Bartek89 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Cześć,Zaprezentuję wam moją pierwszą instalację car audio, jeszcze niedawno nie miałem samochodu więc interesowałem się tylko home audio. Gdybym popełnił jakieś błędy proszę o "interwencję" tak jak już mówiłem to jest moja pierwsza instalacja i błędy na pewno będą.Cały projekt rozłożyłem na kilka etapów.Pacjentka: Megane IIPrzód : fabryka 13cmSub : EMPHASER EBP110T-G5 600 RMS 4 ΩWzmacniacz pod sub: GRUND ZERO GZTA 1.800DXRadio: CLARION 703Kądzior: HIFONICS HFC-1200Kable: -zasilające jakiś noname 33mm OFC (19zł na allegro) miał być a okazało się że ma 28mm-zasilające z rozdzielnika do wzmacniacza i kondensatora 21mm OFC-sygnałowy SinusivleCA65Akcesoria: -rozdzielnik zasilania: 2x SinusivleVB1 - nie polecam w otworach był jakiś zielony osad-oprawa Sinusivle SH-200 1. Kładzenie kabli.Nie było łatwo, zajęło mi to z 7-8h, ktoś kto wymyślił ten samochód powinien dostać Nobla za poziom utrudnień. Ostatecznie kabel zasilający poszedł tunelem od rury wydechowej (trzeba było wiercić). Mogłem pójść na łatwiznę i pociągnąć bez problemu ale tylko do 10mm. Odwiert zalepiłem sylikonem niestety nie mam zdjęcia. Jeżeli chodzi o kable sygnałowe to nie było żadnych problemów, wszystko poszło w progach.2. Bezpiecznik.Niestety nie znalazłem miejsca aby przykręcić bezpiecznik tak aby nie ponawiercać otworów w widocznych po demontażu miejscach.3. Podłączanie kądziora, wzmacniacza i skrzyni. Kabel zasilający rozdziela się w rozdzielniku i idzie jednym kablem do kądziora a drugim do wzmacniacza. Nie jestem przekonany do tego sposobu podłączania. Szkoda że nie zrobiłem fotki.4. Wygłuszanie drzwi.Użyłem maty bitumicznej FLEX (miękka) po taniości, efekt jest prawie nieodczuwalny. Niestety nie mam fotek. W przyszłości planuje wymienić przedni zestaw głośników 13cm i cykaczyna jakiś zestaw odseparowany z duża mocą tak żeby nie odstawał od 600 watowego suba. Najlepiej to wsadził bym w drzwi Boschmanny 6X9 takie jak miała pewna "czarna astra" w Bydgoszczy na mistrzostwach Polski EASCA (miażdżyły w moim mniemaniu), ale wydaję mi się że nie takich takiej szansy w smutnej Megance Nie chcę za mocno ingerować w strukturę samochodu, plan jest taki: pojeździć półtora roku, sprzedać i kupić coś co będzie się lepiej nadawało do car audio. Dlatego nie chcę za dużo inwestować w głośniki 13cm tak do 400zł. Podłączenie uziemienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yotomeczek Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Glowny kabel zasilajacy nie ma zadnej przelotki ani peszela?Ja bym sie bal...Skoro wytlumienie drzwi nic nie dalo to cos zrobiles nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Eeeee tam przelotki są dla cieniasów.Żartuję jak kładłem ten kabel nie wiedziałem o istnieniu takich rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yotomeczek Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Kabelki wyglądają na wrzucone do testów - to chyba nie jest zakończona "zabudowa"?Głośniki w drzwiach są na systansach? Otwory drzwiowe pozaślepiałeś i uszczelniłeś?Poza drzwiami nie ma żadnego wytłumienia/wyciszenia?Szczerze - wygląda to wszystko na mocną prowizorkę ;)Jakąś uszczelkę-przelotkę chociaż daj na blachę tam gdzie przechodzi główny kabel zasilający, bo przy drganiach może się szybko przetrzec izolacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-A-B-S1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 kabel zasilający masakra będzie tylko woda pod dywanikami jak tego nie poprawisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 kabel zasilający masakra będzie tylko woda pod dywanikami jak tego nie poprawiszTak jak już pisałem odwiert zalepiłem sylikonem. Niestety nie mam fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-A-B-S1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 sylikon nie jest dobry chyba że ten czarny co do okien jest stosowany , mastyka jest najlepsza na takie odwierty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Kabelki wyglądają na wrzucone do testów - to chyba nie jest zakończona "zabudowa"?Głośniki w drzwiach są na systansach? Otwory drzwiowe pozaślepiałeś i uszczelniłeś?Poza drzwiami nie ma żadnego wytłumienia/wyciszenia?Szczerze - wygląda to wszystko na mocną prowizorkę ;)Jakąś uszczelkę-przelotkę chociaż daj na blachę tam gdzie przechodzi główny kabel zasilający, bo przy drganiach może się szybko przetrzec izolacja...PoPo zawieszeniu wzmacniacza planuję skrócić kable, może zainstalować jakiś bezpiecznik, ale z drugiej strony chciałbym aby ten kabel zasilający przetrwał do następnego samochodu więc skracanie nie jest do mi do końca na rękę. Głośniki w drzwiach nie są na dystansach, w trakcie wymiany głośników zabiorę się za ten temat. Z drzwiami w megance nie jest tak łatwo jak myślałem na początku patrząc na boczki w inny samochodach, kto widział ten zrozumie masakra!!! Aktualnie szukam jakiegoś materiału do wygłuszenia bagażnika, może stp silver + gms-01 a może silent coat+ gms-02. Potem trzeba będzie zdjąć drzwi a następnie poprzewiercać kostki i pociągnąć kabel do głośników.Ale najpierw trzeba wybrać głośniki, a z tym mam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 DSCF4842.JPGniezamontowany bezpiecznik pod maską jest tu chyba najbardziej niebezpieczny. Tu chodzi o Twoje życie. Podczas wypadku takie coś robi zwarcie do masy i masz pożar. Po to ostatnio wielu producentów nawet robi zamiast oprawek na bezpiecznik, klemy z bezpiecznikami, które moim zdaniem są najlepszym rozwiązaniem. Nawet jak się kabel wypnie, to i tak będzie bez napięcia.Peszle możesz zastosować zwykłe elektryczne, koszt za 20m jest śmieszny (ja płaciłem 7 PLN), a wystarczy i jeszcze zostanie na 2 takie auta. Nikt Ci nie każe dawać plecionek itd. Zobacz, że tak luzem rzucony kabel jest bardziej podatny na uszkodzenia oraz ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 niezamontowany bezpiecznik pod maską jest tu chyba najbardziej niebezpieczny. Tu chodzi o Twoje życie. Podczas wypadku takie coś robi zwarcie do masy i masz pożar. Po to ostatnio wielu producentów nawet robi zamiast oprawek na bezpiecznik, klemy z bezpiecznikami, które moim zdaniem są najlepszym rozwiązaniem. Nawet jak się kabel wypnie, to i tak będzie bez napięcia.Peszle możesz zastosować zwykłe elektryczne, koszt za 20m jest śmieszny (ja płaciłem 7 PLN), a wystarczy i jeszcze zostanie na 2 takie auta. Nikt Ci nie każe dawać plecionek itd. Zobacz, że tak luzem rzucony kabel jest bardziej podatny na uszkodzenia oraz ciepło.Jedynie tutaj mogę go przytwierdzić Co raczej i tak nie będzie możliwe ponieważ spawarka jest już pocięta. Teraz to już nie będę wyciągać całego kabla i zakładać na niego peszel, ale przy następnej instalacji na pewno zastosuję się do tej porady. No cóż człowiek uczy się na błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yotomeczek Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Jedynie tutaj mogę go przytwierdzić Co raczej i tak nie będzie możliwe ponieważ spawarka jest już pocięta. Teraz to już nie będę wyciągać całego kabla i zakładać na niego peszel, ale przy następnej instalacji na pewno zastosuję się do tej porady. No cóż człowiek uczy się na błędach. Aj tam - są tez takie rozcięte peszele - nakładasz i jest OK (można go opaskami lub taśmą spiąć dla pewności)Tak samo można przelotkę wcisnąć przeciętą w otwór, gdzie przechodzi kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 a bezpiecznik to przynajmniej daj zipy na ciasno, albo sa takie rzepy 2stronne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Najnowszy upgrade instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 27 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Na tym etapie chyba zakończę zabawę w meganie. Samochód idzie pod młot aukcyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianoS1987 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 a audio razem pod mlotek czy zostawiasz pod nastepne??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Wygłuszanie bagażnika.Etap INiestety bagażnik nie jest całkiem wygłuszony ponieważ zabrakło mi mat. Najpierw wygłuszyłem klapę od bagażnika, niestety nie mam fot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zdejmowanie boczków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Już wiadomo dlaczego nie odczułeś efektu wygłuszenia, jest to zrobione słabiutko, pomijając już nawet rodzaj maty ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raflip Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 A to tu jest cos zrobione w tych drzwiach? Ja myślałem ze kolega dopiero zaczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Drzwi wygłuszałem jakieś 2 miesiące temu, w tedy jeszcze nie umiałem zdjąć całkowicie boczka, wisiał przy naklejaniu mat tak jak na dwóch pierwszych zdjęciach, uwierzcie nie było łatwo. Boczek się nie domyka całkowicie, gdzieś trzeba odkleić mata, pytanie gdzie? W przyszłości będę usuwał tą matę i użyje stp.Zakładanie nowego głośnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 W zasadzie jak ma tam grać 13 to skup się na wygłuszeniu bagażnika;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 13 też może zagrać ale te drzwi to chyba żart? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinoff Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Drzwi wygłuszałem jakieś 2 miesiące temu, w tedy jeszcze nie umiałem zdjąć całkowicie boczka, wisiał przy naklejaniu mat tak jak na dwóch pierwszych zdjęciach, uwierzcie nie było łatwo. Boczek się nie domyka całkowicie, gdzieś trzeba odkleić mata, pytanie gdzie? W przyszłości będę usuwał tą matę i użyje stp. Nie jest istotne jakiej maty użyjesz ale to jaką komorę dla głośnika w drzwiach stworzysz, która możliwie sztywna i szczelna na być. Ja bym się do takich drzwi zabrał jak gazownik do swoich w Audi, znajdź jego temat i przegladnij. Same drzwi masz do zrobienia niestety od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek89 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Największym sukcesem jest przeciągnięcie kabla 2,5 mm głośnikowego przez tą kostkę, kilka ciężkich godzin. W car audio twierdzili że przejdzie max 1,5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolas123 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Największym sukcesem jest przeciągnięcie kabla 2,5 mm głośnikowego przez tą kostkę, kilka ciężkich godzin. W car audio twierdzili że przejdzie max 1,5 mm.IMG_0818.JPGJeśli się chcę to się da.Wiem jak sam się bawiłem z takim czymś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.