Marine_4000 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Witam wszystkich forumowiczów! Jako, że generalnie robota jest na ukończeniu, to chciałbym przedstawić instalację CA w moim aucie.Auto jest niestety dość niewdzięczne jeśli chodzi o CA dlatego jest to Stage 1. Pacjentem jest Mazda 6 hatchback – a co za tym idzie nie ma bezbolesnego sposobu na pozbycie się fabrycznej jednostki sterującej. Postanowiłem również wrzucić fotorelację bo instalacji w M6 praktycznie na forum nie ma. Niestety zdjęć mam mało, bo działałem wieczorami w garażu, także oświetlenie było marne. Elementy i podzespoły użyte do budowy instalacji:Źródło: Fabryczne radio Mazdy z wyciągniętymi RCA + odzyskaniem pełnego pasma przenoszenia ograniczonego fabrycznie o niskie tony.Procesor: Helix P-DSP do ogarnięcia cięć, czasów i faz.Tweetery: DLS Scandinavia 1Wzmacniacz na tw: Genesis B40Woofery: Lotus Reference MK1Subwoofer: Helix P10 w skrzynce closed 17l.Wzmacniacz na wf + sub: Rockford Fosgate 800a4 Fabryczne Bose: Na pierwszy ogień poszło wygłuszanie drzwi. Drzwi w M6 wydają się łatwe do ogarnięcia, ale to tylko pozory. Drzwi są duże, blacha cienka, a plastik zamykający drzwi jest zbyt mało sztywny. Dodatkowym utrudnieniem jest woofer przykręcany do plastiku a nie do blachy Miejsce montażu z obu stron wykleiłem jak tylko mogłem po 4-5 warstw maty z obydwu stron. Boczek w newralgicznych punktach również wykleiłem matą + pianką GMS. Kolejnym krokiem było pociągnięcie przewodów głośnikowych do wooferów. Przepust kończy się kostką, dlatego konieczne było wiercenie. Z obydwu stron było po 6 wolnych pinów obok siebie. Wierciłem bez zdejmowania drzwi na odkręconym ograniczniku. Łatwo nie było, ale się finalnie udało osiągnąć cel i nie przewiercić żadnych konektorów Następnym i uważam słusznym krokiem było podstawienie auta do maxtza na montaż głośników.Tomek wyrzeźbił z MDFu odpowiednie dystanse i zamocował woofer, który jest pod lekkim kątem podniesiony i skierowany do tyłu. W świetle dystansu wystaje na ok 1 cm z jednej strony kawałek blachy, jednak nie wycinałem go w obawie przed zmniejszeniem niewielkiej przecież sztywności mocowania plastikowej formy.Przyklejona została w tym miejscu mata wyrównująca powstały „próg”. Woofer został wyciągnięty przed tapicerkę. Dla wnikliwych sposób montażu lepiej objaśni maxtz a pokrótce jest to 2-częściowy dystans z podfrezowaniem pod kosz głośnika a z drugiej strony pod maskownicę. Całość skręcona na 8 śrub metrycznych. Zrobiony panel dociska dodatkowo boczek. Kolejny etap to robienie słupków. Wszystkie przetworniki były mi całkiem dobrze znane z poprzedniego auta, dlatego zdecydowaliśmy się na ukierunkowanie mniej więcej tak, jak słuchałem w poprzednim aucie. Jako że auto autu nie równe, to po dłuższym osłuchaniu będę zastanawiać się, czy ukierunkowanie jest dobre. Po odebraniu auta czekało mnie rozłożenie wnętrza i położenie przewodów. Przewody zasilające to „spawarka” 35mm2 od aku do rozety + masa z karoserii. Głośnikowe to 1,5mm2 Caliber + sygnałówki na drucie Pro-Con-Gold.W obawie przed zakłóceniami przewody sygnałowe puszone środkiem z dala od innych wiązek i urządzeń jak pompa paliwa.Przy okazji wyjętej wykładziny pozostałymi piankami GMSa 022 wykleiłem podłogę do tylnej kanapy, gródź przednią tak wysoko jak to możliwe, oraz plastiki konsoli środkowej i schowek przed pasażerem. Nie było potrzeby wyklejania podłogi matą, bo jest gruba i sztywna. Chodziło mi bardziej o wyciszenie. Efekt był minimalny, ale zdecydowanie zauważalny przy wyższych prędkościach. Zapewne większy efekt przyniesie wygłuszenie dachu i bagażnika. W czasie gdy auto stało u maxtza zbudowałem „trumienkę” na wzmacniacze Z racji tego, że auto na podtlenku, to wnęka koła odpadła jako miejsce montażu czegokolwiek.Po złożeniu wnętrza wrzutka zabudowy i podłączenie siecią przewodów wzmaków i procka w bagażniku Technicznie rzecz ujmując koniec prac i czas na strojenie. Niestety miałem (i mam nadal) problem ze sporymi zakłóceniami, które będę się starał wyeliminować. Zakłócenia znikają po podłączeniu na „krótko” innego radia w bagażniku, co ogranicza nieco podejrzanych. Jak dotąd bardziej skupiałem się na walce z zakłóceniami, niż na końcowym strojeniu. System zaskoczył pozytywnie po przyłożeniu się ręki Przemcia na Płockim spocie(ja tylko klikałem zgodnie z tym co podpowiadało ucho Przemka ).Efekt finalny we wnętrzu: Stage 2:Walka z zakłóceniami:Wyciągnięcie optyka z jednostki fabrycznej (Helix daje możliwość sterowaniem po RCA)Pociągnięcie masy z aku do rozety w bagażniku zamiast z karoserii.Poprowadzenie osobnego zasilania radia i masy z aku.Walka z hałasem:Wytłumienie dachu matą + pianką. Ewentualnie w późniejszym czasie bagażnik. Próby „uciszenia” uszczelek drzwi, bo przy wyższych prędkościach jest to dokuczliwe.Poprawa drzwi:Zażywicowanie boczków i przyklejenie/przykręcenie odlewu z żywicy na wewnętrzną stronę plastiku w drzwiach.Helix trafi w solidną skrzynię BR, oraz zmieni się wzmak na tweeterach. Zmian w przetwornikach nie przewiduję w najbliższym czasie. Budowa docelowej zabudowy (obecna jest tymczasowa) Pozdrawiam,Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dan Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Niestety miałem (i mam nadal) problem ze sporymi zakłóceniami, które będę się starał wyeliminowaćMam podobny problem, ale po pomierzeniu wyciągniętych z jednostki fabrycznej RCA sprawa stała się jasna(0,3V ) Co do instalacji- dobra robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Marine - gratuluję dojrzenia do publikacji tematu W kwestii zakłóceń - próbowałeś zasilić jednostkę i procesor z tego samego punktu co piece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaczek111 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Fajna instalka i ładne autko-tylko pogratulować!!! Jak już przeróbki idą tą drogą, to może wywal fabryczne radio- widziałem taki temat na forum mazdy-może nie będzie z tym aż takiego problemu.Powodzenia w dalszych pracach!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Brawo, brawo.. Lubie takie wykonania instalacji. Opis równie pełny - mnie osobiście by się Tak nie chciało Szacunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 wyciągniętych z jednostki fabrycznej RCA sprawa stała się jasna(0,3V )U mnie na RCA jest 2V. Ciężki temat ogólnie Marine - gratuluję dojrzenia do publikacji tematuW kwestii zakłóceń - próbowałeś zasilić jednostkę i procesor z tego samego punktu co piece?Dzięki, Lotusy spisują się świetnie a co do zasilania, to procesor jest zasilany z rozety w bagażniku. Będę ciągnął bezpośrednio z aku zasilanie radia, choć na próbę mogę spróbować z bagażnika. Fajna instalka i ładne autko-tylko pogratulować!!! Jak już przeróbki idą tą drogą, to może wywal fabryczne radioDzięki, auto trafiło się sensowne. Wizualnie są tylko 2 wgniotki widoczne na foto. Chyba znam wszystkie dostęne tematy dotyczące CA w M6. Poszedłem drogą fabrycznej jednostki i procesora. Po wyciągnięciu światła powinno być już tylko lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Jakie masz plany w zakresie zmiany wzmacniacza sekcji wysokotonowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Chcę spróbować u siebie U-Dimensiona Pro 3.2.Przez moje ręce przewinął sie nawet pewien Zapco Z100S2, ale miałem system w rozsypce i nie wpiąłem go nawet na chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Bardzo podoba mi się wykończenie boczka w okolicach woofera. Kobyłki w słupkach też zgrabnie wkomponowane.Gratuluję !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 nie masz problemów z malą sztywnością platikowych wkładów drzwi?ja robilem od wewnątrz 2 warstwy żywicy z matą a z zewnątrz STP Goldem i nadal to lekko chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 nie masz problemów z malą sztywnością platikowych wkładów drzwi?No jest mały problem i nic z tym teraz nie zrobię. Na ten plastik od środka poszły 2 średnio warstwy maty (w pewnych miejscach dużo więcej).Od zewnątrz średnio jedna warstwa.Bardziej sam boczek chodzi niż ten plastik, ale potrafi się poruszyć również blacha na zewnątrz (2 warstwy GMS-07XL) Drzwi będą poprawiane na wiosnę. Przemyslę sprawę co i jak, popytam i będę działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 też będę na wiosne swoje poprawiła... teraz dam z 5 warst żywicyTylko chwilami się zastanawiam czy właśnie nie zaczyna to chodzić na łączeniu plastiku z blachą...a to już ciężko usztywnić, no chyba żeby się zalało to połaczenie zywicą ale wtedy drzwi będą nie rozbieralne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Dlatego napisałem, że teoretycznie drzwi wyglądają przyjaźnie Oczywiście tą blachę na łączeniu z plastikiem też wykleiłem od środka matą i na 100% to blacha chodzi, bo jest cienka jak papier. Tam by się przydało właśnie tą blachę zalać żywicą i przykleić żeby sztywniejsza była. To musimy pogłówkować coś z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Tak sobie myślę - wkładacie tyle energii w drzwi, które nie chcą się odwdzięczyć adekwatną pracą - może warto pomyśleć o komorach?Powoli zaczynacie przechodzić z furtkami do wagi ciężkiej - dosłownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 zastanwiałem się kiedyś nad komorami i z powodu tego nieszczęsnego plastiku jest to raczej nie do zrobienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_A_X_A_M Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 zastanwiałem się kiedyś nad komorami i z powodu tego nieszczęsnego plastiku jest to raczej nie do zrobienia...Masz na myśli tę wytłoczkę montowaną za tapicerką do konstrukcji drzwi?Kwestia instalatora jak sądzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Wszystko fajnie i ładnie ale wykonanie tej "trumienki" to największy zonk tej instalki.Chyba czas naglił ;) Reszta naprawdę bardzo ładnie.Trumna do poprawy chyba że to przejściowe rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 To nie jest docelowa zabudowa z racji zmiany wzmaka. (obecna zabudowa prawie nie umożliwia dowolnej zmiany sprzętu) Wiedziełem się się wyrówżnia na "-" Czas gonił, brak narzędzi i małe doświadczenie w tej materii zaowocowało. Następna będzie lepsza!Na świąteczny prezent zamówiłem sobie frezarkę. Mam już swoją wizję na zabudowę i postaram się ją zrealizowac na wiosnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Marine fajna instalacja. Klocki dobierałeś po odsłuchach czy losowo?Co do skrzynki to nie martw się, moja pierwsza też nie była lepsza, pośpiech w tym przypadku nie jest wskazany ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Klocki dobierałeś po odsłuchach czy losowo?Klocki dobierane kolejno w sumie w ciemno. Przeszło trochę sprzętu z niższej półki i stopniowo kompletowałem słuchając dopiero u siebie. Jestem zadowolony z dobrenych podzespołów, ale zawsze coś się nowego postestuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 No w końcu się "pokazałeś" Ciekaw jestem co tam Przemek namieszał na ostatnim spocie u Ciebie w ustawieniach, mam nadzieje że jakoś w grudniu posłuchamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Przemek namieszał, a ja znowu wszystko miksuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 jak Ci pasuje B40 z DLS'em??miałem kiedyś owy wzmak pod UR1 i nie było zaciekawię ;)wyciągaj optyka z radia albo montuj drugie radio w schowku/podsufitce/gdziekolwiek i sterowanie z kierownicy do tego ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Powiem Ci, że na górze dla mnie nie jest najgorzej. Nie słuchałem UR1, ale Scandinavia gra dla mnie dość detalicznie i niemęcząco. B40 to bardzo fajny wzmak, choć będę chciał posłuchać i porównać inne wzmaki. W sumie za wcześnie na jakieś wiążące komentarze, bo testuję jeszcze różne cięcia woofer-tweeter. Najprzyjemniej brzmi filracja 2 rzędem przy dość niskim cięciu (mając na uwadze charakterystykę Lotusów) Skoro jest już procek na pokładzie, to kolejnym etapem będzie optyk. Wyrzucenie ori radia wiąże się z dużymi nakładami pracy niestety, gdyż stracimy kontrolę klimy i komputera Radio w postaci 2 płytek z przedłużonymi przewodami musi pozostać w aucie tak czy tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpinio Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 a ja za to nie słuchałem scandinavi ;) mi bardziej chodzi o dołożenie radia (nie wyrzucanie ori) gdzieś w inne miejsce. no ale to już zostawiam Tobie do przemyślenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.