Skocz do zawartości

Żywotność kondensatorów w sprzęcie CA.


truck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Marcin, nie mówiłeś, że ma być tanio :P

 

 

Jeśli zebrane wieści sprawią ,że uwierzę w magiczną moc Mundka, to się zrobi, dlaczego nie? Skoro piec kosztuje nowy kilkanaście tys zł, kupujesz go używanego za ułamek to chyba i można mu zafundować przywrócenie do stanu fabrycznego? :wink:

 

ps. A oto powód dlaczego dmucham na zimne... Wiele pięknych PG skończyło w taki sposób żywot, bo.... przecież chodzi to po co "grzebać"? :D

post-4530-0-83680800-1390421421_thumb.jpg

 

 

dlatego nie były wymieniane wszystkie na Mundki tylko te najważniejsze... reszta troche tańsze Rubicony ale i tak troche to kosztuje.

 

 

Tak ale wiesz co masz i ,że gra tak jak powinno grać a nie wozisz tylko namiastkę M1 z dawno już rozjechanymi parametrami względem fabryki.

Autem też się jeżdzi i płaci za wymianę rozrządu, a przecież jedzie to po co? :)  Taką samą zasadę chyba warto wyznawać przy sprzęcie CA(w HA z racji choćby samych warunków, czy stabilności zasilania wszystko mniej dostaje w kość, w aucie raz zimno, raz upał, raz 10 v raz 14,4 plus wibracje karoserii itp), jeśli masz dobry klocek oldscool dajesz parę zł za odświeżenie i znowu masz spokój na przynajmniej 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja...w tor zasilania (te na większe volty trucku) dawałbym Low ESR można je poznać po napisie na obudowie mają napis 105*C i są bardziej "przystosowane" do pracy z impulsikami. A w zasilanie wstępne te na 12V można dawać zwykłe, niemniej jednak (całkiem niedawno założyłem temat bardzo podobny i naka mi tam coś klarował) teoretycznie wystarczy tam taki na 16 Volt ale jak gabarytowo zmieścisz taki na 63 (lub więcej) to warto taki dać .

I o ile przy zasilaczu lepiej nie dawać większej pojemności o tyle na stopniu wejścia (tam gdzie jest zasilanie od aku, walę jak najwięcej faradów bo na pewno nie zaszkodzi :wink: ).

Firmy hmmm... takie o które nie ma obaw Jamicon, Elna,wspomniany Rubicon.

Chyba, że faktycznie nie masz co robić z kasią to szukaj tych the best  (Black Gate  :rotfl:

Nie wiem dokładnie za dawno temu uczyłem się podstaw elektroniki ale kiedyś elektrolity miały tolerancje rzędu 10%na + i 20% na - ( to chyba sprawy temperatury czy jakoś tak).

 

Jak się już tak pieścisz z mandżurem to powymieniaj elektrolity w stopniu wejściowym na MKT ...to jest dopiero audiofilskość  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tam gdzie one mają być w tym przypadku sekcja zasilania to aż tak ważne żeby przepłacać?Dobrej jakości i z pewnego źródła LowESR powinien wystarczyć.Jeśli się myle co do tego to poproszę o sprostowanie.

Jak szukałem swoich kiedyś to trafiłem informację że ktoś podrabiał kondensatory i nie miały one wiele wspólnego z oryginałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Czy tam gdzie one mają być w tym przypadku sekcja zasilania to aż tak ważne żeby przepłacać?Dobrej jakości i z pewnego źródła LowESR powinien wystarczyć.Jeśli się myle co do tego to poproszę o sprostowanie.

Jak szukałem swoich kiedyś to trafiłem informację że ktoś podrabiał kondensatory i nie miały one wiele wspólnego z oryginałami.

 

 W większości pisze się tu pierwotnej stronie przetwornicy DC/DC , tu nie miejsca na "audiofilskie" kondziołki , a skutecznie w roli i miejscu w jakim przyszło im pracować . Audiofilskie to w torze audio można sobie dobierać 50 lat :wink:  i dłużej .


 

 


Chodzą opinie, że co na zasilaniu to w głośnikach :wink:

 

Zasilanie nie jedno ma imię :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zasilanie nie jedno ma imię :wink2:

 

 


I w różne strony płynie :wink:

 

Dobra Ślunzaki, jak już pogadali, to dawać ciężarówce, które łupać na wejściu (przecież wspomniałem na wyjściu nie widzę potrzeby tam są WIMA) te Panasoniki FC będą ok czy lepiej dać Rubicon'y są na podobnej półce cenowej? W sumie ori firma także zastosowała poprzedników tej linii HFZ, nawet za wodą wyszperałem info ,że sam panasonic zaleca wymianę HFZ (nie produkowane już na FC), te HFZ jakieś felerne po latach są i na forum PG, nie zaleca się a w zasadzie twierdzi ,że jeśli jeszcze są w piecu to natychmiast je zmieniać bo kwestią czasu jest jak się wzmacniacz ujara od zwarcia wylanym elektrolitem.

 

ps. Xris, jeszcze mnie nie potrzaskało by w sekcję zasilania dać Mundka za 90 zł za sztukę, w zwrotkę na TW to może ale nie w piec na zasilaniu... :wink2:  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wlutował ZL/ZLH, RE2/RE3, FM


 


ps. Xris, jeszcze mnie nie potrzaskało by w sekcję zasilania dać Mundka za 90 zł za sztukę, w zwrotkę na TW to może ale nie w piec na zasilaniu...  

Wiesz... różne pomysły miałeś :D

 

PS. Pocztę Ci zamknęli co? hehe :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truck, troche poczytałem nie ma dyrdymałów dość sporo praktyki poczytaj sobie.

 

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic825540.html#4236378

 

P.S. coś tam sciemniasz z ta pracą za miedzą  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link, nic nie ściemniam... :) Byłem 2 tyg na okresie próbnym, teraz wróciłem i zaczynam od 1go, już na stałe, ten czas zaś dobry tydzień to na papierologię, przesłanie aktu urodzenia dziecka, ustalenie klasy podatkowej itp kwestie, to nie jest wszystko tak hop siup panie... :wink:

A kondzioły to chyba wymienię na Elna Tonerex i Starget low ESR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.co.uk/itm/Phoenix-Gold-M25-M44-M100-M50-MPS-MS-ZX-Zero-point-Amp-Re-Capping-service-/321305169416?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item4acf47ce08

Nie wiem czy chlop sie na tym zna i na jakie kondki wymienia ale pisze ze ma 20 letnie doswiadczenie w tej dziedzinie a i ceny przystepne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem bo w sumie najbardziej zbliżone z nowych do tych ori.


Ale także podobnie jak ten Eric z Soundbuggy wstawia w miejsce 2200uF -->5600, jak to w końcu jest z tą zmianą pojemności? warto delikatnie zwiększyć, czy jednak pozostać przy tych zastosowanych w fabryce? Czy to prawda ,że zbyt duże pojemności mogą "zmulić" dżwięk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale najpierw muszę go sobie posłuchać w oryginale.

 

Mój stwierdził "pierd... nie robię" :/ Więc już nie posłucham w oryginale... Przypatrzyłem się i dwa te mniejsze elektrolity wylały... Ehhh...

Na płycie nic nie widać by się upaliło, wsadziłem i trup... A jakieś pół roku temu był na sprawdzeniu po sprowadzeniu i chodził, potem go nawet nie montowałem do auta, włożyłem w pudełko a teraz denat... nawet protect się nie raczy zaświecić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne "puchną" inne wylewają się.Czy te konkretne zjawiska wynikają z pracy wzmacniacza w jakimś sencie np.zwiększone nagłe pobory prądu lub niedobory etc.wynikające z nieprawidłowej instalacji? Przy założeniu że wzmak sprawny technicznie i nic mu nie dolega a to właściciel przez pewien okres czasu zamęcza sprzet.

Czy takie "złe"traktowanie wzmacniacza skaże go przedwcześnie na zgon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...