Skocz do zawartości

problem z kupną obudową i wydobywającym się bassem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam trochę problem, ponieważ z skrzyni basowej wydobywa się dziwny dźwięk, pierdzący, dokładniej z bass reflex, tak jakby była za mała średnica, sam nie wiem jak to określić i nie wiem czym to jest spowodowane. Co prawda kable mam cienkie ponieważ w domu to wszystko uruchamiałem i na próbę, lecz czy zastosowanie grubszych kabli coś da to nie wiem. Niżej będzie link do dźwięku, co prawda może jakoś nie najlepsza, ale znawcy na pewno wykryją o co mi chodzi.

Kupiłem Obudowa Głośnika MDF LPX110-2 i do niego wsadziłem głośnik SW.STX.10.2.400.2x2.F.S.PP. Zasilam go wzmacniaczem BlauPunkt GTA 280 w mostku.

Średnica bass reflex: 7 cm, długość: nie całe 10 cm.

Kupiłem obudowę gotową, dlatego, że nie znam się na projektowaniu oraz wyliczaniu. I teraz do was pytanie, co polecacie w tej sytuacji zrobić tanim kosztem ? Zwiększenie średnicy bass reflex ? Założyć kolanko 90* w stronę głośnika w środku ? Może przedłużyć kanał bass reflex ? Proszę was o pomoc. Z góry dzięki.

 

Linki:

http://www76.zippyshare.com/v/69409473/file.html

http://www76.zippyshare.com/v/99154383/file.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zadał sobie trudu. W dodatku strojenie jest wyższe, a po wsadzeniu subwoofera nawet to strojenie może przekroczyć 40hz.

Przerobienie portu fi7cm na szczelinę która będzie odpowiednikiem około 8.7cm w zakresie szerokości może i ma sens - ale można od razu dać większą tradycyjną rurę, fi 100m, długość 500mm, strojenie wyjdzie podobne w zakresie 38-39hz. 

Ogólnie to bezsens kupowania takiej budy, lepiej zrobić budę raz, a dobrze, ze zbliżonym strojeniem i mieć na ewentualne inne użycia.

Szkoda tylko zachodu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach