Skocz do zawartości

Mazda 323f - z grubej rury


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przygotowuje sie do zabudowy bagażnika w CA ale z myślą o pozostawieniu przestrzeni bagażowej bo auto dla mnie musi być funkcjonalne... ale chce czerpać przyjemność z słuchania muzyki :) a skoro o muzyce mowa to słucham przede wszystkim rap r'n'b hh trance techno dubstep house i innej elektronicznej ale także lubie jazz i "muzykę naszych rodziców" :P Dlaczego z grubej rury :P bo to moja pierwsza zabudowa :)
Już wybrałem sobie sprzecik a mianowicie:

 

1) Głosniki przod     Rockford Fosgate P1652-S
2) Wzmak na przod     Rockford Fosgate R300-4
3) Wzmak sub         Crunch GTX2600
4) Sub      Rockford Fosgate P1S4-10   x2 ( później wyjasnie dlaczego 2 )
5) Kable zasilajace         Rockford Fosgate RFK-20
6) Kable rca     Rockford Fosgate RFC-5.   x 2
7) Kable głośnikowe

 

A centrala chciałbym by było radyjko Alpine s900

 

Drzwi oraz bagażnik zostaną wyciszone matami STP silver.

 

A no i może coś o autku :) od 2 tygodni jestem posiadaczem Mazdy 323f 2.0 GT v6 i w niej chciałbym owa zabudowe. Wcześniej jeździłem mazda 323f ale 1.5 l i w niej zacząłem swoje przygotowania jednak los sprawił ze ledwo co zaczolem i zmieniłem autko :)

to pokaże wam co stworzylem

http://imageshack.us/a/img507/3305/20130323110031.jpg
 

http://imageshack.us/a/img89/9473/20130323110046.jpg
 

http://imageshack.us/a/img96/34/20130323110117.jpg
 

http://imageshack.us/a/img703/7712/20130323110137.jpg
 

dodam jeszcze że jak widac na zdjęciach powyżej znajduje się w nich instalacja gazowa z butla 44L

w obu. Wiec musiałem podnieść podłogę bagażnika do równego poziomu ( niestety z tej operacji nie mam fotek ),

a wyglądało to tak mniej wiecej, że spód składa się z 2 płyt MDF 18mm z a pomiędzy nimi listewki drewniane przykęcone drzewo wkrętami. Płyta dolna przykręcona jest do podłogi bagażnika blachowkrętami. Górna płyta zawierała "klape" umożliwiającą dostanie się do butli z gazem. WIdzialem juz na forum ze niektórzy wycinali okrąg pod sam dekiel od zaworow... ja nie ponieważ obok butli znajduje się jeszcze wolna przestrzen w ktoej bez problemu jestem w stanie schowac lewarek i klucz do kol i jeszcze pare innych drobiazgow. Wierzchnia plyta podlogi byla by oklejona materialem obiciowym do kolum.

 

Wizja moja jest mianowicie taka ;-p pozwoliłem sobie w paincie to lekko zobrazowac :-P

 

http://imageshack.us/a/img835/3176/projektz.jpg
 

http://imageshack.us/a/img834/2671/projekt1mp.jpg
 

http://imageshack.us/a/img62/757/projekt2u.jpg
 

http://imageshack.us/a/img401/8060/projekt3jpg.jpg
 

Tak jak pisałem wyżej chce 2 głośniki pod suba a właściwie dwa suby jeden z lewej drugi z prawej :-)

wzmacniacze były by zamontowane albo w przestrzeni miedzy dwoma płytami MDF z jakimś otworem i kawałkiem pleksji

by było je można oglądać, albo na ściance na której znajdowały by sie głośniki skrzyń basowych, albo pod zamkiem klapy bagaznika ( tzn na dlugości tego elementu nie wiem jak się fachowo on nazywa ).

 

Proszę o wszelkiego typu podpowiedzi sugestie, krytyka jak najbardziej wskazana, nie powiem ze jest to super zrobione 

ale bagaznik ze zdjęc byl pierwszym podejsciem a teraz zaczne drugie i jak juz bede robic to chce to zrobic dobrze. Bo służyć mi to będzie mam nadzieję długo :-)

 

z góry dzieki za pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko fajnie rozplanowales swoj patent ale co do pozostawionej ilosci miejsca to bedzie deko malo skoro myslisz o funkcjonalnosci. Duzo rzezby  i pytanie czy budy beda zywicowane czy tylko drewno, litraz do p1 musisz dobrac.Kolejnym "problemem" bylo by zrobienie zabudowy piecow w czesci tylnego pasa ,bo to zajmie sporo miejsca R300-4 to piecyk wysoki. I to kolo troche "straszy" w dosc ladnej (skonczonej wg pomyslu )zabudowie powodzenia w modach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze :P mój błąd ale jak chcecie może być ze specjalnie :P z tel pisze i nie mam możliwości poprawy więc jeśli ktoś może to będę wdzięczny. A i nie róbcie OT :P Jak wrócę to sie jeszcze odezwę bo puki co w pracy siedzę jeszcze

 

Na moje oko fajnie rozplanowales swoj patent ale co do pozostawionej ilosci miejsca to bedzie deko malo skoro myslisz o funkcjonalnosci. Duzo rzezby  i pytanie czy budy beda zywicowane czy tylko drewno, litraz do p1 musisz dobrac.Kolejnym "problemem" bylo by zrobienie zabudowy piecow w czesci tylnego pasa ,bo to zajmie sporo miejsca R300-4 to piecyk wysoki. I to kolo troche "straszy" w dosc ladnej (skonczonej wg pomyslu )zabudowie powodzenia w modach.
No wydaje mi sie ze będzie i tak więcej niż jak wstawie sama skrzynie teraz zwłaszcza ze myślę by zabudowac to w taki sposób http://image2.showyoursound.nl/rwo/4sub02.jpgAle nie wiem jak sie za to zabrać i to wykonać i to mój pierwszy problem a drugi jak już to sie uda to jak wyliczyć litra, tego bo WinISD nie policzy do nieforemnej bryly... chyba :P nie rozumie o co Ci chodzi czy zywicowany czy tylko drewno więc jeśli możesz to rozwin myśl. No z piecykiem to nie wiem jeszcze gdzie bo na tej pożywkę to był pierwszy pomysl przed dobraniem sprzętu ale napewno znajdę jakieś odpowiednie miejsce dla niego :) A co do koła to racja ale już miałem tyle przygód z kołami ze w moim przypadku jest to zło konieczne... A jak będę chciał sie pochwalić to je wyciagne :P Wysyłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do policzenia , co ci mówi słowo litraż ?   np skrzynka bass-reflex o poj. 50L

 

A co to test ? Nie jestem jakiś super w te klocki... Co nieco wiem, a to czego nie wiem to pytam.

Skrzynia bass-reflex o poj 50l czyli skrzynia o pojemności wew 50 l ( dosyć duza ) z bass-reflexem czyl rurką nie wiem jak opisać jej przeznaczenie :P

Jeśli sie mylę to mnie popraw

 

Wysyłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokończ ściany "karmnika"  wrzuć worek i lej wodę , i będziesz wiedział ile litrów ci wlazło do skrzyni 

 

Myślałem ze tak można to zrobic ale myslalem ze jest inny sposob. Dokończyć nie mogę bo jeszcze nie zaczolem bo nie wiem jak. Ma ktoś może linka do DIY jak to wykonać ?

 

Wysyłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz, bo szukajka mnie trochę zawiodła a tam znalazłem dosyć dużo informacji :)

 

A tym czasem dziś dotarły do mnie maty :D

 

Mam nadzieję ze jeszcze w tym tygodniu zdążę je zainstalować w bagażniku :P

 

Wysyłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

post-9583-1366761891,2414_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad zakupem takiej pianki do wygluszenia tapicerki http://allegro.pl/pianka-mata-gabka-wygluszajaca-do-drzwi-podlogi-wa-i3202504201.html

Wedlog opisu 40% taniej jeśli bez kleju i taka bym wziął pytanie czy jest to dobre a może proponujecie coś innego sprawdzonego tańszego by tapicera nie skrzypiala :P

 

Wysyłane z mojego HTC One S za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie ;-) 

 

trochę mnie tu nie było ale temat nie umarł. 

Trochę zaniedbałem realizacje jak i relacje ale postaram się to nadrobić :-) 

 

na początek może klocki które czekają na instalację, a właściwie niektóre bo furtki prawie gotowe jak i radyjko wstawione.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/593/imag0213eg.jpg

 

Pierwszą czynnością jaką wykonałem było rozebranie całego wnętrza samochodu

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/827/imag0194dj.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/12/imag0195p.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/5/imag0202r.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/824/imag0203pw.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/254/imag0207z.jpg

 

 http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/837/imag0209fu.jpg

 

 

niestety nie posiadam żadnego zdjęcia z wyciągniętym dywanikiem... 

chyba za bardzo się wkręciłem i zapomniałem zrobić :-)

 

Kolejnym etapem było rozciągnięcie kabli i tak jak patrząc na zdjęcie powyżej, lewą stroną został pociągnięty kabel zasilający, środkiem kable głośnikowe i RCA. Niestety nie mam ładnych zdjęć z tej operacji... 

Wstawię kilka ogólnikowych, w między czasie rozciągałem także kable zasilające do podgrzewania foteli.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/571/imag0309i.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/585/imag0311q.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/854/imag0306yt.jpg

 

Jak widać w między czasie już trochę maty STP trafiło na podłogę. A kable są położone pod mata. Teraz zastanawiam się czy nie lepiej było by je puścić nad matą, ale już po ptokach...

 

No i samo wygłuszanie, jako że musiałem odwiedzić gazownika, bo miałem problem z ciśnieniem mojego podtlenku i musiał wyciągnąć butlę wiec skorzystałem z okazji i wykleiłem powierzchnie pod nią 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/153/imag0210bq.jpg

 

Następnie zabrałem się za boki bagażnika oraz podłogę

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/28/imag0224gy.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/189/imag0225vh.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/689/imag0330n.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/153/imag0329p.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/836/imag0320s.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/96/imag0237o.jpg

 

Oczywiście przed położeniem mat blacha była na bieżąco czyszczona i odtłuszczana. 

P.S. sorry za mały syf na zdjęciach ;-)

 

Na allegro znalazłem gąbke-mate? wodoodporna akustyczna o grubości 3mm, jako że jechałem do Częstochowy a tam znajduje się siedziba firmy to odebrałem ją osobiście. I powiem wam, w środku cały budynek jest wygłuszony ich produktami i pierwszy raz spotkałem się z tak wygłuszonymi pomieszczeniami, naprawdę aż dziwnie się czułem. Firma nazywa się APAMA a na alledrogo.pl można ich znaleźć pod użytkownikiem APAMAacoustic.

 

I tą oto matę-gąbkę ;-p rozłożyłem na podłodze

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/708/imag0331z.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/853/imag0327q.jpg

 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/46/imag0328r.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/832/imag0326jk.jpg

 

Czas na furtki :-) 

Przeciągnięcie kabla głośnikowego bez demontażu drzwi to istny koszmar... kostki były tak uparte i oporne... ale poradziłem sobie 

za pomocą wkrętarki i :-)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/5/imag0249t.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/402/imag0250xx.jpg

 

do wszystkich drzwi pociągnąłem także dodatkowe kable zasilające by zrobić sobie podświetlenie klamek, oraz jako że posiadam zestaw HiFonica z świecącym logo na głośniku, spróbuję to podłączyć... może będzie widać przez oryginalną maskownicę :-)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/443/imag0301pu.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/imag0300g.jpg

 

No i wygłuszanie 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/9xuh.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/809/9qpe.jpg

 

i zamontowany już głośniczek

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/jjvh.jpg

 

nie mam zdjęć z innych drzwi bo czynność dokładnie ta sama.

 

Ogólnie to do wszystkich furtek zostały doprowadzone kable głośnikowe, wszystkie zostały wygłuszone mata STP oraz będą ( bo jeszcze nie są ) boczki wyłożone taką samą gąbka jak podłoga tylko że o grubości 6mm. 

 

Kolejnym etapem moich prac, było a właściwie dalej jest bagażnik, który po dziś dzień przyprawia mnie o zawrót głowy... 

ale po kolei.

Postanowiłem zabudować skrzynie w boki bagażnika tak jak na w/w rysunkach ( z poprzednich postów ) i stworzyłem dno z żywicy. 

 

Tutaj przygotowanie bagażnika do zrobienia odlewu

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/203/rdq3.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/853/buy8.jpg

 

A tu już prace z żywicą i włóknem 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/31/vq7s.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/822/3efk.jpg

 

przyspieszone suszenie

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/560/6wuw.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/541/lhs4.jpg

 

I po wyciągnięciu 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/560/z3iy.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/811/y3ge.jpg

 

Na wyżej przedstawionych zdjęciach znajduje się tylko jeden odlew, bo w sumie to są dwa na lewą i prawą stronę bagażnika. 

I jest to pierwsza warstwa i niestety nie jestem w stanie stwierdzić z ilu bo trochę ich tam było by osiągnąć odpowiednią grubość.

 

Na kolejnych już zdjęciach widać już nałożone wiele warstw oraz liczenie litrażu za pomocą piasku 

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/855/e5ny.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/845/wbx4.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/21/8a5y.jpg

 

Niestety później praca przerwała mi w dalszych pracach i można by powiedzieć, że na tym skończyłem swoje boje.

Teraz zaczyna się robić ładna pogoda i czasu wolnego też ciut więcej, więc mam nadzieję że i prace ruszą by dokończyć bagażnik 

oraz wstawić TW w słupki. 

 

Jak wam się to widzi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A otwory rewizyjne w drzwiach czym pozatykałeś, tzn. poza matą oczywiście?

Ze zdjęć trudno coś wywnioskować a wręcz na jednym (jjvh.jpg) wygląda jak gdyby mata się przedarła na otworze?

 

Przewody sygnałowe to jakieś "markowe"? 

Ze zdjęć wynika że ulożone są z głośnikowymi razem nie obawiasz się że będzie łapać zakłócenia ?!

 

I przewód zasilający do wzmaków też taki na golasa bez peszelka? :wink:

 

Ale za to podłoga ładnie wyklejona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co jeszcze nie są zaslepione. Moje auto nie posiada ramek na szybach i w miarę często szyba się luzuje i lata. 

Ostatnio kumpel polecił mi środek, którym prawdopodobnie uda mi się zapobiec tej niedogodności i będę mógł zatkać te otwory rewizyjne. 

 

a co do tej dziury to tak jak piszesz jest przedarta. Po założeniu maty było ok ale jak założyłem boczek to przez matę nie mogłem otworzyć schowka w boczku. 

a jak mi się udało już go otworzyć to okazało się że prowadnice z schowka zrobiły mi małe kuku w macie. 

 

Jak widać, gdy przyjdzie czas na zaślepienie rewizji to będę musiał tą zaślepkę lekko wykuć czy wygiąć bo nie będzie innej opcji. Chyba, że znajdę sposób na inny patent otwierania schowka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zdjęć z przewodem zasilającym w roli głównej, nie wiadomo jak jest zabezpieczony pod maską.

Przechodzi jednak blisko kilku ostrych krawędzi...

Pomyśl nad jakimś "przyodziewkiem" dla niego bo gotów do zwarcia doprowadzić.

 

A jeśli chodzi o zaślepienie otworów rewizyjnych, widzę że już zacząłeś walkę z żywicą.

Może to będzie rozwiązanie w miejscu gdzie kształt zaślepki jest trudny do uzyskania z blachy na drodze "klepania". :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód nie jest zabezpieczony w żaden sposób pod maska. Prawdę mówiąc nawet nie jest jeszcze założony bezpiecznik. Kabel po prostu tam jest :-) do niczego nie podłączony. 

Jeśli chodzi o zabezpieczenie kabla przed krawędziami myślę, że tak jak leży nic mu się nie powinno stać, ale owszem pomyślę nad jakimś peszlem, bo szkoda by mi było jakby się coś stało. Jak mawiają przezorny - ubezpieczony ;-) 

 

Nie wpadł bym na pomysł zaślepienia rewizji laminatem, tylko pytanie brzmi jakiej grubości musiał by być i czy go szpachlą potraktować by wyrównać powierzchnie, a jeśli tak to jaką. 

 

I pytanie czy ktoś się orientuje czy z zestawu HiFonics'a zsi6.2c można dostać osobno same TW, bo stała się przykra sprawa, mianowicie kabel przy samym głośniku się uwalił w miejscu gdzie jest ten wosk czy inna maź. A może jakiś sprawdzony sposób naprawy tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim bravo zrobiłem takie coś, ale było na forum jeszcze auto z takim samym patentem ale troche lepiej zrobionym :wink: chyba to była laguna.

http://www.strefacaraudio.pl/topic/36162-koncertowe-bravo-slim555/

 

Jakbyś mógł bardziej sprecyzować o jaki patent chodzi.

 

Kiedyś usłyszałem taki tekst "nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi" więc po skończeniu prac jeśli efekt nie będzie zadawalający to sie będzie przerabiać.

 

Jeśli crunch będzie słaby to sie go podmieni na coś innego. Metoda prób i błędów osiągane pożądany efekt.

 

Tymczasem idę spać bo jutro mam zamiar dokleić front pod skrzynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...