Skocz do zawartości

Brak zgodności w połączeniu ISO (Alfa GT - Clarion)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szanownych forumowiczów.

 

Z racji faktu, że domowym audio interesuję się już od jakiegoś czasu (i niesamowicie mnie to pasjonuje), powoli dojrzałem do decyzji zmiany sprzętu w mojej niuni. Przewertowałem masę tematów i obmyśliłem plan, który powoli zacząłem realizować (o tym napiszę w osobnym temacie).

W pierwszej kolejności zakupiłem 30 mat i porządnie wytłumiłem przednie drzwi.

Następnie nadszedł czas na wybór jednostki sterującej. Rozważając za i przeciw, wybrałem Clarion DXZ 958 (za neutralny przekaz, masę możliwości konfiguracyjnych no i... wygląd). No i tu pojawia się mały problem (a właściwie duży). Pomiędzy fabrycznym radioodbiornikiem (Blaupunkt) a nowym sprzętem jest różnica w pinach połączeniowych:

 

- tak wygląda kostka w Blaupunkt

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8af362ec86abc14b.html

 

- tak wygląda opis na Blaupunkt

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a0bb9c3b05acae7.html

 

- a tak wygląda kostka z Clarion (standardowo)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4c21d661852376c.html

 

Czy ktoś potrafi mi doradzić, jak mam to połączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne kostki iso  ... wepnij i powinno grać. 

No właśnie nie chce... Radio właściwie wogóle nie chce się włączyć. Jutro sprawdzę w innym samochodzie, ale na ten moment jestem troszkę sfrustrowany.

Czy sam radioodbiornik mogę podłączyć do prostownika samochodowego i sprawdzić, czy się włączy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmieszczenie pinów zasilających jest standardowe, problem podobno jest z siecią CAN. Jak nie rozpozna fabrycznego radia, to podobno nie chce się włączyć. Jednak na forum alfy chłopaki zamieniają radioodbiorniki, i wszystko hula. Fakt, nie w GT ale w bliźniaczej 147.

Co do schematu kostki Alfy to w pierwszym poście jest jako drugi link (opis na Blaupunkt). Widać, że w fabrycznym na pinie 1 i 3 jest sieć CAN a w miejscu, gdzie powinno być podane napięcie ze stacyjki nie ma pina (pin 4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednie radio widocznie było sterowane magistralą.. najprostszym wyjściem będzie połączenie przewodów z acu i stacyjki (czerwony i żółty w radiu) pod pin oznaczony jako UB i powinno działać. nie zapomnij jednak o tym aby nie podać napięcia na magistralę bo może się to źle skończyć. no i w takim rozwiązaniu musisz zapomnieć automatycznym włączaniu wyłączaniu po zapłonie. do tego trzeba będzie pociągnąć osobny przewód ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm...

Otóż w kostce z Clariona odpiąłem piny odpowiadające komunikacji sieci CAN. Do tego standardowe czary mary z przewodami czerwonym i żółtym (aby wyłączać radio ze stacyjki). Na pierwszy rzut oka wszystko było OK. Clarion się włączył, no i dalej nie testowałem. Zamknąłem samochód i do domu.
Godzinkę temu wróciłem do tematu, no i pojawił się kolejny problem - brak dźwięku w głośnikach. Myślę sobie, że może końcówki mocy są wyłączone. Ciach, mach i sprawdziłem w menu, że są jednak aktywne. Podpiąłem ponownie fabryczne, wszystko śmiga. Z ciekawości odpiąłem z fabrycznego taką trzykolorową kostkę, która jest wpięta nad ISO. No i w tym momencie w głośnikach pojawiła się cisza. Nie wiem teraz, co o tym sądzić... http://www.forum.alfaholicy.org/images/smilies/frown.png

Konkretnie fabryczny radioodbiornik ma take połączenie (ISO OEM, tak jak Alafa 147 - druga pozycja od góry):

 

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/dolkab.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olśniło mnie... No i właśnie po to są działy dla początkujących... W bagażniku mam mini subwoofer z firmowego zestawu Bose. Na stówę to on napędza głośniki. Bylem przekonany, ze dostaje wyłącznie sygnal niskotonowy, a on steruje całością. No i w tym przypadku już naprawdę nie wiem, jak całość połączyć. Zostaje mi chyba czekanie na wzmacniacz i zrobienie nowej instalacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie jak byś chciał szukać kabli załączam rozpiskę kostki od wzmacniacza

STYKI WYJŚCIOWE ZŁĄCZA WZMACNIACZA:

1 +12
2 masa
3 + woofer 2
4 - głośnik tyl. lewy
5 + głośnik tyl. prawy
6 zezwolenie na radio
7 - głośnik przed. lewy
8 - głośnik przed. prawy
9 - głośnik tyl. lewy
10 - głośnik tyl. prawy
11 + woofer 1
12 - woofer 1
13 nie podłączony
14 nie podłączony
15 - woofer 2
16 + głośnik tyl. lewy
17 - głośnik tyl. prawy
18 n.c
19 + głośnik przed. lewy
20 + głośnik przed. prawy
21 + głośnik tyl. lewy
22 + głośnik tyl. prawy
23 nie podłączony
24 nie podłączony
25 nie podłączony
26 - głośnik przed. prawy
27 + głośnik przed. prawy
28 nie podłączony
29 + mikrofonu
30 - mikrofonu
31 + głośnik przed. lewy
32 - głośnik przed. lewy

 
reszta na stronce:
 
według mnie wzmacniacz sterowany jest wysokimi poziomami i wystarczy że wypniesz kostkę z wzmaka i zrobisz zworki pomiędzy pinami o tych samych oznaczeniach. spróbuj na pająka i sprawdź czy działa chociaż jeden. ja poszukam jeszcze może się go jakoś uruchomi  ;)
 

nie jestem pewien ale może wystarczy podać +12 na pin 6. ale podkreślam nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wezmę miernik i łącząc wejście z kostki ISO z kostką z wzmacniacza (pin po pinie) znajdę wyjście wysokopoziomowe? Potem analogicznie sprawdzę głośniki?


Znalazłem ciekawy wątek dotyczący tematu:

 

http://www.forum.alfaholicy.org/car_audio/94331-podlaczenie_wzmacniacza_bose_pod_seryjne_radio_alfa_147_a.html

 

Wynika z niego, że fabryczne radio dostaje sygnał przez mini-iso, że ma się przełączyć w tryb BOSE. Następnie przez ISO podaje sygnał niskopoziomowy, który we wzmacniaczu BOSE zostaje wzmocniony i podany na głośniki.

 

I kolejny wątek:

 

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/56485-147_zainstalowac_zestaw_audio_bose.html

 

Powoli przestudiuję temat i może w sobotę zabiorę się do prób.


Znalazłem coś takiego:

 

https://car-tronic.pl/en/interfejs-do-systemow-aktywnych-alfamercedesmazda-p3381.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod temat.

Mam alfę 147, nie wiem czy dobrze kojarzę ale mam zamiar podłączyć nie fabryczny wzmacniacz do connect navi+ i są dwie opcje. Pierwsza to kupić konwerter sygnału z wysokiego na niskonapięciowe, druga opcja to wlutować w płytę główną i wyciągnąć na zewnątrz nisko napięciowe złącze. 
Wyczytałem też, i o to mi głównie chodzi, że jak radio się wprowadzi w tryb BOSE to samo na zwykłych wyjściach zmienia się sygnał z wysokonapięciowego na niskonapięciowe (ale tego nie jestem pewny). Czy istnieje taka opcja? Jak to radio wprowadzić w ten tryb? Czy wystarczy do kostki mini-iso do pinu BOOSTER dołączyć masę lub 12v aby radio przeszło w tryb BOSE? W ogóle dobrze kombinuję czy nie tędy droga?
 

http://images61.fotosik.pl/409/a8e378eadb5ab149m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...