Skocz do zawartości

Zbyt male napiecie na aku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

siema! odkopie trochę:) czytałem kilka tematów i nie spotkałem się z czymś więcej niż domysłem, który mam cały czas, ale nie mam możliwości teraz sprawdzenia;/ dokonałem dokładnych pomiarów i wygląda to tak:

aku na spoczynku 11.8-12.1 - mierzone na klemach i równocześnie na zapalniczce i wartości te same

na włączonym bez obciążenia (bez względu na obroty: 700-5000) 13.6-14.4 - mierzone jak wyżej, dodatkowo w bagażniku na wzmacniaczach

z obciążeniem ( radio 3 wzmacniacze) spadek o ok 0.2V max

z obciążeniem światła - 0.4 , plus halogeny, nawiew, grzanie szyby spada do 11.8.

A teraz dodam, że przy każdym z pomiarów mierzone też było na alternatorze (plus z atka, minus gdziekolwiek : silnik karoseria itp) 14.5-14.6 nawet na pełnym obciążeniu. Dodatkowo przewód który leci do aku w miejscu łączenie się z aku (1cm przed klemą) 14.5-14.6, a na klemie już jak opisane wyżej:)

mój wniosek to Aku do wywalenia, ale nie chcę w ciemno wydać kasy , a nie mam 2 na wpięcie. może za jakiś czas to zrobię ( i tak muszę chyba). Ale może ktoś zna taki przypadek z życia i odpowie 1 zdaniem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie myślałem o tym, ale jest niewielka szansa, że może to właśnie to. Jest to skrętka, oczyszczę i zobaczę co będzie. Do dziś nie mogłem ładować aku, bo dziś naprawiłem prostownik po awarii(padł 1 mały rezystor i nie mogłem aku doładować- teraz to zrobię) Dodatkowo co mnie martwi, może to norma bo aku nie za duży (chyba 55aH) ale 30-40 min na światełkach i miał ciężko w kręceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, moj znajomy ma obcykane ople i nie tylko, ale z oplem szczegolnie jest zwiazany, sam posiada omege c, u niego i w kilku astrach II ten przewod jakims cudem sie utlenil wlasnie przed klema, nie widac tego w izolacji, ale jakos raz mu sie udalo rozkminic o co chodzi i w kilkunastu przypadkach juz sie to powielilo, wymiana przewodu zalatwila sprawe, byl problek z ladowaniem przy obciazeniu, a nawet rozruchu. Warto zdublowac ten kabel na probe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cyrki dzieją się nie tylko w oplach, ostatnio ze znajomym rozmawiałem kóry w bmw serii 3 E46 miał problemy z rozuchem i niedoładowane aku, oczywiście brak dobrego połączenia na przewodzie zasilającym jak i masie. Co dziwne na masie były największe ubytki, po dołożeniu na szybko przewodu rozruchowego pomiędzy masę silnika a bude niwelował spadki napięcia. Nadmienie iż plecionki masowe sprawne nie popękane. Slawa88, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klema plusowa jest prasowana i tutaj szukaj problemu skoro parę cm przed klemą jest OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj jest tak że uczę się na tym co zrobię, a budowa alternatora to dla mnie nowość więc dla pewności zapytam.plus to mi ładnie wychodzi przewodem, ale masy nie ma i domyślam się że masę stanowi obudowa ?? dodam dodatkowy plus, ale co z masą ? gdzie jej szukać , gdzie ją dodać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie...wymieniłem alternator na 120A z 50A i wcale lepiej nie jest jeśli chodzi o spadki.dziś nie mam w ręku miernika a tylko voltomierz wpięty w instalację auta i na pusto jest 14.2 , a na obciażeniu ok 13.jutro sprawdze ile daje sam altek ale przy poprawnych przewodach wykluczam ich błąd. zmierzę też ile daje prądu amperomierzem. Ale czy może mieć taki spadek ? nie powinno być lepiej na 120A? (obciążenie to światła , halogen przód tył, nawiew z klimą , grzana szyba i lustra, hamulec, radio i 3 wzmacniacze )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy może mieć taki spadek ? nie powinno być lepiej na 120A? (obciążenie to światła , halogen przód tył, nawiew z klimą , grzana szyba i lustra, hamulec,)

 

jeśli alternator jest sprawny w 99.9% to powinien mieć 13.9v-14.4v na wł wszystkich odbiornikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus tylko.masa dziś sprawdzalem i wymaga poprawy zrobię to jutro. czyli aku karoseria.alternator złącza wyszczotkowałem jak tylko się dało.dziś pracuje 24h i za mało mogę zrobić więc myślę :)

ps Mastek pw nie odpisałeś kilka dni temu :-)

jeśli alternator jest sprawny w 99.9% to powinien mieć 13.9v-14.4v na wł wszystkich odbiornikach

dzięki za potwierdzenie głębokiej myśli :-) więc szukam problemu :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...