tbrek Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 U mnie pod 7.0 po 20 minutach nie było prądu w akumulatorze , ładowarka przeżyła, akuś nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CASKP Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 To się ciesz. U mnie nie przeżyła. Jednak już w tej chwili biega jak nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 zakupiłem 10, a do zasilania mam gotowy zasilacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Zostawiłem na ładowaniu i wsiadłem do fury aby posłuchać. No i posiedziałem 1.5 godziny o tym nie pomyślałem, ja jak zawsze coś modziłem, to ładowarka była w stanie supply czyli zasilacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 @Wolf, na co w końcu padł wybór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zostawiłem na ładowaniu i wsiadłem do fury aby posłuchać. No i posiedziałem 1.5 godziny Taką akcją zabiłeś Ctek'a? Ja na swoim MXS 5.0 nie raz siedziałem pół dnia, tylko nie pałowałem (w skali alpine ~12) i nie się nie stało. Ba zdarzyło mi się kilkakrotnie odpalić samochód z podpietym Ctekiem i nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CASKP Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 No cóż - zdarza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Nie będę zakładał nowego tematu, tylko podepnę się pod ten.Otóż... Chyba ch... strzelił mojego AGM Kinetik HC2000 ( http://www.caraudiosklepy.pl/kinetik-hc-2000-p294.html ) z BMW, nie było mnie teraz 2,5 mieś i najprawdopodobniej alarm wyssał go do cna, podpiąłem pod ctek'a i ten zamiast rozpocząć procedurę ładowania zapala się na pierwszej diodzie (tej rozładowanym aku) i mruga, nie przechodząc dalej.... Próbowałem go podpiąć pod zwykły prostownik na minimalnym prądzie ładowania aby poruszyć choć trochę chemię i podpiąć z powrotem cteka(bo ten ma te swoje zabezpieczenia i jak coś nie pasi to nie idzie dalej z programem) ale nie zatrybiło.... Pytanie więc jest w zasadzie następujące : Jak spróbować przywrócić w pełni rozładowany akumulator do żywych? Jakaś procedura, podpowiedź?Czy mam własnie dziś wyciągnięty złom warty 1200 zł z przeznaczeniem na utylizację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perfectblossom Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Truck a jakiego masz Cteka? Pogadaj z Tbrekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Kumpla 10'tka na recondzie stawiała kwasy od zera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 5 i 7 nie da sobie z nim rady, albo stoi na diodzie albo po nocce zapali się czerwona, przerabiałem to 2 lata temu, dopiero 10 i wyższe dadzą sobie z tym radę. Jak chcesz to ślij paskuda, albo jutro będzie koles przejazdem przez Słubice to by go zabrał. edit: załatwione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Panowie ja mam do Was pytanko. Jeżeli chodzi o AGM, kiedyś jak altek w mietku mi padł(szczotka się skończyła) to pożyczałem od Burka malutkiego Kinetica 20Ah. Przyjechałem na nim do domu i podłączyłem prostownik Bestera (krowa z trafem ponad 1kW, 30kg wagi) i ładowałem dwie sztuki, czyli mojego kwasiaka i jego AGM. Czy takie zabiegi są dopuszczalne? Dodam że napięcie na voltomierzu doszło do 15V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Problem w tym że ładowanie AGM odbywa się troszkę inaczej jak nabicie prądem popularnego kwasiaka. Stąd samo ładowanie z alternatora nie wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Problem w tym że ładowanie AGM odbywa się troszkę inaczej jak nabicie prądem popularnego kwasiaka. Stąd samo ładowanie z alternatora nie wystarcza. Tomek ok, ale czy ładowanie tych akumulatorów zwykłymi prostownikami nie zrobi im krzywdy? Na tym prostowniku co mam mogę ustawić zakres prądu ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Bezpieczniej jest ładować ładowarka kwasa niz prostownikiem agm... Na dłuzsza mete to nie polecane.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Ale nie chodzi o prąd jakim ładujesz, ale sposobem. Producenci zalecają ładowanie akumulatorów żelowych metodą stałonapięciową z ograniczeniem prądowym (np. ładowarki automatyczne EST). Początkowy prąd ładowania nie powinien być większy niż 0,3 pojemności akumulatora, (najlepiej 0,1 pojemności akumulatora). Napięcie ładowania podczas pracy buforowej powinno wynosić od 2,25 do 2,30V/ogniwo (zalecane 2,275V/ogniwo) czyli od 13,5 do 13,8V dla akumulatorów 12-to voltowych i od 6,7 do 6,9V dla akumulatorów 6 voltowych. Napięcie ładowania podczas pracy cyklicznej wynosi 2,4V/ogniwo czyli 14,4 dla akumulatorów 12-to voltowych i odpowiednio 7,2V dla 6 voltowych akumulatorów żelowych i AGM. Tego na zwykłym nie ustawisz.Skutki ładowania prostownikiem akumulatorów AGM. http://2.bp.blogspot.com/-L_bHNud9SsA/US8y3Nw9AMI/AAAAAAAAAdM/lZhv6-YvEZQ/s200/agm_prostownikowany2.JPGBardzo częsty obrazek w naszej firmie to akumulatory typu AGM lub GEL które klient próbuje ładować zwykłym prostownikiem (bez choćby limitera napięcia i prądem [w amperach A] wielokrotnie przekraczającym 1/10 pojemności akumulatora).Na zdjęciu akumulator potraktowany w taki właśnie sposób.Jeśli jesteś posiadaczem akumulatorów tego typu pamiętaj że należy doładowywać je urządzeniami typu Ładowarka akumulatorowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Dzięki Tomek za wyczerpującą odpowiedź Pewnie przyda się nie tylko mi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Jak chcesz to ślij paskuda, albo jutro będzie koles przejazdem przez Słubice to by go zabrał. edit: załatwione Zadziałamy z Tomkiem i zobaczymy czy uda się postawić dziada do żywych... ps. Dzięki Tbrek za pomoc i pamięć.Edit. A jeszcze pociągnę temat, jako mały tip jak... załatwić sobie po taniości fajnego AGM... Otóż ostatnio trafiła mi się okazja zamienić mojego już lekko sfatygowanego Boscha Silver S5 74 Ah, na AGM montowany oryginalnie na pierwszy montaż w BMW (AGM jest w praktycznie każdym aucie z systemem start/stop).Po wymianie aku z BMW było lekko rozładowane 11,7 V, wystarczyła krótka 7 km jazda i już chwyciło bardzo szybko prąd.Po naładowaniu (pomijam ca) rozrusznik kręci jak by miało go wyrwać z mocowania.Reasumując potwierdzają się cechy AGM z opisów :-Bardzo szybkie ładowanie i przyjmowanie ładunku prądu-Dużo większy prąd rozruchowy-Zazwyczaj lepsza pojemność i parametry przy tych samych wymiarach aku w porównaniu do ołowiaka. Do czego zmierzam? Jak ktoś nie ma kasy na aku typu Kinetik czy Hollywood, to śmiało polecam taką opcję, dość zbliżone parametry a idzie to kupić za naprawdę grosze na allegro (zwłaszcza jak handlarz nie klimi co sprzedaje i nie wie ,że ma AGM).Ten mój w zamian Boscha, ma teraz 80 Ah, i to jest dokładnie taki akumulator z Varty : http://allegro.pl/akumulator-varta-start-stop-plus-80ah-800a-f21-agm-i4472990978.html tyle ,że w wydaniu dla BMW, a te idzie wyrwać już za :http://allegro.pl/akumulator-zelowy-bmw-80ah-800a-i4506876926.html Łatwo je poznać , bo kwasiaki dla BMW są szare AGM czarne, i prąd rozruchowy jest proporcjonalny dla pojemności czyli 800 A dla 80Ah, bmka ma jeszcze mocniejsze bodajże 90 i 105 Ah, ale do mnie już za duże. http://allegro.pl/akumulator-bmw-zelowy-agm-vrla-90ah-900a-47-2011-i4512744120.html http://allegro.pl/akumulator-bmw-agm-105ah-950a-jak-nowy-i4504894624.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 ok tak sobie czytam czyli te aku http://allegro.pl/nowy-bmw-f10-e70-akumulator-zelowy-90ah-900a-12r-i4437748714.html i http://allegro.pl/akumulator-bmw-i4495146431.html to są AGM tak???a ten http://allegro.pl/akumulator-105ah-950a-bmw-f30-f20-f25-f10-i4433906925.html cos nie tak ma bo 105ah a 950a pradu rozr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 http://allegro.pl/no...437748714.html i http://allegro.pl/ak...495146431.html strona nie znaleziona - popraw linki i podpisz linki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 strona nie znaleziona - popraw linki i podpisz linki!nie krzycz bo to nie koncert. pierwszy aku http://allegro.pl/nowy-bmw-f10-e70-akumulator-zelowy-90ah-900a-12r-i4437748714.html drugi http://allegro.pl/akumulator-bmw-i4495146431.html wiec czy one sa AGM-y ??? a ten ostatni http://allegro.pl/akumulator-105ah-950a-bmw-f30-f20-f25-f10-i4433906925.html cos z nim nie tak ma nie proporcjonalny prad rozruchowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 http://allegro.pl/ak...4433906925.html cos z nim nie tak ma nie proporcjonalny prad rozruchowy Także AGM, masz na aku napisane jak byk VRLA/AGM, dlaczego prąd rozruchowy trochę mniejszy nie wiem... Także na to zwróciłem uwagę, ale w dwóch pierwszych jak widać zasada zachowana czyli pojemność w Ah x10=prąd rozruchowy w A.A jak są wątpliwości to najlepiej poszperać u wujka w google po numerze części (to ten czarny na górze), na moim aku nie było oznaczenia AGM, ale wbiłem po numerze seryjnym i znalazłem na stronie Bmki, to AGM i u nich już kosztuje... 1300 zł nówka. Nawet chyba warto poszukać sobie aku na ori montaż do aut start/stop (niekoniecznie BMW, to tylko był przykład), bo nie od dziś wiadomo ,że aku idące w fabryce są zazwyczaj tymi o najwyższych wymogach i rygorze wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Dla BMW produkuje Banner dla grupy VAG - Varta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Mozecie mi tak na szybko powiedziec czy ctek mxs 5 ka wystarcza dla zwyklego uzytkownika 90ah czy moze lepiej kupic 7 ke lub 10 ke. Chodzi mi o przyklad Mastka ze na 10 tce aku wstal przy glebokim rozladowaniu.czy 5 ka sobie z tym nie radzi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 A ten aku co podałeś w linku to występuje także w audi Q7... proszsz... http://allegro.pl/audi-a4-a6-a8-q5-q7-akumulator-varta-4l0915105-i4255444473.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.