Skocz do zawartości

Zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora, da się?


Rekomendowane odpowiedzi

Da się:

http://www.strefacaraudio.pl/topic/3907-audi-a3-by-hehepack/page-32  post nr.637

 

oraz

http://www.strefacaraudio.pl/topic/23217-sterownik-remote-zasilania-i-chlodzenia-z-monitorowaniem-temperatury/?hl=sterownik

 

a teraz szoruj się przywitać w odpowiednim dziale, bo nie lubię buractwa. Zacznij od przywitania z kumplami. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koleś który to robił chyba sie wycofał z interesu.

 

Próbuje sie z nim jakoś skontaktować i nie ma szans :( a mój zaczął pokazywać błędne pomiary.

 

top secret team....

 

Mój się popsuł drugi raz... Dach pocięty, więc wyświetlacz siedzi... A ja włączam system... Hi-endowo... Mostkując plus i remote na A6, bo nie miałem czasu dorobić wyjście z pinu 900ki. Kontaktować się nawet nie próbowałem, więc pierwsze słyszę o jakiś problemach. Bo u mnie wyciągnąć sterownik to grubsza heca, siedzi pod mechanizmem otwierania szyberdachu. :mur1:

Ale pierwszy raz, wszystko zrobione ok na GW, więc zdziwiony jestem brakiem kontaktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś się nie wycofał, tylko zmienił miejsce przebywania, wystarczy posłać mu e-mail i odpowiada od razu. Do przekazania nr telefonu mnie nie upoważnił.

 

A co do błędnych pomiarów temperatury, przeważnie to wina czujników, lub samego połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A błąd pomiaru wystepuje we wskazaniach Voltomierza

 

Tak, po kilkunastu przypadach spalenia procesorów, bo przecież fachowiec instrukcji nie czyta (gro to właśnie instalatorzy, rekordzista 2x), została zastosowana dioda, tak więc oszukuje o ok 0,4-0.5V

 

Idzie się przyzwyczaić, wiedząc że napięcie mamy wyższe o tą wartość.

 

Pierwotny projekt nie zakładał diody, tak i nie trzeba było go regulować, a że to nie tani chińczyk co pokazuje co tam chce, nie trzeba było go regulowac.

 

 

Może taki układzik przy współpracy z woltomierzem nadałby się do rozłączania remote gdy napięcie spadnie poniżej pewnej wartości.

 

http://allegro.pl/wy...3798859291.html Wyłącznik prądu.

 

Szkoda że nie ma regulowanego napiecia wyłączającego, (jako sterowanie) pytanie  czy bedzie czekał na sygnał z 1V - bo z tego opisy tak wynika

 

Napięcie włączenia (sterujące, PWM in): 3V - 15V Napięcie wyłączenia (sterujące, PWM in): poniżej 1V
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek to nie do końca tak, wskazania są już poprawne, wpływ diody został zmierzony dokładnie i owe "przekłamanie" o parę dziesiątych V, jest już ujęte programowo więc wskazania są poprawne. Przynajmniej ja tak miałem w swojej wersji sterownika gdy rozmawiałem z Robertem.


 

 


Szkoda że nie ma regulowanego napiecia wyłączającego, (jako sterowanie) pytanie czy bedzie czekał na sygnał z 1V - bo z tego opisy tak wynika


Napięcie włączenia (sterujące, PWM in): 3V - 15V Napięcie wyłączenia (sterujące, PWM in): poniżej 1V

 

"Pozwala na włączenie PD10 dopiero gdy napięcie na jego wejściu przekracza 10.5V. Kontroler napięcia pracuje z histerezą i wyłącza przepływ prądu gdy napięcie wejściowe spadnie poniżej 9.0V."

 

Przy 9 V, aku już jest puste jak marynarz w porcie o 6tej rano. Żadne auto nie odpali... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontroler napięcia pracuje z histerezą i wyłącza przepływ prądu gdy napięcie wejściowe spadnie poniżej 9.0V."

 

Tak , ale to jest po stronie zasilania, a nie sterowania - a takowe posiada. a szkoda bo byloby to proste i tanie rozwiązanie.

 

 

 

Przy 9 V, aku już jest puste jak marynarz w porcie o 6tej rano. Żadne auto nie odpali... :wink:

 

No i to dlatego będzie bezużyteczne, kiedys się bawiłem w alero i szukałem progu kiedy komp powie już  nie, było to 9,7V na 2 akusiach i 10,6 przy jednym, ale warunek że silnik był letni/ciepły.

 

Tak więc 9V dla właścicieli małych nawet benzyn będzie za mało, a o kwasiaku to nawet nie wspominam.... Nowe auta to nawet nie ruszą, CAN nie pozwoli

 

 

 

wpływ diody został zmierzony dokładnie i owe "przekłamanie" o parę dziesiątych V, jest już ujęte programowo więc wskazania są poprawne. Przynajmniej ja tak miałem w swojej wersji sterownika gdy rozmawiałem z Robertem.

 

Ja mam tą wersję softu bez poprawki (mimo że najnowszą sterownika), możliwe że pawełszu też.  Jak dorwę Roberta gdy wróc do domu na święta, to go poproszę aby mi też to dostroił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego sprzedawcy, ale kupując układy u innego elektronika nigdy nie było problemu żeby pozmieniać trochę parametry. Może ten też dałby się namówić na regulację, o ile oczywiście jest też wykonawcą tego wyłącznika a nie tylko sprzedawcą. Jeżeli ktoś bardzo chce a nie ma innych opcji to może warto się zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba żart jest?

 

żartem chyba jest Twój wpis - mam nadzieję, albo podstawy elektryki się jeszcze kłaniają, bo nawet dioda schottkiego ma spadki, nie wspomnę o zwykłych krzemowych.

 

 

 

Nawet chińskie V-meterki mierza poprawnie ;)

 

Bo muszą mieć regulację, inaczej 99.99999% poleciałoby na zwrot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie da się zareklamować.

 

Jesteś pierwszą osobą której się to nie udało, a wystarczyło do mnie PW wysłać że masz problem... podobno dla chcącego nic trudnego.

Łukasz... proszę Cię... nie masz istotniejszych problemów życiowych, żeby się jak nasi politycy pierdołami zajmować ?

 

To że pokazuje mniej nie oznacza że nie odcina sterowania odpowiednio wcześniej, mam to urządzenie 5 lat, zmontowałem je jako pierwszy i NIGDY nie miałem problemu z odpaleniem bo wyładowało mi akumulator, odcinam sterowanie przy realnych 11V ta aby dało się odpalić jak i sprzętowi nic nie groziło, ciekawe jak radzą sobie osoby bez tego urządzenia.

Ciekawe co Tobie da ta informacja czy masz 12,3V czy 12.0V... jak i tak odetnie przy 11V - realnie 11.4 , choć i tak większość chciała min napiecie 11.5V i tak go odcina. Co innego byłoby gdybyś obserwując spadające napięcie sam musiał za rygiel OFF pociągnąć - ale tego robić nie musisz, zrobi to za Ciebie mikroprocesor i 5A przekażnik, z bardzo małą zwłoką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzą, słuchają i monitorują czy jeszcze jest prąd na odpalenie auta, wtedy te Twoje zaczepne 0.4V ma ogromną wartość, lub mają je non-stop odpalone,  mowa o tych, co ich sprzęty potrzebują troszkę więcej prądu jak 5A w piku. Pomijam fakt kiedy można podpiąć się pod zewn zasilanie. Ja mam dobry akumulator, nie jest on mały a 2h sobie nie posłucham, 45min do 1h max, z tego pierwsze 20 min odpuszczam, żeby się piece rozgrzały, tak więc pozostaje 20-30min słuchania, wtedy wolę jej słuchać, niż myśleć czy już odpalać auto czy też nie.

 

Tak jakbyś nie zauważył, problem tego tematu nie dotyczy tych najistotniejszych 0.4V, jak i pełnych czy pustych akumulatorów, TYLKO jak do tego nie dopuścić.

 

Skończmy już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...