pretor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Mam pytanie odnosnie napiecia na wylaczonym aucie mam 12.4 v na wlaczonym plus radio wzmak jest 11.8 v czy wina lezy po stronie alternatora czy akumulatora????myslalem ze aku slabe ( ma 4 lata ) i wstawilem na ladowanie pod prostownik na noc pod prad ale nie wiem czy nie za slabo sie ladowal bo chyba na 2A sie ladowal z 12-14 godzin,doradzi ktos co i jak???z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrianGtx Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Za mało info podałeś. Jaki piec, jakie auto, jaki sub (jeśli jest)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 kolego nic mocnego sam przod na audioquescie sl2180 on ma cos kolo 2 x 110 czy cos takiego ale to napiecie bylo takie zanim wzmak dolaczyl wiec nie ma to jakiegos wiekszego znaczeniajesli to pomoze to auto golf iii TDi aku 77 ah altek powinien byc wiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BrianGtx Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Było coś ostatnio na forum o ładowaniu aku, poszukaj, poczytaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 jakby bylo ostatnio to bym to widzial uwiez mi kolego,nic na ten temat nie znalazlem,dzieki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketmo Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 No ale jak to, na wyłączonym silniku masz 12,4v a na włączonym, plus radio (jak sam piszesz nawet bez wzmaka) 11,8v.Przecież to jest oznaką nie ładowania, jak na mój gust alternator death.Ale jak, w ogóle nie ładuje/rozładowywuje się?sprawdź jeszcze napięcie na włączonym silniku i zgaszonym radiu, światłach (jeśli się da) itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 ladowac laduje napewno bo od 4 lat nic sie niedzieje przy nawet jak bylo -25 to palil od pierwszego strzala,dzisiaj sprawdzalem przy wlaczonym przy radiu i wzmaku bylo 11.8 v a przy zerowym na zgaszonym jest 12.4 wiec nie wiem co jest grane,ladowalem cala noc aku ( nie wiem w sumie po co,nie znam sie szecze ale wydaje mi sie ze jak doladowal by sie to i napiecie powinno byc wieksze tak?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketmo Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Nie, jak masz prąd spoczynkowy 12.4 akumulator jest ok; nie da się go naładować do 13, 15 czy nawet 220volt, więc to nie ma żadnego wpływu na napięcie przy włączonym silniku. Nie wiem co Ci poradzić, jedź może do elektryka, który jest bardziej obeznany od Ciebie w temacie. Sprawdź jeszcze napięcie czy się zmienia, przy zmianie obrotów (przegazuj), to jest ostatni pomysł jaki mi przychodzi do głowy- jeśli będą duże wachania prawdopodobnie regulator strzelony. To są tylko przypuszczenia, przyczyną małego napięcia równie dobrze może być jakaś zwara. Z tego co piszesz mostek prostowniczy i szczotki wydają się ok. Poczekaj, może jeszcze się ktoś wypowie, ogólnie to i tak polecam wizytę w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Prosta sprawa - domyślam się, że posiadasz miernik Mierzyłeś napięcie przy samym alternatorze ? Zmierz, jeżeli nie masz ładowania, to masz do regeneracji altek. Proste, nie ma co gazować, lecieć od razu do mechanika - sprawdź sam i będziesz wiedział na czym stoisz. Na 99% masz zużyty alternator, na odpalonym spada, bo nawet jak wyłączysz odbiorniki typu radio, światła, itp., to pozostają jeszcze te, które pracują stale po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 z tego co zauważyłem masz golfa. W tych autach bywa tak, że po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie, ale aby napięcie się podniosło należy zwiększyć prędkość obrotową silnika tak do około 1500 obrotów i później z ładowaniem jest wszystko OK. Nie mam pojęcia dla czego alternator nie chce się wzbudzić zaraz po odpaleniu. Przy benzynie taki problem nie występuje. I jeszcze jedna sprawa, jeśli chodzi o napięcie zasilające radio, więcej nie osiągniesz, duży spadek napięcia na wkładzie stacyjki (element odpowiadający za wyłączanie radia po wyciągnięciu kluczyka).Najlepiej będzie jak sprawdzisz napięcie bezpośrednio na akumulatorze. Inną kwestią jest, jeśli pomiędzy napięciem na akumulatorze a napięciem na wzmacniaczu jest duża różniaca. Np. na aku masz 12.5V a na wzmacniaczu 11.8V. W tej sytuacji będzie to świadczyło o słabej instalacji zasilającej do wzmacniacza. Przy takich przekrojach przewodów spadki nie powinny być takie duże. Posprawdzaj napięcia zasilające radio i wzmacniacz na odpalonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A r t u r Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 nie da się go naładować do 13, 15 Jak się nie da jak da Ja odratowywałem roczny aku który zdechł ze złej eksploatacji i ładowałem ze 3 doby, miał 14 V ;) po naładowaniu. Ale jeśli chodzi o temat, to wina alternatora wg mnie, sprawdź miernikiem na włączonym silniku ale nie przy aku, tylko bezpośrednio przy alternatorze napięcie, przyłóż plus do alternatora tam gdzie jest podłączony, a masa z budy, zobaczysz czy jest jakiekolwiek ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ja zrozumiałem, że mierzył na aku, a nie na radiu, wzmacniaczu te spadki. Były włączone odbiorniki, a o pomiarach przy nich nie widzę wzmianki. Jeżeli na aku mierzył, to po co będzie mierzył na zaciskach, jak tutaj już coś nie tego... Zacznij od początku tej układanki. Może zaśniedziała kostka od wzbudzenia alternatora. Najpierw zmierz przy samym alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Jak się nie da jak da Ja odratowywałem roczny aku który zdechł ze złej eksploatacji i ładowałem ze 3 doby, miał 14 V ;) po naładowaniu. A moja centra się wygotowała od takiego ładowania ,jeszcze kreci ale już dogorywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 wszystko bylo mierzone na zaciskach aku nigdzie indziej,dzisiaj sprawdze tak jak kolega pisal na altu,a jakie powinno byc napiecie na altu nawet na jalowym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 +- 14 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
virus Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 wszystko bylo mierzone na zaciskach aku nigdzie indziej,dzisiaj sprawdze tak jak kolega pisal na altu,a jakie powinno byc napiecie na altu nawet na jalowym??? W pełni sprawny samochód powinien mieć 14,4 przy odpalonym silniku, odpowiedzialny jest za to regulator napięcia. Najczęściej spotykanym problem przy niskim napięciu ładowania są zużyte szczotki alternatora, uszkodzony regulator napięcia lub uszkodzone przewody (zwłaszcza masa przy konektorze przy budzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketmo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 wszystko bylo mierzone na zaciskach aku nigdzie indziej,dzisiaj sprawdze tak jak kolega pisal na altu,a jakie powinno byc napiecie na altu nawet na jalowym???13,8-14,5v <--- na biegu jałowym, niezależnie od obrotów silnika...idealne, to jak kolega wyżej napisał, 14,4v ;)Owszem, gdy pobór jest większy niż alternator wytworzy napięcie spada. Wtedy prąd ciągnie też z aku. Ale na samym radiu taki pobór jest niemożliwością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ja zrozumiałem, że mierzył na aku, a nie na radiu, wzmacniaczu te spadki. faktycznie, zmyliło mnie sprawdzalem przy wlaczonym przy radiu i wzmaku bylo 11.8 v a przy zerowym na zgaszonym jest 12.4 Skoro to jest prawdą: ladowac laduje napewno bo od 4 lat nic sie niedzieje przy nawet jak bylo -25 to palil od pierwszego strzala i to również: Mam pytanie odnosnie napiecia na wylaczonym aucie mam 12.4 v na wlaczonym plus radio wzmak jest 11.8 v czy wina lezy po stronie alternatora czy akumulatora???? To coś się wyklucza, lub masz uwalony miernik którym sprawdzasz to napięcie. Przy takim napięciu jak podajesz i w teraźniejszym terminie pogodowym (dmuchawa, swiatła), akumulator wytrzymał by może 3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 sprawa chyba wyjasniona przy zapalonym aucie jest 14.4v niezaleznie czy chodzi radio czy tez nie mierzone na aku,mierzone na wzmaku tez takie same wiec spadku na lini aku-wzmak nie ma,jedyne spadki sa na wylaczonym aucie tak jak pisalem wczesniej 11.8 v przy radiu i 12.4v przy zero pobraniu wiec chyba ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 to te spadki 11.8v na włączonym czy wyłączonym bo nie kapuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Z tego co zrozumiałem silnik zgaszony bez obciążenia 12,4V Włączone radio i wmacniacz silnik zgaszony 11,8V Właczone radio i wzmacniacz oraz opdalony silnik 14,4V To napięcie 11,8V dość nisko niepokojące, mogą być oznakami siadania akumulatora lub niedoładowania. Akumulator, powinien być ładowany prądem rzędu 1/10 Ah akumulatora przez 10h, czyli aku 77Ah ładujemy prądem 7,7A przez 10h.Przy twoim prądzie ładowania 2A (z prostownika), powinien ładować sie około 24h, aby był w pełni naladowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor tak zamotał, że wyszedł czeski film... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 te 11.8 najpierw bylo mierzone na wlaczonym silniku ale cos nie tak bylo nie wiem co.dzisiaj wzialem zrobilem krotka przejazdzke i na wlaczonym po przejazdzce juz bylo ponad 14 wiec teraz jest ok ale nie wiem czemu nadal,wazne ze juz wszystko jest ok tak mi sie wydaje,to sie nadawalo do archiwum X chyba ze ten miernik cos nie teges ale juz pokazuje ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 a może styki/okablowanie altka ? mi na naładowanym aku , pięknie trzymał 14.4 a na niedoładowanym już 13.4 , wszystkie styki wyczyściłem zrobiło się 14 , dołożyłem masę i plus z jakichś tam kabli 16mm2 CCA , zrobiło się 14.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wladyslaw_w908 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 te 11.8 najpierw bylo mierzone na wlaczonym silniku ale cos nie tak bylo nie wiem co tutaj masz odpowiedź z tego co zauważyłem masz golfa. W tych autach bywa tak, że po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie, ale aby napięcie się podniosło należy zwiększyć prędkość obrotową silnika tak do około 1500 obrotów i później z ładowaniem jest wszystko OK. Nie mam pojęcia dla czego alternator nie chce się wzbudzić zaraz po odpaleniu. Przy benzynie taki problem nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.