Skocz do zawartości

Kondensator problem a moze tylko pytanie


Telbi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sądziłem, że odpowiedziałem. Radio jest podpięte pod akumulator, z ominięciem stacyjki. W kostce ISO zmostkowałem zasilanie z podtrzymywaniem pamięci.

Ile mA może pobierać radio podpięte w ten sposób?

Ile mA powinno pobierać radio podpięte tak, że zasilanie jest wyłączane stacyjką. (a na zgaszonym silniku nie da się włączyć radia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądziłem, że odpowiedziałem. Radio jest podpięte pod akumulator, z ominięciem stacyjki. W kostce ISO zmostkowałem zasilanie z podtrzymywaniem pamięci.

Ile mA może pobierać radio podpięte w ten sposób?

Ile mA powinno pobierać radio podpięte tak, że zasilanie jest wyłączane stacyjką. (a na zgaszonym silniku nie da się włączyć radia)

 

Z kluczykiem , nie oznacza z automatu uruchomionego silnika.

Z wyłączonym ACC pomijalnie mało , poniżej 1 mA .

Z aktywnym ACC w stanie spoczynku około 200-300 mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Stacyjka w Trabancie (1991r) ma zdaje się tylko trzy tryby: zero, zapłon (napięcie na cewkch + kontrolki), rozrusznik.

 

Świat nie kończy się na Trabancie, w moim "zabytku" cofnięcie z pozycji zapłon do spoczynkowej pozostawia aktywne wyjście ACC aż do wyjęcia kluczyka ze stacyjki. 

Pisałem o aktywności poszczególnych sygnałów i jak dla nich kształtuje się pobór prądu , a nie jak robi to to  .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, wiem co pisałeś i wydaje mi się, że ja też dosyć jasno piszę. Mam problem z uciekającym prądem w swoim samochodzie to piszę właśnie o nim. Wydało mi się odpowiednim wyjaśnić, że to Trabant. Oraz, że w Trabancie stacyjka jest jak budowa cepa. Jej konstrukcja sięga chyba lat 70tych. Na Trabantach się świat nie kończy, ale tutaj właśnie montuję audio.

We wcześniejszej odpowiedzi napisałem "mam podpięte pod akumulator", co było dla Ciebie niejasne i musiałem pisać dodatkowe wyjaśnienia. Czytaj wolniej i z odrobiną chęci zrozumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest podpiete pod akumulator ...

 

Juz wczoraj zadalem pytanie czy jak wyciagasz kluczyk radio sie wylacza i nie dostalem odpowiedzi choc to kluczowa informacja dla sprawy , bo jesli masz radio podpiete "na stale"  to z duzym prawdopodobienstwie wlasnie radio wyksncza Ci aku . Teraz Twoj ruch , czyli musisz podpiac poprawnie radio .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, wiem co pisałeś i wydaje mi się, że ja też dosyć jasno piszę. Mam problem z uciekającym prądem w swoim samochodzie to piszę właśnie o nim. Wydało mi się odpowiednim wyjaśnić, że to Trabant. Oraz, że w Trabancie stacyjka jest jak budowa cepa. Jej konstrukcja sięga chyba lat 70tych. Na Trabantach się świat nie kończy, ale tutaj właśnie montuję audio.

 

We wcześniejszej odpowiedzi napisałem "mam podpięte pod akumulator", co było dla Ciebie niejasne i musiałem pisać dodatkowe wyjaśnienia. Czytaj wolniej i z odrobiną chęci zrozumienia.

 

 

Człowieku , popatrz ile juz tu napisałeś , ale zero odzewu co juz z tymi informacjami zrobiłeś .

Wystarczył jeden prosty test , wpięcie amperomierza i po minucie jest wszystko jasne , o ile nie było od samego początku .

Tylko napisać , ze miałeś w poważaniu zalecenia producenta odtwarzacza i jest to jedyne źródło "rozterek" domorosłego montażysty jakoś nie potrafisz .

Powiedz co tu trzeba jaśniej napisać czy interpretować .

Chcesz Nas przekonać , ze to co zrobiłeś jest jedynym wyjściem w zaistniałej sytuacji , a konstruktor radyjka powinien je inaczej zbudować , aby pasował do Trabanta z lat 70tych :wink2: .

 

 

Czyli to źle? To nie jest robione dla wygody? W radio nie ma przekaźników? Pobiera większy prąd wyłączone z podpiętym zasilaniem i pamięcią? Koniecznie trzeba montować taki przekaźnik na zasilaniu, sterowany stacyjką? Mierzyłeś ile pobiera prądu w obu przypadkach?

 

 

Ile mA może pobierać radio podpięte w ten sposób?

 

Ile mA powinno pobierać radio podpięte tak, że zasilanie jest wyłączane stacyjką. (a na zgaszonym silniku nie da się włączyć radia)

 

 

 

O! Rzeczywiście duża różnica. Stacyjka w Trabancie (1991r) ma zdaje się tylko trzy tryby: zero, zapłon (napięcie na cewkch + kontrolki), rozrusznik.

 

No nic, pozostało pomierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Wszystko jest podpiete pod akumulator ...

Dla mnie to też logiczna konkluzja. Kolejnym razem wymienię pod co nie jest podpięte ;) (Zabrakło słowa "bezpośrednio". Może byłoby jaśniej. Przepraszam)

 

 

 

 


Człowieku , popatrz ile juz tu napisałeś , ale zero odzewu co juz z tymi informacjami zrobiłeś .

 

Napisałem pierwszy post wczoraj wieczorem a dzisiaj nie miałem czasu grzebać. Jutro zdam relację.

Nie wiem tylko czy opisać to co sprawdzałem czy wymieniać również to, czego nie sprawdzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawli, jeżeli tak zaleca producent to OK

Nie wiem jak jest zbudowany ten konkretny kondensator ale parę się u mnie przewineło i każdy miał wyprowadzone bezpośrednie wyjścia zasilające wprost z kondensatora tak więc trzeba było je ładować wstępnie przez żarówkę :)

W opisie tego twojego kondensatora znalazłem że ma jakiś układ 'soft start' tak więc możliwe że posiada jakąś elektronikę do "miękkiego startu"

 

nie mniej jednak Maxtz tak jak piszesz, lepiej naładować przez żarówkę, niż mieć iskrzenie w aucie w najgorszym wypadku ... ale co kto lubi :D

P.s: ten soft start też się da uwalić znając życie ;)

P.s2: sorry za odgrzanie kotleta :D

 

Hm, wiem co pisałeś i wydaje mi się, że ja też dosyć jasno piszę. Mam problem z uciekającym prądem w swoim samochodzie to piszę właśnie o nim.

 

to multimetr w łapkę i sprawdzamy po kolei odłączając co zjada ten prąd :P ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko zjada z tą "źle podłączoną" kostką ISO = 1,6mA
Drugie radyjko, na które teraz zmieniłem, Clarion = 2,4mA

 

Kondensatora natomiast nie sprawdzałem. Szkoda miernika. W ogóle nie dał się naładować. Żarówka nie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mu

 

Radyjko zjada z tą "źle podłączoną" kostką ISO = 1,6mA

Możesz podać dokładny model tego radyjka .

 

Radyjko alpine, podpięte pod akumulator. Sprawdzę jutro pobór prądu.

 

 

Kondensatora natomiast nie sprawdzałem. Szkoda miernika. W ogóle nie dał się naładować. Żarówka nie gaśnie.

 

 

To jest kondensator z elektroniką ? Czy jesteś w stanie rozdzielić/odkręcić  elektronikę od zasadniczego kondensatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 




Kondensator z woltomierzem. Phantom 1,2F. Taki czerwony, popularny, najtańszy na allegro.

 


Czy jesteś w stanie rozdzielić/odkręcić elektronikę od zasadniczego kondensatora ?

 

 


1,6mA = Alpine CDA 9885R

 

Nie mam , ale coś mi tu nie "gra" :wink2:

Moze w weekend sprawdzę 9887 , powinno być podobnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...