kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 WitamJestem nowy i mam kilka pytan mysle ze mi pomozeciea wiec zaczne od poczatku posiadam z przodu zestaw Hertza esk 165 niestety tweetery sa na osobnych zwrotnicach jakies model nizsze 80 w ale modelu nie pamietam i to bylo podpiete pod wzmaka cruch gpx 1000.4 i wszystko gralo, teraz postanowilem troszke to rozbudowac i dodac drugiego wzmaka pod suba wzmak tez crunch gti 2200 i posiadam tez jakis kondensator raczej nie najlepszej firmy bo najtanszy ;) phantom 1.2 f i teraz mam pytanie jak to wszystko ogarnac czy polaczyc ze soba mam pewne plany tylko ze nie wiem czy dobrze to wymyslilem mianowicie od akumy idzie zasilanie do kondensatora z niego kabel + idzie do rozdzielacza i juz rozchodzi sie na dwa wzmaki. minusowe odchodza oddzielnie i stykaja sie na karaseri razem z - od kondka.... i jeszcze jak podpiac remotke ? tylko pod kondensator czy porobic mostki miedzy wzmakami i kondkiem ?Prosze o szybkie wytlumaczenie albo chociaz abyscie napisali ze tak nie mozna bo zabudowa juz gotowa tylko kwestia podlaczenia wszystkiego a nie chce zrobic z samochodu choinki wybuchowej ;]dodaje tez schemacik jak to wyglada "po mojemu"aha sub to Pb s12No i jeszcze ostatnie pytanie poniewaz bd musial chyba zmienic kabel zasilajacy na grubszy i zarazem bezpiecznik bo teraz mam 30 wsadzona ale cos mi sie wydaje ze te dwa wzmaki spala ten bezpiecznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Jaki kabel zasilajacy ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 inaczej ja to bym zrobil ,w mysl zminimalizowania ilosci elementow skladowych , ten rozdzielacz tam raczej niepotrzebny jest , rozdzielilbys na kondzie , mase tak samo jak plus najpierw do konda i od konda gdzies do blachy nieco grubszym kablem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 no niestety teraz nie jestem w stanie ci powiedziec jaka dokladnie bylem teraz w samochodzie i nie ma zadnej informacji na kablu pisze tylko herman power cable a jaka grubosc nie pamietam bo kupowany ponad pol roku temu srednica kabla z izolacja 1cm takze nie za wiele jestem raczej nastawiony na wymiane jegoapropo masy to wiem zeby ze wzmakami kabla nie mostkowac a czy mozna od kondka puscic do karoseri i oddzielne kable od wzmacniaczy ale pod te samo miejsce przykrecic co kondek ? bo mam jedne dobre miejsc na mase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 (edytowane) ale strasznie wydluzasz kable miedzy wzmakami a kondem i on nie spelni swojego celu , musze opisywac terminale na kondzie ? U mnie wszystkie , plusy i minusy zbiegaja sie na kondzie i dopiero masa idzie dalej , w moim przypadku prosto do aku Wnioskujac z twojego schematu mialbym mase od wzmakow pociagnac do aku i od aku spowrotem do konda ? Edytowane 19 Lutego 2013 przez michallll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 mam go ulozonego tak ze jak dam ten rozdzielacz to kabel od kondka do wzmaka bedzie mial jakies 20/25 cm takze chyba nie az tak daleko i chodzi mi o to zeby jeden kondek zasilał tak jakby 2 wzmaki... sory ze tak łopatologicznie ale jest to moja pierwsza instalacja i mam nadzieje ze z wasza pomocą jutro badz pojutrze pochwale sie wykonaniem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
italiano1980 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 To nie popelniaj pdstawowego bledu i zacznij od kabla..Min 35 mm a pozniej bedziesz sie chwalil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 kolego italiano ok jutro jade po kabel ale wymienie dopiero w sobote a narazie podlacze chociaz tymczasowo tak jak ma byc i nie bd glosno sluchac tylko powiedz jak to podlaczyc i jaki dac bezpiecznik na nowy kabel ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 mam go ulozonego tak ze jak dam ten rozdzielacz to kabel od kondka do wzmaka bedzie mial jakies 20/25 cm takze chyba nie az tak daleko i chodzi mi o to zeby jeden kondek zasilał tak jakby 2 wzmaki... sory ze tak łopatologicznie ale jest to moja pierwsza instalacja i mam nadzieje ze z wasza pomocą jutro badz pojutrze pochwale sie wykonaniem ;]fotkami mam nadzieje , w dziale WASZE INSTALACJE 20cm to nie tak zle , ale zamiast stosowac rodzielacz mozesz dac oczka na przewody i to przykrecic razem do kondka nic sie nie stanie , tak samo z masa zrob a kond spelni swoje zastosowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 oczywiscie ze z fotkami ;) tylko nie wiem czy mam wszystkie bo troche roboty bylo ;) dobra rozdzielacz powiedzmy ze odpada ale jak z reszta schematu ktory podalem w 1 poscie ? wszystko tam dobrze rozrysowane ?i co z remotka ? dawac na konda czy na wzmaki w mostku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 kond ma REMOTE ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 moj nie ma , ale na moj chlopski rozum spinasz razem ze wzmacniaczmi , czyli tak jak masz remote rozrysowany do wzmacniaczy ,to od ostatniego wzmaka polec kabelkiem do konda i chyba juz ,ale najlepiej jak by ktos zweryfikowal moja teorie , zeby nie bylo " a bo on mi tak poradzil i sie zepsulooooo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 I jak ciągniesz masę z karoserii , to warto poprawić masę z akumulatora na karoserie i z akumulatora na silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A czy wszystkie osoby, które mu doradzają zrobić z kondensatora rozdzielacz na piece mają wpięte bezpieczniki pomiędzy kondensator a piece? Bo jeśli nie (a jak znam życie to na pewno nie, to mają źle) wedle rzemiosła kondensator powinien być wpięty przed bezpiecznikiem. Gdyż stanowi sam w sobie źródło zmagazynowanego prądu.Można powiedzieć ,że to bez sensu. Ale w takim wypadku dawanie bezpiecznika od aku to również bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikadze3 Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Gwidon mase mialem poprawiona nie dawno bo mi rozrusznik nie chcial krecic przez to ;p... to juz mam za soba a z tymi bezpiecznikami to nawet w instrukcji pisze ze bezpiecznik ma byc tylko przed kondkiem czyli tylko przy akumulatorze ;p... takze ja juz nie wiem.. ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 A czy wszystkie osoby, które mu doradzają zrobić z kondensatora rozdzielacz na piece mają wpięte bezpieczniki pomiędzy kondensator a piece? Bo jeśli nie (a jak znam życie to na pewno nie, to mają źle) wedle rzemiosła kondensator powinien być wpięty przed bezpiecznikiem. Gdyż stanowi sam w sobie źródło zmagazynowanego prądu.Można powiedzieć ,że to bez sensu. Ale w takim wypadku dawanie bezpiecznika od aku to również bez sensu. nie mowie ze dawanie bezpiecznika przy aku jest bez sensu , ale dawanie bezpiecznika na 15cm obwodzie ,miedzy kond a piec ?pozatym piec tez ma swoj bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Ja tylko napisałem jak powinno w myśl, rzemiosła czy też bezpieczeństwa, zaś życie pisze swoje rozwiązania( pod względem spadków napięcia ideał to przewód bez niczego od aku do piecyków).Ot takie zwichnięcie odnośnie wymogów wykonania instalki w autach na zawody.W myśl, zasad bezpieczeństwa instalacji ( chorych dla mnie czasem) kondensator musi być wpięty przed bezpiecznikiem od piecyków.Czyli aby nie robić dodatkowych punktów mogących powodować spadki i nie komplikować instalki, najwygodniej jest wpiąć się nim w rozetę rozdzielacza z bezpiecznikami od strony plusa od aku, wtedy ani przewody długie nie wychodzą i odcinek do pieca cokolwiek by się nie stało jest zabezpieczony bezpiecznikiem.Bez sensu jest ładować wąskie gardło w postaci bezpiecznika, wydając jednocześnie kasę na kable 35/52 mm... A mimo to robimy bojąc czy się auto nie sfajczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 nie mowie ze dawanie bezpiecznika przy aku jest bez sensu , ale dawanie bezpiecznika na 15cm obwodzie ,miedzy kond a piec ?pozatym piec tez ma swoj bezpiecznik Ponad 300 postów i dalej głupoty gadasz.Wzmacniacz ma swoje zabezpieczenie, ale truck pisze o zabezpieczeniu przewodów w razie zwarcia.Rozumując po Twojemu to AC też jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ponad 300 postów i dalej głupoty gadasz.Wzmacniacz ma swoje zabezpieczenie, ale truck pisze o zabezpieczeniu przewodów w razie zwarcia.Rozumując po Twojemu to AC też jest bez sensu. zapewne gadam glupoty , ale kazdy pragnie osiagnac jakis kompromis wydajnosc / bezpieczenstodla mnie kond 1f nie jest odpowiednio duzym magazynem energii by doprowadzic do pozaru przewodu 50mm2 ,53ah aku jest dla mnie takim zagrozeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 dla mnie kond 1f nie jest odpowiednio duzym magazynem energii by doprowadzic do pozaru przewodu 50mm2 ,53ah aku jest dla mnie takim zagrozeniem W porządku, kwestię kondka pozostawmy osądowi każdego osobiście, ale gdzie w takim razie uważasz za stosowne wpięcie w instalacje mniejszych bezpieczników niż główny przy aku (często gęsto 150-200 A) ? moj nie ma , ale na moj chlopski rozum spinasz razem ze wzmacniaczmi , czyli tak jak masz remote rozrysowany do wzmacniaczy ,to od ostatniego wzmaka polec kabelkiem do konda i chyba juz ,ale najlepiej jak by ktos zweryfikowal moja teorie , zeby nie bylo " a bo on mi tak poradzil i sie zepsulooooo" Hmm.. Dopiero się doczytałem, znowu żle (niestety) doradzasz koledze, jest pewna sekwencja rozprowadzenia remote, która ma zabezpieczyć układ głośnikowy przed "pyknięciem" podczas załączania w pewnych okolicznościach to "pyk" może się , żle skończyć dla głośników.Remotkę prowadzimy od radia do urządzeń odpowiedzialnych za zasilanie -kondki, XXL itp, potem zaś do procesora (jeśli jest) a z procesora dopiero na piecyki, w przypadku jego braku pomijamy ten punkt. W momencie załączania wzmacniaczy cała reszta systemu już jest gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 zapewne na kazde rozgalezienie wzmacniacza , przez blok np audison conectionu mnie bezpieczniki sa tylko przy zrodlach zasilania zaraz zostane o czyms doinformowany ? albo i nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Gwidon mase mialem poprawiona nie dawno bo mi rozrusznik nie chcial krecic przez to ;p... to juz mam za soba a z tymi bezpiecznikami to nawet w instrukcji pisze ze bezpiecznik ma byc tylko przed kondkiem czyli tylko przy akumulatorze ;p... takze ja juz nie wiem.. ;( Kolega ostatnio mi opowiadał (czyli z życia wzięte, a nie wyssane z palca) jak w aucie jego kolegi, zabezpieczonym niby wcale nie za dużym bo 80 A bezpiecznikiem głównym, zanim zadziałał bezpiecznik zdążyło się już spalić pół bagażnika... Zazwyczaj jako główny daje się dość spory bezpiecznik, dlatego jestem zwolennikiem aby w momencie rozejścia się głównego kabla na rozecie na piece, nie kumulować dodatkowych punktów połączeń i zastosować rozetę z oprawą bezpiecznikową, jest 2w1 czyli jeden punkt, bo i tak musimy mieć rozdzielacz a jednocześnie każdy piecyk ma swój osobny mniejszy od głównego bezpiecznik(i to tutaj jest istotne, bo w razie biedy szybciej się przepali i odetnie prąd), można zrobić 3w1 czyli porządnym grubym kablem wpinamy się w rozdzielacz masy(-) i rozetę(+) kondziołkiem, jest wtedy dość blisko piecyków, a jednocześnie na odcinku między rozetą i piecykami nie ma już żadnych żródeł prądu, wypnie się kabel, na nierówności, od drgań, od torby itd, dotknie do masy to strzeli bezpiecznik w rozecie i po zabiegu, koniec emocji, a przy kondzie w tym torze, lub gdy wcale nie ma nic poza głównym bezpiecznikiem przy aku, no to już loteria... zapewne na kazde rozgalezienie wzmacniacza , przez blok np audison conection Audison to świetne rozwiązanie tej kwestii, można wejść na plus nawet 52ką, z drugiej strony także jest możliwość wpięcia się 52ką pod kondzioła i mamy wyjście na 4 zabezpieczone bezpiecznikami ANLgniazda na już trochę mniejsze kabelki na piece.Jeden punkt połączenia instalacji a 3 funkcje, jedyna wada to cena tego audisona, trochę spora ale są trochę tańsze a wcale nie gorsze alternatywy np z Hollywooda: http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-mahx-3r-p557.html Zresztą oferta na alledrogo jest bogata , każdy znajdzie coś odpowiadającego mu ceną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Truck a co powiesz o DLS A6 lub inne piece z wejsciem pod kondka? Tam kondek jest "najdalej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Truck a co powiesz o DLS A6 lub inne piece z wejsciem pod kondka? Tam kondek jest "najdalej" Najdalej od czego?Ja u siebie kwestię zasilenia A6ki rozwiązałem w myśl tego co piszę, czyli mam kondzioła wpiętego w rozetę z bezpiecznikami (z jednej strony 52 od aku, z drugiej 52 jakieś 15 cm do kondensatora) z rozety wychodzę 2x21 (na każdym bezpiecznik 60 A) do A6ki czyli jest zasilana kablem 2x4 AWG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.