Skocz do zawartości

Car Audio a alternator/regulator napiecia


abuk1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Nie zgodzę

 

Wiesz możesz się nie zgadzać ale fakty są inne . Pierwszy lepszy cytat >

 

"Przeładowanie

Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości). Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).


Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem SEM (napięcia spoczynkowego) mierzonym po 24 godzinach "odpoczywania" tego urządzenia. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych.

"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Wiesz możesz się nie zgadzać ale fakty są inne . Pierwszy lepszy cytat >

 

"Przeładowanie

Przeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości). Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).

Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem SEM (napięcia spoczynkowego) mierzonym po 24 godzinach "odpoczywania" tego urządzenia. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych.

"

 

Akurat tutaj się nie zgodzę, np. w focusie PCM steruje napięciem ładowania w zależności od pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi). Nie wiem dokładnie jakie tam są zależności ale jest tak na 100 %. Fordowski Tis nawet o tym wspomina. Stąd w te największe mrozy mam często ładowanie nawet 14,8V. Nie sprawdzałem tego miernikiem, zauważyłem dopiero od kiedy mam p80prs, wyświetla on napięcie ładowania. Myślę że pomiar nie jest przekłamany, podczas postoju, gdy silnik nie pracuje pokazuje wartość 12,6 V więc wartości raczej w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, ze mechanik nie musial sprawdzac calej reszty ;) moze byc uszkodzony wirnik, upalony stojan, ogolnie ta starych aut zawsze jade na szrot, kupuje sprawny altek za 70 zl ale oryginalny i spokoj. Te regenerowane, to roznie bylo, wychodzil gwarancje i kaput, a te zdzierki ori zawsze minimalnie 2 lata smigaly, dalej nie wiem, bo auta sprzedawalem :P Sprawdz ladowanie przy samym altku, jak nie bedzie okolo chociazz 13.8 V, to oczyszczanie mas nic nie da, altek kaput. Nie wierz tak mechanikom, teraz mechanik czesto, to osoba, ktora wymienia od razu kolejne, czesto niepotrzebnie czesci, a nie naprawia. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi)

Z tego co wiem oprócz pomiaru temp. bierze on właśnie również udział za "oszacowanie"ilości powietrza zasysanego przez silnik -info. dla sterownika.Akurat ja znam przypadek z Mondeo gdzie znajduje sie on w lusterku zewnętrznym.Silnik taki jak podałeś więc przypuszczam że może być tak samo w Focusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat mam problem z sianiem zakłóceń z altka a dokładniej 100A  opel astra , alternator jest sprawny ładowanie prawidłowe , czy wymiana regulatora cos da czy dołożyć dodatkowy kondensator np z malczaka ma ktoś jakieś pomysły ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tutaj się nie zgodzę, np. w focusie PCM steruje napięciem ładowania w zależności od pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi). Nie wiem dokładnie jakie tam są zależności ale jest tak na 100 %. Fordowski Tis nawet o tym wspomina. Stąd w te największe mrozy mam często ładowanie nawet 14,8V. Nie sprawdzałem tego miernikiem, zauważyłem dopiero od kiedy mam p80prs, wyświetla on napięcie ładowania. Myślę że pomiar nie jest przekłamany, podczas postoju, gdy silnik nie pracuje pokazuje wartość 12,6 V więc wartości raczej w porządku.

W moim Mondeo MK3 jest to samo, również PCM steruje napięcie ładowania, ale o ile wiem to nie od czujnika temperatury tylko zależnie od obciążenia, obrotów silnika i jakichśtam innych parametrów, nie pamiętam już dokładnie, bo aż tak się nie zagłębiałem w to.

W każdym razie wsadzając inny alternator od innego mondeo, jeśli nie są z tej samej 'serii', to w ogóle nie będzie on ładował, bo IDS pokaże go jako uszkodzony/brak ładowania w testach i będzie sypał błędami na kompie.

 

U mnie niedawno też zdechły diody w alternatorze, regulator wydawał się sprawny, a przynajmniej nie spalony. Teraz po zmianie na inny alternator, używany, oryginalny Viseon, z auta o kilka lat młodszego, z tej samej serii, niestety, ale pod pełnym obciążeniem (światła, klima, wzmak, radio) i tak napięcie spada do 12,5 bodajże jak pamiętam. Dopiero po wyłączeniu kilku odbiorników prądu przekracza 14V.

Zapewne na wiosnę wezmę się za wymianę przewodów alternator-rozrusznik, alternator-aku, masowych, itd. na jakieś solidniejsze, bo altek jest 90A teoretycznie i nie powinny się dziać takie cuda, a tu w czasie jazdy nocą, przy wyłączonym radiu wyraźnie widać przygasające światła podczas zmiany biegów (jak obroty spadają). A na postoju z włączonymi światłami i subwooferem, w rytm basu śwatła przygasają, a kondensator jeszcze stoi na półce nie zamontowany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu problem się powtórzył, tym razem spalił się tylko mostek diodowy a konkretniej to się odlutował, alternator po 3 km był gorący, mechanik mówi że to przez wzmacniacz i jego rzekomo duży pobór mocy. Stało się to po około 2 tygodniach od ostatniej naprawy, przez ten czas nie słuchałem głośno muzyki. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jakieś pomysły?

Zmień mechanika na elektryka od alternatorów  :wink:


 

 


mechanik mówi że to przez wzmacniacz i jego rzekomo duży pobór mocy

 

Wiesz ile razy ja oraz inne osoby z tego forum musiały by wymieniać/naprawiać alternatory gdyby to była prawda  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kopania - prosta metoda - najpierw złapać drzwi, dopiero potem stawiać nogę na ziemi i nie powinno kopać :)

 

"kopanie" często zaobserwujesz chodząc w dresach i innych ciuchach, które nie są z bawełny tylko z materiałów sztucznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...