pawelszu Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Witam wszystkichPróbuje podłączyć sterowanie z kierownicy w swojej Mazdzie do procesora H600Do H600 jest dołożony jakiś specjalny układ który umozliwia sterowanie głosnością z zewnętrznych żródeł.O ile z gałki fabrycznego radia udało mi się podlączyć to ze sterowania z kierownicy jakos nie mogę. sterowanie wygląda takhttp://img30.imageshack.us/img30/790/ndpp.jpg Próbowałem wpiąć się bezpośrednio w przewody + - - ale to nic nie dało... tzn daje to ze glosnosc zwiększa się lub zmniejsza ciągle do max/min (podjerzewam ze tymi przewodami idzie z płytki wiele sygnałów). Wiec trzeba by pewnie wpiąć się gdzięś bezpośrednio w płytkę czyli w miejsce gdzie impuls powstaje przy styku z przyciskiem.No i tu teraz pytanie.Bo ze styku wychodzą 3 sciezki. jeden to pewnie masa. Któryś drugi to pewnie plus... ale pytanie co to jest 3? Może jakieś stałe napiecie podane do styku?może ktoś patrząc na ta plytke powie mi gdzie się wlutować z przewodem? podejrzewam też ze trzeba będzie przeciac sciezki po wlutowaniu żeby już nie szly przez płytke... http://imageshack.us/a/img824/4155/e3wo.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Patrzę w to Paweł jak...wrona w gnat. Jeszcze przed chwilą była fotka samego sterowania a teraz cos mi ona nie halo. Patrząc na ten schemat to w sumie powinny Cie interesować styki G i H , a całe sterowanie to tak na "kopyto" starych Philipsów czy VDO. Funkcją steruje "odpowiednia" rezystancja osiągnięta za pomocą odpowiedniego przycisku.Wedle mojej wiedzy masz do podłączenia tylko 2 kabelki G H tyle , że kompletnie nie wiem gdzie sie w ten procesor wpiąć. Może więcej fotek to pomyslimy dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Próbowałeś tak?http://img850.imageshack.us/img850/5170/djww.jpg Bo ze styku wychodzą 3 sciezki. jeden to pewnie masa. Któryś drugi to pewnie plus... ale pytanie co to jest 3? Może jakieś stałe napiecie podane do styku?może ktoś patrząc na ta plytke powie mi gdzie się wlutować z przewodem? podejrzewam też ze trzeba będzie przeciac sciezki po wlutowaniu żeby już nie szly przez płytke... Każdy styk to 2 ścieżki, jedna wspólna (MASA) czyli H na tym schemacie, druga idzie do drabinki rezystorów.Jak chcesz wykorzystać goły styk, to musisz przeciąć ścieżki od strony rezystorów.A jak potencjały styków mają być oddzielone, to masę też musisz odciąć z obu stron.Wtedy masz dopiero "goły" styk do sterowania zewnętrznego. Pytanie jakiego sterowania oczekuje procek H600. Jak ma wyglądać to zewnętrzne sterownie w nim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 cieżko powiedzieć jaki sygnał dostaje teraz 600.Sygnał dostaje prosto z potencjometru gałki głośności fabrycznego radia.Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności. Co do sterowania z kierownicy. Koleś który mi to kiedyś robił powiedział że masa musi być wspólna, do tego trzeba wejść w ścieżki styków.myślę że trzeba zostawić masę i wlutować sie gdzieś gdzie zananczono na zdjęciu.Tylko pojawia sie kolejny problem.trzeba jakoś prześć przewodami z kierownicy na kolumnę.Wiec trzeba wykorzystać istniejące przewody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności.Wynika z tego, że przy sterowaniu impulsami (przyciski na kierownicy) nie zadziała w taki sposób jak chcesz to zrobić. Tak jak pawel_luk1 napisałTrzeba wiedzieć jakiego sygnału wymaga H600 do sterowania głośnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 na pewno dziala sygnal z tych stykow. do h600 jest dolozona dodatkowa kosc do obrobki tych sygnalow.glowna kwestia to czy odcinac sciezki i wlutowac sie bezpostednio w styk? jak odciecie wplynie na pozostale styki ( czy nie zmieni sie drabinka)? i najwazniejsze pytanie jak poprowadzic przewody od stykow przez kierownice? wiem ze jakos sie da... takie dzialajace rozwizanie juz bylo i zrobil je Intell ale niestety nie ma juz z nim kontaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 A jakby dokupić ten adapter który odczytuje info o sterowaniu z kierownicy z szyny can? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 cieżko powiedzieć jaki sygnał dostaje teraz 600.Sygnał dostaje prosto z potencjometru gałki głośności fabrycznego radia.Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności.Pytanie czy to potencjometr czy jakiś impulsator bo jeżeli to jest zwykły potencjometr to nie zastąpi tego tymi przyciskami i najwazniejsze pytanie jak poprowadzic przewody od stykow przez kierownice?Trzeba wykorzystać oryginalną taśmę, która jest do tego celu już w kolumnie kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 cholera wie jaki to potencjometr... ale kreci się w kołko.Na pewno przyciski z kierownicy dają odpowiedni sygnal tylko trzeba go wyciągnąć i przeprowadzić prze kolumnę no wiem ze jest taśma ale jest wykorzystana...Rozebralem wczoraj tez zwijacz z tasmą i dla mnie to jakaś czarna magia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Skoro kręci się w kółko to raczej impulsator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Potrzebujesz 3 "wolne" przewody w taśmie żeby to zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 no to dupa jest 1 wolny... a dolozyc nie mam pojęcia czy się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Inaczej, masa i 2 "wolne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 okw taśmach nie ma wolnych tylu przewodówMa ktoś pomysł jak przeprowadzić 2 przewody przez coś takiego?Ewentualnie jest w stanie to zrobić?http://imageshack.us/a/img821/5329/6oq2.jpghttp://imageshack.us/a/img842/531/lfag.jpghttp://imageshack.us/a/img42/5118/u4tz.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Odepnij poduchę i masz już wolne kabelki Tak serio , to Twoje fotki , czyli masz to na stole i możesz pokombinować , czy z sieci ? Teoretycznie można by kupić nawet uszkodzoną taką taśmę i skleić je razem jakimś klejem elastycznym ...teoretyzuję i trzeba by to pomacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 to moja... kupiłem taką szpulkę... (koszt 20 zł wiec wziąłem na eksperymenty ale Ajnsztajn to ja nie jestem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 To w takim razie Ci nie pomożemy, musisz się z tym sam pobawić/wysłać komuś kto będzie miał czas na takie zabawy.Co do tego że Intell zrobił to kiedyś i działało, podejrzewam że dorobił "coś" i wykorzystał sygnał już za kierownicą czyli ten który wchodzi do ori radia (tak, da się to zrobić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 (edytowane) Ja przestrzegam przed kombinowaniem z taśmą ...jeden błąd i wywali Ci poducha , co Ci zrobi jak będziesz w polu rażenia , to już na Youtube pooglądaj ;) Świeciła mi kiedyś kontrolka Airbagu i sam próbowałem dłubać , bo mówili "taśma padła" , po kilku konsultacjach wolałem oddać sprawę specjalistom , bo jeszcze mi moje ręce jakoś są cenniejsze niż te 30zł ;) Edytowane 3 Września 2013 przez powalla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Kolega mi opowiadał (elektryk) jak jego szef podłączał kiedyś inny sterownik bo handlarze przywieźli i niestety okazało się że nie pasował czuł się jak po "spontanie" z Kliczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Też ten problem właśnie przerabiałem, okazało się że do kierownicy w dodgu wchodzą 2 przewody na sterowanie radiem (6 przycisków) tempomatem oraz klaksonem... Jedyny sposób jaki wynalazłem, to wpiąć przyciski z kierownicy pod pilota od pionka i wyprowadziłem diode z tyłu kierownicy, jutro składam i mam nadzieje że zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Jakie te ludzie się teraz wygodne zrobili ...sięgnąć ręką do radia nawet się nie chce ... choć Pawłowi to się nawet nie dziwię ...staruch jeden! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 dziękiWiesz, śiegając ręką do gałki można sobie nadwyrężyć bark albo zwichnąć nadgarstek... A tak tylko maly ruch palcem... (którego Truck mi troche sprasował) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Wiesz, śiegając ręką do gałki można sobie nadwyrężyć bark albo zwichnąć nadgarstek...Ty tak serio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lklukasz Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Tu nie ma opcji wykorzystania pilota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 no to dupa jest 1 wolny... a dolozyc nie mam pojęcia czy się da. Można na masie i jednym wolnym , ale zabawa urasta o jeden szczebelek wyżej .Tylko ten szczebelek to moze byc dla wielu zbyt duży krok do pokonania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.