pretor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 moze i tak ale pamietam ze auto bylo nawet podkrecane na obrotach zeby sprawdzic czy sie podniesie napiecie a tu nic sie nie dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 siema! odkopie trochę czytałem kilka tematów i nie spotkałem się z czymś więcej niż domysłem, który mam cały czas, ale nie mam możliwości teraz sprawdzenia;/ dokonałem dokładnych pomiarów i wygląda to tak:aku na spoczynku 11.8-12.1 - mierzone na klemach i równocześnie na zapalniczce i wartości te samena włączonym bez obciążenia (bez względu na obroty: 700-5000) 13.6-14.4 - mierzone jak wyżej, dodatkowo w bagażniku na wzmacniaczachz obciążeniem ( radio 3 wzmacniacze) spadek o ok 0.2V maxz obciążeniem światła - 0.4 , plus halogeny, nawiew, grzanie szyby spada do 11.8.A teraz dodam, że przy każdym z pomiarów mierzone też było na alternatorze (plus z atka, minus gdziekolwiek : silnik karoseria itp) 14.5-14.6 nawet na pełnym obciążeniu. Dodatkowo przewód który leci do aku w miejscu łączenie się z aku (1cm przed klemą) 14.5-14.6, a na klemie już jak opisane wyżej:)mój wniosek to Aku do wywalenia, ale nie chcę w ciemno wydać kasy , a nie mam 2 na wpięcie. może za jakiś czas to zrobię ( i tak muszę chyba). Ale może ktoś zna taki przypadek z życia i odpowie 1 zdaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 A jak wyglada sprawa laczenia tego przewodu z klema, jest to skrecane, czy wtopiony w kleme? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Wiesz nie myślałem o tym, ale jest niewielka szansa, że może to właśnie to. Jest to skrętka, oczyszczę i zobaczę co będzie. Do dziś nie mogłem ładować aku, bo dziś naprawiłem prostownik po awarii(padł 1 mały rezystor i nie mogłem aku doładować- teraz to zrobię) Dodatkowo co mnie martwi, może to norma bo aku nie za duży (chyba 55aH) ale 30-40 min na światełkach i miał ciężko w kręceniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Ale wiesz, moj znajomy ma obcykane ople i nie tylko, ale z oplem szczegolnie jest zwiazany, sam posiada omege c, u niego i w kilku astrach II ten przewod jakims cudem sie utlenil wlasnie przed klema, nie widac tego w izolacji, ale jakos raz mu sie udalo rozkminic o co chodzi i w kilkunastu przypadkach juz sie to powielilo, wymiana przewodu zalatwila sprawe, byl problek z ladowaniem przy obciazeniu, a nawet rozruchu. Warto zdublowac ten kabel na probe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 wielkie dzięki ! sprawdzę to ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Oczywiscie masa i plus do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Oczywiscieto pewne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Przesmarujcie towotem miejsca kabli, dobry patent elektryka dawnej PRLowskiej daty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 podsumuje tak i do czasu sprawdzenia nic więcej się nie da - dołożę nowy plus i minus. to pokaże czy problem jest tu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 U mnie upaciane na bogato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 takie cyrki dzieją się nie tylko w oplach, ostatnio ze znajomym rozmawiałem kóry w bmw serii 3 E46 miał problemy z rozuchem i niedoładowane aku, oczywiście brak dobrego połączenia na przewodzie zasilającym jak i masie. Co dziwne na masie były największe ubytki, po dołożeniu na szybko przewodu rozruchowego pomiędzy masę silnika a bude niwelował spadki napięcia. Nadmienie iż plecionki masowe sprawne nie popękane. Slawa88, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie klema plusowa jest prasowana i tutaj szukaj problemu skoro parę cm przed klemą jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 zazwyczaj jest tak że uczę się na tym co zrobię, a budowa alternatora to dla mnie nowość więc dla pewności zapytam.plus to mi ładnie wychodzi przewodem, ale masy nie ma i domyślam się że masę stanowi obudowa ?? dodam dodatkowy plus, ale co z masą ? gdzie jej szukać , gdzie ją dodać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Tak, altek mase lapie poprzez obudowe, chodzi mi o mase przy aku-buda-silnik. No chyba, ze zakladajac piece zdublowales ja wczesniej, to masz to z glowy, pozostaje wtedy tylko + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 no to masa nie problem. altek już zdjęty więc w wolnej chwili się wkleje z nowym przewodem i zobaczymy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher18gl Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 ople tak chyba juz maja dodalem dodatkowy kabel z altka do aku i minus aku karoseria ,silniki i z 13,8 odrazu wzrosło na 14,2 ale i tak po zimie wleci większy altek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 mają mają mają... 14,6v jest. na max obciążeniu 13,6-13,8 więc rewelka. a pewności nie mam, że aku czasem nie jest lekko niedoladowany ... tak więc dzięki za podpowiedzi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Panowie...wymieniłem alternator na 120A z 50A i wcale lepiej nie jest jeśli chodzi o spadki.dziś nie mam w ręku miernika a tylko voltomierz wpięty w instalację auta i na pusto jest 14.2 , a na obciażeniu ok 13.jutro sprawdze ile daje sam altek ale przy poprawnych przewodach wykluczam ich błąd. zmierzę też ile daje prądu amperomierzem. Ale czy może mieć taki spadek ? nie powinno być lepiej na 120A? (obciążenie to światła , halogen przód tył, nawiew z klimą , grzana szyba i lustra, hamulec, radio i 3 wzmacniacze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rex Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 zmierzę też ile daje prądu amperomierzemMam nadzieje że znasz podstawowe zasady takiego pomiaru jak i używasz do tego prawdziwego miernika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 odpowiem tak: nie widzę tego pytania miło, że pytasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Podokladales wszedzie dodatkowe przewody? Ja na seri 70A po poprawach zasilania samymi drutami ograniczyłem spadki o 0,5 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Ale czy może mieć taki spadek ? nie powinno być lepiej na 120A? (obciążenie to światła , halogen przód tył, nawiew z klimą , grzana szyba i lustra, hamulec,) jeśli alternator jest sprawny w 99.9% to powinien mieć 13.9v-14.4v na wł wszystkich odbiornikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 plus tylko.masa dziś sprawdzalem i wymaga poprawy zrobię to jutro. czyli aku karoseria.alternator złącza wyszczotkowałem jak tylko się dało.dziś pracuje 24h i za mało mogę zrobić więc myślę ps Mastek pw nie odpisałeś kilka dni temu :-)jeśli alternator jest sprawny w 99.9% to powinien mieć 13.9v-14.4v na wł wszystkich odbiornikachdzięki za potwierdzenie głębokiej myśli :-) więc szukam problemu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 luknij do tematu Big3 a nusz coś ci podpowie jak masz możliwość podjedz sobie do sklepu motoryzacyjnego i poproś o sprawdzenie aku dla pewności czy jeszcze nadaje się do czegoś przed zima się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 mam miernik aku dostępny :-) ale nie mam czasu po niego podejść narazie.druga rzecz sądzę , że mało już się nadaje, ale pokolei eliminuje problemy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.