Skocz do zawartości

Zbyt male napiecie na aku


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnosnie napiecia na wylaczonym aucie mam 12.4 v na wlaczonym plus radio wzmak jest 11.8 v czy wina lezy po stronie alternatora czy akumulatora????myslalem ze aku slabe ( ma 4 lata ) i wstawilem na ladowanie pod prostownik na noc pod prad ale nie wiem czy nie za slabo sie ladowal bo chyba na 2A sie ladowal z 12-14 godzin,doradzi ktos co i jak???z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kolego nic mocnego sam przod na audioquescie sl2180 on ma cos kolo 2 x 110 czy cos takiego ale to napiecie bylo takie zanim wzmak dolaczyl wiec nie ma to jakiegos wiekszego znaczenia



jesli to pomoze to auto golf iii TDi aku 77 ah altek powinien byc wiekszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak to, na wyłączonym silniku masz 12,4v a na włączonym, plus radio (jak sam piszesz nawet bez wzmaka) 11,8v.

Przecież to jest oznaką nie ładowania, jak na mój gust alternator death.

Ale jak, w ogóle nie ładuje/rozładowywuje się?

sprawdź jeszcze napięcie na włączonym silniku i zgaszonym radiu, światłach (jeśli się da) itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladowac laduje napewno bo od 4 lat nic sie niedzieje przy nawet jak bylo -25 to palil od pierwszego strzala,dzisiaj sprawdzalem przy wlaczonym przy radiu i wzmaku bylo 11.8 v a przy zerowym na zgaszonym jest 12.4 wiec nie wiem co jest grane,ladowalem cala noc aku ( nie wiem w sumie po co,nie znam sie szecze ale wydaje mi sie ze jak doladowal by sie to i napiecie powinno byc wieksze tak?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jak masz prąd spoczynkowy 12.4 akumulator jest ok; nie da się go naładować do 13, 15 czy nawet 220volt, więc to nie ma żadnego wpływu na napięcie przy włączonym silniku. Nie wiem co Ci poradzić, jedź może do elektryka, który jest bardziej obeznany od Ciebie w temacie. Sprawdź jeszcze napięcie czy się zmienia, przy zmianie obrotów (przegazuj), to jest ostatni pomysł jaki mi przychodzi do głowy- jeśli będą duże wachania prawdopodobnie regulator strzelony. To są tylko przypuszczenia, przyczyną małego napięcia równie dobrze może być jakaś zwara. Z tego co piszesz mostek prostowniczy i szczotki wydają się ok.

 

Poczekaj, może jeszcze się ktoś wypowie, ogólnie to i tak polecam wizytę w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa - domyślam się, że posiadasz miernik :] Mierzyłeś napięcie przy samym alternatorze ? Zmierz, jeżeli nie masz ładowania, to masz do regeneracji altek. Proste, nie ma co gazować, lecieć od razu do mechanika - sprawdź sam i będziesz wiedział na czym stoisz. Na 99% masz zużyty alternator, na odpalonym spada, bo nawet jak wyłączysz odbiorniki typu radio, światła, itp., to pozostają jeszcze te, które pracują stale po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zauważyłem masz golfa. W tych autach bywa tak, że po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie, ale aby napięcie się podniosło należy zwiększyć prędkość obrotową silnika tak do około 1500 obrotów i później z ładowaniem jest wszystko OK. Nie mam pojęcia dla czego alternator nie chce się wzbudzić zaraz po odpaleniu. Przy benzynie taki problem nie występuje.

 

I jeszcze jedna sprawa, jeśli chodzi o napięcie zasilające radio, więcej nie osiągniesz, duży spadek napięcia na wkładzie stacyjki (element odpowiadający za wyłączanie radia po wyciągnięciu kluczyka).

Najlepiej będzie jak sprawdzisz napięcie bezpośrednio na akumulatorze.

 

Inną kwestią jest, jeśli pomiędzy napięciem na akumulatorze a napięciem na wzmacniaczu jest duża różniaca. Np. na aku masz 12.5V a na wzmacniaczu 11.8V. W tej sytuacji będzie to świadczyło o słabej instalacji zasilającej do wzmacniacza. Przy takich przekrojach przewodów spadki nie powinny być takie duże.

 

Posprawdzaj napięcia zasilające radio i wzmacniacz na odpalonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie da się go naładować do 13, 15

 

Jak się nie da jak da :) Ja odratowywałem roczny aku który zdechł ze złej eksploatacji i ładowałem ze 3 doby, miał  14 V ;) po naładowaniu.

 

Ale jeśli chodzi o temat, to wina alternatora wg mnie, sprawdź miernikiem na włączonym silniku ale nie przy aku, tylko bezpośrednio przy alternatorze napięcie, przyłóż plus do alternatora tam gdzie jest podłączony,  a masa z budy, zobaczysz czy jest jakiekolwiek ładowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem, że mierzył na aku, a nie na radiu, wzmacniaczu te spadki. Były włączone odbiorniki, a o pomiarach przy nich nie widzę wzmianki. Jeżeli na aku mierzył, to po co będzie mierzył na zaciskach, jak tutaj już coś nie tego... Zacznij od początku tej układanki. Może zaśniedziała kostka od wzbudzenia alternatora. Najpierw zmierz przy samym alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko bylo mierzone na zaciskach aku nigdzie indziej,dzisiaj sprawdze tak jak kolega pisal na altu,a jakie powinno byc napiecie na altu nawet na jalowym???

 

W pełni sprawny samochód powinien mieć 14,4 przy odpalonym silniku, odpowiedzialny jest za to regulator napięcia. Najczęściej spotykanym problem przy niskim napięciu ładowania są zużyte szczotki alternatora, uszkodzony regulator napięcia lub uszkodzone przewody (zwłaszcza masa przy konektorze przy budzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko bylo mierzone na zaciskach aku nigdzie indziej,dzisiaj sprawdze tak jak kolega pisal na altu,a jakie powinno byc napiecie na altu nawet na jalowym???

13,8-14,5v <--- na biegu jałowym, niezależnie od obrotów silnika

...idealne, to jak kolega wyżej napisał, 14,4v ;)

Owszem, gdy pobór jest większy niż alternator wytworzy napięcie spada. Wtedy prąd ciągnie też z aku. Ale na samym radiu taki pobór jest  niemożliwością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja zrozumiałem, że mierzył na aku, a nie na radiu, wzmacniaczu te spadki.

 

faktycznie, zmyliło mnie

 

 

sprawdzalem przy wlaczonym przy radiu i wzmaku bylo 11.8 v a przy zerowym na zgaszonym jest 12.4

 

Skoro to jest prawdą:

 

 

ladowac laduje napewno bo od 4 lat nic sie niedzieje przy nawet jak bylo -25 to palil od pierwszego strzala

 

i to również:

 

 

Mam pytanie odnosnie napiecia na wylaczonym aucie mam 12.4 v na wlaczonym plus radio wzmak jest 11.8 v czy wina lezy po stronie alternatora czy akumulatora????

 

To coś się wyklucza, lub masz uwalony miernik którym sprawdzasz to napięcie.

 

Przy takim napięciu jak podajesz i w teraźniejszym terminie pogodowym (dmuchawa, swiatła), akumulator wytrzymał by może 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa chyba wyjasniona przy zapalonym aucie jest 14.4v niezaleznie czy chodzi radio czy tez nie mierzone na aku,mierzone na wzmaku tez takie same wiec spadku na lini aku-wzmak nie ma,jedyne spadki sa na wylaczonym aucie tak jak pisalem wczesniej 11.8 v przy radiu i 12.4v przy zero pobraniu wiec chyba ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem

 

silnik zgaszony bez obciążenia 12,4V

 

Włączone radio i wmacniacz silnik zgaszony 11,8V

 

Właczone radio i wzmacniacz oraz opdalony silnik 14,4V

 

To napięcie 11,8V dość nisko niepokojące, mogą być oznakami siadania akumulatora lub niedoładowania.

 

Akumulator, powinien być ładowany prądem rzędu 1/10 Ah akumulatora przez 10h, czyli aku 77Ah ładujemy prądem 7,7A przez 10h.

Przy twoim prądzie ładowania 2A (z prostownika), powinien ładować sie około 24h, aby był w pełni naladowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 11.8 najpierw bylo mierzone na wlaczonym silniku ale cos nie tak bylo nie wiem co.dzisiaj wzialem zrobilem krotka przejazdzke i na wlaczonym po przejazdzce juz bylo ponad 14 wiec teraz jest ok ale nie wiem czemu nadal,wazne ze juz wszystko jest ok tak mi sie wydaje,to sie nadawalo do archiwum X :)



chyba ze ten miernik cos nie teges ale juz pokazuje ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może styki/okablowanie altka ?  mi na naładowanym aku , pięknie trzymał 14.4  a na niedoładowanym już 13.4 , wszystkie styki wyczyściłem zrobiło się 14 , dołożyłem masę i plus z jakichś tam kabli 16mm2 CCA , zrobiło się 14.5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

te 11.8 najpierw bylo mierzone na wlaczonym silniku ale cos nie tak bylo nie wiem co

 

tutaj masz odpowiedź

 

 

z tego co zauważyłem masz golfa. W tych autach bywa tak, że po odpaleniu kontrolka ładowania gaśnie, ale aby napięcie się podniosło należy zwiększyć prędkość obrotową silnika tak do około 1500 obrotów i później z ładowaniem jest wszystko OK. Nie mam pojęcia dla czego alternator nie chce się wzbudzić zaraz po odpaleniu. Przy benzynie taki problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...