powalla Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Nie zgodzę Wiesz możesz się nie zgadzać ale fakty są inne . Pierwszy lepszy cytat > "PrzeładowaniePrzeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości). Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem SEM (napięcia spoczynkowego) mierzonym po 24 godzinach "odpoczywania" tego urządzenia. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gocgrz000 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Z tym się zgodzę bo mam kombinowany regulator ale że jest lepiej niz było to korzystam.Jak będzie coś złego się działo (w co nie wierzę)to zmienie regulator i będzie ładowanie na poziomie 14,4v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Wiesz możesz się nie zgadzać ale fakty są inne . Pierwszy lepszy cytat > "PrzeładowaniePrzeładowanie akumulatora następuje zazwyczaj podczas eksploatacji z napięciem ładowania w samochodzie wyższym niż 14,4V (wysterowuje ono prąd ładowania znacznie przekraczający dopuszczalne wartości). Uszkodzone regulatory napięcia mogą wysterowywać napięcie 15V....16V...i więcej. Zdarzają się przypadki przeładowania akumulatora poprzez wysterowanie przez regulator prądów dużo wyższych niż dopuszczalne, pomimo prawidłowego napięcia mierzonego na zaciskach akumulatora (przyczyną może być uszkodzony lub źle dobrany regulator).Przeładowany akumulator zazwyczaj charakteryzuje się podwyższeniem SEM (napięcia spoczynkowego) mierzonym po 24 godzinach "odpoczywania" tego urządzenia. Skutkiem przeładowania jest spłynięcie mas czynnych." Akurat tutaj się nie zgodzę, np. w focusie PCM steruje napięciem ładowania w zależności od pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi). Nie wiem dokładnie jakie tam są zależności ale jest tak na 100 %. Fordowski Tis nawet o tym wspomina. Stąd w te największe mrozy mam często ładowanie nawet 14,8V. Nie sprawdzałem tego miernikiem, zauważyłem dopiero od kiedy mam p80prs, wyświetla on napięcie ładowania. Myślę że pomiar nie jest przekłamany, podczas postoju, gdy silnik nie pracuje pokazuje wartość 12,6 V więc wartości raczej w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Zauwazyłem jeszcze że jak słucham muzy a potem wyjdę z auta i dotkne jakieś elemenetu karoserii, zazwyczaj drzwi jak je zamykam to czuć "kopnięcie" prądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 A ja powiem, ze mechanik nie musial sprawdzac calej reszty ;) moze byc uszkodzony wirnik, upalony stojan, ogolnie ta starych aut zawsze jade na szrot, kupuje sprawny altek za 70 zl ale oryginalny i spokoj. Te regenerowane, to roznie bylo, wychodzil gwarancje i kaput, a te zdzierki ori zawsze minimalnie 2 lata smigaly, dalej nie wiem, bo auta sprzedawalem Sprawdz ladowanie przy samym altku, jak nie bedzie okolo chociazz 13.8 V, to oczyszczanie mas nic nie da, altek kaput. Nie wierz tak mechanikom, teraz mechanik czesto, to osoba, ktora wymienia od razu kolejne, czesto niepotrzebnie czesci, a nie naprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi)Z tego co wiem oprócz pomiaru temp. bierze on właśnie również udział za "oszacowanie"ilości powietrza zasysanego przez silnik -info. dla sterownika.Akurat ja znam przypadek z Mondeo gdzie znajduje sie on w lusterku zewnętrznym.Silnik taki jak podałeś więc przypuszczam że może być tak samo w Focusie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Podepne sie pod temat mam problem z sianiem zakłóceń z altka a dokładniej 100A opel astra , alternator jest sprawny ładowanie prawidłowe , czy wymiana regulatora cos da czy dołożyć dodatkowy kondensator np z malczaka ma ktoś jakieś pomysły ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Stawiam na przebicia na diodach lub uzwojenie się sypło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 czyli regeneracja altka wchodzi w grę najprawdopodobniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 no chyba ze sieje po przewodach , nie działo się tak od początku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 zamiana na większy altek i on właśnie powoduje pisk na tw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 to coś z nim musi być nie cacy , w viki mi tez siało niemiłosiernie , po którymś z kolei pieców na tw olałem temat . Obecnie w asterixe nic nie sieje widocznie altek ok i przewody porozsuwane na całej szer. podłogi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 nom właśnie nie wiem czy jest sens oddawać sprawny alternator do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 skoro sieje to raczej nie jest sprawny , chyba ze problem tkwi nie w altku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 A sygnalówki odseparowane od wszelkich innych kabli. Może owiniecie ich folią aluminiową da radę? Ja owinałem sygnałowki na odcinku gdzie ida one pod kokpitem/deską rozdzielczą, bo tam sporo elektroniki jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 sieje tylko na włączonym alternatorze , próby robiłem ściągając pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Akurat tutaj się nie zgodzę, np. w focusie PCM steruje napięciem ładowania w zależności od pomiaru z czujnika temperatury powietrza który w focusach wszyscy uważają za przepływomierz( Chodzi o wersje tddi). Nie wiem dokładnie jakie tam są zależności ale jest tak na 100 %. Fordowski Tis nawet o tym wspomina. Stąd w te największe mrozy mam często ładowanie nawet 14,8V. Nie sprawdzałem tego miernikiem, zauważyłem dopiero od kiedy mam p80prs, wyświetla on napięcie ładowania. Myślę że pomiar nie jest przekłamany, podczas postoju, gdy silnik nie pracuje pokazuje wartość 12,6 V więc wartości raczej w porządku.W moim Mondeo MK3 jest to samo, również PCM steruje napięcie ładowania, ale o ile wiem to nie od czujnika temperatury tylko zależnie od obciążenia, obrotów silnika i jakichśtam innych parametrów, nie pamiętam już dokładnie, bo aż tak się nie zagłębiałem w to.W każdym razie wsadzając inny alternator od innego mondeo, jeśli nie są z tej samej 'serii', to w ogóle nie będzie on ładował, bo IDS pokaże go jako uszkodzony/brak ładowania w testach i będzie sypał błędami na kompie. U mnie niedawno też zdechły diody w alternatorze, regulator wydawał się sprawny, a przynajmniej nie spalony. Teraz po zmianie na inny alternator, używany, oryginalny Viseon, z auta o kilka lat młodszego, z tej samej serii, niestety, ale pod pełnym obciążeniem (światła, klima, wzmak, radio) i tak napięcie spada do 12,5 bodajże jak pamiętam. Dopiero po wyłączeniu kilku odbiorników prądu przekracza 14V.Zapewne na wiosnę wezmę się za wymianę przewodów alternator-rozrusznik, alternator-aku, masowych, itd. na jakieś solidniejsze, bo altek jest 90A teoretycznie i nie powinny się dziać takie cuda, a tu w czasie jazdy nocą, przy wyłączonym radiu wyraźnie widać przygasające światła podczas zmiany biegów (jak obroty spadają). A na postoju z włączonymi światłami i subwooferem, w rytm basu śwatła przygasają, a kondensator jeszcze stoi na półce nie zamontowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 I znowu problem się powtórzył, tym razem spalił się tylko mostek diodowy a konkretniej to się odlutował, alternator po 3 km był gorący, mechanik mówi że to przez wzmacniacz i jego rzekomo duży pobór mocy. Stało się to po około 2 tygodniach od ostatniej naprawy, przez ten czas nie słuchałem głośno muzyki. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Jakieś pomysły?Zmień mechanika na elektryka od alternatorów mechanik mówi że to przez wzmacniacz i jego rzekomo duży pobór mocy Wiesz ile razy ja oraz inne osoby z tego forum musiały by wymieniać/naprawiać alternatory gdyby to była prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Pomierz pobór prądu przez wzmak.I po drugie zmień mechanika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 elektryka od alternatorów Polecam http://www.cylex.pl/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=alternatory--rozruszniki--cz%C4%99%C5%9Bci-zamienne--elektro-cz%C4%99%C5%9Bci&companyId=10664139 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 A może to być wina źle poprowadzonej masy? Bo tak jak mówiłem, jak wysiadam z auta i dotykam drzwi to czuć kopnięcie prądem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 To nie auto Cię kopie tylko Ty strzelasz prądem w auto może to Ty załatwiłeś ten alternator http://forum.gazeta.pl/forum/w,22,11849805,11849805,Elektryzowanie_sie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Co do kopania - prosta metoda - najpierw złapać drzwi, dopiero potem stawiać nogę na ziemi i nie powinno kopać "kopanie" często zaobserwujesz chodząc w dresach i innych ciuchach, które nie są z bawełny tylko z materiałów sztucznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abuk1 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 No to nie wiem co mam robić, pojeżdzę przez te 2-3 tygodnie na odpiętym wzmaku i zobaczymy czy się znowu coś porobi. Może ten altek ze skody jest na prawde za słaby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.