Skocz do zawartości

Robak - Mazda 5 2006r - Tanie granie


robaknow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym przedstawić Wam moją instalkę.

We wrześniu zmieniłem swoje autko z Mazdy 323f BA gdzie był pioneer DEH-2300ub i Alpine SPG17CS na tą oto śliczną Mazdę 5. Wybór podyktowany był tym, że spodziewam się dziecka no i stare autko nie spełniało by wszystkich funkcji.

post-12979-0-35372800-1392987526_thumb.jpg

post-12979-0-55994900-1392987529_thumb.jpg

post-12979-0-76895600-1392987532_thumb.jpg

post-12979-0-59467500-1392987535_thumb.jpg

 

Po usłyszeniu fabrycznego sprzętu odechciało mi się słuchania muzyki więc w ramach powiedzmy małego budżetu trzeba było skombinować coś co będzie w miare przyzwoicie grało.

Jako, że samochód sam w sobie był dość "kosztowny" starałem się zaniżać koszty aby nie przegiąć.

 

Założenie było takie: Zestaw ma grać czysto, nie łupać, nie dudnić.

Chciałem poeksperymentować z aktywką, a jako że radio ma bardzo okrojone filtry, cała filtracja miała spaść na wzmacniacz.

 

Skład zestawu:

- Kable 'No name" 20mm2 zasilanie i masa, sygnałowe FULL OFC, chinche musiałem zrobić nowe więc są pozłacane i dosyć masywne

- Wzmacniacz : trafiło na HELIX DB FOUR używany w dobrym stanie, dla czego akurat on... ponieważ ma szerokie pasmo dostępne przy filtrach LPF i HPF ( 15Hz-4kHz )

- Zestaw Morel Tempo 6, używane wygrzane ( 6-cio miesięczne) b. zadbane.

- Radio  SONY XAV-601BT, bardzo fajna jednostka, czasówki, mirror link itd.

 

Tweetery zabudowane w "trójkątach" zamiast fabrycznych głośniczków.

post-12979-0-39497600-1392986146_thumb.jpgpost-12979-0-35257200-1392986148_thumb.jpgpost-12979-0-87561900-1392986150_thumb.jpg

 

Wooferki to zupełnie inna bajka. O ile z trójkątami poszło łatwo to z boczkami narazie jest rzeźba ale myślę, że będzie dobrze. Fabrycznie były elipsy i boczki były tak uformowane, że bez cięcia Morel nie wchodził.

 

Głośniki jak narazie cięte są: woofer- 3,6kHz, tweeter 3,9kHz(na słuch) Stromość 12db/oct.

 

Wzmacniacz. W zwiazku z tym, że w bagażniku wylądowała butla LPG i miejsca na podłodze zrobiło sie mało ( nie ma gdzie upchnąć, żeby podłoga była płaska, wzmacniacza). Wybór padł na schowek w siedzeniu z tyłu za pasażerem. Po przeróbkach z żywicy i włókna udało mi się upchnąć HELIXA i jakoś się wpasował. Narazie nie ma zamocowanego chłodzenia, jednak się nie przegrzewa przy zamkniętym siedzisku. W kolejce czekają dwa wentylatory 40x40x10mm do montażu ( jeden tłoczy drugi wyciąga powietrze).

Kable zrobione z odpowiednim zapasem, tak by nie wadziły jak ktoś usiądzie w 3-cim rzędzie siedzeń, oraz żeby można było cały fotel przesuwać.

 

Radio. Bardzo fajna jednostka, jedynym mankamentem jest bradzo okrojony filtr górnoprzepustowy ( do 160Hz). Pierwsza koncepcja była taka, aby podzielić głośniki aktywnie z radia, jednak po zakupie radia okazało się, że nie jest tak kolorowo. Do radia podłączona jest kamerka cofania.

 

Auto już jest w fazie modyfikacji więc postaram się powrzucać fotki z wcześniejszych prac i obecnych.

 

Zdaję sobie sprawę, że zestaw który złożyłem nie jest z najwyższej półki, jednakże zaspokaja na chwile obecną moje wymagania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zacznijmy od opisu kabli:

 

Przez drzwi musiały przejść dwie pary 2x2,5mm2 do woofera i tweetera. Jako że w poprzedniej maździe miałem w drzwiach kostki  :mur1:  to wiedziałem na co muszę się przygotować. Jedyną opcją było zrobienie osobnego peszla z przewodami który będzie wchodził do głównego przepustu. ( później zdjęcia). Na koniec wszystko tak poskładać żeby po 1 nie zgniatał się przewód po zamknięciu drzwi i po 2 żeby nie dostawała się nigdzie woda. Na szczęśćie wszystko poszło jak należy.

 

 

post-12979-0-20894200-1392996143_thumb.jpgpost-12979-0-40730200-1392996154_thumb.jpgpost-12979-0-37236800-1392996203_thumb.jpgpost-12979-0-19904200-1392996211_thumb.jpg

 

Jak widać na zdjęciu po zdjęciu plastiku zostaje tylko szyna od szyby, co jest najlepsze, po odkręceniu silnika od szyby szyba zaczeła sama się opuszczać wraz z szyną. Więć potrzebowałem 5-ciu rąk żeby cokolwiek ruszać, skręcać :) Totalna porażka z tymi drzwiami.

 

Na drzwi poszły maty Silver STP i pianka 6mm STP

 

Jeśli chdzi o drzwi to składają się głownie z plastiku   :rotfl:  po zdjęciu boczka moim oczom ukazał się duży plastik wypełniający praktycznie całe drzwi i "komin" na głośnik eliptyczny. Już wtedy wiedziałem, że będzie ciężko ponieważ były dość duże różnice w płaszczyznach, więc zwykłe dystanse nie wchodziły w grę.

post-12979-0-51799200-1392996453_thumb.jpg

post-12979-0-15254700-1392996455_thumb.jpg

Tutaj widać różnice w "wysokościach"

post-12979-0-35949500-1392996457_thumb.jpg

 

Jedynym wyjściem było zrobienie długiego "komina" z dystansów wraz z jakimś mocowaniem do plastików.

post-12979-0-06091300-1392996459_thumb.jpg

post-12979-0-38630900-1392996460_thumb.jpg

post-12979-0-19850600-1392996641_thumb.jpg

post-12979-0-19414000-1392996674_thumb.jpg

 

Pomysł był taki: zamocować na 4 wkręty w miejscach styku mdf'u z plastikiem, uszczelnić pianką montażową nisko rozprężną i na koniec obkleić wszystko mieszanką kleju z pyłem mdf.

Wyszło tak:

post-12979-0-56456800-1392996809_thumb.jpg

post-12979-0-39256200-1392996817_thumb.jpg

Lukę z boku wypełniłem żywicą i matami

post-12979-0-66826900-1392996811_thumb.jpg

 

Po wygłuszeniu z obu stron wyglądało to tak:

post-12979-0-28960700-1392996965_thumb.jpg

post-12979-0-92369700-1392996966_thumb.jpg

post-12979-0-18051800-1392996969_thumb.jpg

post-12979-0-08190800-1392996973_thumb.jpg

 

Jeśli chodzi o boczki:

 

post-12979-0-19077900-1392997256_thumb.jpg

post-12979-0-22826100-1392997258_thumb.jpg

post-12979-0-62535500-1392997260_thumb.jpg

post-12979-0-27151700-1392997262_thumb.jpg

post-12979-0-93669500-1392997263_thumb.jpg

post-12979-0-93224500-1392997265_thumb.jpg

 

post-12979-0-64381900-1392997459_thumb.jpg

post-12979-0-91514700-1392997461_thumb.jpg

post-12979-0-10456600-1392997464_thumb.jpg

post-12979-0-78144000-1392997465_thumb.jpg

post-12979-0-43635700-1392997467_thumb.jpg

post-12979-0-53696500-1392997469_thumb.jpg

post-12979-0-43993600-1392997472_thumb.jpg

post-12979-0-24949800-1392997476_thumb.jpg

 

Polietylen łączony klejem na ciepło no i potem żywica z matami. Narazie zatrzymałem się na tym etapie z jedną stroną (kierowcy)

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dobra robota ! kibicujemy w dalszych modach ,widać cierpliwości ci nie brak ;) Jakie pomysły na wykończenie boczków ? 

Fabrycznie jest matowy i chyba odświerze je farbą strukturalną. W samochodzie wszędzie są jej akcenty więc nie będzie się rzucało w oczy, a zależy mi na dyskretnym systemie. W przyszłości możliwe, że dojdzie jakiś mały subwoofer ale to odległe plany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośniki jak narazie cięte są: woofer- 3,6kHz, tweeter 3,9kHz(na słuch) Stromość 12db/oct.

 

 

Czemu akurat takie cięcia zastosowałeś? Wydaje mi się że częstotliwość podziału masz w okolicach 3,75 kHz i pewnie znaczną górkę w tym miejscu. Spróbuj 4 kHz 12db/okt, tweetery odwróć w fazie i woofer 2 kHz 12 db/okt . Poczytaj trochę o dzieleniu pasma,zboczach, itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko tak naprawdę stwierdzic dokladny podział poniewaz nie ma skali przy potencjometrach od filtrow. Mam nadzieje, że uda się skombinować sprzet pomiarowy i postawiać czestotliwosci i czasy. Tak jak pisałem starałem się tymczasowo ustawic na słuch. Dzięki za podpowiedź, spróbuje zrobić tak jak piszesz i powiem jakie wrażenia :) Z początku przy tym samym podziale głośnik grał w odwróconej fazie i było fatalnie, ale z tą górką może być tak jak piszesz.... :) Dzięki jeszcze raz :P Po to właśnie chciałem założyć ten temat, aby się doszkolić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł był taki: zamocować na 4 wkręty w miejscach styku mdf'u z plastikiem, uszczelnić pianką montażową nisko rozprężną i na koniec obkleić wszystko mieszanką kleju z pyłem mdf.

Jako spoiwa w miejsce piany mogłeś użyć właśnie pyłu z żywicą a cała okolica wokół dystansu i na łączeniu z plastikiem nie gwarantuje stabilnego montażu dystansu/woofera. Moim zdaniem zdecydowanie zbyt delikatnie mocowany dystans i przy wysokiej głośności mścić się będzie taki montaż.

 

 

Po wygłuszeniu z obu stron wyglądało to tak:

Na fotkach widzę tylko piankę a nie ma nawet śladu maty. Pianka GMS-a nie zapewni sztywności plastiku zasłaniającego otwór rewizyjny. Tu najpierw bym widział ze dwie warstwy maty ze żywicą, chociaż po jednej stronie, a na to warstwa maty, jakieś alu profile na płaskich powierzchniach też by nie zaszkodziły i na sam koniec pianka GMS-a ale tylko na zewnątrz plastiku a nie wewnątrz komory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wewnątrz jest mata silver stp. I pianka od strony zewnetrznej jest tylko pianka maty juz nie miałem.... :-( jako profil usztywniajacy jest tez szyna ktora widac na zdjeciach. Jest ona mocowana do plastiku i wzmacnia jako tako. Co do mdf'u to robilem test siłowy na przeginanie i rwanie i narazie sie trzyma. Czas pokaze.... Patrząc z perspektywy czasu zrobił bym pare rzeczy inaczej. Zobaczymy w przyszlosci.

 

stukano z s3

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko - dopinguję całym sobą :-)

Nie podoba mi się parę rzeczy w tym systemie, ale na krytykę będsię jeszcze czas, po nad to to czego bym się czepnął zawsze możesz wymienić.

Na razie tyle, więcej nie piszę żeby nie ostudzić zapału...

 

Powidzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako spoiwa w miejsce piany mogłeś użyć właśnie pyłu z żywicą a cała okolica wokół dystansu i na łączeniu z plastikiem nie gwarantuje stabilnego montażu dystansu/woofera. Moim zdaniem zdecydowanie zbyt delikatnie mocowany dystans i przy wysokiej głośności mścić się będzie taki montaż.Na fotkach widzę tylko piankę a nie ma nawet śladu maty. Pianka GMS-a nie zapewni sztywności plastiku zasłaniającego otwór rewizyjny. Tu najpierw bym widział ze dwie warstwy maty ze żywicą, chociaż po jednej stronie, a na to warstwa maty, jakieś alu profile na płaskich powierzchniach też by nie zaszkodziły i na sam koniec pianka GMS-a ale tylko na zewnątrz plastiku a nie wewnątrz komory.

 

Powiem krótko - dopinguję całym sobą :-) Nie podoba mi się parę rzeczy w tym systemie, ale na krytykę będsię jeszcze czas, po nad to to czego bym się czepnął zawsze możesz wymienić.Na razie tyle, więcej nie piszę żeby nie ostudzić zapału...Powidzenia
Biję się w pierś. Jutro zrywam gąbki i daje maty+zywica i maty silver. Dzisiaj zakupy jutro robota.

Tak więc zgodnie z tym co pisałem wyżej, demonstruje co zmajstrowałem dzisiaj.

 

Zdjęcie tyłu pierwszego, wewnętrznego boczka. 

post-12979-0-07712100-1393183271_thumb.jpg

 

Na spodzie Maty Silver STP i na to mata GMS 6mm

 

Wykleiłem blachę w drzwiach w okół otworu technicznego:

 

post-12979-0-22391800-1393183273_thumb.jpg

 

Całą piankę z przodu boczków zerwałem i skrobałem, następnie poszła żywica i maty o gramaturze 300.

Po całości włacznie z usztywnieniem mocowania dystansów i podstawy.

 

post-12979-0-69728800-1393183284_thumb.jpgpost-12979-0-89030500-1393183275_thumb.jpgpost-12979-0-59738900-1393183277_thumb.jpgpost-12979-0-83161700-1393183661_thumb.jpgpost-12979-0-54149300-1393183282_thumb.jpg

 

Na koniec zdążyłem obkleić tylko jedne drzwi:

 

post-12979-0-10945200-1393183287_thumb.jpgpost-12979-0-35300900-1393183290_thumb.jpgpost-12979-0-37717500-1393183292_thumb.jpg

 

 

Na koniec dodam, że zmieniłem wartość cięcia na ok 2kHz dla woofera i odwróciłem fazę dla TW, wydaje mi się, że scena poszła nieco w dół ale to za wcześnie na konkretne odsłuchy bo już się śpieszylem.

Ogólnie ciężko ustawić filtr precyzyjnie bo jedyne oznaczenia jakie mam przy potencjometrze to 15Hz i 4kHz i trzeba na czuja, tylko nie wiem czy skala logarytmiczna czy liniowa. Wydaje mi się, że powinna być logarytmiczna. Może ktoś ma sprawdzony sposób na ustawianie bez skali? Chętnie się dowiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W związku z długą przerwą w postowaniu zamieszczam dzisiaj streszczenie kilku ostatnich tygodni.

 

Szpachla którą użyłem się nie sprawdziła... cała popękała, dla tego zmieniłem ją na szpachle do plastików (REWELACJA !) łatwa w obróbce i bardzo plastyczna po utwardzeniu. Na boczki jak znalazł.

 

Ale od początku, drzwi ze starą szpachlą:

post-12979-0-30772300-1395008449_thumb.jpg

post-12979-0-41554200-1395008450_thumb.jpg

 

 

Szlifowanie, nowe warstwy i tak w kółko, łącznie kilkadziesiąt godzin do uzyskania " gładkości":

post-12979-0-49001200-1395008451_thumb.jpg

post-12979-0-57849500-1395008452_thumb.jpg

post-12979-0-54260900-1395008453_thumb.jpg

post-12979-0-09743400-1395008454_thumb.jpg

 

A tutaj efekt po malowaniu lakierem strukturalnym ( przyjdzie na to jeszcze lakier bezbarwny matowy):

 

post-12979-0-71405200-1395008456_thumb.jpg

post-12979-0-29747200-1395008577_thumb.jpg

post-12979-0-86820000-1395008577_thumb.jpg

 

 

W międzyczasie zajmuję się sterowaniem przy kierownicy. Po wielu głębszych przemyśleniach postanowiłem zrobić swoją płytkę jako zamiennik dla oryginału. Jak będzie działać to może opatentuje :D :D :P

 

A tak wygląda kierownica po rozbiórce:

post-12979-0-19170600-1395008456_thumb.jpg

post-12979-0-58807400-1395008455_thumb.jpg

post-12979-0-04490500-1395008455_thumb.jpg

 

W związku z planami zmiany oświetlenia uprzedzam, że podświetlenie przycisków będzie czerwone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie, nowe warstwy i tak w kółko, łącznie kilkadziesiąt godzin do uzyskania " gładkości":
Masz fantazje z tym czasem chłopak :wink: to ile wiader lub beczek szpachli wydarłeś przez te kilkadziesiąt godzin :rotfl: kilka godzin jeszcze zrozumiem ale kilkadziesiąt :szok: to całe komory lepiles z tej szpachli czy co :szok:

 

Ale zeby nie było ze tylko sie czepiam to fajnie ze masz zapał do pracy. Nie od razu Kraków zbudowano wiec dzialaj :zdrowko:

 

Ps co to za dziwna żywica ?? Używasz zelkotu czy palisz ja za duża ilością utwardzacze ze taka czarna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no moze nie kilkadziesiat ale kilkanascie godzin biorac pod uwagę, że nakładane były cienkie warstwy i czekane do kompletnego wyschniecia. Poza tym było dużo krzywizn ktore bardzo ciezko bylo wyszlifowac na gladko wiec jeden rowek potrafilem lepic i szlifowac bardzo dluuugo. A co do żywicy to wymieszana jest z pigmentem do farb. Ot taki mój pomysł i sprawdza sie bardzo fajnie. Szpachli poszedl niecały kilogram.

 

 

 

Napisano dziś, 06:29

Szacun!! A te Mazdy jakie oświetlenie mają fabrycznie?? 

 

Fabrycznie jest zielone widać na pierwszych zdjęciach. Wyświetlacz jest typu positive, ale będe starał się przeszczepić wyśw. od mazdy 6 lub 3 są one negative i zmienić podświetlenie na czerwone. Na razie problem jest tego typu, że są różne złącza i musze pokombinować jak zrobić zgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...