Skocz do zawartości

Mazda 6 - instalacja CA


Marine_4000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 140
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


Zamiast P10 do bagażnika wpadł AS HX10SQ w nieco większej skrzynce.

Rozumiem , że to ta skrzynka na fotce. Mało się pojawia tych wzmacnianych na forum, dobrze widzieć tę Twoją.


 

 


także wierzę, że mostek 120.2 mu podoła :wink:

Bez wątpienia tak ale masz w swoim 120.2 opcję puszczenia suba w trybie "true mono" i wzmak wedle instrukcji powinien dać 250W. Tryb true mono ma robić monoblok z dwukanałówki lub czterokanałówki - tyle manual mówi :)  Ja sprawdziłem tą opcję na 60.4 i w porównaniu do 275.1 nie zauważyłem różnicy.

Pozostaje kwestia jak u Ciebie zagra zwykły mostek w porównaniu do mono z tego samego wzmaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, nie porównywałem jeszcze "zwykłego" mostka z true mono. Z tym, że ja na procku zsumowałem sobie sygnał i na lewym RCA mam sygnał "stereo", także mostek nie jest straszny i zapewnia należytą kontrolę nad subem. 250W w True mono spróbuje pod Lotusem. Mocowo powinno być wtedy ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


także mostek nie jest straszny i zapewnia należytą kontrolę nad subem.

Daleko mi jakiejś negatywnej oceny mostka ze 120.2 bo to bardzo "zdrowy" mostek jest :) a true mono możesz i na AS-ie poćwiczyć, też powinno mocy wystarczyć, no chyba, że go czasem mocniej tyrasz :hyhy:

Ten 120.2 to bardzo zgrabny piecyk, tak względem mocy, jakości jak i rozmiarów... stęskniłem się za nim i znów taki zakupiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W weekend na testy w zastępstwo AS-a wpadł tym razem Lotus. Bardzo dobrze czuje się w 23l CL.

 

post-10009-0-58970700-1402321107_thumb.jpg

 

Jest bardzo szybki, ESX ma nad nim należytą kontrolę, nie ma buczenia a zejście nie jest najgorsze. Jest dość miękko, sprężyście i mega kulturalnie. Widać wysoką klasę przetwornika! To takie pierwsze wrażenie po wstępnym dostroleniu. Dobrze klei się z szybkimi wooferami Lotusa.

 

W tej chwili Lotus dostje ok 450W RMS z mostka. Dziś przetestuję opcję mono. W tym trybie będzie dostawał ok 200W RMS, ale z większą kontrolą.

 

Mam nieodparte wrażenie, że brzmieniowo odstają tweetery... Zawsze coś :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Znalazłem chwilę czasu na pogrzebanie, także powoli, ale do przodu :)

Pożegnałem sie póki co z fabrycznym radiem (nie dosłownie, bo musi zostać w aucie). Rolę jednoski przejął już w pełni Helix.

Źródłem sygnalu cyfrowego w postaci światła jest zmieniarka Alpine CHA-624, która jest kontrolowana przez sterownik bez dodatkowego radia. Na osobne radio nie ma miejsca, i  uważam je za zupełnie zbędne. Póki co wszystko podłączone testowo "na pająka" :wink:.

 

post-10009-0-57700000-1405583050_thumb.jpgpost-10009-0-85446000-1405583106_thumb.jpgpost-10009-0-03657900-1405583162_thumb.jpgpost-10009-0-83249600-1405583151_thumb.jpgpost-10009-0-68749600-1405583175_thumb.jpg

 

Do sterowania głośnością zlutowałem pilota z funkcjami jak ten ori Helixa, jednak wyszedł o połowę tańszy w wykonaniu oraz wygodniejszy w użytkowaniu. Pozostaje tylko wkomponować jakoś panel sterownika zamiast popielniczki pod klapką i rozmieścić na konsoli 2 potencjometry od regulacji głośności i basu.

 

post-10009-0-72625900-1405583205_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak się nazywa zastosowany przez Ciebie materiał obiciowy na słupki, i gdzie go dostałeś?

Co do materiału, to zapytaj użytkownika MAXTZ - być może jeszcze go ma, a jeśli nie, to podpowie.

 

 

 

mnie w nim wkurza play z pilota i ........ brak volume na pilocie No i krótki kabel od puszki do sterownika,

Wkurza mnie dokladnie to samo :)

Z tym, że ja i tak sterowanie głośnością mam osobnym potecjometrem, także pilot bezprzewodowy będzie służył do zmiany płyt / utworów i własnie pause / play. Poza tym to dobry zamiennik radia z małym panelem który można gdzieś upchnąć bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys widzialem jak koles mial sterowanie głośnościa w podlokietniku, tzn wysuwala mu sie szuflada z impulsatorem. U ciebie mysle ze pasowaly by jakby od frontu podlokietnika. Chyba ze zamiast 2 pokretel zrobic ukladzik na impulsatorze z przyciskiem wtedy masz jedno pokretlo i kilka mozliwosci ale to juz zabawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Chyba ze zamiast 2 pokretel zrobic ukladzik na impulsatorze z przyciskiem wtedy masz jedno pokretlo i kilka mozliwosci ale to juz zabawa.

To nie na moje nerwy i braki w dziedzinie elekroniki :)

 

Sterowanie głośnością planuję umieścić, obok dźwigni zmiany biegów, żeby była w miarę pod ręką.

Na froncie podłokietnika mam zamiar umieścić potencjometr od sterowania podbicia basu i przełącznik do zmiany źródła ze zmieniarki na fabryczną jednostkę po RCA - nie korzysta się z tego tak często, także mogą być trochę trudniej dostępne.

 

Mam nadal zagadkę gdzie upchać zmieniarkę... Planowałem pod fotel pasażera zamiast wzmaka Bose, ale po wstepnych przymiarkach Alpine bedzie za wysokie i nie wejdzie  :dobani:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dawno nic nie pisałem w temacie, także czas na małą aktualizację :)

Z drobnych zmian mamy zmieniarkę, która z bagażnika powędrowała pod fotel pasażera. Obawiałem się,czy nie będzie o nic zawadzać, jednak idealnie się zmieściła w miejscu wzmacniacza BOSE.

post-10009-0-79221900-1441045224_thumb.jpgpost-10009-0-86547900-1441045229_thumb.jpg

Procesor zmienił się z Helixa P-DSP na nowszy DSP który powędrował do prawego schowka w bagażniku:

post-10009-0-37123100-1441045340_thumb.jpgpost-10009-0-39213400-1441045346_thumb.jpgpost-10009-0-93067300-1441045357_thumb.jpg

Zmiana jest bardzo odczuwalna. DSP jest zdecydowanie bardziej dopracowany i oferuje znacznie lepszy dźwięk niż starszy model. Dużo bogatsze są również możliwości konfiguracji, szczególnie na nowym sofcie Fischera.

W połączeniu z CHA-624 po optyku mamy już do dyspozycji dobrej jakości źródło.

 

Sygnałówki na drucie procongolda ustąpiły miejsca przewodom Reds.

 

Zabrałem się za wyciszanie i wygłuszanie Mazdy. Na tapetę poszły dach i bagażnik:

post-10009-0-72625800-1441045959_thumb.jpgpost-10009-0-81372600-1441045965_thumb.jpgpost-10009-0-19312700-1441045977_thumb.jpgpost-10009-0-30706900-1441045972_thumb.jpg

Dach wykleiłem matami GMSa + pianka, natomiast bagażnik + nadkola wykleiłem warstwą DP1. Dość dobry materiał na bagażnik, choć jest dość ciężki.

post-10009-0-25058900-1441045987_thumb.jpgpost-10009-0-30024200-1441045997_thumb.jpgpost-10009-0-33801200-1441046003_thumb.jpgpost-10009-0-12931700-1441046013_thumb.jpgpost-10009-0-40585000-1441046019_thumb.jpgpost-10009-0-82237600-1441046025_thumb.jpgpost-10009-0-35843200-1441046031_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...