Skocz do zawartości

Zbyt male napiecie na aku


Rekomendowane odpowiedzi

a czy spadki może powodować aku??

tak więc po małym mierzeniu wychodzi, że ładowanie na max obciążeniu to ok 13.4 po poprawie masy. Bez masy 13.2. Zastanawiam się nad aku bo im dłużej auto chodzi tym gorzej. wyjechałem kawałek wracam i już nie 13.4,a 13.0 było. Jutro na zimno pomierzę, wrócę do starego alternatora. problem polega na tym, że nie mam innego aku na sprawdzenie. Może w piątek sprawdzę aku tym "magicznym miernikiem" do aku.
Sam aku po nocy ma 11.9 i myślę, że mu trochę mało, przy rozruchu spada do ok 10 i gaśnie radyjko :wink2:
Czy na nawet słabym aku nie powinno być dobrego ładowania??
Dodam, że w momencie gdy na aku jest np 13.4 to na zapalniczce jest ok 12.8. Na starym altku nie było różnic między klema, zapalniczka, bagażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie ma co kombinować... moim zdaniem problem nie jest w wielkości. Ma się to tak. Odpalam i jest ok 14.2. Światełka i już mam 14. grzanie na połowie i mam 13.7-13.8. Auto jedzie 30min i spada na 13.6 na pełnym obciążeniu spada jak wyżej. Audio do pomiaru nie używam, ale jak słucham tak jak ja słucham jest bez strat. jak zapier... mocno to spadać zaczyna do ok 0,5-0.8v, ale u mnie ma co ciągnąć więc tego nie oceniam. chodzi mi o normalną pracę, gdzie jest dziwnie. Jutro przewody przetrę papierkiem dołożę coś jeszcze, włożę stary seryjny i zobaczę jakie różnice. jak nie to wpiz..z tą dużą bombą do tego co mi ją sprzedał i ręczył stanem bardzo dobrym;)


aku sprawdzę w piątek tym miernikiem z testem, ale czy to ma wpływ? wrzucę jakieś inne aku, ale nie mam skąd i nie wiem kiedy to nastąpi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i myliłem się... mimo to sprawdzę jeszcze objaw po rozgrzaniu, ale do rzeczy.
otóż sugerowałem się wczoraj odczytem na zapalniczce ponieważ ostatnio czy bez, czy na obciążeniu było tyle samo. Teraz już nie.

Aku na klemach 12.4. Ładowanie na zimnym ok 14.5, zarówno na klemach jak i na złączu Alternatora i masy wziętej z obudowy. Jednym słowem zero różnic. Na obciążeniu 13.9-14.0V. Dziś w domu przewody lutowałem z końcówkami i zrobiłem raz a dobrze. Dodano 2 przewody + (nie miałem w ręku 1 grubego) i masa nowa. Oczyszczone klemy, cele, łączenia przewodów masy itp.
Jeżeli pojadę dziś gdzieś i się utrzyma ładowanie to będzie już ok.
A co do zapalniczki, wczoraj podawała nawet poniżej 13V. Dziś już 13.7-13.8V więc mimo to gdzieś ubytki były.
Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wyglada na uszkodzony alternator, w nissanie 100nx ialem tal, ze im bardziej rozgrzewal sie altek, tym ladowanie spadalo, okazalo sie, ze przebicie sie robilo.

jakie miałeś spadki po rozgrzaniu?? u mnie po ok 30 minutach spadło do 14.0, a na obciążeniu do 13.5. Czy to można nazwać problemem??czy LPG może robić spadki??

 


poruszaj bezpiecznikiem od zapalniczki i będziesz wiedział

najmniej ważny element bo nic tam nie używam :P ale póki nie mam kabelków od woltomierza to zapięty jest właśnie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...