Skocz do zawartości

Przerobienie sterowania z kierownicy - potrzebna pomoc elektornika


pawelszu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Próbuje podłączyć sterowanie z kierownicy w swojej Mazdzie do procesora H600

Do H600 jest dołożony jakiś specjalny układ który umozliwia sterowanie głosnością z zewnętrznych żródeł.

O ile z gałki fabrycznego radia udało mi się podlączyć to ze sterowania z kierownicy jakos nie mogę.

 

sterowanie wygląda tak

http://img30.imageshack.us/img30/790/ndpp.jpg

 

Próbowałem wpiąć się bezpośrednio w przewody + - - ale to nic nie dało... tzn daje to ze glosnosc zwiększa się lub zmniejsza ciągle do max/min (podjerzewam ze tymi przewodami idzie z płytki wiele sygnałów). Wiec trzeba by pewnie wpiąć się gdzięś bezpośrednio w płytkę czyli w miejsce gdzie impuls powstaje przy styku z przyciskiem.

No i tu teraz pytanie.

Bo ze styku wychodzą 3 sciezki. jeden to pewnie masa. Któryś drugi to pewnie plus... ale pytanie co to jest 3? Może jakieś stałe napiecie podane do styku?

może ktoś patrząc na ta plytke powie mi gdzie się wlutować z przewodem? podejrzewam też ze trzeba będzie przeciac sciezki po wlutowaniu żeby już nie szly przez płytke...

 

  http://imageshack.us/a/img824/4155/e3wo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę w to Paweł jak...wrona w gnat. Jeszcze przed chwilą była fotka samego sterowania a teraz cos mi ona nie halo.

 Patrząc na ten schemat to w sumie powinny Cie interesować styki G i H , a całe sterowanie to tak na "kopyto" starych Philipsów czy VDO. Funkcją steruje "odpowiednia" rezystancja osiągnięta za pomocą odpowiedniego przycisku.

Wedle mojej wiedzy masz do podłączenia tylko 2 kabelki G H tyle , że kompletnie nie wiem gdzie sie w ten procesor wpiąć. Może więcej fotek to pomyslimy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś tak?

http://img850.imageshack.us/img850/5170/djww.jpg


 

 


Bo ze styku wychodzą 3 sciezki. jeden to pewnie masa. Któryś drugi to pewnie plus... ale pytanie co to jest 3? Może jakieś stałe napiecie podane do styku?

może ktoś patrząc na ta plytke powie mi gdzie się wlutować z przewodem? podejrzewam też ze trzeba będzie przeciac sciezki po wlutowaniu żeby już nie szly przez płytke...

 

Każdy styk to 2 ścieżki, jedna wspólna (MASA) czyli H na tym schemacie, druga idzie do drabinki rezystorów.

Jak chcesz wykorzystać goły styk, to musisz przeciąć ścieżki od strony rezystorów.

A jak potencjały styków mają być oddzielone, to masę też musisz odciąć z obu stron.

Wtedy masz dopiero "goły" styk do sterowania zewnętrznego.

 

Pytanie jakiego sterowania oczekuje procek H600. Jak ma wyglądać to zewnętrzne sterownie w nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieżko powiedzieć jaki sygnał dostaje teraz 600.

Sygnał dostaje prosto z potencjometru gałki głośności fabrycznego radia.

Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.

Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności.

 

Co do sterowania z kierownicy. Koleś który mi to kiedyś robił powiedział że masa musi być wspólna, do tego trzeba wejść w ścieżki styków.

myślę że trzeba zostawić masę i wlutować sie gdzieś gdzie zananczono na zdjęciu.

Tylko pojawia sie kolejny problem.

trzeba jakoś prześć przewodami z kierownicy na kolumnę.

Wiec trzeba wykorzystać istniejące przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.
Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności.

Wynika z tego, że przy sterowaniu impulsami (przyciski na kierownicy) nie zadziała w taki sposób jak chcesz to zrobić.

 

Tak jak pawel_luk1 napisał

Trzeba wiedzieć jakiego sygnału wymaga H600 do sterowania głośnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno dziala sygnal z tych stykow. do h600 jest dolozona dodatkowa kosc do obrobki tych sygnalow.

glowna kwestia to czy odcinac sciezki i wlutowac sie bezpostednio w styk? jak odciecie wplynie na pozostale styki ( czy nie zmieni sie drabinka)? i najwazniejsze pytanie jak poprowadzic przewody od stykow przez kierownice?

wiem ze jakos sie da... takie dzialajace rozwizanie juz bylo i zrobil je Intell ale niestety nie ma juz z nim kontaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


cieżko powiedzieć jaki sygnał dostaje teraz 600.
Sygnał dostaje prosto z potencjometru gałki głośności fabrycznego radia.
Wlutowałem w 2 złącza potencjometru, odciąłem te scieżki od całości układu i pięknie hula.
Wiec podejrzewam że sygnał jest taki jak daje zwykły potencjometr głośności.

Pytanie czy to potencjometr czy jakiś impulsator bo jeżeli to jest zwykły potencjometr to nie zastąpi tego tymi przyciskami  :wink2:


i najwazniejsze pytanie jak poprowadzic przewody od stykow przez kierownice?

Trzeba wykorzystać oryginalną taśmę, która jest do tego celu już w kolumnie kierownicy  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera wie jaki to potencjometr... ale kreci się w kołko.

Na pewno przyciski z kierownicy dają odpowiedni sygnal tylko trzeba go wyciągnąć i przeprowadzić prze kolumnę

 

no wiem ze jest taśma ale jest wykorzystana...

Rozebralem wczoraj tez zwijacz z tasmą i dla mnie to jakaś czarna magia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

w taśmach nie ma wolnych tylu przewodów

Ma ktoś pomysł jak przeprowadzić 2 przewody przez coś takiego?

Ewentualnie jest w stanie to zrobić?

http://imageshack.us/a/img821/5329/6oq2.jpghttp://imageshack.us/a/img842/531/lfag.jpghttp://imageshack.us/a/img42/5118/u4tz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij poduchę i masz już wolne kabelki   :hyhy:    Tak serio , to Twoje fotki , czyli masz to na stole i możesz pokombinować  , czy z sieci ?  Teoretycznie można by kupić nawet uszkodzoną taką taśmę i skleić je razem jakimś klejem elastycznym ...teoretyzuję i trzeba by to pomacać  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie Ci nie pomożemy, musisz się z tym sam pobawić/wysłać komuś kto będzie miał czas na takie zabawy.

Co do tego że Intell zrobił to kiedyś i działało, podejrzewam że dorobił "coś" i wykorzystał sygnał już za kierownicą czyli ten który wchodzi do ori radia (tak, da się to zrobić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przestrzegam przed kombinowaniem  z taśmą ...jeden błąd i wywali Ci poducha  , co Ci zrobi jak będziesz w polu rażenia , to już na Youtube pooglądaj ;)   Świeciła mi kiedyś kontrolka Airbagu i sam próbowałem dłubać , bo mówili "taśma padła"  , po kilku konsultacjach wolałem oddać sprawę specjalistom , bo jeszcze mi moje ręce jakoś są cenniejsze niż te 30zł  ;)

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ten problem właśnie przerabiałem, okazało się że do kierownicy w dodgu wchodzą 2 przewody na sterowanie radiem (6 przycisków) tempomatem oraz klaksonem...

 

Jedyny sposób jaki wynalazłem, to wpiąć przyciski z kierownicy pod pilota od pionka i wyprowadziłem diode z tyłu kierownicy, jutro składam i mam nadzieje że zadziała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...