy 0,5mm i za cholerę się tego nie dało ruszyć.

Nie twierdzę, że płaskownik lepiej usztywni od ceownika, kątownika bądź teownika, ale tutaj chodzi również o miejsce, którego między tapicerką a konstrukcją drzwi zazwyczaj jest jak na lekarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nity zajma tyle miesca co sam ceownik,przy tym bedzie trzeba je dodatkowo uszczelniac. Najlepiej jest przykleic niewysoki C-ownik pozadnym klejem do metalu. Blacha ryflowana jest BARDZO ciezka jesli ma byc sztywna, a i tak jej amplituda drgan wlasnych przyspozy bolu glowy.

 

Jest jeszcze mozliwosc wyprofilowania (wygiac wzdloz lekki "trojkat") balchy w celu usztywnienia jej samej (podobnie jak drzwi w samochodzie, czy maska) wtedy tak wyprowilowana blache (usztywniona w wzdloz,czy tez w poprzek) mozna nawet plaskownikami usztywnic w znaczasy sposob. Plaska blache plaskownikami jest ciezko usztynic nie zwiekszajac znacznie jej masy i grubosci, co za tym idzie wiele roboty i zachodu, zeby mialo to rece i nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadnak od spodu nit bedzie miec z 5mm

 

to chyba przed zaciśnięciem :P

 

 

jest sporo pomysłów, muszę zobaczyć jaką blache znajdę na warsztacie, a jak nie to kupie jakąś.,

 

 

póki co muszę skończyć instalacje elektryczną w garażach co by mieć gdzie grzebać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam w aucie cos takiego:Blacha

U mnie nic nie dyga, z tym, ze nie kladlem jak moze widziales u mnie w jednym kawalku tylko w wielu i nitowalem, bez mat wydawalo sie pancerne bo nawet jak cos musialem mlotkiem potraktowac to nie bylo tak lekko.

Nie widze sensu pakowania jakis grubszych blach, ewentualnie rzeczywiscie ja wzmocnic, ja u siebie nakleilem tez mate od srodka (tyle ile sie dalo przez otwor glosnika, na blache dalem 2 warstwy maty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrsaint, jesli to faktycznie zawiera tyle cynku co w opisie aukcji to teraz twoje drzwi waza tyle co polowa auta, a blacha jest mocno plastyczna i podatna na lamanie. Jesli tak nie jest to sprzedawca robi z ludzi balona. Cynkowana blacha-dobre posuniecie, cynkowa blacha-w tym zastosowaniu mija sie z celem. najlpsza jest kwasowka, czy nierdzewka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricola cos chyba nie ten teges, cynk ma mniejsza gestosc niz stal lub stal nierdzewna to tak na marginesie. Czy jest kruche?? No polecacie tu aluminium, ktorej nie jest kruche tylko bardzo kruche i jakos nikt nie pieje.

Fakt jak sie zegnie kilkanascie razy ta blache to peka, pytanie brzmi tylko po co ja zginac??

Co do masy samej blachy na koniec cynk jest ok 2,5 raza ciezszy ale ta blacha majaca 1mm jest znacznie mocniejsza niz 1mm alu, dajac juz 2mm alu roznica masy nie jest taka spektakularna.

Zaznaczam jeszcze na koniec: jest to mimo wszystko stop kilku metali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricola cos chyba nie ten teges, cynk ma mniejsza gestosc niz stal lub stal nierdzewna to tak na marginesie

 

Kolego, co do cynku, czy stopu cynku cos niecos wiem z doswiadczenia. Jako ze w piatek rozladowywalem tiry (jakies 50 ton na dwoch autach)z cynkiem(dokladniej ze stopem vegal-mod taki jak tu: http://www.zgh.com.pl/ ) w kostkach +/- 900kg, mam pojecie jakie to jest ciezkie i jakie to kruche i plastyczne. Otoz na codzien pracuje przy wannie ze 110 tonami tegoz stopu, nie raz cos wyprysnie na podloge i robi sie ciennka baaaaaardzo gietka blaszka, ktora jest niebywale ciezsza od takiej samej aluminiowej. jesli nie wierzysz dalej, moge zrobic zdjecia albo jak zdaze film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pracujesz w takiej firmie i nie znasz gestosci metali lub nawet nei chce Ci sie poszukac??

Po drugie czy blacha ze stopu cynkowego jest cienka okresla jej producent.

Czy jest ciezsza od alu?? Znasz jakis powszechnie wystepujacy metal lzejszy od alu w jego cenie??

Cynk jest jednak metalem lzejszym od stali dodatkowo nie rdzewieje, jest takze lzejszy od stali nierdzewnej i kwasoodpornej bedac od nich tanszym, owszem jest bardziej plastyczny ale nie bedziemy z niego robic opancerzenia tylko wzmacniac drzwi.

Stop cynkowy, ktory pokazalem ma wytrzymalosc 350MPa wiec nie jest to blacha wybitnie slaba jak chcesz ja przedstawic.

Ja robilem u siebie drzwi z wykorzystaniem tej blachy i jej wytrzymalosc jest wystarczajaca, sztywnoscia i wytrzymaloscia na lamanie jest znacznie lepsza od aluminiowej tej samej grubosci.

U mnie zastosowanie np 3mm blachy alu nie wchodzi w gre, jest zbyt trudna w gieciu i obrabianiu, jest takze w moim przekonaniu przerostem formy nad trescia.

Tak na marginesie aluminium jest 3 razy lzejsze od stali, dlaczego wiec gotowa karoseria samochodu jest tylko do 30% lzejsza od stalowej, a nie 3 x lzejsza??

P.S. mam u siebie ksztaltowniki, rury, plaskorniki z aluminium i jest to takze miekki metal wiec nie rozumiem do czego pijesz??

Chcesz mi udowodnic, ze 900kg cynku jest ciezsze niz 900kg alu? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cynk(...)dodatkowo nie rdzewieje,

...jest takze lzejszy od stali nierdzewnej i kwasoodpornej bedac od nich tanszym...

 

 

Malo widze wiesz na temat cynku... Nie o tym, jednak temat,jesli chcesz sie dowiedziec wiecej pisz pw, nie bedziemy przeciez robic smietnika z tematu hehepacka.

 

wracajac to tematu rozwazylbym zakup blachy OCYNKOWANEJ ale (tutaj UWAZAC) cynkowanej galwanicznie, nie ogniowo, mimo,ze ta druga jest odporniejsza na rdze, to ta pierwsza ladniej wyglada, jest lekko lzejsza, jednak wada blachy ocynkowanej bedzie to, ze jak zrobisz w niej otwor, czy utniesz krawedz, wtedy na tej ucietej kawedzi, czy krawedzi otworu nie bedzie powloki ochronnej w postaci cynku,moze wtedy dojsc do korocjii, jesli dostanie sie woda w to miejsce, mozna jednak pasta cynkowa zaradzic temu problemowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz ktos napisze ze najlepsza jest rozprostowana blacha z puszek po piwie ale trzeba uwazac na resztki piwia bo sie sepy zleca i beda drzwi lizac... po co wywarzac otwarte drzwi? od lat ludzie ogarniaja temat za pomoca blachy aluminiowej bo mimo swoich wad ma najwiecej zalet w porownaniu do innych materialow (odpornosc na rdze, waga, ogolna dostepnosc i mozliwosc wyboru grubosci, sztywnosc, plastycznosc, cena...), kazdy rozsadnie myslacy chlop o tym wie i kropka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się jak najbardziej z "Szafa" blacha aluminiowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem wielkim jego atutem jak napisał szafa jest waga oraz odporność na korozje, można tą blachę dosłownie w rekach formować, nie wspominając o łatwości robieniu w niej otworów pod śrubki czy też nity, a naprawdę dziękuje za wiercenie otworów w kwasie chyba niektórzy nie wiedza jaki to wredny materiał do ciecia czy wiercenia..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...