miniu211 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam, mam taki problem, kupiłem nowy akumulator, wszystko było ok. Po tygodniu postoju auta, nie chce odpalic. Mam podłaczone radio Alpine CDE-9882 i coś mnie tykło aby sprawdzic podłączenie radia i okazało się. źe źle zostało podłączone ( rutyna ). Kabel remonte do wzmacniacza był podpiety pod kabel "zasilania anteny" przy radiu, czytając instrukcje radia doczytałem się, że kabel remonte powinien byc podłączony pod kabel "zdalne sterowanie" . Czy te złe podłączenie mogło spowodować rozładowanie akumulatora????????? Radio nadal działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kura89ns Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Jak wyciagniesz kluczyk ze stacyjki i radio gra a remote od wzmacniacza masz podlaczone pod kabel zasilania anteny to radio wylaczysz a wzmacniacz itak bedzie dzialal wiec jak auto nie bylo uzywane tydzien i to wszystko bylo wlaczone to moglo nie odpalic... Gdyby bylo podpiete pod to zdalne sterowanie to niewiem byc moze dopiero po wlaczeniu radia wlaczal by sie wzmacniacz... Ja mam wszystko za kluczykiem wiec nie mam z tym problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RF.TEAM Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 ale antena dziala tak samo jak remote przy wlaczeniu i wylaczeniu daje impuls pradowy wiec moglo ci rozladowac tylko jesli bylo radio wlaczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RF.TEAM Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 tak tyle ze alpine nie ma podtrzymania pamieci i po odlaczemu kopletnie traci wszystkie ustawienia i za kazdym razem po wlaczemiu trzeba bedzie wszystko ustawiac na nowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 tak tyle ze alpine nie ma podtrzymania pamieci i po odlaczemu kopletnie traci wszystkie ustawienia i za kazdym razem po wlaczemiu trzeba bedzie wszystko ustawiac na nowo że co przecież tam jak i w większości radyiek są dwa przewody zasilające (czerwony i żółty) jeden od pamięci drugi od załączania radia i wystarczy tylko to odpowiednio podpiąć i po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 tak tyle ze alpine nie ma podtrzymania pamieci i po odlaczemu kopletnie traci wszystkie ustawienia i za kazdym razem po wlaczemiu trzeba bedzie wszystko ustawiac na nowo U mamy w aucie mam 9846 i ma podtrzymanie pamięci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RF.TEAM Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 hmm to dziwne bo mialem kilka alpin ale one mi nie podtrzymywaly kolws ma tez i ma to samo hmm moze sprawdzcie tak dla ciekawosci o ile mozecie bo naprawde jestem troszke zaskoczony ze wam trzyma aha czasem trzymalo mi jak grzebalem cos i rozlanczalem przez okolo godz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapausius Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Wiecie może czy sytuacja pobierania przez radio podłączone "na stałe" ma miejsce też u innych producentów? Sory za OT, ale tak przy okazji chciałem się dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniu211 Opublikowano 23 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy Zgadza się, radyjko podłączone "na stałe". Czyli powinienem podłączyć +12 przez stacyjkę?? Radio gra dopiero przy włączonym zapłonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Tak dokładnie przy prawidłowym podłączeniu radyika (zgodnie z instrukcją) radio powinno grać dopiero po przekręceniu kluczyka (w różnych samochodach jest to realizowane na różnych pozycjach położenia kluczyka stacyjki) Ale nie podpina się obydwu przewodów zasilających (czerwony i żółty) pod zapłon. Na kostce iso zasilającej na pinie nr. 4 jest podtrzymanie pamięci i ten przewód musi być podpięty na stałe do +12V natomiast na pinie nr. 7 mamy zasilanie radia po przekręceniu stacyjki. jeżeli tak podepniemy radyjko to nie będzie traciło pamięci ani też rozładowywało akumulatora Co do innych radyjek co nie mogą pracować 'na stałe” to na pewno jest to sony (z moich doświadczeń z tą marką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniu211 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Tak dokładnie przy prawidłowym podłączeniu radyika (zgodnie z instrukcją) radio powinno grać dopiero po przekręceniu kluczyka (w różnych samochodach jest to realizowane na różnych pozycjach położenia kluczyka stacyjki) Ale nie podpina się obydwu przewodów zasilających (czerwony i żółty) pod zapłon. Na kostce iso zasilającej na pinie nr. 4 jest podtrzymanie pamięci i ten przewód musi być podpięty na stałe do +12V natomiast na pinie nr. 7 mamy zasilanie radia po przekręceniu stacyjki. jeżeli tak podepniemy radyjko to nie będzie traciło pamięci ani też rozładowywało akumulatora Co do innych radyjek co nie mogą pracować 'na stałe” to na pewno jest to sony (z moich doświadczeń z tą marką) Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard13 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy Wszystkie radia jakie miałem, miałem podpięte na stałe czyli radio grało nawet jak nie miało przekręconej stacyjki ani włożonego kluczyka i nigdy mi się nie zdarzyło aby radio nawet kiedy mało jeździłem rozładowało mi akumulator.W radiu zaś po włączeniu świateł drogowych, zapala się podświetlenie pokręteł i przycisków.Może nie trafiłem na taki egzemplarz radia, aby podłączenie na stałe miało taką wadę?Chyba że coś jest źle podłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.????????Wystarczy wpiąć amperomierz i zmierzyć Ostatni sprawdzałem jednego soniaka podpięty na stałe pobierał 0.28A zakładając że mamy niezbyt duży aku i do tego starszawy jeżeli nie będziemy często jeździć to taki pobór jest nam w stanie rozładować ten aku przez dwa dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniu211 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.????????Wystarczy wpiąć amperomierz i zmierzyć Ostatni sprawdzałem jednego soniaka podpięty na stałe pobierał 0.28A zakładając że mamy niezbyt duży aku i do tego starszawy jeżeli nie będziemy często jeździć to taki pobór jest nam w stanie rozładować ten aku przez dwa dni. Mam fiata seicento , akumulator 14miesięczny bosch 390a/42Ah. Auto stało przez 3 dni, panel od radia nie był zdjęty. W aucie jest alarm. Zmierzyłem napięcie na aku i pokazało mi niecałe 8V. [ Dodano: 2009-12-07, 13:30 ]Zmierzyłem pobór prądu samego radyjka i tak to wygląda:Radio wyłączone panel zdjęty: 0,00ARadio wyłączone panel założony: 0,25ARadio włączone: 0,87A Z tego wynika, że trochę dużo pobiera tego prądu, nawet jeżeli jest wyłączone a z panelem założonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Sam miałem taki problem i pytałem sie Was na forum bylo wiele odp, ale ostatecznie sprawdzilem napięcie na aku odłączając rózne elementy które mogły pobierac prąd i padło na radio... ja zrobilem sobie osobny włącznik pod kierownicą, taki ze go niewidac i wcale nie jest niewygodne to w uzyciu kwestia przyzwyczajenia 2-3 dni, zółty dałem na stałe do +12V a czerwony pod przełącznik tego samego +12V, przełącznik "pstryk" i załącza mi sie radio i wzmaki, wszystko działa i hula juz nie mam problemu z rozładowywaniem sie aku po dłuzszym kilkudniowym postoju. Nie chciałem podłączac pod stacyjkę boczesto słucham muzyki na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtxfun Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Mialem to samo z radyjkiem alpine 9871r z serii CDE, tak jak pisal maxtz, po podlaczeniu na stale te radyjko ciagnie troche pradu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 mi ciągneło dokładnie 0.25A czyli jakies 3 waty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 A ja mialem tez ktores CDE Alpiny (nie pamietam juz) spiete na stale z aku + i - i nic.. Akumulatora w zyciu nowego nie mialem ( w sensie, ze brat zawsze za darmo jakies uzywki w srednim stanie zalatwial ) i nie mialem takiego problemu.. A auto stalo u lakiernika pare dni i nic.. Odpalilo od strzala Potem bylo 9812 i tez nie ciaglo, teraz jest 7893 dalej na stale do aku i tez nic sie nie dzieje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reikeb Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy Mam pytanie czy tak samo może byc z seria CDA a dokładniej modelem 9887R? Bo tez mam tak jakby podobne problemy z aku i nie mam pojecia od czego, może też od radia bo mam podłączone na stałe, nawet zacząłem panel na noc zdejmować bo podobno też ciągnie jakiś prąd Mój problem jest następujący, a mianowicie ostatnio jezdzilem autem w niedziele specjalnie beż radia zeby aku podładować, dziś próbuje odpalic i kicha nie chciał gadac dopiero jak pomogłem mu starym akumulatorem, samochod stoi w garażu gdzie jest ciągle na + wiec nie powinno byc takich akcji... Rok temu wymieniałem akumulator na nowy o takich samych paramertach jakie miał stary. Wiecie co może powodować takie niedoładowanie akumulatora, niby robie małe dystanse ale nie az tak ze 2 dni i juz nie pali w zime... może aku powinien być troche mocniejszy od seryjnego? Jeszcze mnie zastanawia może kondensator jakos pobiera prąd???Wszelkie uwagi mile widziane, odkopuje temat bo po co kolejny zakładac. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Sprawdź ile wyłączone audio Ci pobiera prądu. Inaczej to wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tak jak pisze greg-si, trzeba zrobić podstawowe pomiary (pobór prądu przez całą instalację samochodu, pobór przez samo radio, oraz napięcie ładowania) i wtedy będzie można coś stwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reikeb Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tzn odpiąć je całkiem z kostki i sprawdzic tak? Spoko jutro zobacze, a co moze być oprucz radia jak myślicie? Może przez kondensator chociaż wątpie bo ładowałem go przez zarówke to powinno być ok raczej... Jutro zmierze i napisze co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja sie dolacze do pytania o kondzia, jak mam chiniola z elektronika w bagazniku, to bardzo on meczy aku ?? (wiem, ze gdzies bylo, ale nie chce mi sie szukac ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ache, nic prostszego trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić pobór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.